0 új cikk érkezett
0 új hozzászólás

110 ló bő 11,5 millióért? Opel Insignia teszt

Opel Insignia Grand Sport 1.6 CDTI Innovation teszt

Belépő szintű, 110 lovas dízelével tettük próbára az Opel új zászlóshajóját. Mire elég ez a teljesítmény, és megéri-e egyáltalán a 11,5 milliós árát?

Teszt
Műszaki adatok

%KA%A korábbinál letisztultabb, elegáns formát kapott az új Insignia. Ugyanakkor több ponton erősen a Ford Mondeóra emlékeztet%KA%

A korábbinál letisztultabb, elegáns formát kapott az új Insignia. Ugyanakkor több ponton erősen a Ford Mondeóra emlékeztet

Végre teszten! Vezettük már külföldön a nemzetközi menetpróbán és idehaza is a második generációs Insigniát. Ezen találkozások azonban csak egy gyors randinak foghatók fel, ráadásul ilyenkor többféle motorral és váltóval próbáljuk ki a modelleket. Emiatt nehéz róluk mindent megtudni és megtapasztalni ilyen rövid idő alatt. Személy szerint ezért is várom mindig jobban a teszteket, hiszen ekkor van egy hetem és több száz kilométerem arra, hogy alaposan áttanulmányozzam a finomságokat, meg persze arra is, hogy felszínre jöjjenek a hiányosságok.

%KA%A Brownstone prémium bőrkárpit pazar, az ülést nem csak fűteni, hanem szellőztetni is tudjuk. A kormány fogása hibátlan és a kokpit is letisztult, jól áttekinthető%KA%

A Brownstone prémium bőrkárpit pazar, az ülést nem csak fűteni, hanem szellőztetni is tudjuk. A kormány fogása hibátlan és a kokpit is letisztult, jól áttekinthető

Alapozás. Ha a teljes motorpalettát nézzük, akkor a 110 lóerős dízeltől a 260 lovas benzinesig terjed a kínálat. Tesztalanyunk előbbit képviseli, amely csak lóerőben jelenti az alapot, hiszen árban a 140 lovas benzines 500 ezer forinttal kedvezőbb árcédulával indul. Annak ellenére, hogy elődjéhez képest jelentősen lefogyott, így is 1500 kg-ot nyom a második generáció. 110 ló nem lesz ehhez kevés? Elsőre kevésnek tűnik, én is tartottam attól, hogy ez a motor nem lesz elég ide. Van viszont 300 Nm forgatónyomatékunk és egy 6 fokozatú kézi váltónk. Érdekesség, hogy pont a 120 lóerős Crossland X-ből ültem át, melyben a PSA 120 lóerős dízele ketyeg, szintén hatos kézi váltóval. Emiatt jó viszonyítási alap volt a kis francia-német. Közel 200 kilóval könnyebb és nulla-százra 1,7 másodperccel fürgébb a Crossland, a valóságban viszont nem érződött ekkora különbség. Pozitív meglepetés volt az Insignia menetdinamikája és fogyasztása is. Főként városban, közúton autózva, a teszt nagy részét dinamikusabb vezetési stílusban abszolválva 5,9 l/100 km érték adódott. Egy ekkora autótól ilyen dinamikával ez teljesen megfelelő és szerethető érték. Megy a like neki!

%KA%Elöl is kényelmesen el lehet férni, hátul pedig fejedelmi lábteret kapunk. Egyetlen hátránya van a második üléssornak, a szűkös fejtér. 180 centis magasságommal már neccesen férek el%KA% %KA%Elöl is kényelmesen el lehet férni, hátul pedig fejedelmi lábteret kapunk. Egyetlen hátránya van a második üléssornak, a szűkös fejtér. 180 centis magasságommal már neccesen férek el%KA%

Elöl is kényelmesen el lehet férni, hátul pedig fejedelmi lábteret kapunk. Egyetlen hátránya van a második üléssornak, a szűkös fejtér. 180 centis magasságommal már neccesen férek el

Prémium! Amikor megtudtam, hogy az alap dízel dolgozik a motortérben és fehér színű, úgy voltam vele, hogy valami belépő szintű, fapados változattal lesz dolgom. Amikor viszont kinyitottam az ajtót, elkapott a hű bazzeg érzés. Olyan illat csapott meg, mint a Mercikben, BMW-kben, nem véletlenül. A perforált Brownstone prémium bőrkárpit az első olyan extra az Opelnél, amit 1 millió felett kínálnak. 1,1 milla pontosan, igaz ebben már benne van az AGR ülés, melyhez a vezető oldalon masszázs is jár. Nem véletlen tehát a prémium érzet, ennyi pénzért lehet is. De ez még nem minden. A belső OPC Line csomagot kapott, így fekete tetőkárpit, alupedálok és alul csapott, finom, perforált bőrrel borított sportkormány is kényeztet minket. Ez a két extra igaz, hogy 1,25 milliót tesz ki, de e nélkül biztos, hogy nem vennék Insigniát, annyira jók.

%KA%A csomagtartó kialakítására sem lehet panasz, a raktérből egyetlen gombnyomásra dönthetőek az ülések. Ekkor igen méretes helyet kapunk, akár 1450 liternyi poggyászt is belepakolhatunk%KA% %KA%A csomagtartó kialakítására sem lehet panasz, a raktérből egyetlen gombnyomásra dönthetőek az ülések. Ekkor igen méretes helyet kapunk, akár 1450 liternyi poggyászt is belepakolhatunk%KA%

A csomagtartó kialakítására sem lehet panasz, a raktérből egyetlen gombnyomásra dönthetőek az ülések. Ekkor igen méretes helyet kapunk, akár 1450 liternyi poggyászt is belepakolhatunk

Minden a helyén. Több generáción át nem voltam megelégedve több Opel modellel, amiért nem úgy volt elrendezve az ülés, a kormány, a pedálok, a váltó és a kezelőszervek, ahogy elvárná az ember. Nem voltak ergonomikusak, ez az igazság. Az Insignia előző és egyetlen generációjára ez szintén jellemző volt. Valamennyire kézre állt, de nem volt az igazi, főleg a gombok elhelyezése és kezelése. Keresni kellett, nyújtózkodni kellett értük, volt tehát mit javítani. Szerencsére ezeket a kényelmetlen hibákat teljesen kiküszöbölték a mostani modellnél. Tök jól áttekinthető a középkonzol, az AGR ülés pazar, a kormány, váltó, pedálok kézre állnak. Végre! Nem értem miért kellett ennyit várni erre. Ezen felül a hátsó lábtér akkora, hogy az már indokolatlan helypazarlásnak tűnik. Simán felveszi a versenyt a Skoda Superbbel vagy a Kia Optimával.

%KA%Az AGR ülés csúcs, e nélkül sem vennék Insigniát. Nem csak teljesen magunkra tudjuk szabni, de még masszázs funkciót is kapunk hozzá%KA%

Az AGR ülés csúcs, e nélkül sem vennék Insigniát. Nem csak teljesen magunkra tudjuk szabni, de még masszázs funkciót is kapunk hozzá

Csalódás. Ahhoz képest, hogy egy alapmotorral szerelt Insignia kulcsát kaptam kézhez, csalódás volt. Természetesen pozitív értelemben. A már említett prémium bőrülésen túl számos olyan extra kényeztetett, amit eddig valóban csak a prémium márkák modelljeiben kaphattunk meg. Itt van például a kormányfűtés, az első és hátsó ülésfűtés, elöl szellőztetéssel kiegészítve, az automatikus parkolósegéd, az aktív sávtartó és az adaptív tempomat. A K Astrában megismert és itt is hibátlanul működő Mátrix-LED fényszóróval végig távolsági fénnyel autózhatunk éjszaka, hiszen magától kimaszkolja a szembejövőt vagy éppen az előttünk haladót. A Head Up Display a BMW-kben megszokott minőséget hozza, a csomagtérből egy gombnyomásra ledönthető a hátsó üléssor, az Android Auto támogatással pedig a Waze is megjeleníthető a központi kijelzőn.

%KA%Az 1.6-os "suttogó dízel" CDTI hangja valóban csendes, járása finom, fogyasztása is baráti. A 110 lóerős teljesítmény kellemesen mozgatja a másfél tonnát%KA%

Az 1.6-os "suttogó dízel" CDTI hangja valóban csendes, járása finom, fogyasztása is baráti. A 110 lóerős teljesítmény kellemesen mozgatja a másfél tonnát

Van azért mit javítani. Elsőre azt gondolhatjuk, hogy az új Insignia minden tekintetben tökéletes lett. Természetesen teljesen hibátlan autó nem létezik, mindegyikben ott lesz egy-két apró dolog, ami nem jön be. Jelen esetben volt pár olyan dolog, amit javítani lehet az Opel zászlóshajójánál, ráadásul a pénztárcára is kedvezően hat, ha élünk az okosítással. A fűtött szélvédő jó dolog, de éjszaka a fénytörése a beépített fémszálaknak köszönhetően zavaró. A szembejövők fényszóróit úgy veti szét, mintha csillagszórók jönnének szembe. Ez szerencsére orvosolható: nem kell megrendelni ezt az extrát. A többin mi már nem tudunk javítani, de a mérnökök valószínűleg a ráncfelvarrás során ecsetelik az alábbi problémákat. A futómű teljesen jó addig, amíg nem jön egy nagyobb úthiba, amit viszonylag hangos kopogással reagál le. A menetzaj városi tempónál nagyszerű, autópályán viszont mind a szél-, mind a gördülési zaj erősebbé válik. A kuplung útja indokolatlanul hosszú, a csomagtér-fedél pedig érthetetlen, hogy miért nem kapott motoros mozgatást. Emiatt kénytelenek leszünk esős időben összekoszolni a kezünket, mert alányúlva kell nyitni. Van tehát mit javítani, de ettől függetlenül egy igencsak jól sikerült és szerethető autó lett az új Insignia.

%KA%Ha kijavítják az apró, kellemetlen hibákat a néhány év múlva érkező ráncfelvarráson, akkor egy szinte hibátlan középkategóriás autót kapunk az Opeltől. Sok baja persze ma sincs%KA%

Ha kijavítják az apró, kellemetlen hibákat a néhány év múlva érkező ráncfelvarráson, akkor egy szinte hibátlan középkategóriás autót kapunk az Opeltől. Sok baja persze ma sincs

Értékelés

Pozitív
Tágas beltér, finom anyagminőség, AGR ülés, jó kezelhetőség, dinamikus mozgás, alacsony fogyasztás
Negatív
Úthibákon hangos futómű, kicentizett hátsó fejtér, hosszú kuplung út

Árak

Tesztmodell alapára 8 260 000 Ft (2017. augusztus 23.)
Tesztmodell ára 11 550 000 Ft (2017. augusztus 23.)

Tovább a műszaki adatokhoz

Méretek

Hosszúság: 4897 mm
Szélesség: 1863 mm
Magasság: 1455 mm
Saját tömeg: 1503 kg
Össztömeg: 2035 kg
Terhelhetőség: 532 kg
Tengelytáv: 2829 mm
Karosszéria-kivitel: ötajtós
Csomagtér: 490 liter
Belső szélesség elöl: 1540 mm
Belső szélesség hátul: 1490 mm
Belmagasság elöl: 910-1020 mm
Belmagasság hátul: 920 mm
Hátsó lábtér 180 cm-es vezető mögött: 320 mm
Ülőlap hossza elöl: 490-530 mm
Ülőlap hossza hátul: 450 mm
Csomagtér maximális szélessége: 1440 mm
Csomagtér szélessége a kerékdobok között: 1040 mm
Csomagtér magassága: 450 mm
Csomagtér hossza: 1080 mm
Csomagtér hossza üléshajtással: 1980 mm
Raktérnyílás szélessége: 970 mm
Raktérnyílás magassága: 870 mm

Motor és váltó

Motor: Dízel
Motorosztály: EURO 6
Hengerűrtartalom: 1598 cm³
Hengerek/szelepek száma: 4
Sebességváltó: manuális (6 fokozatú) sebességváltó
Nyomaték: 300 Nm 2000 1/min-nél
Teljesítmény: 81 kW (110 LE) 4000 1/min-nél

Menetteljesítmény

Végsebesség: 205 km/h
Gyorsulás 100 km/h-ra: 11,6 s
CO2-kibocsátás: 105 g/km
Gyári vegyes fogyasztás: 4,0 l/100km
Fogyasztás a használónál: 5,9 l/100km

Menetzaj

Menetzaj 50 km/óránál: 57 dB(A)
Menetzaj 90 km/óránál: 62 dB(A)
Menetzaj 130 km/óránál: 67 dB(A)

Vissza a teszt szövegéhez

Ez is érdekes lehet:
 

Piaci körkép: mi legyen 500 ezer forintig, ha nem akarunk Suzukit?

Olcsó autót keresve megkerülhetetlen az itthon gyártott Suzuki. De mit érdemes választani, akkor...

Villanyautózás percdíjért? Úgy tűnik, Budapesten is működik

Már 10 hónapja használható Budapesten a közösségi villanyautó-megosztás, azaz a GreenGo. Működőképesnek...

Tanul a Renault, ezért alig nyúlt a Duster formájához

A Dacia slágermodellje lett a Duster, ami a SUV-hullám meglovagolása mellett még a válságból...

Lebukott a Volvo legkisebb crossovere, az új XC40

Hamarosan megérkezik a legkisebb Volvo crossover, bemutatóját alig egy hét múlva tartják. Egy...

510 lóerő a Ferrari F1 pilótáinak kezében

Három darab 510 lóerős Alfa Romeo Giulia QV, három Scuderia Ferrari pilóta és egy kanyargós tesztpálya...

A gázolaj áremelését a benzin árcsökkentése követi a héten

Míg szerdán a gázolaj ára nőtt, pénteken a benzin ára lejjebb kerül.

Mercedes-AMG GT C Roadster teszt

50 éve alkot sportmodelleket az AMG a Mercedes szárnyai alatt, ráadásul a GT már a második szinte...

Toyota Proace Verso 2.0 D-4D 150 Active Visible teszt

Nemrég teszteltük a Peugeot Travellert, majd utána azonos hajtáslánccal hoztuk el testvérét...

Eladó egy korai LaFerrari prototípus, de van vele egy kis gond

Ennyire becsülik az értékét annak a LaFerrari prototípusnak, amit még a 2013-as Frankfurti debütálás...
 
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1vcGVs
Hirdetés

A cikk galériája

FB_share
Küldés e-mailben

Tetszett a cikk?

Iratkozzon fel hírfigyelőnkre! 
(Mi ez?)Ne maradjon le a legfrissebb autós hírekről, bemutatókról, tesztekről, benzinár-változásokról! Írja ide e-mail címét, és a fontos hírekről értesítjük.

(E hírfigyelőről bármikor leiratkozhat a küldött levél alján lévő linkkel. Az adatvédelmi elveket maximálisan tiszteljük, a címet nem adjuk ki harmadik félnek.)
Jogi nyilatkozat* Hozzájárulok ahhoz, hogy a Schibsted Classified Media Hungary Kft. részemre közvetlen megkeresés módszerével a saját, illetve harmadik személyek áruira és szolgáltatásaira vonatkozó reklámot közöljön (pl. promóciós célú elektronikus levelet, hírlevelet, vagy reklámot tartalmazó elektronikus levelet küldjön) és a fentiekben ebből a célból megadott adataimat kezelje és felhasználja.
A Schibsted Classified Media Hungary Kft. a megadott személyes adatokat bizalmasan kezeli és harmadik fél számára nem adja át. A reklám közléséhez, illetve a személyes adatok kezeléséhez megadott hozzájárulás visszavonásig érvényes.
A hozzájárulás bármikor korlátozás és indokolás nélkül, ingyenesen visszavonható.
Feliratkozom

Új hozzászólás írása

Hozzászólás *
 (BBCode formázások engedélyezettek) A következő BBCode formázások engedélyezettek:
[url=http://www.pelda.hu] Link neve[/url]
[b]félkövér[/b]
[i]dőlt[/i]
[u]aláhúzott[/u]
egyéb más BBCode és HTML kód használata nem megengedett.

F
D
A
URL

Hozzászólások (10 db)

RenPaul írta: 3 hete
Kaller írta: 4 hete

Vezetni ugyan olyan mindkét autó csak az adblue macerásabb tekintve hogy egy húgyszagú erősen maró löttyöt kell öntözgetned az autó erre a célra kialakított tankjába . Ráadásul az csak mese hogy a 30.000 km es olajcseréig elmegy 10 liter adbueval... ez akkor igaz ha városban használod az autót ha pályázol vele nagyjából 10-15.000 km alatt kifogy . Ha kifogyott az adblue mert elfelejtetted feltölteni az autó letilt egészen addig ameddig a tankba bele nem töltesz annyit amivel eltud indulni a rendszer ! Az adblues marhasággal az agáz hogy a sok korom ami belerakódik a részecskeszűrőbe azzal egy idő után kémiai kötéssel reagál hő hatására . A lényeg annyi hogy a beleégett koromhoz hozzáadódik az adblue adalék és a kettő eredménye egy cement beton keménységű anyag lesz amit semmilyen módon nem lehet eltávolítani a rendszerből úgy mint a sima korom esetén csak cserével . Nincs utángyártott belőle és részecskeszűrővel együtt kell cserélni .. míg egy részecskeszűrő betét 80.000 tól indul az utángyártott itt meg kell venned agyárit kb 500.000 tól indul felfelé az ára ... a részecskeszűrőnél megoldás még az is hogy pl ha véglegesen eldugult egyszerűen átütik egy vésővel az eldugult rendszert igaz szűrni már nem fog de nem kell cserélni semmit benne ... és mivel a részecske szűrő előtti és utáni szenzor szabad áramlást fog mérni a lyukas szűrőn keresztül soha nem fog regenerációs fázisba lépni a motor ... az adblunál hiába ütöd át mert ott fordulatszám függvényében kezdi el befecskendezni az adalékot általában 2000-2500 fordulat felett adagol az alatt nem ... A részecske szűrő átlyukasztása természetesen illegális ,de mivel a műszakin nem mérnek kormot így gyakorlatilag soha nem fog kiderülni hogy meg van hekkelve vagy sem . A másik probléma hiába van 40 forinttért adblue adalék hivatalosan csak azt töltheted bele aminek megvan agyári minősítése ... na már most ezt a szalonban kb 2.000 ft6 literért kapod meg ... ha meg nem szalonban öntik bele akkor kérni fogják a számlát ha javítani kell valamit az adblue rendszerben ... pl szivattyút vagy szűrőt . A számlát meg elég kevés ember fogja megtartani :D Nagyjából 100.000-300.000 km et megy el egy ilyen rendszer meghibásodás nélkül ....ez nagyban függ az autó használatától illetve hogy milyen márkáról van szó ... pl aki 100.000 km et vállal az autóra garanciát ott előbb tönkremegy mint ahol 200.000 km a garancia ;) :D



Vw nél pl a 150 lovas tdi és a 190 lovas tdi között annyi a különbség hogy az előző csak részecskeszűrős az utóbbi meg részecske +adblue és pár %al nagyobb a turbó turbina kereke ezáltal kb 0.1 bárral nagyobb levegőmennyiséget tud szállítani ... 150 lovast megveszed és csinálnak belőle minden gond nélkül egy 180 lovas dieselt... 10 lóerő különbséggel meg nem hiszem hogy megéri az adblue rendszer . Egyébként ezek a motorok jóval túl vannak méretezve mint amennyi teljesítményt tudnak ..jelen esetben adott egy 110 lóra visszavett motor amit gyárilag 136 lóra terveztek + minimum 20 % tartalék ... tehát ez a motor 155 -160 lóerőnél még biztosan nem megy tönkre .



Motorvezérlő programozása pedig szintén NEMderül ki ... mivel úgy néz ki a dolog hogy a befecskendezett mennyiséget kell növelni ezzel arányosan a rendszer fogja emelni a turbó nyomást is ezeken az új autókon már... na már most a gyári szoftver verzió száma is megmarad mivel abba nem nyúlnak bele és hiába dugják rá a com egységet a gyári adatokat olvassa ki ... csak terhelésnél derül ki a dolog de akkor is csak padlógáznál ... mondok egy példát : pl az üzemanyag befecskendezés 10 egység egy 110 lovas motornál a 130 nál pedig 10.5 ...a 10 et átírják 10.5 re de ez csak padlógáznál derül ki hogy az nem 10 hanem 10.5 . Ha valami hivatalos tuningműhely speciális szoftverét teszik bele annak elképzelhető hogy más verzió száma lesz és az kiderülhet .



Nekem az összes új autó át volt írva és soha semmi problémám nem volt vele ... 105 tdi lovas 250 nm-es Vw be cserélve lett a szoftver egy 115 ösére és kapott mellé egy kis optimalizálást nagyjából 125 ló lett belőle és 300 nm . Ráadásul én bevittem garanciális javításra is a meg hekkelt motorvezérlővel mert a motorból folyt az olaj ! :D



Mazda 120 lovas benzin motor és a 165 lovas benzinmotor közt csak a szoftver a különbség :)


Előzmények megtekintése

Az AdBlue-t az értelmesebb gyártók a részecskeszűrő után fecskendezik a kipufogó rendszerbe, tehát nem kerül bele a szűrőbe és nem tud összegyógyulni a korommal!!

A válaszoláshoz belépés szükséges
vrezso írta: 3 hete
MiciPolo írta: 3 hete

"fekete tetőkárpit, alupedálok és... sportkormány... Ez a két extra... 1,25 milliót tesz ki"

Durva :D


Brownstone prémium bőrkárpit, perforált, AGR első ülésekkel + OPC Line belső sport csomag. Ez a két extra 1,25 millió. Szövegértés na az a durva :D

A válaszoláshoz belépés szükséges
MiciPolo írta: 3 hete

"fekete tetőkárpit, alupedálok és... sportkormány... Ez a két extra... 1,25 milliót tesz ki"
Durva :D

A válaszoláshoz belépés szükséges
Kaller írta: 4 hete
nick_ írta: 4 hete

Ennyire nem vagyok képben a motorokkal, csak a konfigurátort néztem át. Mi a baj azzal, ha AdBlue kell egy kocsiba? Nem vezettem még ilyen kocsit, de úgy tudom, hogy nem egy drága dolog, egy-két ezres, és 8-10 ezer km-re elég. Esetleg van ennek a rendszernek valamilyen típushibája?

Amúgy egy vadonatúj autó motorvezérlését biztosan nem piszkálnám. Egyrészt bukhatod a garanciát, másrészt olyan ez, mint a feltört szoftver, egy darabig működik .................


Előzmények megtekintése

Vezetni ugyan olyan mindkét autó csak az adblue macerásabb tekintve hogy egy húgyszagú erősen maró löttyöt kell öntözgetned az autó erre a célra kialakított tankjába . Ráadásul az csak mese hogy a 30.000 km es olajcseréig elmegy 10 liter adbueval... ez akkor igaz ha városban használod az autót ha pályázol vele nagyjából 10-15.000 km alatt kifogy . Ha kifogyott az adblue mert elfelejtetted feltölteni az autó letilt egészen addig ameddig a tankba bele nem töltesz annyit amivel eltud indulni a rendszer ! Az adblues marhasággal az agáz hogy a sok korom ami belerakódik a részecskeszűrőbe azzal egy idő után kémiai kötéssel reagál hő hatására . A lényeg annyi hogy a beleégett koromhoz hozzáadódik az adblue adalék és a kettő eredménye egy cement beton keménységű anyag lesz amit semmilyen módon nem lehet eltávolítani a rendszerből úgy mint a sima korom esetén csak cserével . Nincs utángyártott belőle és részecskeszűrővel együtt kell cserélni .. míg egy részecskeszűrő betét 80.000 tól indul az utángyártott itt meg kell venned agyárit kb 500.000 tól indul felfelé az ára ... a részecskeszűrőnél megoldás még az is hogy pl ha véglegesen eldugult egyszerűen átütik egy vésővel az eldugult rendszert igaz szűrni már nem fog de nem kell cserélni semmit benne ... és mivel a részecske szűrő előtti és utáni szenzor szabad áramlást fog mérni a lyukas szűrőn keresztül soha nem fog regenerációs fázisba lépni a motor ... az adblunál hiába ütöd át mert ott fordulatszám függvényében kezdi el befecskendezni az adalékot általában 2000-2500 fordulat felett adagol az alatt nem ... A részecske szűrő átlyukasztása természetesen illegális ,de mivel a műszakin nem mérnek kormot így gyakorlatilag soha nem fog kiderülni hogy meg van hekkelve vagy sem . A másik probléma hiába van 40 forinttért adblue adalék hivatalosan csak azt töltheted bele aminek megvan agyári minősítése ... na már most ezt a szalonban kb 2.000 ft6 literért kapod meg ... ha meg nem szalonban öntik bele akkor kérni fogják a számlát ha javítani kell valamit az adblue rendszerben ... pl szivattyút vagy szűrőt . A számlát meg elég kevés ember fogja megtartani :D Nagyjából 100.000-300.000 km et megy el egy ilyen rendszer meghibásodás nélkül ....ez nagyban függ az autó használatától illetve hogy milyen márkáról van szó ... pl aki 100.000 km et vállal az autóra garanciát ott előbb tönkremegy mint ahol 200.000 km a garancia ;) :D

Vw nél pl a 150 lovas tdi és a 190 lovas tdi között annyi a különbség hogy az előző csak részecskeszűrős az utóbbi meg részecske +adblue és pár %al nagyobb a turbó turbina kereke ezáltal kb 0.1 bárral nagyobb levegőmennyiséget tud szállítani ... 150 lovast megveszed és csinálnak belőle minden gond nélkül egy 180 lovas dieselt... 10 lóerő különbséggel meg nem hiszem hogy megéri az adblue rendszer . Egyébként ezek a motorok jóval túl vannak méretezve mint amennyi teljesítményt tudnak ..jelen esetben adott egy 110 lóra visszavett motor amit gyárilag 136 lóra terveztek + minimum 20 % tartalék ... tehát ez a motor 155 -160 lóerőnél még biztosan nem megy tönkre .

Motorvezérlő programozása pedig szintén NEMderül ki ... mivel úgy néz ki a dolog hogy a befecskendezett mennyiséget kell növelni ezzel arányosan a rendszer fogja emelni a turbó nyomást is ezeken az új autókon már... na már most a gyári szoftver verzió száma is megmarad mivel abba nem nyúlnak bele és hiába dugják rá a com egységet a gyári adatokat olvassa ki ... csak terhelésnél derül ki a dolog de akkor is csak padlógáznál ... mondok egy példát : pl az üzemanyag befecskendezés 10 egység egy 110 lovas motornál a 130 nál pedig 10.5 ...a 10 et átírják 10.5 re de ez csak padlógáznál derül ki hogy az nem 10 hanem 10.5 . Ha valami hivatalos tuningműhely speciális szoftverét teszik bele annak elképzelhető hogy más verzió száma lesz és az kiderülhet .

Nekem az összes új autó át volt írva és soha semmi problémám nem volt vele ... 105 tdi lovas 250 nm-es Vw be cserélve lett a szoftver egy 115 ösére és kapott mellé egy kis optimalizálást nagyjából 125 ló lett belőle és 300 nm . Ráadásul én bevittem garanciális javításra is a meg hekkelt motorvezérlővel mert a motorból folyt az olaj ! :D

Mazda 120 lovas benzin motor és a 165 lovas benzinmotor közt csak a szoftver a különbség :)

A válaszoláshoz belépés szükséges
nick_ írta: 4 hete
Kaller írta: 4 hete

Ha jól tudom a 110 lovas 1.6 diesel csak részecskeszűrős viszont a 136 lóerős 1.6 diesel és a 2.0 dieselek részecskeszűrő+ szopatós adblue adalékosak... na már most itt az Opel kreált egy olyan 1.6 os motort ami szoftvercserével tudja a 136 lóerőt chip tuninggal kb 160 at és nem kell szarakodni az adblue adalékkal... szóval ez a motor azoknak jó ;) :D



Magyarán megveszed a 110 lovast és ha akarod pár forinttért " optimalizálják" úgy a motor vezérlést , hogy ugyan azt tudja mint a szopatós 136 lóerős verzió ... :D


Előzmények megtekintése

Ennyire nem vagyok képben a motorokkal, csak a konfigurátort néztem át. Mi a baj azzal, ha AdBlue kell egy kocsiba? Nem vezettem még ilyen kocsit, de úgy tudom, hogy nem egy drága dolog, egy-két ezres, és 8-10 ezer km-re elég. Esetleg van ennek a rendszernek valamilyen típushibája?
Amúgy egy vadonatúj autó motorvezérlését biztosan nem piszkálnám. Egyrészt bukhatod a garanciát, másrészt olyan ez, mint a feltört szoftver, egy darabig működik .................

A válaszoláshoz belépés szükséges
Kaller írta: 4 hete
nick_ írta: 4 hete

Szerintem a cím egy kicsit megtévesztő, annak ellenére, hogy minden adat igaz benne. Hiszen ez az Insignia valóban 11.5 millió (persze listaáron) és 110 LE-s. Arra azért kíváncsi lennék, hogy a gyakorlatban hány olyan autót adnak el, amelyik a lehető legmagasabb felszereltségű (Innovation) és a legdrágább bőrüléssel felszerelt, ugyanakkor a leggyengébb motorral rendeli meg a vevő. 150 ezer Ft-tal drágább csak a 136 lovas motorral. A 170 lovas kétliteres motorral 500 ezer Ft a felár (csak a dízeleket hasonlítottam). Én biztosan erősebb motor és egy-két extra elhagyása mellett döntenék. Amúgy nekem nagyon tetszik ez az új Insignia.


Előzmények megtekintése

Ha jól tudom a 110 lovas 1.6 diesel csak részecskeszűrős viszont a 136 lóerős 1.6 diesel és a 2.0 dieselek részecskeszűrő+ szopatós adblue adalékosak... na már most itt az Opel kreált egy olyan 1.6 os motort ami szoftvercserével tudja a 136 lóerőt chip tuninggal kb 160 at és nem kell szarakodni az adblue adalékkal... szóval ez a motor azoknak jó ;) :D

Magyarán megveszed a 110 lovast és ha akarod pár forinttért " optimalizálják" úgy a motor vezérlést , hogy ugyan azt tudja mint a szopatós 136 lóerős verzió ... :D

A válaszoláshoz belépés szükséges
nick_ írta: 4 hete

Szerintem a cím egy kicsit megtévesztő, annak ellenére, hogy minden adat igaz benne. Hiszen ez az Insignia valóban 11.5 millió (persze listaáron) és 110 LE-s. Arra azért kíváncsi lennék, hogy a gyakorlatban hány olyan autót adnak el, amelyik a lehető legmagasabb felszereltségű (Innovation) és a legdrágább bőrüléssel felszerelt, ugyanakkor a leggyengébb motorral rendeli meg a vevő. 150 ezer Ft-tal drágább csak a 136 lovas motorral. A 170 lovas kétliteres motorral 500 ezer Ft a felár (csak a dízeleket hasonlítottam). Én biztosan erősebb motor és egy-két extra elhagyása mellett döntenék. Amúgy nekem nagyon tetszik ez az új Insignia.

A válaszoláshoz belépés szükséges
Bezzenev írta: 4 hete

nem rossz, de mint valami mazda 6 klón. vagy i40. sztem ez nem igazán hat frissen a mai piacon és még másolat is. az astra jobban sikerült sztem, kár az insigniáért mert az első egés karakteres,egész új volt.

A válaszoláshoz belépés szükséges
ppgergő írta: 4 hete

- Nahát, van feszültségskála a műszerfalon, mi az oka ennek a nem mindennapi extrának? A víz mellett az olajhőfok érzékelő viszont dicséretes dolog
- A gombok anyaga egy 11.5 milliós autóban szerintem fontos, zsíros újakkal összefogdosva undorítóan néz ki a fotókon, szerintem máskor mielőtt fotóztok, töröljétek már át ha lehet
- Mennyi volt az autóban amikor hozzátok került? Van pár elég csúnya karc a műanyagon a bal egy ajtónál, máshol is ilyen könnyen sérül a műanyag?
- A belső képeken úgy tűnik, mintha a kormány a vezető felé fordulna (mintha balra befelé dőlne)? Vagy csak én látom így?

Szép gép, fehérben is mutatós.

A válaszoláshoz belépés szükséges
viharlampa írta: 4 hete

Kedves Tamás!

Hadd kérdezzem meg, Ön hátha tudja az okát, vagy utána tud járni:
mi az oka, hogy a csomagtartóban a függőleges falak tövében van 20-20 cm-es ferde rész? Futómű elemei? Más kocsiban nem láttam még ilyen esetlen, haszontalan megoldást.
A hátsó ülés mögött is van keresztben egy "dudor". Miért?
Mindkét megoldás "agyoncsapja" a hasáb csomagtartóról kialakul képet.

További szép napot!

A válaszoláshoz belépés szükséges
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1vcGVs
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1vcGVs

Friss tesztek

Toyota Prius 1.8 Plug-in Hybrid Executive teszt

Nincs mellébeszélés, 0,8 l/100 km a tesztfogyasztás

Egyliteres, mármint 1 l/100 km fogyasztású autóként hirdeti a Toyota a Prius Plug-in Hybridet. A gyári érték nem csupán hozható, alul is múlható.


Mini Cooper S E Countryman 4ALL teszt

Multivitamin - Mini Countryman plug-in hibrid teszt

Ha felnövök, gazdaságos hibrid leszek. Na jó, inkább divatos élményautó. Azért jó lenne terepezni is, és a praktikum sem utolsó szempont.


Skoda Rapid Spaceback Best 1.0 TSI teszt

Nyugaton a helyzet változatlan - Skoda Rapid

Többé nem szívó a Skoda Rapid legalja, és a háromhengeres alap TSI is 95 lovas. Nem vitték túlzásba a frissítést, de nagy szükség nem is volt rá, amit kapott, attól csak érettebb a Rapid.

Még több teszt
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1vcGVs

Hirdetés

OPEL tesztek

Opel Crossland X Innovation B1.2XHT MT6 teszt

Keresztre feszítve - Opel Crossland X

Nehéz Opelként nézni a Crossland X-re, pláne úgy, hogy a motorteret felnyitva rám ordít egy oroszlán. Ennél az Opel sokkal finomabban tudná azt, amit csinálnia kell.


Opel Mokka FWD 1.7 CDTI AT6 teszt

Szép, jó. Mi kell még? - Opel Mokka automata teszt

Automata váltóval és tolótetővel levett a lábamról az Opel Mokka. Vásárlói hasonlóan érezhetnek, így nyilván ők is elnézik gyengeségeit.


Opel Meriva 1.6 CDTI teszt

Vezetni jó! Opel Meriva 1.6 CDTI teszt

Magyar motor hajtja, öngyilkos ajtajú, tologatható hátsó üléses. Vajon tényleg szenzációs családi és utazóautó az Opel Meriva 1.6 CDTI?


Opel Cascada 1.6 SIDI Turbo Cosmo teszt

Magyar motor viszi, de mégsem a mi autónk: Opel Cascada teszt Videó

Kezdeti kínálatának csúcsával, a szentgotthárdi, 170 lóerős SIDI turbómotorral járt nálunk a vászontetős Opel Cascada. Kellemes, de nem a mi autónk.


Opel Adam 1.4 Ecotec Start/Stop Slam teszt

Persze, hogy drága. Opel Adam teszt

Az Opel is rájött, hogy van értelme jó sok pénzért ezerféleképp variálható szuperminit árulni, hát itt a vagány Adam, amit legizmosabb motorjával, 100 lóerősen teszteltünk.


Még több OPEL teszt

Címlapon


Friss cikkek

Az új F2-ben debütál a Halo fejvédő

Fejvédővel szerelik az új F2 autókat

2 órája – Sztori

Ha nem kell az F1-nek, majd jól bevezetjük az F2-ben - fejvédő tesztüzemet szánnak a Forma-1 előszobájának, ami jövőre új néven folytatja.


Fiatal vezetőknek kínál vezetéstechnikai programot a Ford

Ingyenes vezetéstechnikai tréninget tart a Ford a fiataloknak Videó

11 órája – Sztori

Hazánkban idén indult a Ford Driving Skills For Life programja. A szeptember 17-18-án megtartott rendezvényen mi is próbára tettük magunkat.


Moszkvában nyitotta legkomolyabb európai szalonját a Lexus

Fotókon Oroszország legújabb, legkülönlegesebb autószalonja

Tegnap – Sztori

Tokió és Dubaj után Moszkvában is ügyfél-élményközpontot nyitott a Lexus; a Lexus Dome különleges szolgáltatásokkal várja a látogatókat.


Kapcsolódó tartalom


Használtautó.hu

OPEL INSIGNIA 1.6 CDTI Drive Start Stop készletről azonnal elvihető

OPEL INSIGNIA 1.6 CDTI...

Ár: 6.599.000 Ft

Évjárat: 2017

Kivitel: Sedan

Üzemanyag: Dízel

OPEL INSIGNIA Sports Tourer 2.0 CDTI AWD Cosmo (Automata)

OPEL INSIGNIA Sports T...

Ár: 2.750.000 Ft

Évjárat: 2012 / 6

Kivitel: Kombi

Üzemanyag: Dízel

OPEL INSIGNIA Sports Tourer 2.0 CDTI Edition Magyar Szerv.könyv

OPEL INSIGNIA Sports T...

Ár: 3.099.000 Ft

Évjárat: 2014 / 8

Kivitel: Kombi

Üzemanyag: Dízel

Még több autó

Kövess minket a Facebookon is!