0 új cikk érkezett
0 új hozzászólás

A formabontó - BMW i3 94 Ah teszt

BMW i3 94 Ah teszt

Már 94 Ah-s akkucsomaggal is kipróbáltuk, milyen a prémium villanyautózás. Az i3 praktikus, formabontó, és hatótávjával sem vérzik el.

Teszt
Műszaki adatok

Az emberek még ismerkednek ezzel a világgal, amint töltőre raktam, furcsa tekintettel járták körbe az i3-at. Mérges arcok helyett legtöbbször mosolyt kaptunk válaszul

Az emberek még ismerkednek ezzel a világgal, amint töltőre raktam, furcsa tekintettel járták körbe az i3-at. Mérges arcok helyett legtöbbször mosolyt kaptunk válaszul

Még nagyobb hatótáv. Már korábban is teszteltük a BMW első önálló elektromos autóját, az i3-at. Karaktere nem változott, akkor minden fontosat elmondtunk róla. Megítélése továbbra is más, mint a igazi bajor testvéreinek, és benne továbbra is úgy érezhetjük magunkat, mintha a jövőt vezetnénk. Azóta azonban kapott egy frissítést, pontosabban egy nagyobb akkucsomagot. Az így már 94 Ah-s hajtás a korábban ígért 190 km helyett kerek 300 kilométeres hatótávval kecsegtet. Abban a BMW is egyetért, hogy télen a közelében sem járhatunk ennek az értéknek, azért teletöltve 230 kilométeres legnagyobb értéket sikerült kicsikarni belőle. Ez nem rossz! Persze azt a leggazdaságosabb Eco Pro+ módban, például fűtés nélkül. A jellemzőbb inkább a 160-180 km-es hatótáv volt, de hozzá kell tenni, hogy ez egy erősen téli teszt, és ennyivel még egy Budapest-Balatont is nyugodt szívvel lenyomhatunk. Mindezt emissziómentesen.

Mutatós a feláras Protonic kék fényezés. Az oldalablak vonalát laza mozdulattal kunkorították lefelé, hogy hátul is hibátlan legyen a kilátás. Mégsem néz ki rosszul Mutatós a feláras Protonic kék fényezés. Az oldalablak vonalát laza mozdulattal kunkorították lefelé, hogy hátul is hibátlan legyen a kilátás. Mégsem néz ki rosszul Mutatós a feláras Protonic kék fényezés. Az oldalablak vonalát laza mozdulattal kunkorították lefelé, hogy hátul is hibátlan legyen a kilátás. Mégsem néz ki rosszul

Mutatós a feláras Protonic kék fényezés. Az oldalablak vonalát laza mozdulattal kunkorították lefelé, hogy hátul is hibátlan legyen a kilátás. Mégsem néz ki rosszul

Játékossága imádnivaló. Az indulástól azonnal jelentkező 250 Nm nyomaték cuki farolásokat és 3,7 másodperces 0-50-et enged a villanybömösnek

Játékossága imádnivaló. Az indulástól azonnal jelentkező 250 Nm nyomaték cuki farolásokat és 3,7 másodperces 0-50-et enged a villanybömösnek

Játékautó. Hajtása 170 lóerőt és azonnal leadott 250 Nm nyomatékot ad. Az 50 km/h-t egészen elképesztő és futurisztikus élményt adó 3,7 másodperc alatt éri el. Gyorsulásnál úgy néz ki, mint egy néma játékautó. Mint egy felgyorsított némafilm. Nem csak nézni, vezetni is vicces, simán állva hagy bármit a városban − maga után meglepődött arcokat hagyva. Visszafogottabb, átgondoltabb közlekedéskor erőteljes visszatöltést ad, ezzel pedig kijjebb tolhatjuk a hatótávot. Gyári adat szerint fogyasztása 13,1 kWh/100 km, nekem a legjobb 14,9 kWh/100 km lett, de nagy átlagban azért efelett, 17-18 kWh-val kell számolni. A módválasztón Comfort, Eco Pro és Eco Pro+ szintek közül választhatunk. Az i3-nál már Comfort módban is érezhető motorfékhatást kapunk. Vezetéséhez továbbra is elegendő egyetlen pedál, nagyon ritkán kell a fékhez nyúlni. Tehát ki lehet jelenteni, hogy jól gazdálkodik, akár helyettünk is odafigyel a fogyasztásra. Csúcssebessége 150 km/h, ám városban és autópályázáskor is erős zajt generálnak a 19 colos felniken feszülő alacsony gördülési ellenállású virsligumik. Mégis könnyen megszeretteti velünk a villanyautózást az i3. Főleg, hogy hátul hajt. Noha ezt néhány kifaroláson kívül nem igazán lehet kiélvezni, mert a menetstabilizátort képtelenség teljesen kikapcsolni. Felvittük például Dobogó-kőre, ahol gyönyörű havas utakat találtunk. A beetető kikapcsolás valamit azért tényleg számított, ám sajnos csak cuki farolásokat engedett a komputer továbbra is.

A kormányt teljesen kitekerve a speciális abroncsoknak köszönhetően takarás-mentesen tekinthetjük meg a futóművet. Szemből kifejezetten a rali VB futamokon használt havas gumik jutottak eszembe, amikkel a széles raliautók is képesek bután kinézni A kormányt teljesen kitekerve a speciális abroncsoknak köszönhetően takarás-mentesen tekinthetjük meg a futóművet. Szemből kifejezetten a rali VB futamokon használt havas gumik jutottak eszembe, amikkel a széles raliautók is képesek bután kinézni

A kormányt teljesen kitekerve a speciális abroncsoknak köszönhetően takarás-mentesen tekinthetjük meg a futóművet. Szemből kifejezetten a rali VB futamokon használt havas gumik jutottak eszembe, amikkel a széles raliautók is képesek bután kinézni

Nem győzzük feldolgozni a rengeteg anyag váltakozását a beltérben. A műszerfal újrahasznosított plasztikkal kezd, majd matt műanyag és bőr követi, de van itt szövet is. Már csak az opciós tölgy vagy eukaliptusz nemesfabetéttel lehetne fokozni a dolgot. Az ajtókon ugyanez a helyzet. Egyébként beltéri anyagainak 93%-a újrahasznosítható Nem győzzük feldolgozni a rengeteg anyag váltakozását a beltérben. A műszerfal újrahasznosított plasztikkal kezd, majd matt műanyag és bőr követi, de van itt szövet is. Már csak az opciós tölgy vagy eukaliptusz nemesfabetéttel lehetne fokozni a dolgot. Az ajtókon ugyanez a helyzet. Egyébként beltéri anyagainak 93%-a újrahasznosítható Nem győzzük feldolgozni a rengeteg anyag váltakozását a beltérben. A műszerfal újrahasznosított plasztikkal kezd, majd matt műanyag és bőr követi, de van itt szövet is. Már csak az opciós tölgy vagy eukaliptusz nemesfabetéttel lehetne fokozni a dolgot. Az ajtókon ugyanez a helyzet. Egyébként beltéri anyagainak 93%-a újrahasznosítható

Nem győzzük feldolgozni a rengeteg anyag váltakozását a beltérben. A műszerfal újrahasznosított plasztikkal kezd, majd matt műanyag és bőr követi, de van itt szövet is. Már csak az opciós tölgy vagy eukaliptusz nemesfabetéttel lehetne fokozni a dolgot. Az ajtókon ugyanez a helyzet. Egyébként beltéri anyagainak 93%-a újrahasznosítható

A formabontó. Valamilyen szinten biztos megkötik a BMW tervezőinek kezét is, amikor új autót fejlesztenek. Ám adott volt egy teljesen új irány a cég életében, és az i3-ban ülve olyan érzésünk van, hogy végre kiélhették magukat a dizájnerek. Sok esetben teljesen ellen mentek a megszokottnak: fordítva nyílnak a kilincsek, a menetmódkapcsoló a kormány mögé került, amin egyébként az indítógomb is helyet kapott, és mintha a kormány is fordítva lenne. Megtehetik? Meg, mert ők a BMW. Van elektromos tetőablak is, ami szélességében végigfut a tetőrészen, középen mégis el van választva. Minek? Mert megtehetik. Meg persze nyilván a karosszériamerevség érdekében is. Az ajtókat kinyitva simán kilátszik a szénszálas kasztni és több helyen az újrahasznosított műanyag is? Persze! Ez nekik jár. És érthetetlen módon ez a puritán vadság jól áll az i3-nak. Mert képes igényesen tálalni. A furcsaságok ellenére teljesen élhető, sőt néha praktikusabb megoldásokat találtak, mint amit megszoktunk és természetesnek tartunk. Itt tényleg a jövőt vezetjük.

A beltér vidámságát tetőablak fokozza, amire árnyékoló is húzható és érdekes módon, középen elválasztották

A beltér vidámságát tetőablak fokozza, amire árnyékoló is húzható és érdekes módon, középen elválasztották

Bár elsőre egyszerűbb autónak tűnhet, mint amit megszoktunk a bajoroktól, de igazából rendkívül igényes és apró részletek teszik valódi prémiumautóvá. A módválasztóra például vékony fénycsík került, ami menet közben kék, álló helyzetben pirosba tűnik át Bár elsőre egyszerűbb autónak tűnhet, mint amit megszoktunk a bajoroktól, de igazából rendkívül igényes és apró részletek teszik valódi prémiumautóvá. A módválasztóra például vékony fénycsík került, ami menet közben kék, álló helyzetben pirosba tűnik át

Bár elsőre egyszerűbb autónak tűnhet, mint amit megszoktunk a bajoroktól, de igazából rendkívül igényes és apró részletek teszik valódi prémiumautóvá. A módválasztóra például vékony fénycsík került, ami menet közben kék, álló helyzetben pirosba tűnik át

Praktikus, igényes. Nagyszerű részlete például a beszállást végtelenül megkönnyítő, két irányba nyíló ajtópár. Dobták a B-oszlopot és londontaxis ajtókat varázsoltak rá. A kiszállás is sokkal kényelmesebb így. Két beltéri kijelzőt kapott, az egyik a sofőr előtt mutatja az autó töltöttségét, a sebességét és hogy épp visszatölt vagy fogyaszt. Ha töltőre rakjuk, kisebb számolás után itt írja ki nekünk, hogy mikorra lesz teljesen feltöltve. A másik egy óriás-tablet a műszerfal közepén, a jól ismert és továbbra is példaértékű felbontást felvonultató Professional rendszerrel, írásfelismerős iDrive-val. Ezen a felületen segít nekünk az első-hátsó parkolóradar és az éjszaka is kitűnően látó tolatókamera. Az ülések elöl-hátul kényelmesek, elöl fűthetőek is, a lábtérre sem lehet panasz. A középkonzol például nem ér össze a műszerfallal, ami plusz otthonosságot ad. Mivel akkumulátor-csomagja pont alattunk helyezkedik el, a magasított padló miatt kissé úgy ülünk benne, mint a sámlin. Kényelmetlennek mégsem mondanám. Csomagtere tökéletesen elég hozzá, a töltőt pedig a „motorháztető” alatti kis rekeszben is tárolhatjuk.

Nem csak a család, de az újságírók is köszönetet mondhatnak a két irányba nyíló ajtószárnyaknak. Végre egy fotóval és mindenféle zavaró tényező nélkül lehetett beltérfotót készíteni. Világos, barátságos, otthonos a beltér köszönhetően a sok szabad térnek

Nem csak a család, de az újságírók is köszönetet mondhatnak a két irányba nyíló ajtószárnyaknak. Végre egy fotóval és mindenféle zavaró tényező nélkül lehetett beltérfotót készíteni. Világos, barátságos, otthonos a beltér köszönhetően a sok szabad térnek

Kifordított világot tár elénk, ahol egy prémiumautónak lehet fedetlen része, ahol a kilincs fordítva nyílhat, és ahol a kesztyűtartó is felfelé nyílik. Nekem bejön ez a lázadás Kifordított világot tár elénk, ahol egy prémiumautónak lehet fedetlen része, ahol a kilincs fordítva nyílhat, és ahol a kesztyűtartó is felfelé nyílik. Nekem bejön ez a lázadás Kifordított világot tár elénk, ahol egy prémiumautónak lehet fedetlen része, ahol a kilincs fordítva nyílhat, és ahol a kesztyűtartó is felfelé nyílik. Nekem bejön ez a lázadás

Kifordított világot tár elénk, ahol egy prémiumautónak lehet fedetlen része, ahol a kilincs fordítva nyílhat, és ahol a kesztyűtartó is felfelé nyílik. Nekem bejön ez a lázadás

Megszokást igényel. Nekem nem volt lehetőségem otthonról tölteni, még csak hagyományos konnektorról sem az i3-ast, így előre meg kellett tervezni a napjaimat. Először a Westend mélygarázsában próbáltam ki a töltést, ahol két emeleten is fenntartanak dedikált villanyautó parkolóhelyeket. Később a Lurdy Ház mélygarázsában, aztán a Duna Pláza mellett töltöttem el pár órát, hogy addig „tankoljam” tesztalanyomat az egyeránt 11-11 kW-os töltőkről. Ám később elegem lett a lassú töltésből, és az Alkotmány utca 50 kW-os CCS töltőjét vettem célba. A hely szinte folyamatosan foglalt, hiszen az összes taxis ezt használja. Ha például egy Leaf éppen a CHAdeMo gyorstöltőt használja, sajnos a CCS sem használható, ugyanis azonos oszlopon vannak. Szerencsémre szabadon találtam, és egy fél órás séta után 90%-os telítettségű autóval mehettem tovább. Kár, hogy utóbbi töltőfajtából nincs sok a városban, de azért már ezek is terjednek. A töltés minden alkalommal ingyen volt, ahogy a díjmentes belvárosi parkolást is nagyon élveztem. Munkába menet és az egyetem környékén is megkönnyítette az életem.

Akinek van lehetősége otthonról tölteni, és csak a városban furikázik, semmilyen kihívással nem találhatja szembe magát. Így elég talán heti egyszer „tankolni”. A 11 kW-os töltőkkel csak akkor érdemes bajlódni, ha épp arra van dolgunk, a kevés helyen elérhető CCS kombinált töltő viszont valóban gyorsan táplálja az i3 nagy-akkuját is Akinek van lehetősége otthonról tölteni, és csak a városban furikázik, semmilyen kihívással nem találhatja szembe magát. Így elég talán heti egyszer „tankolni”. A 11 kW-os töltőkkel csak akkor érdemes bajlódni, ha épp arra van dolgunk, a kevés helyen elérhető CCS kombinált töltő viszont valóban gyorsan táplálja az i3 nagy-akkuját is Akinek van lehetősége otthonról tölteni, és csak a városban furikázik, semmilyen kihívással nem találhatja szembe magát. Így elég talán heti egyszer „tankolni”. A 11 kW-os töltőkkel csak akkor érdemes bajlódni, ha épp arra van dolgunk, a kevés helyen elérhető CCS kombinált töltő viszont valóban gyorsan táplálja az i3 nagy-akkuját is

Akinek van lehetősége otthonról tölteni, és csak a városban furikázik, semmilyen kihívással nem találhatja szembe magát. Így elég talán heti egyszer „tankolni”. A 11 kW-os töltőkkel csak akkor érdemes bajlódni, ha épp arra van dolgunk, a kevés helyen elérhető CCS kombinált töltő viszont valóban gyorsan táplálja az i3 nagy-akkuját is

Prémium áron mérik. A 94 Ah-s változat alapára 12 264 000 Ft, és gazdagon tovább extrázható, akár a mi tesztautónk 16,5 milliós ára fölé is. Nála már csak a hatótáv-növelt változat drágább, de a villanyautózáshoz ez a hatótáv is tökéletesen élhető. Ez az összeg soknak hangozhat, viszont állami ártámogatással és a BMW saját akciójával 9,99 millió forinttól elérhető a nagyobb akkus i3 is. Ha a szintén nem rég tesztelt Volkswagen e-load up! 7 milliós árához, vagy akár az e-up! akciós 6 milliósához képest nézzük, sokkal előbb adnék 10 milliót az i3-ért, mint az e-up-ért állami támogatással is 6 millió forintot. Ha az ígért, ám télen teljesíthetetlen 300 kilométeres hatótávot vagy az egész autó kellemes hangulatát, formabontó, de semmiképp sem hanyag kivitelezését vesszük, ár-érték arányban jobb döntésnek tűnik az i3. Az elektromos-autózás egyelőre drága móka, a BMW villanyosa még drágább, de legalább többet is nyújt konkurenseinél.

Végül is hol lehetne belekötni abba, ami jó, jövőbe mutató és szerethető? Az i3 prémium ára ellenére is a legélhetőbb villanyautó-választásnak tűnik ma

Végül is hol lehetne belekötni abba, ami jó, jövőbe mutató és szerethető? Az i3 prémium ára ellenére is a legélhetőbb villanyautó-választásnak tűnik ma

Értékelés

Pozitív
Nagy hatótáv, gazdaságos futás, formabontó és pratikus kialakítás, élmény vezetni, igényes kidolgozás, kombinált CCS csatlakozás
Negatív
Rosszabb zajszigetelés, prémium ár

Árak

Tesztmodell alapára 12 264 000 Ft (2017. január 2.)
Tesztmodell ára 16 590 200 Ft (2017. január 2.)

Tovább a műszaki adatokhoz

Méretek

Hosszúság: 3999 mm
Szélesség: 1775 mm
Magasság: 1578 mm
Saját tömeg: 1195 kg
Össztömeg: 1620 kg
Terhelhetőség: 425 kg
Tengelytáv: 2570 mm
Karosszéria-kivitel: ötajtós
Csomagtér: 260-1100 liter
Belső szélesség elöl: 1405 mm
Belső szélesség hátul: 1270 mm
Belmagasság elöl: 930-980 mm
Belmagasság hátul: 935 mm
Hátsó lábtér 180 cm-es vezető mögött: 200 mm
Ülőlap hossza elöl: 515 mm
Ülőlap hossza hátul: 435 mm
Csomagtér maximális szélessége: 1015 mm
Csomagtér szélessége a kerékdobok között: 955 mm
Csomagtér magassága: 350-634 mm
Csomagtér hossza: 920 mm
Csomagtér hossza üléshajtással: 1530 mm
Raktérnyílás szélessége: 900 mm
Raktérnyílás magassága: 660 mm

Motor és váltó

Motor: villanymotor
Sebességváltó: irányváltó
Nyomaték: 250 Nm
Teljesítmény: 125 kW (170 LE) 4800 1/min-nél

Menetteljesítmény

Végsebesség: 150 km/h
Gyorsulás 100 km/h-ra: 7,2 s
Gyári vegyes fogyasztás: 13,1 l/100km
Fogyasztás a használónál: 18,4 l/100km

Menetzaj

Menetzaj 50 km/óránál: 55 dB(A)
Menetzaj 90 km/óránál: 61 dB(A)
Menetzaj 130 km/óránál: 65 dB(A)

Vissza a teszt szövegéhez

Ez is érdekes lehet:
 

Renault Scenic 1.2 TCe 130 Intens teszt

Csalódás az új Renault Scenic, ha elődeihez hasonlítjuk, remek autó viszont, ha önmagában, mai...

BMW 740e iPerformance teszt

Varázsszőnyeg, igazi végtelen luxust kínáló, lágyan simogató, négyajtós kupékat verő formatervvel...

Opel Zafira Innovation 2.0 CDTI ecoFLEX Start/Stop teszt

Frissült az Opel nagy-egyterűje. Nem csak orra, de a beltér is változott, fő erénye továbbra...

Renault Laguna Break 2.2 dT RT, 1996 - használtteszt

Egykori csúcsdízelével, 21 évesen próbáltuk a Renault 21 utódját, az első Lagunát. Nem mellesleg...

Téligumiteszt 2016: szokott csapattal, szokott helyen, fagyban

Idén is megvalósítottuk téligumitesztünket a nonstopgumi csapatával. Fagypont alatt mértünk...

Menetpróba: Meghajtottuk a frissített Toyota GT86-ot

Csoda, hogy a Toyota ekkora energiát fektet egyetlen valóban izgalmas autójába. A GT86 mindent...

Opel Crossland X - a Mokka vagány testvérének tekinthetjük

Bár a tavaly frissített Mokka X is a kisautók szegmensében hódít, a Crossland X is oda érkezett...

Mitsubishi Sigma 3.0 V6 24V, 1996 - használtteszt

A kilencvenes évek derekáig a Sigma volt a Mitsubishi csúcsmodellje, abban az időben, amikor...

Fogszabályzós, takarékosabb és erősebb lesz a Ford Mustang

Az Egyesült Államokban bemutatkozott a Ford Mustang frissítése. Nem a három új szín érdekes...
 
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1ibXc=
Hirdetés

A cikk galériája

FB_share
Küldés e-mailben

Tetszett a cikk?

Iratkozzon fel hírfigyelőnkre! 
(Mi ez?)Ne maradjon le a legfrissebb autós hírekről, bemutatókról, tesztekről, benzinár-változásokról! Írja ide e-mail címét, és a fontos hírekről értesítjük.

(E hírfigyelőről bármikor leiratkozhat a küldött levél alján lévő linkkel. Az adatvédelmi elveket maximálisan tiszteljük, a címet nem adjuk ki harmadik félnek.)
Jogi nyilatkozat* Hozzájárulok ahhoz, hogy a Használtautó Kft. részemre közvetlen megkeresés módszerével a saját, illetve harmadik személyek áruira és szolgáltatásaira vonatkozó reklámot közöljön (pl. promóciós célú elektronikus levelet, hírlevelet, vagy reklámot tartalmazó elektronikus levelet küldjön) és a fentiekben ebből a célból megadott adataimat kezelje és felhasználja.
A Használtautó Kft. a megadott személyes adatokat bizalmasan kezeli és harmadik fél számára nem adja át. A reklám közléséhez, illetve a személyes adatok kezeléséhez megadott hozzájárulás visszavonásig érvényes.
A hozzájárulás bármikor korlátozás és indokolás nélkül, ingyenesen visszavonható.
Feliratkozom

Új hozzászólás írása

Hozzászólás *
 (BBCode formázások engedélyezettek) A következő BBCode formázások engedélyezettek:
[url=http://www.pelda.hu] Link neve[/url]
[b]félkövér[/b]
[i]dőlt[/i]
[u]aláhúzott[/u]
egyéb más BBCode és HTML kód használata nem megengedett.

F
D
A
URL

Hozzászólások (34 db)

Rőzse írta: 2 hete
slaakku írta: 2 hete

Végeztem, nincs több időm egy gyagya emberrel társalogni!


Na, ez okos húzás volt!!
Okos enged, te meg szenvedj :-DDD

A válaszoláshoz belépés szükséges
slaakku írta: 2 hete

Végeztem, nincs több időm egy gyagya emberrel társalogni!

A válaszoláshoz belépés szükséges
Rőzse írta: 2 hete

Nagyon szeretnék fejet hajtani a találmányod előtt, félek nem kerül sor mostanában, majd megírom ok???
Közben mint rájöhettél nem tanulmányoztam csak megnéztem a pdf-et is, lehet megint rosszul csináltam bocsánat.

A válaszoláshoz belépés szükséges
slaakku írta: 2 hete

Nagyon fáj, hogy bolond vagy? Fogd vissza magad, mert még fel fog robbanni a fejed. Utoljára javaslom, menj és tanulj, hogy meg tudd érteni a szabadalmunkat, aztán fejet fogsz te is hajtani, mint mindenki más ebben a szakmában!

A válaszoláshoz belépés szükséges
Rőzse írta: 2 hete

Úgy látom én is veled kapcsolatban, örülj a műszerednek azt hidd azt, hogy 100%-ra tölti az akkut, amit egy motor aksin(legalább is teljesítménye alapján) próbáltál ki nevetséges vagy.Nézd majd meg a 30KWh akkuknál is, hátha fél napig tartja a 100%-ot.Lehet arra nem alkalmas???

A válaszoláshoz belépés szükséges
slaakku írta: 2 hete
Rőzse írta: 2 hete

Jaaaaaaaaaaa, akkor saját magadnak szabadalmaztattad a saját x részes találmányod???

Ezt ugye nem kell bevennem????


Előzmények megtekintése

Akkora hülye vagy ember, mint a vezeték neved! De bizony ezt be kell venned!

A válaszoláshoz belépés szükséges
Rőzse írta: 2 hete
slaakku írta: 2 hete

Te kis ostoba ember. Nem ránézni kell, hanem át kellene tanulmányozni (ha értenél hozzá) a teljes PDF dokumentumot! Tehát a TÜV által elvégzett tesztelés 57 oldalas jegyzőkönyvét. Javaslom, hogy előbb végezd el a BME villamosmérnöki karának taníttatásait, aztán majd megérted a hivatkozott TÜV-ös jegyzőkönyv tartalmát. Addig viszont ne válaszolgassál ilyen sületlenségeket kis barátom! Különben a Találmány és a megadott Szabadalomnak is a 27%-os birtokosa vagyok. Te szerinted tehát én nem értek hozzá csak írogatok... és te ki vagy kis emberke?


Előzmények megtekintése

Jaaaaaaaaaaa, akkor saját magadnak szabadalmaztattad a saját x részes találmányod???
Ezt ugye nem kell bevennem????

A válaszoláshoz belépés szükséges
Rőzse írta: 2 hete
slaakku írta: 2 hete

Te kis ostoba ember. Nem ránézni kell, hanem át kellene tanulmányozni (ha értenél hozzá) a teljes PDF dokumentumot! Tehát a TÜV által elvégzett tesztelés 57 oldalas jegyzőkönyvét. Javaslom, hogy előbb végezd el a BME villamosmérnöki karának taníttatásait, aztán majd megérted a hivatkozott TÜV-ös jegyzőkönyv tartalmát. Addig viszont ne válaszolgassál ilyen sületlenségeket kis barátom! Különben a Találmány és a megadott Szabadalomnak is a 27%-os birtokosa vagyok. Te szerinted tehát én nem értek hozzá csak írogatok... és te ki vagy kis emberke?


Előzmények megtekintése

Amennyiben az vagy amit írsz akkor nem ide írogatnál emberke! Nem kellene hülyíteni nem vagyok az bármennyire is azt hiszed.Az írásod stílusa sem arra vall, hogy mekkora ész lennél, intelligens biztos nem!!
Na, csá

A válaszoláshoz belépés szükséges
slaakku írta: 2 hete
Rőzse írta: 2 hete

Azért ránéztem a lapra,de nem győzőtt meg a 100%-os töltésről, ahhoz kellene még egy-két teszt doksi is.

Kicsit okosabb lettem érzem az erőben köszi!


Előzmények megtekintése

Te kis ostoba ember. Nem ránézni kell, hanem át kellene tanulmányozni (ha értenél hozzá) a teljes PDF dokumentumot! Tehát a TÜV által elvégzett tesztelés 57 oldalas jegyzőkönyvét. Javaslom, hogy előbb végezd el a BME villamosmérnöki karának taníttatásait, aztán majd megérted a hivatkozott TÜV-ös jegyzőkönyv tartalmát. Addig viszont ne válaszolgassál ilyen sületlenségeket kis barátom! Különben a Találmány és a megadott Szabadalomnak is a 27%-os birtokosa vagyok. Te szerinted tehát én nem értek hozzá csak írogatok... és te ki vagy kis emberke?

A válaszoláshoz belépés szükséges
Rőzse írta: 2 hete

Azért ránéztem a lapra,de nem győzőtt meg a 100%-os töltésről, ahhoz kellene még egy-két teszt doksi is.
Kicsit okosabb lettem érzem az erőben köszi!

A válaszoláshoz belépés szükséges
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1ibXc=
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1ibXc=

Friss tesztek

Ford EcoSport 1.0 EcoBoost Titanum teszt

Se nem eco, se nem sport, mégsem rossz az EcoSport

Ahogyan a Mustang, úgy a Ford EcoSport is Amerikából érkezik, csak épp annak déli részéből. Látszik is rajta, de azért ez is igazi Ford, egészen jól vezethető.


BMW 320d Gran Turismo xDrive Steptronic Sport Luxury teszt

Pompakupé - BMW 320d GT

Háromféle karosszériával juthatunk hozzá a normál, négy oldalajtóval szerelt 3-ashoz, csak az egyiket 4-esnek hívják. Kényelmesnek kéne lennie, de sportos. Van ennek így értelme?


Renault Scenic 1.2 TCe 130 Intens teszt

Nem ér a neve! Renault Scenic IV teszt Videó

Csalódás az új Renault Scenic, ha elődeihez hasonlítjuk, remek autó viszont, ha önmagában, mai crossoverként nézzük. Úgy még családi autónak is egész jó.

Még több teszt
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1ibXc=

Hirdetés

BMW tesztek

BMW 740e iPerformance teszt

Lehengerlő - BMW 740e

Varázsszőnyeg, igazi végtelen luxust kínáló, lágyan simogató, négyajtós kupékat verő formatervvel szolgáló guruló szanatórium. Négyhengeres motor? Minek több?


BMW 730d xDrive teszt

Csak könnyedén! BMW 730d teszt Videó

Veszített súlyából a BMW 7-es sorozata a tavaly megjelent hatodik generációval. Már alapdízelével is kellően potens.


BMW X1 18d sDrive teszt

Előadóművész! BMW X1 teszt

Tavaly második generációjába lépett, új autó lett a BMW X1. Alapból már fronthajtású. Vajon milyen egy elöl hajtó BMW szabadidő-autó?


BMW M4 Coupé DKG, 2014 - használtteszt

Másfél éves sárga szörny - BMW M4 használtteszt

Nincs hiány M-es BMW tesztautóból mostanában a szerkesztőségben, közel minden hónapra jut egy. Most viszont nem újat, hanem egy használtat sikerült elcsípnünk.


BMW 220i Gran Tourer teszt

Élmény a családnak - BMW 2-es Gran Tourer teszt Videó

Legizmosabb benzinmotorjával teszteltük az első prémium kompakt egyterűt. A BMW 2 Gran Tourer a márkától megszokott színvonalat hozza.


Még több BMW teszt

Címlapon


Friss cikkek

Nemzetközi menetpróbán a frissített Lexus IS

Kéne IS, meg nem IS - Lexus IS menetpróba

Tegnap – Újdonság

Továbbra is két motorral, akár F Sport kivitelben, átrajzolt vonalakkal és frissített beltérrel érkezik a ráncfelvarráson átesett Lexus IS.


Négy különböző WRC az élen Monte Carlóban

Haláleset árnyékolja be a Monte Carlo Rally-t

2 napja – Sztori

Halálesettel indul a 2017-es Rally Világbajnokság. Az első nap után négy különböző márka foglalja el az első négy helyet, Neuville vezet.


Nem talált hálózatot a telefonja, nem tudta kinyitni a Teslát

Így hagy egy Tesla az út szélén

3 napja – Sztori

Megpróbálja sok gyártó könnyebbé, egyszerűbbé tenni az autók használatát, ennek egyik megoldása, hogy kevesebb kütyüt hordjunk magunknál, használjuk a telefonunkat kulcsként. Zsákutca lenne?


Kapcsolódó tartalom


Használtautó.hu

BMW I3 (Automata) 2 év garanciával! BMW Schneide

BMW I3 (Automata) 2 év...

Ár: 9.190.000 Ft

Évjárat: 2014 / 2

Kivitel: Ferdehátú

Üzemanyag: Elektromos

BMW I3 (Automata) 3 AJTÓS-Navi-Tempomat-ÁFÁS

BMW I3 (Automata) 3 AJ...

Ár: 10.090.000 Ft

Évjárat: 2015 / 6

Kivitel: Ferdehátú

Üzemanyag: Elektromos

BMW I3 (Automata)

BMW I3 (Automata)

Ár: 8.000.000 Ft

Évjárat: 2015 / 4

Kivitel: Ferdehátú

Üzemanyag: Elektromos

Még több autó

Kövess minket a Facebookon is!