0 új cikk érkezett
0 új hozzászólás

Megérte a motorcsere? - Toyota Yaris facelift teszt 

Toyota Yaris 1.5 Dual VVTi-E Style Senso Smart teszt

Nem csak teszteltük, elődjével is összevetettük a másodszor frissülő Toyota Yaris kisautót és vadiúj szívómotorját. Erősebb, mint valaha.

Teszt
Műszaki adatok

Még több videóért iratkozz fel a YouTube csatornánkra itt!

Mi az a downsizing? Már a nemzetközi menetpróba alatt is az új 1,5 literes szívó benzines tűnt a legmeggyőzőbbnek a második ráncfelvarráson is átesett Toyota Yaris motorpalettájából, így kíváncsi voltam, hogy mit nyújthat a downsizingnak ellentmondó, a korábbi 1,33 literes, szintén szívó négyhengerest váltó motor egy hosszabb teszt során. A japán gyár francia gyártású kisautója már 2011 óta tapossa a harmadik generációját, most állítólag 900 alkatrészében változott, és továbbra is egyedüliként kínál hibridet a szegmensben. Legnagyobb fájdalmam, hogy a frissítés után sem komfortindexes, teljességgel érthetetlen, másba viszont nem igazán sikerült belekötni. Új 1.5 szívó benzinesével, csúcsfelszereltségben, végre itthoni utakon vallott a frissített Toyota Yaris, hazánk egyik legkeresettebb kisautója. Érdemes volt várni rá.

%KA%A régi Selection, az új Style felszereltség, a különbségek azonban így is jól látszanak az első és a második facelift között. A bordóban még a korábbi 1,33 literes szívómotor dolgozik, gyöngyházfehér tesztalanyunkban már az utódja%KA%

A régi Selection, az új Style felszereltség, a különbségek azonban így is jól látszanak az első és a második facelift között. A bordóban még a korábbi 1,33 literes szívómotor dolgozik, gyöngyházfehér tesztalanyunkban már az utódja

%KA%Egyértelműen mutatósabbak az új LED-es menetfény minták, a púposabb orr már megosztó. Egyébként csak a menetfény lehet LED-es, a fényszóró nem%KA%

Egyértelműen mutatósabbak az új LED-es menetfény minták, a púposabb orr már megosztó. Egyébként csak a menetfény lehet LED-es, a fényszóró nem

Rá fogunk ismerni. Megoszlanak a vélemények, hogy előnyére változott-e a külső, a legdrágább gleccser gyöngyfehér fényezéssel és a szürke 16 colos könnyűfém felnikkel párosítva nekem bejön. Óriásira tátott szája megmaradt, ám új rajzolatú a hűtőrács. Nem csak éjjel, nappal is mutatósak a szétágazó LED-es nappali menetfények, amik egy ezüst csíkban folytatódva alkotják az orr X formáját. Finoman átrajzolták a ködfénylámpák esetünkben króm burkolatát is, amiről viszont mindenképp meg fogjuk ismerni az a far. Már az Avensisre hajazó, a korábbinál jóval nagyobb, akár LED-es hátsó lámpákat kap a Yaris. A rendszám felett is végighúzódó csomagtérajtó-törés a lökhárítókban folytatódik, ezzel sokkal határozottabb megjelenést biztosítva a kisautónak.

%KA%Hátulról lehet majd a legkönnyebben megkülönbözteti őket. Az új hátsó lámpa már a csomagtartóra is ráfut, a lökhárító szintén friss%KA%

Hátulról lehet majd a legkönnyebben megkülönbözteti őket. Az új hátsó lámpa már a csomagtartóra is ráfut, a lökhárító szintén friss

Kategóriaidegen. Az utastér tulajdonképpen az új infotainment gombokon és a Corollából is ismert propelleres légfúvó nyílásokon kívül változatlan. Megmaradt a szegmensen túlmutató anyagminőség és karakter: a legtöbb helyen puha műanyagot találunk, a hangrendszer nagyot szól, a konkurenseknél masszívabbnak tűnik a Yaris. Az egész beltér komolyabb, mint azt megszokhattuk a kategóriatársaknál, így a biztonságérzet is jobb. A magas üléspozíciónak köszönhetően nem úgy ülünk benne, mint egy kisautóban, az átlagnál kényelmesebben utazhatunk, bár erre nagyban rátettek a félig alcantara borítású ülések. Nem túl puha, de jó fogású a bőrkormány, a fekete tető kifejezetten jót tett a beltér hangulatának, a hátsó láb- és fejtérre sem lehet panasz. A Style csúcsfelszereltségnek köszönhetően mi már kétzónás automata klímát, négy elektromos ablakot és tempomatot is élvezhettünk.

%KA%A jól megszokott belső, csupán a légbeömlők és az infotainment gombok változtak. Végtelenségig puhított műanyag jutott az ajtóbetétekbe és a műszerfal jó részére%KA%

A jól megszokott belső, csupán a légbeömlők és az infotainment gombok változtak. Végtelenségig puhított műanyag jutott az ajtóbetétekbe és a műszerfal jó részére

%KA%Kék színű mutatós, fedélzeti komputerrel is szolgáló a műszercsoport. A tempomat hátránya, hogy nem jelzi milyen sebességet állítottunk be, valamint nem távolságtartós, mint mondjuk a Swiftekben, váltásra elveszítjük a beállított sebességet%KA% %KA%Kék színű mutatós, fedélzeti komputerrel is szolgáló a műszercsoport. A tempomat hátránya, hogy nem jelzi milyen sebességet állítottunk be, valamint nem távolságtartós, mint mondjuk a Swiftekben, váltásra elveszítjük a beállított sebességet%KA%

Kék színű mutatós, fedélzeti komputerrel is szolgáló a műszercsoport. A tempomat hátránya, hogy nem jelzi milyen sebességet állítottunk be, valamint nem távolságtartós, mint mondjuk a Swiftekben, váltásra elveszítjük a beállított sebességet

Jó motorhoz, jó váltó. Apró gázadásra is nagyot lép az új 1,5 literes, változó szelepvezérlésű szívó négyhengeres benzinmotor, teljesítménye már-már sportautós karaktert ad a kis testnek. 2000 fordulat/percnél már közel teljes nyomatékát leadja, így onnan képes ellaposodni a teljesítményleadás, egészen 4500-ig, amikor újabb löketet kap. Legnagyobb újítása, hogy automatikusan vált Otto- és Atkinson-ciklus között, alapjáraton hangtalan, húzatáskor pedig sportos hangon szól hozzánk. Már az 1,33 literes szívó is nagyszerű motor volt, de érezhető a fejlődés. Egymás után vezetve a kettőt az előd egy sokkal nyugodtabb karakternek tűnt, az utódban viszont érezni egyfajta japán vadócságot, amit már csak azzal is tudat, hogy a váltások között nem igazán ejti le a fordulatot, így nagyot lehet autózni vele. 6 sebességes kézi váltója nagyon precíz, közben könnyed is, eszméletlen jó vele kapcsolgatni, pedig hosszú karban végződik. Bár nagyon rövid az egyes fokozat, a hosszabb hatos így is gondoskodik róla, hogy autópályatempónál se érje el a 3000-es fordulatot. Városi kisautó lévén persze ez a motor párosítható kényelmesebb, hagyományos CVT-vel is. Én biztos, hogy a kézire mennék rá.

%KA%12%-kal gazdaságosabbnak ígérik az új 1,5 literes benzinmotort, fogyasztása valahogy mindig felment 6 liter fölé a zömében városi használat alatt. A régivel összevetve jóval erősebbnek is tűnik%KA%

12%-kal gazdaságosabbnak ígérik az új 1,5 literes benzinmotort, fogyasztása valahogy mindig felment 6 liter fölé a zömében városi használat alatt. A régivel összevetve jóval erősebbnek is tűnik

%KA%Eltalált a középkonzol, számtalan tárolóval, két pohártartóval elöl, eggyel hátul. A precíz 6 fokozatú kézi bárkivel megszeretteti a váltást%KA%

Eltalált a középkonzol, számtalan tárolóval, két pohártartóval elöl, eggyel hátul. A precíz 6 fokozatú kézi bárkivel megszeretteti a váltást

Lusta gázreakció. Amszterdamban kevésbé tűnt mérvadónak, most viszont Budapesten is bebizonyította a Yaris, hogy futóműve rosszabb városi utakon is kényelmes. Az élményeket viszont sokszor elnyomta a borzalmas gázreakció. Érzésre 1 teljes másodperccel később reagált a gázadásra a motor, úgy, mint egy rossz szimulátorban. Egy ekkora késleltetést már keményen megérezni, ráadásul idegesen ugrik fel a fordulat és máris ordít a motor, amit a forgalom szereplői sem tudnak hová tenni. Érdemesebb volt gázadás nélkül elindulni egyesből, félő, hogy mások is így csúsztatták a kuplungot, és ezért alakult ki a furcsa jelenség. Képtelenség lenne megmondani, hogy ez szokványos-e, ilyenre a menetpróbáról sem emlékszem, így valószínű, hogy ez egyedi probléma volt.

%KA%Sajnos egy tesztautónál nem tudni, hogy ki hajtotta előtte, így itt se lehetne biztosra mondani, hogy az összes új 1,5-ös motorral szerelt Yaris ilyen gázreakcióval rendelkezik, viszont mindez olyannyira elrontotta a teszthét hangulatát, hogy muszáj megemlíteni%KA%

Sajnos egy tesztautónál nem tudni, hogy ki hajtotta előtte, így itt se lehetne biztosra mondani, hogy az összes új 1,5-ös motorral szerelt Yaris ilyen gázreakcióval rendelkezik, viszont mindez olyannyira elrontotta a teszthét hangulatát, hogy muszáj megemlíteni

Megkérik az árát. Az általunk tesztelt Yaris az új 1,5 literes szívómotorjával és a csúcsnak számító Style felszereltségben épp nem éri el az 5 millió forintos listaárat. Kedvezmény persze van, a mi példányunkra 200 000 forint engedmény vonatkozik, ÉrtékŐr programban további 50 000 Ft és 3+2 év garancia. Az új extrák nélküli listaár így már 4 660 000 Ft, ami azért barátibb, főleg, ha a masszívabb karaktert és jobb minőségű belteret vesszük, no meg persze az erős benzinmotort. Mi még a 250 000 Ft felárat jelentő Senso Smart csomagot is kaptuk, ami a kulcs nélküli ajtónyitást, a gombos indítást, az első ülésfűtést és az elektromosan behajtható tükröket takarja. Ami szintén nagyon fontos, hogy már minden Yarishoz alapáron jár a Toyota Safety Sense csomagja, ami ráfutássegédet, sávelhagyásra figyelmeztetőt és automata távolsági fényszórót jelent, a táblafelismerő már csak az Active felszereltségtől érhető el, valamint szintén alapként jár a hegymeneti elindulássegéd.

%KA%Továbbra is egy könnyed városi kisautó a Yaris, nem véletlenül kedvelik a hazai vásárlók is. Új benzinesével ráadásul nagyot tud lépni, talán nem is kell bele ennyi erő%KA%

Továbbra is egy könnyed városi kisautó a Yaris, nem véletlenül kedvelik a hazai vásárlók is. Új benzinesével ráadásul nagyot tud lépni, talán nem is kell bele ennyi erő

Értékelés

Pozitív
Erős, takarékos benzinmotor, pontos váltó, kategóriaverő anyagminőség, magabiztos karakter, gazdag ellátmány, biztonsági csomag alapáron
Negatív
Nincs komfortindex, a konkurensektől elmaradó extrák

Árak

Tesztmodell alapára 4 910 000 Ft (2017. július 3.)
Tesztmodell ára 5 405 900 Ft (2017. július 3.)

Tovább a műszaki adatokhoz

Méretek

Hosszúság: 3945 mm
Szélesség: 1695 mm
Magasság: 1510 mm
Saját tömeg: 1040 kg
Össztömeg: 1545 kg
Terhelhetőség: 500 kg
Tengelytáv: 2510 mm
Karosszéria-kivitel: ferdehátú
Csomagtér: 279 liter
Belső szélesség elöl: 1400 mm
Belső szélesség hátul: 1380 mm
Belmagasság elöl: 930-1010 mm
Belmagasság hátul: 930 mm
Hátsó lábtér 180 cm-es vezető mögött: 240 mm
Ülőlap hossza elöl: 500 mm
Ülőlap hossza hátul: 450 mm
Csomagtér maximális szélessége: 1000 mm
Csomagtér szélessége a kerékdobok között: 1000 mm
Csomagtér magassága: 400 mm
Csomagtér hossza: 680 mm
Csomagtér hossza üléshajtással: 1400 mm
Raktérnyílás szélessége: 1000 mm
Raktérnyílás magassága: 850 mm

Motor és váltó

Motor: Benzines
Motorosztály: Euro 6
Hengerűrtartalom: 1496 cm³
Hengerek/szelepek száma: 4/16
Sebességváltó: 6 sebességes kézi
Nyomaték: 136 Nm 4400 1/min-nél
Teljesítmény: 82 kW (112 LE) 6000 1/min-nél

Menetteljesítmény

Végsebesség: 175 km/h
Gyorsulás 100 km/h-ra: 11,0 s
CO2-kibocsátás: 103 g/km
Gyári vegyes fogyasztás: 4,6 l/100km
Fogyasztás a használónál: 6,1 l/100km

Menetzaj

Menetzaj 50 km/óránál: 57 dB(A)
Menetzaj 90 km/óránál: 61 dB(A)
Menetzaj 130 km/óránál: 64 dB(A)

Vissza a teszt szövegéhez

Ez is érdekes lehet:
 

Ford Fiesta nemzetközi bemutató és menetpróba

Hogy a Fiesta sikeres és jó autó volt, azt mutatja, hogy formájához annak ellenére alig mertek...

Audi A4 1.8 20V quattro, 1999 - használtteszt

Elsőre döbbenet, hogy mennyire korrekt állapotú a valósan keveset futottnak tűnő csaknem 20 éves...

Hyundai Ioniq hybrid Premium Navigation teszt

Tavaly jelent meg és hamarosan három verzió is elérhető lesz a pénztárcabarát autózást célzó...

Piaci körkép: kuplungpedál nélküli és legfeljebb 3 éves, legfeljebb 3 millió forintos autók

Városi autónak nem kérdés, hogy automata váltósat kell venni. Szétnéztünk, milyet kapunk 3 éves...

Suzuki Swift 1.2 GLX CVT teszt

Mindenhogy jó, de legjobb alapként. Az 1,2-es motorhoz fokozatmentes automata váltó kapható...

Ha le akarod törölni a hátsó ablakot, padlóig kell taposnod a gázt

Az egyik legfeleslegesebb extra, mégis órákig lehetne vele szórakozni. Az viszont kétségtelen...

Itt a Mercedes első pickupja, az X-osztály, háromféle stílusban

Leleplezték a Mercedes hónapokkal ezelőtt meglibbentett pickupját, az X-osztályt. Visszafogták...

Az új Honda Accord megjelenése megfagyasztja a levegőt

Bemutatkozott az új Honda Accord. A nagy japán szedán a Civicnél is futurisztikusabb és turbós...

Mire megy a leggyorsabb Tesla egy 1000 lovas Supra ellen?

Sorra alázza a Tesla csúcsváltozata a szupersportkocsikat, nem igazán talál legyőzőre. Ezúttal...
 
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT10b3lvdGE=
Hirdetés

A cikk galériája

FB_share
Küldés e-mailben

Tetszett a cikk?

Iratkozzon fel hírfigyelőnkre! 
(Mi ez?)Ne maradjon le a legfrissebb autós hírekről, bemutatókról, tesztekről, benzinár-változásokról! Írja ide e-mail címét, és a fontos hírekről értesítjük.

(E hírfigyelőről bármikor leiratkozhat a küldött levél alján lévő linkkel. Az adatvédelmi elveket maximálisan tiszteljük, a címet nem adjuk ki harmadik félnek.)
Jogi nyilatkozat* Hozzájárulok ahhoz, hogy a Használtautó Kft. részemre közvetlen megkeresés módszerével a saját, illetve harmadik személyek áruira és szolgáltatásaira vonatkozó reklámot közöljön (pl. promóciós célú elektronikus levelet, hírlevelet, vagy reklámot tartalmazó elektronikus levelet küldjön) és a fentiekben ebből a célból megadott adataimat kezelje és felhasználja.
A Használtautó Kft. a megadott személyes adatokat bizalmasan kezeli és harmadik fél számára nem adja át. A reklám közléséhez, illetve a személyes adatok kezeléséhez megadott hozzájárulás visszavonásig érvényes.
A hozzájárulás bármikor korlátozás és indokolás nélkül, ingyenesen visszavonható.
Feliratkozom

Új hozzászólás írása

Hozzászólás *
 (BBCode formázások engedélyezettek) A következő BBCode formázások engedélyezettek:
[url=http://www.pelda.hu] Link neve[/url]
[b]félkövér[/b]
[i]dőlt[/i]
[u]aláhúzott[/u]
egyéb más BBCode és HTML kód használata nem megengedett.

F
D
A
URL

Hozzászólások (29 db)

vidi500 írta: 2 hete
meleagris írta: 2 hete

A legendas megbizhatosag nagyon szimpatikus nekem is. Emellett azt is gondolom, hogy vilagverö a Toyota hibrid technikaja!

De ültem mar en is 1 literes Yarisban (de nem vezettem 10-20.000 km-t vele, ez teny), nem is egyszer, a munkatarsam autojaban, azt hiszem az talan egy 2005-ös modell volt, az az igenytelenseg, összeszereles, borzasztoan hangos motor, nagyon nagyot csalodtam. Valoszinüleg az utana következö modellek mar szimpatikusabbak ilyen szempontbol.



Szinten (egy cegnel ahol dolgoztam) vannak Toyota Avensisek, nem a rossz ertelemben vett ceges futar autok, hanem megkimelt, normal csaladi hasznalatban levö jarmüvek. Kombi es negyajtos verzioban, 60-80.000 km-nel zörög a müszerfal erösen, a hatso futomü sem volt a helyzet magaslatan az M0-son, folyamatosan razott, nagyon kenyelmetlen volt (lehet persze egyedi problema).

Müszakilag semmi bajuk, de tulzottan nagy a hype, ami körülveszi a Toyotat.

Szinten munkatarsam, Prius hibrid, evjarat, azt hiszem 2011-2012 körül, 110.000 futott km, zörög, kenyelmetlen, csalodas, igenytelen müanyag az egesz belseje. A technikaval nincsen baja neki sem, tudomasom szerint.

Szoval megertem a Toyota tulajokat vagy hasznalokat, hogy lelkesednek az autoikert, en nem osztom ennyire a lelkesedesüket.

Az en tapasztalatom alapjan nem mondanam, hogy szenzacios auto altalaban a Toyota összes modellje.

De kinek a pap, kinek a papne.


Előzmények megtekintése

Biztos megérte a motorcsere. Amiről beszélsz a Yarist, és Avensist említve, egyetértek. Ez nem csak Toyota jellemző, hanem úgy általánosságban az összes japán márkára igaz. Megbízható, strapabíró, üzembiztos, gazdaságosan fenntartható, de puritán hatást kelt pl. egy Audihoz viszonyítva. Most van 2 japán autóm, és egy Audi A2. Még ebben az összeállításban is igaz.

A válaszoláshoz belépés szükséges
meleagris írta: 2 hete
bepi8112 írta: 3 hete

Mi nemrég (2 hónapja) vettünk édesanyámnak egy 2009-es 1.0 Yaris II-t. Ez a 3 hengeres, 69LE-s motorral szerelt változat. Én korábban 25000km-t vezettem ugyanilyen autót, hosszú távokon, amiben volt autópálya és közút is. Nagyon szerethető ez a kis motor. A 3 henger miatt nyomatékosnak érződik, ebben segíti a rövid áttételezésű váltó is, 125km/h-nál forog 4000-et 5.-ben. A motor hangja gyorsításkor brummogós, 3 hengerre jellemző, de folyamatos sebességnél egyáltalán nem hallatszik, csendes. Teljesen átlagos dinamikával vezethető, jó reagál a gázpedál érintésére. Fogyasztása rendszeresen 5,1-re adódott Tiszaújváros-Békéscsaba között úgy, hogy közúton 110, pályán 130km/h volt az utazó tempó. Kamionokat előzve persze, előrelátónak kell lenni, és vissza kell gangolni és le kell padlózni, de akkor megy. Utazótempója 110-125km/h között társul a legmagasabb komforttal, itt úgy érződik, vígan kimegy a világból.

Ja, és úgy kaptam az autót, hogy korábban semmit nem tudtam róla. Használat közben jöttem rá, mennyire szenzációs autó. Ez általában jellemző az összes Toyotára is...


Előzmények megtekintése

A legendas megbizhatosag nagyon szimpatikus nekem is. Emellett azt is gondolom, hogy vilagverö a Toyota hibrid technikaja!
De ültem mar en is 1 literes Yarisban (de nem vezettem 10-20.000 km-t vele, ez teny), nem is egyszer, a munkatarsam autojaban, azt hiszem az talan egy 2005-ös modell volt, az az igenytelenseg, összeszereles, borzasztoan hangos motor, nagyon nagyot csalodtam. Valoszinüleg az utana következö modellek mar szimpatikusabbak ilyen szempontbol.

Szinten (egy cegnel ahol dolgoztam) vannak Toyota Avensisek, nem a rossz ertelemben vett ceges futar autok, hanem megkimelt, normal csaladi hasznalatban levö jarmüvek. Kombi es negyajtos verzioban, 60-80.000 km-nel zörög a müszerfal erösen, a hatso futomü sem volt a helyzet magaslatan az M0-son, folyamatosan razott, nagyon kenyelmetlen volt (lehet persze egyedi problema).
Müszakilag semmi bajuk, de tulzottan nagy a hype, ami körülveszi a Toyotat.
Szinten munkatarsam, Prius hibrid, evjarat, azt hiszem 2011-2012 körül, 110.000 futott km, zörög, kenyelmetlen, csalodas, igenytelen müanyag az egesz belseje. A technikaval nincsen baja neki sem, tudomasom szerint.
Szoval megertem a Toyota tulajokat vagy hasznalokat, hogy lelkesednek az autoikert, en nem osztom ennyire a lelkesedesüket.
Az en tapasztalatom alapjan nem mondanam, hogy szenzacios auto altalaban a Toyota összes modellje.
De kinek a pap, kinek a papne.

A válaszoláshoz belépés szükséges
meleagris írta: 2 hete
menőmanó írta: 3 hete

Én nagyon szeretem a Toyotákat.

Van egy TS Yarisom és egy TS Corollám.

Ha minden jól megy most megveszem ezt az új csúcs kompresszoros Yarist több mint 210 lóerővel és kb. 1100kg-mal. Brutális, főleg ha felnyomatom 240 lóerőre.

Nagyon várom mit fog nyújtani. Nagy önkontroll kell majd hozzá, mert ez már szinte egy közúti versenyautó lesz.


Előzmények megtekintése

Sok sikert az uj autodhoz, ha sikerül megvenned!
Viszont ettöl is jobban kivanom, hogy soha senki ne serüljön vagy ne adj Isten haljon meg az utakon a vezetesi stilusod miatt, üljel akarmelyik Toyota modellben.
Hasznald örömmel, egeszseggel az autoidat, remelhetöleg egszer belatod, hogy a versenyzes barmilyen fomaja a versenypalyara valo.

A válaszoláshoz belépés szükséges
Vascsi írta: 3 hete
bepi8112 írta: 3 hete

Látod, pont az ilyen buta mondataid tesznek hiteltelenné. És ezzel együtt az egész blogodat is, ne haragudj. Az hagyján, hogy nem vezettél TS-t (sem), de arra sem veszed a fáradságot, hogy utána nézz a helyes katalógus adatoknak. Csípőből tüzelsz 1 perc alatt tökéletesen megdönthető "érvekkel", minősítésekkel. Nem jó ez így.



Egyáltalán nem szeretnélek megsérteni, csak feltűnt, hogy egy G Astra a profilképed. Amennyiben annak fényében hordod le a Yarist, megint csak nem tudok elmenni a tény mellett szó nélkül, miszerint a G Astra egy vadiúj Yarishoz képest (sőt, egy H Astráról is pontosan ugyanezt tartom) nem más, mint egy durva, ütni-verni való munkásautó. Az egész autó működése, kidolgozása sokkal elnagyoltabb, holott, egy kategóriával feljebb van pozicionálva. Arról nem beszélve, hogy 10 éves kora felett mennyire képes szétmállani. Tudom, mert a családunkban 3db Astra volt, mindre nagyon vigyáztunk, karbantartottuk. Továbbá, jelenlegi céges autóm is egy G Astra. Körbe van rohadva az összes kerékív, sőt, a két hátsó már volt cserélve és az is rügyezik. Az alján a két hosszanti padlómerevítő híd levelesre van rohadva, a motorja 16SE jelentős olajfogyasztással bír (1,5l/1000km), pedig nem hajtom, 10000-ként cseréltetem benne az olajat. Télen legalább 15 perc, mire langyos levegőt fúj a fűtés, a Yarisban ez 2-3 perc kérdése.

Szóval, javaslom, hogy bánj óvatosabban a fogalmazással, tanuld meg a helyén kezelni az egyes motorokat, nézz utána a helyes adatoknak, ha már említést teszel róluk, gondolkodj rendszer-szinten. Ha egy ezres kismotorral szerelt autót "tesztelsz", tudd, hogy nem várhatsz el tőle 2.0 dti dinamikát. A két autó célközönsége más. A Yarist városon belül érdemes használni elsősorban, de rövidebb távokra is bőven elegendő, ráadásul, verhetetlen praktikusság jellemzi. Nála csak a Jazz praktikusabb. Azonban, évekre előre vetítve a fenntartási költségekben a Yaris kiemelkedik a kategóriájából. Ehhez elég elolvasnod a fellelhető nemzetközi sajtó vonatkozó cikkeit. Törekedj, tehát, a tényszerűségre, kezeld a helyükön a dolgokat, ha értékes "lábnyomot" akarsz hagyni az internet világában.


Előzmények megtekintése

Amit egyszer a fejébe vesz abból nem enged, vagy csak évek alatt.

"Szóval, javaslom, hogy bánj óvatosabban a fogalmazással, tanuld meg a helyén kezelni..."
Lóval imádkozás esete :)

A válaszoláshoz belépés szükséges
Gogo írta: 3 hete

Rámenne a kézire, meg az index se tökéletes. E helyett értelmesebb lenne egy ford.szám, nyomaték görbét közölni a sok süketelés helyett.

A válaszoláshoz belépés szükséges
zold írta: 3 hete
menőmanó írta: 3 hete

Látod, ennyire dilettáns vagy, hogy még egy egyszerű adatot sem tudsz megnézni. :D

Azt már ne is feszegessük, hogy mi köze a kanyarsebességnek a gyorsuláshoz, mert itt már olyan vizekre evezünk, ahol te megfulladsz, hiszen nincs benne tapasztalatod.

Elhiszem, hogy egy "normálisan" autózó el sem tudja képzelni azt, amit megtapasztal egy "abnormálisan" hajtó sofőr.

Sajnos én magamról el kell ismerjem, hogy az vagyok.

Mikor az országúton beérek 130-140-160-nal egy 3,0l-es A6-os új kb. 250 lovas Audit és érzékelve, hogy mögötte vagyok elkezdi nyomni, mint a töketlen, akkor érdekes módon nekem az jön le, hogy "felvette a kesztyűt".

Nehogy már egy Yaris (Corolla) leelőzzön, gondolja. Aztán mikor minden kanyarban beérem (a Corollával be sem kell érni, mert el sem tud menni) és tolom magam előtt, mert nem mer gyorsabban menni (csak az egyenesekben nagy virgonc), akkor általában az értelmesebbje fel szokta adni és elenged. Nem bírják a nyomást, meg minek kockáztatna, ha nem megy neki. Találkoztam olyan szerencsétlennel, aki majdnem elszállt előttem, mert túlvállalta magát.

Persze nem csak a Yarissal autózom, hanem a Corollával is. Mellesleg jegyzem meg, hogy a Yaris legalább olyan gyors, vagy még gyorsabb a kanyarban, mint a Corolla.

Azt meg ne feszegessük, hogy melyik autó mit tud egy autóversenyzővel, mert a volánnál közúton nem azok ülnek, így azt a minimális különbséget ami a köridőkben egy teszt során megjelenik, az átlag autós nem igazán tudja kiautózni. Közúton talán még egy profi sem, hiszen ott van egy határ amit a józan ész és a tapasztalat diktál, azt pedig ezek az autók simán hozzák, így inkább csak a sofőrön múlnak a dolgok, nem az autón.

Talán most is tanultál valamit. :)


Előzmények megtekintése

Figyi, nekem az a mottó, hogy aki le tud előzni az nem is fog feltartani, igyekszem körültekintően és csapatjékosként vezetni, és mindig kész vagyok elvenni a gázt (bár azt nem szeretm ha valaki maitt fékezni kell, 1.8 tonna ugyebár :)).

A közút nem versenypálya. Ha leőzni kell felgyorsítok olyan sebességre hogy minél gyorsabban letudjam az előzést de nem szeretem túllépni a megengedett sebességet normál üzemben.

ha elérek arra a korra hogy versenyezni akarok, akkor majd veszek rá egy célszerszámot és elviszem pályára, így is látok eleget ilyet (pl http://autossagok.blog.hu/2016/07/01/spa_summer_classics), de az biztos nem egy rallye stift lesz.

A válaszoláshoz belépés szükséges
zold írta: 3 hete
bepi8112 írta: 3 hete

Látod, pont az ilyen buta mondataid tesznek hiteltelenné. És ezzel együtt az egész blogodat is, ne haragudj. Az hagyján, hogy nem vezettél TS-t (sem), de arra sem veszed a fáradságot, hogy utána nézz a helyes katalógus adatoknak. Csípőből tüzelsz 1 perc alatt tökéletesen megdönthető "érvekkel", minősítésekkel. Nem jó ez így.



Egyáltalán nem szeretnélek megsérteni, csak feltűnt, hogy egy G Astra a profilképed. Amennyiben annak fényében hordod le a Yarist, megint csak nem tudok elmenni a tény mellett szó nélkül, miszerint a G Astra egy vadiúj Yarishoz képest (sőt, egy H Astráról is pontosan ugyanezt tartom) nem más, mint egy durva, ütni-verni való munkásautó. Az egész autó működése, kidolgozása sokkal elnagyoltabb, holott, egy kategóriával feljebb van pozicionálva. Arról nem beszélve, hogy 10 éves kora felett mennyire képes szétmállani. Tudom, mert a családunkban 3db Astra volt, mindre nagyon vigyáztunk, karbantartottuk. Továbbá, jelenlegi céges autóm is egy G Astra. Körbe van rohadva az összes kerékív, sőt, a két hátsó már volt cserélve és az is rügyezik. Az alján a két hosszanti padlómerevítő híd levelesre van rohadva, a motorja 16SE jelentős olajfogyasztással bír (1,5l/1000km), pedig nem hajtom, 10000-ként cseréltetem benne az olajat. Télen legalább 15 perc, mire langyos levegőt fúj a fűtés, a Yarisban ez 2-3 perc kérdése.

Szóval, javaslom, hogy bánj óvatosabban a fogalmazással, tanuld meg a helyén kezelni az egyes motorokat, nézz utána a helyes adatoknak, ha már említést teszel róluk, gondolkodj rendszer-szinten. Ha egy ezres kismotorral szerelt autót "tesztelsz", tudd, hogy nem várhatsz el tőle 2.0 dti dinamikát. A két autó célközönsége más. A Yarist városon belül érdemes használni elsősorban, de rövidebb távokra is bőven elegendő, ráadásul, verhetetlen praktikusság jellemzi. Nála csak a Jazz praktikusabb. Azonban, évekre előre vetítve a fenntartási költségekben a Yaris kiemelkedik a kategóriájából. Ehhez elég elolvasnod a fellelhető nemzetközi sajtó vonatkozó cikkeit. Törekedj, tehát, a tényszerűségre, kezeld a helyükön a dolgokat, ha értékes "lábnyomot" akarsz hagyni az internet világában.


Előzmények megtekintése

Nem írta melyik generáció...
De ha egy 15 éves yarissal gondolja magát Menő az élet császárának akkor még nagyobbak a bajok mint gondoltam :)
A legfrissebb 1.5össel 11mp-et tud, a wikin nem írják az I-es gyorsulását, de objektíve a 9 mp erősen feszegeti a fizika határait, mind az új Yaris, mind a korabeli autókhoz képest.

A profilképet illetően, szerintem keversz valakivel. Opelem sosem volt. Döntő többsgében Volvók (eddig 4 db), Alfa (3db) és pár egyébb (pl Audi 80, Lancer), a családi használattal együtt. Meg vezettem Ferraritól (http://autossagok.blog.hu/2015/02/19/dreamcar) kisteherautóig sok mindent (http://autossagok.blog.hu/2014/10/20/garazsomban_a_leggyorsabb_auto). És lelkesen dokumentálom. A blog arról szól hogy a kommentjeim egy részét inkább oda öntöm, mindenki jobban jár vele :), meg úgy látom sok olyan dolgot látok amit más nem (pl európai oldtimershow-k)

Őszintén szólva az első Yaris egy bérautó volt amit last minute kaptam (ahogy a viccbeli trabantelirat: nem vettem, nyertem :) ). Nem tudom milyen motorral volt szerelve (csak hogy benzines) de ez a kocsi kritkán aluli volt, úgyhogy vissza is adtam mert SEMMIRE sem volt jó. Objektíven, minden szempontból egy igénytelen vacak volt, anyagok, megoldások, kezelőszervek, műszaki színvonal, működés MINDEN (és mindez 15e bérautós km-rel a háta mögött). Nem érdekel a nemzetközi sajtó, ez a saját személye stapasztalatom, éppen elégszer forréázott már le a saját tapasztalat amikor az olvasott műveltségem alapján teljesen mást vártam.

Az egyetlen érv a megbízhatóség IGÉRETE. De ha még el is romlana valami (már pedig a motor rémes hangokat adott ki, pl alapjáraton) akkor végképp SEMMI sem szól mellette.

Amúgy a következő autó, amit kaptam is yaris lett, de egy vaidiúj fullos erősebb motorú, erről is írtam (ott is van a link a követlező tesztre), ami sok tekintetben rehabilitálja a Yarist (http://autossagok.blog.hu/2015/06/27/a_rem_rossz_auto_rehabilitalva). Itt a hibák egy része már förszt vörld problem (pl nincs tolatóradar a kamerához, ami viszont kicsit késik).

A válaszoláshoz belépés szükséges
menőmanó írta: 3 hete
bepi8112 írta: 3 hete

Mi nemrég (2 hónapja) vettünk édesanyámnak egy 2009-es 1.0 Yaris II-t. Ez a 3 hengeres, 69LE-s motorral szerelt változat. Én korábban 25000km-t vezettem ugyanilyen autót, hosszú távokon, amiben volt autópálya és közút is. Nagyon szerethető ez a kis motor. A 3 henger miatt nyomatékosnak érződik, ebben segíti a rövid áttételezésű váltó is, 125km/h-nál forog 4000-et 5.-ben. A motor hangja gyorsításkor brummogós, 3 hengerre jellemző, de folyamatos sebességnél egyáltalán nem hallatszik, csendes. Teljesen átlagos dinamikával vezethető, jó reagál a gázpedál érintésére. Fogyasztása rendszeresen 5,1-re adódott Tiszaújváros-Békéscsaba között úgy, hogy közúton 110, pályán 130km/h volt az utazó tempó. Kamionokat előzve persze, előrelátónak kell lenni, és vissza kell gangolni és le kell padlózni, de akkor megy. Utazótempója 110-125km/h között társul a legmagasabb komforttal, itt úgy érződik, vígan kimegy a világból.

Ja, és úgy kaptam az autót, hogy korábban semmit nem tudtam róla. Használat közben jöttem rá, mennyire szenzációs autó. Ez általában jellemző az összes Toyotára is...


Előzmények megtekintése

Én nagyon szeretem a Toyotákat.
Van egy TS Yarisom és egy TS Corollám.
Ha minden jól megy most megveszem ezt az új csúcs kompresszoros Yarist több mint 210 lóerővel és kb. 1100kg-mal. Brutális, főleg ha felnyomatom 240 lóerőre.
Nagyon várom mit fog nyújtani. Nagy önkontroll kell majd hozzá, mert ez már szinte egy közúti versenyautó lesz.

A válaszoláshoz belépés szükséges
szucsif írta: 3 hete
bepi8112 írta: 3 hete

Látod, pont az ilyen buta mondataid tesznek hiteltelenné. És ezzel együtt az egész blogodat is, ne haragudj. Az hagyján, hogy nem vezettél TS-t (sem), de arra sem veszed a fáradságot, hogy utána nézz a helyes katalógus adatoknak. Csípőből tüzelsz 1 perc alatt tökéletesen megdönthető "érvekkel", minősítésekkel. Nem jó ez így.



Egyáltalán nem szeretnélek megsérteni, csak feltűnt, hogy egy G Astra a profilképed. Amennyiben annak fényében hordod le a Yarist, megint csak nem tudok elmenni a tény mellett szó nélkül, miszerint a G Astra egy vadiúj Yarishoz képest (sőt, egy H Astráról is pontosan ugyanezt tartom) nem más, mint egy durva, ütni-verni való munkásautó. Az egész autó működése, kidolgozása sokkal elnagyoltabb, holott, egy kategóriával feljebb van pozicionálva. Arról nem beszélve, hogy 10 éves kora felett mennyire képes szétmállani. Tudom, mert a családunkban 3db Astra volt, mindre nagyon vigyáztunk, karbantartottuk. Továbbá, jelenlegi céges autóm is egy G Astra. Körbe van rohadva az összes kerékív, sőt, a két hátsó már volt cserélve és az is rügyezik. Az alján a két hosszanti padlómerevítő híd levelesre van rohadva, a motorja 16SE jelentős olajfogyasztással bír (1,5l/1000km), pedig nem hajtom, 10000-ként cseréltetem benne az olajat. Télen legalább 15 perc, mire langyos levegőt fúj a fűtés, a Yarisban ez 2-3 perc kérdése.

Szóval, javaslom, hogy bánj óvatosabban a fogalmazással, tanuld meg a helyén kezelni az egyes motorokat, nézz utána a helyes adatoknak, ha már említést teszel róluk, gondolkodj rendszer-szinten. Ha egy ezres kismotorral szerelt autót "tesztelsz", tudd, hogy nem várhatsz el tőle 2.0 dti dinamikát. A két autó célközönsége más. A Yarist városon belül érdemes használni elsősorban, de rövidebb távokra is bőven elegendő, ráadásul, verhetetlen praktikusság jellemzi. Nála csak a Jazz praktikusabb. Azonban, évekre előre vetítve a fenntartási költségekben a Yaris kiemelkedik a kategóriájából. Ehhez elég elolvasnod a fellelhető nemzetközi sajtó vonatkozó cikkeit. Törekedj, tehát, a tényszerűségre, kezeld a helyükön a dolgokat, ha értékes "lábnyomot" akarsz hagyni az internet világában.


Előzmények megtekintése

Nem akarok nagyon beleugatni, de szerintem a zold kolléga profilképén egy kombi volvo van, de legalább megtudtuk a véleményedet a g és a h astra-ról :D :D :D :D

A válaszoláshoz belépés szükséges
menőmanó írta: 3 hete
zold írta: 3 hete

Most utánanéztem egy picit, te tényleg egy 11mp-es autóban érzed magad az utak királyának? Nem lehet hogy csak azért nincs ellenfeled, mert mindenki más levegőnek néz és rád hagyja a hülyeséged?










Előzmények megtekintése

Látod, ennyire dilettáns vagy, hogy még egy egyszerű adatot sem tudsz megnézni. :D
Azt már ne is feszegessük, hogy mi köze a kanyarsebességnek a gyorsuláshoz, mert itt már olyan vizekre evezünk, ahol te megfulladsz, hiszen nincs benne tapasztalatod.
Elhiszem, hogy egy "normálisan" autózó el sem tudja képzelni azt, amit megtapasztal egy "abnormálisan" hajtó sofőr.
Sajnos én magamról el kell ismerjem, hogy az vagyok.
Mikor az országúton beérek 130-140-160-nal egy 3,0l-es A6-os új kb. 250 lovas Audit és érzékelve, hogy mögötte vagyok elkezdi nyomni, mint a töketlen, akkor érdekes módon nekem az jön le, hogy "felvette a kesztyűt".
Nehogy már egy Yaris (Corolla) leelőzzön, gondolja. Aztán mikor minden kanyarban beérem (a Corollával be sem kell érni, mert el sem tud menni) és tolom magam előtt, mert nem mer gyorsabban menni (csak az egyenesekben nagy virgonc), akkor általában az értelmesebbje fel szokta adni és elenged. Nem bírják a nyomást, meg minek kockáztatna, ha nem megy neki. Találkoztam olyan szerencsétlennel, aki majdnem elszállt előttem, mert túlvállalta magát.
Persze nem csak a Yarissal autózom, hanem a Corollával is. Mellesleg jegyzem meg, hogy a Yaris legalább olyan gyors, vagy még gyorsabb a kanyarban, mint a Corolla.
Azt meg ne feszegessük, hogy melyik autó mit tud egy autóversenyzővel, mert a volánnál közúton nem azok ülnek, így azt a minimális különbséget ami a köridőkben egy teszt során megjelenik, az átlag autós nem igazán tudja kiautózni. Közúton talán még egy profi sem, hiszen ott van egy határ amit a józan ész és a tapasztalat diktál, azt pedig ezek az autók simán hozzák, így inkább csak a sofőrön múlnak a dolgok, nem az autón.
Talán most is tanultál valamit. :)

A válaszoláshoz belépés szükséges
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT10b3lvdGE=
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT10b3lvdGE=

Friss tesztek

BMW M760Li xDrive M Performance teszt

Izzadságszagú sportzakó - BMW M760Li Videó

Horizontot görbít, hordószámra zabálja a benzint, állakat szakít, gumikat gyilkol, hideg pezsgőt kínál, feneket masszíroz és sportautós teljesítménnyel bódít az első M-es 7-es.


Toyota Yaris 1.5 Hybrid Selection Smart e-CVT teszt

A legtakarékosabb kisautó? - Toyota Yaris hibrid teszt

Könnyed városi cirkáló a Toyota Yaris, főleg e-CVT-vel, a teljes értékű hibridrendszerrel ráadásul takarékos is. Csak az árát ne nézzük.


Suzuki Swift 1.2 GLX CVT teszt

Bőgő masina - Suzuki Swift 1.2 CVT

Mindenhogy jó, de legjobb alapként. Az 1,2-es motorhoz fokozatmentes automata váltó kapható, teszi a dolgát és a fogyasztása még így is zseniálisan kevés.

Még több teszt
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT10b3lvdGE=

Hirdetés

TOYOTA tesztek

Toyota C-HR 1.8 Hybrid Dynamic teszt

5 rendőr ugrott rá, Év Autója is lehet - Toyota C-HR teszt Videó

Örök para autófotózás közben a rendőr és a „közteres”, a Toyota C-HR-t kattintgatva viszont egyértelműen barátkozni jöttek.


Toyota Proace Panel Van Active teszt

Munkás francia, vagyis japán - Toyota Proace teszt

Toyota jelvénnyel próbáltuk a PSA vadiúj furgonját. Praktikus, jól vezethető, a piac egyik legolcsóbbja, és keveset is fogyaszt. Mi kell még?


Toyota Yaris 1.4 D-4D teszt

Dízel kisautót? Persze, hogy azt! Toyota Yaris teszt

Dízel Yaris? A benzines olcsóbb, a hibrid meg kellemesebb. Akkor minek? Mert négyen, csomaggal, országúton hajtva ez bírja a legjobban.


Toyota Verso 2.0 D-4D DPF Lounge teszt

Ez lenne a legjobb családi autó? Toyota Verso teszt

Megújult a Toyota Verso, a fizimiskán túl a technika is részint friss. A klasszikus egyterűs jellemzőkhöz a Toyota vezetési élményt is bőven csomagolt, ez bizony jó!


Toyota Prius Plug-in Hybrid Premium teszt

Testvérgyilkosság áldozata lehet - Toyota Prius Plug-in teszt Videó

Már a világ legnépszerűbb hibridjének számító Toyota Priusból is létezik konnektorból tölthető variáns. Testvérei nem fogják hagyni érvényesülni.


Még több TOYOTA teszt

Címlapon


Friss cikkek

Millbrookban jártunk, Európa egyik legfejlettebb és legtitkosabb tesztközpontjában

Mi folyik Millbrookban, ami ennyire titkos? Megnéztük!

52 perce – Sztori

Ott volt az Aston, a Rolls-Royce, a villany-Jaguar, a szomszédban meg a Mercedes jobbkormányos teherautói várták, hogy terepen bénázzunk velük.


Ford Fiesta nemzetközi bemutató és menetpróba

Nem rontották el, sőt! Ford Fiesta menetpróba

3 napja – Újdonság

Hogy a Fiesta sikeres és jó autó volt, azt mutatja, hogy formájához annak ellenére alig mertek hozzányúlni, hogy valójában teljesen új, minden szempontból jobb lett.


Első találkozás a Nürburgringgel

Ilyen élőben az autósport európai központja

5 napja – Sztori

Itt mindent átjár az autósport őszinte szeretete és a benzin-fék illat keveréke. A nürburgringi sztorikhoz masszív galéria is jár.


Kapcsolódó tartalom


Használtautó.hu

TOYOTA YARIS 1.0 Linea Luna

TOYOTA YARIS 1.0 Linea...

Ár: 749.000 Ft

Évjárat: 2000 / 6

Kivitel: Ferdehátú

Üzemanyag: Benzin

TOYOTA YARIS 1.0 Start

TOYOTA YARIS 1.0 Start

Ár: 2.695.000 Ft

Évjárat: 2017 / 5

Kivitel: Ferdehátú

Üzemanyag: Benzin

TOYOTA YARIS 1.0 Harmony

TOYOTA YARIS 1.0 Harmony

Ár: 399.000 Ft

Évjárat: 2000 / 6

Kivitel: Ferdehátú

Üzemanyag: Benzin

Még több autó

Kövess minket a Facebookon is!