Használható műremek – Lexus LC 500h

Lexus LC 500h Carbon teszt

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Úgy csinált egzotikus sportautót a Lexus, hogy közben nem is csinált. Nem egy LFA, de szerencsére nem is fogják rá, hogy annak nyomába akar lépni. Az LC egy igazi mestermű, a pozicionálása szintén.

Vágtam a centiket, mielőtt megérkezett volna az LC a céges garázsba, gyengéim a japán sportautók, de nemhogy az újat, még a régieket is elérhetetlennek látom. A szívem legmélyén mindig ezek az orvosi szike élességű gépek foglalnak helyet, mint a Lexus LC, aminek minden egyes részlete valódi mestermű. Valahogy nem fog meg se Ferrari, se McLaren annyira, mint ez a napsárga alumínium, acél és karbonszálas műanyag kupac itt a malomkerék méretű, 21 colos polírozott alumínium felnijeivel. Ez egy Lexus, két kezemen sem tudom megszámolni, hányszor kiáltottak fel járókelők hangosan, meglepődve, amikor meglátták, autón belül is le tudtam olvasni a szájukról.

Tudják mi ez, mert olyan formája van, amilyen semmi másnak.


Messziről ordít róla, hogy ez egy Lexus, az orsó formájú hűtőmaszk meg a szétcsúszott lámpák teljesen egyértelműek. Hozzáteszem, ez itt egészen egyben van ahhoz képest, amit az RC-n, vagy akár az új LS-en látunk. Ez így kiadja, de nekem minden máson csak erőltetés, az LC-nek viszont olyan karaktert ad, ami exkluzív sportautók szintjére emeli a puszta megjelenésével. Pedig az LC nem az, de tökéletesen eladja magát annak, holott árban és teljesítményben sincs azokhoz közel. Minden másban viszont felülmúlja őket, ár-érték arányban leginkább.

Ez a sárga kupac itt szűk 32 millió forint, viszonyításként egy [url=https://www.autonavigator.hu/teszt/mercedes-amg_gt_c_roadster_teszt-19980]AMG GT[/url] pont kétszer ennyi.

Kevesebbnek néz ki? Nem. Rosszabbul megy? Jó, ez csak 5 másodpercen belüli időt fut 100-ra (4,7 s) nem 3 másodpercen belülit, de kanyarban megfogja a legtöbbet. Elöl-hátul többlengőkaros független felfüggesztésével szinte átöleli az utat és nem engedi el, rendkívül stabil, miközben a hatalmas felnik a kényelemnek sem tesznek rosszat.
Messze nem olyan exkluzív, mint szellemi elődje, az LFA. Kezdődik ott, hogy abból készült 500, ezt meg nem limitálják. Ha közelebb megyünk és megnézzük a többi modellt is, rájövünk a turpisságokra.

A tükrei azonosak az LS-ével, a műszeregysége az RC-vel, a váltó kapcsolója meg Priusból van, csak szebb.

A hátsó lámpák pont ugyanazt a trükköt használják, mint a Citroën C4 Picasso és a DS 3, szóval egészen egyszerű és ismert dolgokból pakolták össze, mégis szinte mindennél különlegesebben mutat. A hátsó lámpák azért jóval részletgazdagabbak a franciákénál, és egyenként 80 diódával oldották meg, hogy a sugárhajtású vadászgépek utánégetőit imitálják. Hátrafelé összehúzódik a karosszéria, miközben a 275-ös hátsó kerekek fölött durván kiszélesedik, majd egy irdatlan fenékben végződik. Olyan formai játékok ezek, amiket nem lehet megunni, és folyton észreveszünk valami újat, mint a hátsó kerekek előtti szellőzőrések, amik a négydugattyús hátsó féknyergeket és a 14,1 colos acéltárcsákat hűtik.
Hirdetés

Ugyanez mondható el a beltérről is, egészen más, mint amit eddig láttunk tőlük. Biztos lesz, akinek ez is sok, de ebben a feketében talán semmi nem annyira kirívó. Szívesebben láttam volna világosban, mert így nagyon sok érdekesség rejtve marad. Az anyagok kiválóak, a bőr, a műanyag, az Alcantara és az alumínium elemek mind fergetegesen jó tapintásúak, és nyilván az összeszereltségre sem lehet panasz. Ha már az anyagok, a váltófülek például magnéziumból vannak. Az ülésekre meg szavakat alig találok, csak az alap irányok állíthatóak, az összesen nyolc, a többi, mint az oldaltartás, vagy az ülőlap hosszúsága mind tökéletesen van megtervezve és sportülés szintjén fogja az utast, de nem kényelmetlen. Állítólag az ötvenedik prototípust valósították meg a kész autóban. Lenyűgöző, aztán észrevesszük a kapcsolókat, a műszeregységet, a váltókart, meg a multimédiát és annak kezelőfelületét és rájövünk, hogy ezeket már mind láttuk valahol. Utóbbi egyébként továbbra is elég nehézkes és kicsit átláthatatlan, de csak elsőre, és csak ha felületesen nézzük át. Erre időt kell szánni, hogy megértsük és megtanuljuk, hogy a három Hang menü közül melyik mire jó.
A csomagolás hibátlan, de mi van a lemezek alatt? Lehetne szívó V8-as, 477 lóerős ötliteres, ami az RC F-be is kerül, ami csak egy tizeddel lassabb az LC-nél, mégpedig a váltója miatt. Az LC 500-ba ugyanis az új 10 fokozatú automata váltó kerül, de ez itt most más. Puhányabb, vagy élhetőbb, esetleg különlegesebb? Mindegyik véleményt meg tudom érteni,

a hibrid LC egyszerre furcsa, érdekes és valódi csemege a kütyürajongóknak.

A Lexus új Multi Stage Hybrid névre keresztelt rendszere a 3,5 literes változó szelepvezérlésű Atkinson ciklusú, 299 lóerős V6-os szívómotor mögé egy 179 lóerős villanymotort csatol. Továbbá egy valós fokozat nélküli folyamatosan váltózó áttételű nyomatékosztót, konyhanyelven CVT-t és egy igazi négyfokozatú automatát. A rendszer összteljesítménye 359 lóerő szín tisztán hátsókeréken, amire azért is büszke a Lexus, mert úgy hangolták, hogy játékautó is lehessen belőle. Kikapcsolt elektronikával odapörköli a hátsó gumikat, és fánkok rajzolgatására is kiválóan alkalmas, az erő viszont ahhoz kevés, hogy nagy marhaságot csináljunk vele közúton, elég jól kordában tartható.

Az e-CVT 6 fokozatot tud imitálni, ez összesen tíz, amit kézi állásban végig is zongorázhatunk a váltófülekkel.

Ha viszont ő csinálja, akkor folyamatosan, de értsd, minden másodpercben variálja a fordulatszámot.

Ezzel azt az érzetet kelti, hogy fogalma sincs, melyik fokozat lenne jó a tíz közül, valójában pont az ellenkezőjét csinálja. A 6600-nál leadott csúcsteljesítmény csak egy dolog, afölé nem is engedi pörgetni, alatta viszont úgy pakolgatja az áttételeket, hogy a lehető leggyorsabbak lehessünk. Érzésre furcsa, a számok viszont nem hazudnak, 4,7 a 0-100, ami a több mint két tonnás súlyt tekintve tisztességes, fordulékonysága meg akár egy MX-5-é. A nagy kerekek tökéletesek alatta, még rossz úton sem nevezhető kényelmetlennek a futása, néha meglepő, mennyire kisimítja az úthibákat. Napi használatra sem rossz, sőt, ezzel a hajtással még a fogyasztás is vállalható, bár folyton 9 alattit írt, számolás szerint azért 12,3 liter lecsusszant a torkán 100 kilométerenként. Nem tudom egzotikus sportautóként nézni, mert nem az, az LFA-hoz képest diszkont sportautó, vagy inkább túrakupé, aminek minden egyes apró részletéért rajongani lehet.
Értékelés
Pozitív
Exkluzív megjelenés, különleges hajtáslánc, kiváló minőségérzet, jól tartó de kényelmes ülések
Negatív
Szokást igénylő karakterű hajtáslánc
Árak
Tesztmodell alapára
29 650 000 Ft (2018.05.24.)
Tesztautó ára
32 100 000 Ft (2018.05.24.)
Műszaki adatok
Hengerűrtartalom:
3456 cm3
Teljesítmény:
221 kW (301 LE) 6600 1/min-nél
Nyomaték:
348 Nm 4900 1/min-nél
Gyorsulás 100 km/h-ra:
4,7 s
Végsebesség:
250 km/h
Gyári vegyes fogyasztás:
6,4 l/100km
Méretek
Hosszúság:
4767 mm
Szélesség:
1920 mm
Magasság:
1345 mm
Saját tömeg:
2012 kg
Össztömeg:
2465 kg
Terhelhetőség:
453 kg
Tengelytáv:
2870 mm
Karosszéria-kivitel:
coupé
Csomagtér:
197 l
Motor és váltó
Motor:
Benzin + Elektromos
Motorosztály:
Euro6
Hengerűrtartalom:
3456 cm3
Hengerek/szelepek száma:
6/24
Sebességváltó:
automata/10
Nyomaték:
348 Nm 4900 1/min-nél
Teljesítmény:
221 kW (301 LE) 6600 1/min-nél
Menetteljesítmény
Végsebesség:
250 km/h
Gyorsulás 100 km/h-ra:
4,7 s
CO2-kibocsátás:
145 g/km
Gyári vegyes fogyasztás:
6,4 l/100km
Fogyasztás a használónál:
12,3 l/100km
Menetzaj
Menetzaj 50 km/óránál:
55 dB(A)
Menetzaj 90 km/óránál:
60 dB(A)
Menetzaj 130 km/óránál:
66 dB(A)
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2018.05.24. at 09:52
    Permalink

    Ez tényleg gyönyörű lett.

    Most egy picit irígyellek titeket.

    Vicces, de kb egy ilyen Sárga LC áll a belga autómúzeumban mint forgalomképtelen darab (egy R8-as mellett). A teremőr szerint valami előszériás darab amit nem lehetett eladni, így a Toyota BE a múzeumnak adományozta.

    Jó fejek… 🙂

  • 2018.05.24. at 12:41
    Permalink

    Jó de akkor ez most mennyit fogyaszt ? Mert az valahogy kimaradt a csodás ” tesztből” . Hátsó üléspróba? Vagy az már Lexus lenne ? 😀 Mennyire jó a futómű ? Minyire döcög a kátyúkon ? Ez most milyen teszt ? Inkább egy autóbemutató mint teszt videó … naaa mind1 lehet hogy csak túl nagy elvárásokat támasztok az igényes munka felé … Az első ülés biztonsági öv megoldása ultra gagyi, hogy egy bőr szíjjal van odarögzítve az üléstámlához.. ráadásul ha valaki hátra akar bemászni folyamat ki be pattintani kell .. nem hinném hogy tartós megoldás lenne ráadásul ha kiszakad emiatt a bőrülés igen drága mulatság . Az első és hátsó vízszintes indexek erősen megosztóak nekem speciel egy kínai utánzatnak tűnik így az autó tőle . Érdemes lenne megemlíteni hogy pl a V8 as verzió ” bár nem ezt tesztelték csak hogy minél jobban a hibrid felé tereljék az érdeklődőt ” eléggé iszákos motor így tulajdonképpen óvatos vezetés mellet sem lehet vele elmenni 500km-et egy tankolással . A hibriddel viszont gyanítom hogy igen ” feltételezem mert ugye fogyasztási adatokat nem közöltek a tesztben ” !

  • 2018.05.24. at 12:46
    Permalink

    A videó alatt találsz egy teszt cikket is, ha azután is marad kérdésed, kérlek tedd fel mégegyszer, amit hiányolsz. Az öv rögzítésére az a bőr szíj csak egy mellékes megoldás, hogyha nem használod az egyébjént használhatatlan hátsó üléseket. Annak a szíjnak az egyik vége egy patent, ha megrántod az övet, egyszerűen old, nem fog kiszakadni semmi a helyéről.

  • 2018.05.24. at 19:22
    Permalink

    Ma láttam egyet bordóban de mivel kb. 30 méterre ment nem tudom mi hajtotta. Az első ami eszembe jutott az az elegancia. Lottó ötös esetén jelölt lenne ha nem előzné meg az RC-F a praktikuma miatt. A mostani autóm az első ami nem kétajtós de nem igazán van használva a hátsó két ajtó ezért nekem nem is hiányozna.

    • 2018.05.24. at 23:51
      Permalink

      Szívemből beszéltél. Ez egy gyönyörű, szépséges, modern sportkocsi. Elegáns japán műremek. Nagyon eltalálták a formát és a hajtáslánc is modern.

  • 2018.05.25. at 02:59
    Permalink

    Nem olvastam végig mert feltételeztem ugyan az van leírva ami a videóban került elmondásra. Mi értelme van videót készíteni ha ott nincs elmondva a lényeg hanem inkább leírják .Youtub tele van videóval erről az autórol szóval ha menet közben akarom látni megnézem ott . Ééértem szerinted a csat nem tud kiszakadni a bőrülésből? Nézz meg egy csatos bőrkabátot amit úgy nyitnak ki hogy a bőrt húzák . Oké hogy nem akarták lemásoni a Merci karos előretolós övmehanizmusát , de van talán ennél jobb megoldás is pl az ülésbe integrált öv . Szerintem gyerekek talán beférnek hátra. Minden ki be szálásnál ezt le kell oldani aztán ülés vissza és visszakapcsoni . Igazán innovatív megodás . Feltételezem az ülés talán visszatalál az eredeti kiindulási pontra ha elöre döntöték és vissza 😀 . Vagy ezt a mechanikát is kispórolták belőle?

    • 2018.05.26. at 15:42
      Permalink

      Ha nem feszegetitek a témát az sem tűnik fel hogy bármilyen hátsó ülés van benne… mint anno egyik kollégám megkérdezte hogy miért vettem egy adott típusból kupét?
      – Mert jobban néz ki…

  • 2018.05.25. at 08:42
    Permalink

    Tuti, hogy elmegy a V8-as 500 km-t egy tankkal. Nekem egy harmadik generációs, V8-as GS-em van, és az is elmegy, városban nyilván nem, de átlagban igen, autópályán pedig böven 600 km felett. Az LC motorja azzal a váltóval tuti, hogy nagyon takarékos. V8-ast nem azért veszünk amúgy, hogy keveset fogyasszon.

    • 2018.05.25. at 13:55
      Permalink

      Ne felejtsd el hogy az ebben lévő V8 2UR-GSE az F sport V8 asa amit nem fogyasztásra optimalizáltak hanem teljesítményre . 7.100 nál adja le a teljesítményét 473 lóerőt , 530 Nm pedig 4.800-5.600 és vígan elpörög 8.500-ig . A Lexus Lc 500 V8-asa egy igazi régi vágású szívó sportmotor . És ha a tesztben leírt hibrid motorral is 12.5 litert fogyaszt amit direkt fogyasztásra optimalizáltak akkor könnyedén kiszámolható hogy a nála jóval szomjasabb V8 ennél nem fog levesebbet enni ebből adódóan a 80 literes tankkal nem igazán lehet 500 km nél nagyobb hatótávot kihozni . Létezik a v8-ból a motorból egy gyengébb verzió is 423 lóerő és 505 Nm teljesítménnyel .

      Kicsit sokallom a 12 liter feletti fogyasztását ennek a hibridnek én jó 1/3-al kevesebbre tippeltem volna . Az meg hogy csal 3 litert lefelé a fogyasztásmérő eléggé felháborító az majdnem 40% al alul méri a tényleges fogyasztási adatokat .

  • 2018.05.25. at 12:05
    Permalink

    A Lexus palettájáról régóta hiányzik egy kabrió, és ez a formaterv szinte sikít egy nyitott változatért. A V8-as verzió kapja amúgy a barna belsőt, a hibrid pedig ezt a szürkét? Csak a YT-os tesztekből kiindulva 🙂

    Amúgy tényleg el lehet veszni a részletekben: az index nagyot üt, főleg a hátsó, szép az óra középen, ami állítólag svájci beszállítótól érkezik(nincs mit tenni, ebben ők a legjobbak), viszont furán fest a nagy kijelző mellett, az pedig a japánokra jellemző eklektikát mutatja, hogy a sofőrnek jobb és bal oldalon is egy szellőzője van, az utasnak viszont három 🙂

    Pár fura részlettől eltekintve szép autó, a “kupac” szó használatát pedig erősen indokolatlannak érzem 🙂

  • 2018.05.25. at 14:12
    Permalink

    Engem ebben az autóban a biztonsági öv megoldása , a műszerfalkupola tetejére tett 2 idétlen ” szarv” menetmód kapcsoló , illetve a szerintem harmóniát megtörő vízszintes indexek zavarnak . Sok ömlengős “tesztben” olvastam hogy az S osztály ellenfele lenne 😀 . Lehet persze konkurenciának állítani a Mercedes Benz S osztályt csak felesleges mert az azért jóval nagyobb és használhatóbb ennél . Szerintem méretben a Mercedes Benz E osztály áll legközelebb hozzá . És ha annak az árait vesszük alapul akkor már nincs is olyan diszkont áron a Lexus Lc . Elvégre 32 millióért már bele lehet huppanni egy AMG E kupéba is igaz ott nincs 12.5 litert fogyasztó hibrid motor …

    Lexus Lc : Hossz : 4,760 mm ,Szélesség : 1,920 mm ,Magasság : 1,345 mm Tengelytáv : 2,870 mm
    Mercedes Benz E coupe : Hossz : 4826 mm ,Szélesség : 1880 mm , Magasság : 1428mm Tengelytáv : 2873 mm
    Mercedes Benz S coupe : Hossz : 5,027 mm ,Szélesség : 1,899 mm , Magasság : 1,411 mm
    Tengelytáv : 2,945 mm

    • 2018.05.25. at 14:53
      Permalink

      Őszintén szólva én ilyen apróságokon már régen nem tudnék fennakadni, ha a többi stimmel. Mondjuk nekem az S osztály belsejének formanyelve lassan 10 éve nem tetszik, szerintem ezt sem kell alapból kippálni… Ami a szarvat illeti meg jó geg, főleg annak aki vezetett japán autót a 80-as évekből 🙂

      Bár passzentosabb mint az S kupé, azért az E kupé semmi esetre sem ellenfél.

      De ez a liga ahol már nem álíltanak egymásnak közvetlen ellenfelet mint a prémiummodelleknél.
      Az S Kupé, a hatos (Audi nagy kupé eleve nincs is, csak az R8 ami egy rebadgeelt Gallardo/Huracan), és persze a 911 ezek mind eltérnek méretben plraktikumban és hajtásláncban.

      • 2018.05.25. at 18:57
        Permalink

        Mesélj milyen ligában játszik a Lexus ? Most komolyan ne hogy már ez is luxus autó legyen 😀 😀 Prémium autó ez is mert sportautónak sem nevezném egy túra Gt semmi több. Ellenfélnek pedig nem én határoztam meg az S osztályt hanem maga a Lexus mérte oda . Csak hát ez attól elég messze van és nem jó értelemben . Valódi elkenfele a Mercedes Benz E kupé és hát akár hogy nézem , de semmivel nem olcsóbb mint egy AMG 63 csak jóval gyebb és a jelek szerint nem is fogyaszt kevesebbet. Sőt a szóbanforgó Lc 500h-t meg az AMG 53 is simán körbeautóza milliókkal olcsóban .

        • 2018.05.28. at 09:36
          Permalink

          Nem “a lexus”, hanem ez a konkrét autó, megjelenés, méret, tudás és ár alapján. A megjelenés be fogja csalogatni a komoly vevőket a szalonba, és az ilyen luxuskupék esetén a fíling elég sokat számít.

  • 2018.05.25. at 15:18
    Permalink

    Az egy kettös befecskendezésü motor, részterhelésen tuti takarékos. Ilyen motort szeretnék az autómba. Nem létezik gyengébb, az elödje az IS-F-ben volt 420 lovas.

    • 2018.05.25. at 18:46
      Permalink

      Örülök neki hogy szerinted nincs belőle gyengébb de a Toyota szerint van 🙂 olvass utána wikipédia írd be a motorkódot 2UR-GSE és láss csodát 2 verzió létezik belőle . Azért mert az Eu piacra az erősebbet hozzák nem feltétlen az az 1 variáns van belőle.

      • 2018.05.28. at 06:42
        Permalink

        Látom, hogy az értö olvasás nem nagyon megy, ezért sem szoktam kommentelni, igazából kommenteket csak azért olvasok, hogy szórakoztassam magam. A Wikipedia is azt írja, amit írtam.

  • 2018.05.30. at 09:18
    Permalink

    Ennek az LFA-hoz semmi köze nincs az ég egy adta világon. Az egy 10 hengeres szörnyeteg volt, ez meg egy túldíszített, túlárazott és kiherélt villanyrezsó.

    Ja és ez a “csoda” mennyit fogyaszt vajon?

  • 2018.05.31. at 22:49
    Permalink

    sokminden eszembe jut, ha ránézek erre a kocsira, de, hogy elegáns lenne, az még álmomban sem. főleg az orrára nézve… :D:D inkább, vmi kínai divat krixkrax.
    a hátsó lámpája viszont frankó, bár asszem a citromoknak is volt már jó régóta ilyen 3d-s cuccuk, jopofa amúgy, belseje nem egy űrhajó, azt inkább mondanám elegánsnak és kimértnek.
    fogyasztáson meg nem tudom miért kellene egy ilyen sportgépnél pörögni…400 ló nehogy már 7 literrel menjen :D:D:D:D

Vélemény, hozzászólás?