0 új cikk érkezett
0 új hozzászólás

Milyen autókat tilt a szmogriadó? Ki ellenőrzi őket? Mutatjuk!

Csak a koros autókat érinti a szmogriadó, egy részüket tévedésből

·

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Mindenképp több mint 15 évesek azok az autók, amelyek nem mozoghatnak a szmogriadó riasztási fokozatában Budapesten.

%KA%Általánosságban elmondható, hogy 15 évnél fiatalabb autóval nem kell attól tartani, hogy azt sújtaná a szmogriadó riasztási fokozatának korlátozása, ám vigyázat, a járműpark harmada mégis érintett!%KA%

Általánosságban elmondható, hogy 15 évnél fiatalabb autóval nem kell attól tartani, hogy azt sújtaná a szmogriadó riasztási fokozatának korlátozása, ám vigyázat, a járműpark harmada mégis érintett!

Miként arról beszámoltunk, hétfőtől riasztási fokozatába lépett Budapesten a szmogriadó. Egyelőre nem történt javulás a levegőminőség tekintetében. Ám miként arról Tarlós István főpolgármester beszámolt a Kossuth rádió 180 perc című műsorában, remélhetőleg csütörtökön enyhíteni lehet a magas szállópor-koncentráció miatt Budapest közigazgatási területére elrendelt közlekedési korlátozáson. Hiába ugyanis, hogy a szmoghoz messze nem csak a közlekedés tesz hozzá, egyedül az autókat érinti kézzel fogható tiltás: az Euro 3-asnál rosszabb emissziós besorolású (forgalmi engedélyük V.9-es mezőjében 5-nél kisebb számot mutató) autók nem közlekedhetnek Budapest közigazgatási területén belül. Több vidéki városban is szmogriadó van érvényben. Szegeden például a nagyobb teherautókat tiltották ki a belvárosból, ugyanakkor a személyautókból ingyenessé tett tömegközlekedéssel kívánják kivenni az embereket. Humánusabb megoldás.

%KA%Bár nem csak a járművek a szmog okozói, a szilárd anyagok eltüzelésén alapuló fűtés mellőzésére és csökkentésére csak kérés létezik%KA%

Bár nem csak a járművek a szmog okozói, a szilárd anyagok eltüzelésén alapuló fűtés mellőzésére és csökkentésére csak kérés létezik

Vajon mely autók számítanak Euro 3-asnál rosszabb besorolásúnak?
Komoly mankó, hogy az említett standard már 2000-ben kötelező volt az új típusbizonyítványokhoz (új modellek bevezetéséhez), míg az újonnan forgalomba helyezett (magyarán minden eladott autó) esetén sem sokkal később, 2001-ben lett kötelező előírás. Ha tehát 2001 utáni autónk van, akkor elvileg nem kellene félnünk. A gyakorlat persze mást mutat. Előfordulhat, hogy bár autónk 2001 után lett forgalomba helyezve, forgalmijában mégis mondjuk 4-es érték, azaz Euro 2-es norma teljesítése szerepel. Ilyen esetben érdemes megkérdezni a forgalmazót/a gyártó hivatalos hazai képviseletét, hogy az adott alvázszámú/motorkódú autó milyen normát teljesít. Ha megvan az igazolásunk, akkor − idén januártól − a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium Közlekedési Hatóság hatósági műszaki vizsgaállomása keresendő fel, ott kaphatjuk meg ugyanis azt az adatlapot, ami alapján aztán kérhető az okmányirodában a forgalmi engedély cseréje.

%KA%Pórul jár, aki koros autójával nem jöhet be Budapestre a szmogriadó korlátozása miatt, ráadásul a tömegközlekedés számára sincs ingyen%KA%

Pórul jár, aki koros autójával nem jöhet be Budapestre a szmogriadó korlátozása miatt, ráadásul a tömegközlekedés számára sincs ingyen

Hány autó érintett a szmogriadó riasztási fokozatának forgalomkorlátozása?
Bár a hazai autópark átlagos életkora 13,7 év (KSH, 2015 év végi adat), a több mint 3 millió példányos hazai járműállomány több mint harmada 2000 előtt gyártott (a DATAHOUSE adatbázisa szerint), tehát a szmogriadó riasztási fokozatában több mint egymillió hazai autó nem jöhet be Budapestre, nem vehet részt a forgalomban ott. Persze az aktívan használt járműparkban nyilván szerényebb az ennyire koros autók aránya, a Használtautó.hu több mint 92 ezer példányos hirdetési állományának 82 százaléka 2001 utáni gyártású, azaz a szmogriadó által (elvileg) nem érintett. Sőt, jó eséllyel még nagyobb arányuk, ugyanis számos modell már a kötelező bevezetési időpont előtt is teljesítette az Euro 3-as normát.

%KA%Európában 2000-ben lépett piacra a Toyota Prius, nemhogy az akkortól kötelező Euro 3-as, már rögtön az Euro 4-es emissziós normát is teljesítette%KA%

Európában 2000-ben lépett piacra a Toyota Prius, nemhogy az akkortól kötelező Euro 3-as, már rögtön az Euro 4-es emissziós normát is teljesítette

Sok olyan autó érkezik, ami már nem megfelelő!
Bár akár úgy is tűnhet, hogy a szmogriadó riasztási fokozata sem ad kellő korlátozást, hiszen az Euro 3-as dízelek is gond nélkül közlekedhetnek ilyenkor is, sokak számára így is számít ez a korlátozás is. Azoknak is például akik a tavalyi több mint 140 ezer importált használt autó 15 évesnél idősebb ötödrészét vásárolták. Hiába hívogató ugyanis sokszor egy jó állapotú 20 éves autó, akár a múlt héten használttesztben bemutatott Renault Laguna is elvérzik ilyenkor. Az Euro 3-asnál gyengébb besorolású autókkal tényleg tiltott a közlekedés a szmogriadó riasztási fokozatában.

%KA%A forgalmi engedély V.9-es mezője árulja el, hogy autónk milyen környezetvédelmi besorolású. Figyelem, az ott olvasható szám nem egyenlő az Euro-normával. Magyarázat korábbi cikkünkben%KA%

A forgalmi engedély V.9-es mezője árulja el, hogy autónk milyen környezetvédelmi besorolású. Figyelem, az ott olvasható szám nem egyenlő az Euro-normával. Magyarázat korábbi cikkünkben

Ki látja, ha útra kelünk?
Mivel tavaly óta nincs sem a műszaki vizsga érvényességét, sem az emissziós besorolást jelző plakett a rendszámokon, azt gondolhatnánk, hogy könnyű megúszni a bírságot. Azonban nem csak az esetleges rendőri ellenőrzéssel, azzal is számolni kell, hogy a VÉDA rendszer okos kamerái nem csak autónkat, a központi nyilvántartás adatbázisát is látják. Jöhet az akár 150 ezer forintos bírság, amennyiben autónk rendszámához 4-esnél rosszabb környezetvédelmi besorolás van hozzárendelve. 15 évnél idősebb autónál mindenképp ajánlott a forgalmi engedély V.9-es mezőjének ellenőrzése. Legyen egyébként akármilyen autónk, akár még elektromos is, mindenképp jót teszünk a környezetnek, ha kevesebbet használjuk, még akkor is, ha a szmog nem csupán a közlekedés, hanem a szilárd anyagok tüzelésének is káros következménye. Ugyanakkor a szabályzás nyilvánvalóan nagyon sok sebből vérzik. Nincs menekülési lehetősége annak, aki kórházba, orvoshoz megy, nem nézi a szabályzás azt, hogy egy autó hány főt szállít. Márpedig jó lenne, pláne úgy, hogy a tömegközlekedés járműveire a szmogriadó forgalomkorlátozása sem vonatkozik.

%KA%Tavaly óta nincs környezetvédelmi plakett a rendszámokon, ám ez ne tévesszen meg senkit, nem csak a forgalmi engedély, a VÉDA kamerákkal összekapcsolt központi adatbázis is megmondja, hogy autónk milyen besorolású, pontosabban azt, hogy milyen besorolással szerepel a rendszerben%KA%

Tavaly óta nincs környezetvédelmi plakett a rendszámokon, ám ez ne tévesszen meg senkit, nem csak a forgalmi engedély, a VÉDA kamerákkal összekapcsolt központi adatbázis is megmondja, hogy autónk milyen besorolású, pontosabban azt, hogy milyen besorolással szerepel a rendszerben

Ez is érdekes lehet:
 

Brutális gyorsulást ad a világ legfürgébb gokartja

Jó móka a gokartozás, főként ha komoly gyorsulás is társul hozzá. A világ legfürgébbjét egy villanymotor...

Megvettem első autómat, egy 1996-os 318is-t. Tudom, nem hathengeres

A BMW "hathengernélkezdődik", tudom, mégis négyhengerest vettem. Viszont kupé, napfénytetős...

Németországban is visszavásárol a dízelbotrányban érintett autókat a Volkswagen

Közel két éve annak, hogy a Volkswagen dízelbotránya kirobbant, még ma is, és valószínűleg még...

Toyota Auris Touring Sports 1.8 Hybrid, 2015 - használtteszt

Másfél év alatt több mint 120 ezer kilométert futott egy hazai Toyota Auris Hybrid. Tulajdonosa...

További egységes üzemanyagár-csökkenés következik

Míg szerdán csak a benzin ára került lejjebb, pénteken már a gázolaj is ármérséklést kap.

Még közelebb kerül egymáshoz a benzin és a gázolaj ára

Drágább ugyan a benzin, mint a gázolaj, de közelítenek egymáshoz az árak. Szerencsére a benzin...

Üléspróba: ott voltunk a Kia Stonic leleplezésén

Amszterdamban leplezték le a Kia kisautó alapú divat-crossoverét, amiről továbbra sem tudunk...

Minden, amit a motorolajokról tudni érdemes

A belső égésű motorok megfelelő működése érdekében a legfontosabb „alkatrész” a motorolaj, spórolni...

Megépült az új szuper-körforgalom Budakalászon. Jobb a lámpatenger, mint egy sima kereszteződés?

A folyton dugót és szenvedést okozó budakalászi, az M0-ás hídra is felvezető körforgalom erősen...
 
Hirdetés

A cikk galériája

FB_share
Küldés e-mailben

Tetszett a cikk?

Iratkozzon fel hírfigyelőnkre! 
(Mi ez?)Ne maradjon le a legfrissebb autós hírekről, bemutatókról, tesztekről, benzinár-változásokról! Írja ide e-mail címét, és a fontos hírekről értesítjük.

(E hírfigyelőről bármikor leiratkozhat a küldött levél alján lévő linkkel. Az adatvédelmi elveket maximálisan tiszteljük, a címet nem adjuk ki harmadik félnek.)
Jogi nyilatkozat* Hozzájárulok ahhoz, hogy a Használtautó Kft. részemre közvetlen megkeresés módszerével a saját, illetve harmadik személyek áruira és szolgáltatásaira vonatkozó reklámot közöljön (pl. promóciós célú elektronikus levelet, hírlevelet, vagy reklámot tartalmazó elektronikus levelet küldjön) és a fentiekben ebből a célból megadott adataimat kezelje és felhasználja.
A Használtautó Kft. a megadott személyes adatokat bizalmasan kezeli és harmadik fél számára nem adja át. A reklám közléséhez, illetve a személyes adatok kezeléséhez megadott hozzájárulás visszavonásig érvényes.
A hozzájárulás bármikor korlátozás és indokolás nélkül, ingyenesen visszavonható.
Feliratkozom

Új hozzászólás írása

Hozzászólás *
 (BBCode formázások engedélyezettek) A következő BBCode formázások engedélyezettek:
[url=http://www.pelda.hu] Link neve[/url]
[b]félkövér[/b]
[i]dőlt[/i]
[u]aláhúzott[/u]
egyéb más BBCode és HTML kód használata nem megengedett.

F
D
A
URL

Hozzászólások (22 db)

tuningegesjavito írta: 4 hónapja
tuningegesjavito írta: 4 hónapja

Becsült üzemanyag megtakarítás 20-37%

De lehet még fokozni akár 50 % - is , még nincs kifejlesztve . Milyen üzemű gépjárművekre - benzin , gázolaj , etanol .



Read more: http://uzemanyag.hupont.hu/27/parabolid-ot-tukros-tavcso#ixzz4YGb1IOFs Ez az én ötletem :


Előzmények megtekintése

Bocsánat rósz urlt adtam meg ez a jó , - http://uzemanyag.hupont.hu/8/leendo-temekek

A válaszoláshoz belépés szükséges
tuningegesjavito írta: 4 hónapja
Macan írta: 5 hónapja

A magyarok ha nem is értenek a dolgokhoz de kritizálni tudnak !!

Szóval mint cég képviselője nem vitázik a vevőkkel, de azt el kell magyarázni hogy nem gyári hiba hanem

a túl sok kén okozta az adagoló hibáját....az meg hogy ki vagy be csak egy dolog a lényeg hogy itt nagyon

sok a kén aránya az anyagban /de mint írtam kritizálni.../


Előzmények megtekintése

Becsült üzemanyag megtakarítás 20-37%
De lehet még fokozni akár 50 % - is , még nincs kifejlesztve . Milyen üzemű gépjárművekre - benzin , gázolaj , etanol .

Read more: http://uzemanyag.hupont.hu/27/parabolid-ot-tukros-tavcso#ixzz4YGb1IOFs Ez az én ötletem :

A válaszoláshoz belépés szükséges
tuningegesjavito írta: 5 hónapja

Magyarok már 2017 évtől nem vesznek fel kölcsönt egy banknál sem 

A válaszoláshoz belépés szükséges
Macan írta: 5 hónapja

Majd ha a magyar tarka...is elolvasná a JOBBIK programját amelyben EU béreket adnának /és rá szavazna/
akkor nem kellene strajkolni...Igaz nem lenne olyan fizetésük mint Felcsút polgármesterének /napi 4.6 millió/
de kenyérre biztos !!

A válaszoláshoz belépés szükséges
tuningegesjavito írta: 5 hónapja
Attila. írta: 5 hónapja

Összességében ez az egész egy "vicc".

Hogy miért?

Mert nem lesz környezetszennyezőbb pl. egy 1999-es Ford Puma 1.7-es, egy 2009-ben (vagy msákor) gyártott, ipari szenny, magyar tucat kétezres dízelnél, pláne úgy, ahogy azt itthon csinálják egyes patkányok, akiknek az arcába lépnék.

Ott bukik el a sztori, hogy ezeket karba is kéne tartani, például a Mazda 6 eleve arra van kitalálva, hogy Európát utazzál vele, ne pedig városi autónak használd!

Na már most hamar vissza nyal a fagyi, mert szépen eltömődik a különböző méregdrága szűrő a dízelben (de a benzines sem szereti a csak városi utakat, főleg 1300-tól fölfelé), és jöhet a javítás.

A magyarok nem tudják kifizetni a saját marhaságukból bekövetkezendő magyar fizetésekhez mérten (de a közpénzt mindennap megdézsmáló geciket is idevehetem) bődületes összegű szerviz költségét.



A másik "kedvenc" típus meg az, aki direkt távolítja el ezeket az autójából , azt hiszi a béna, hogy a gagyi autója talán még kemény 2 Kw-tal erősebb is lesz talán ...

Szóval szerintem az igazságosság egy állapottól független, azonnali bevizsgálás lenne, ami alapján el lehet dönteni, ilyenkor

melyik autó jöhet be, és hova.

Ha már itt tartunk, meg nem csak az autók a ludasak, hanem a buszok!!!!, kamionok!!!, és a fával tüzelő személyek, na meg a gyárak!!! ...

A fával tüzelést még meg is értem, mert nem mindenki teheti meg, hogy mindennap az Alpokba menjen síelni hétköznap ... (gondolom érthető volt) :)



És mielőtt jönnek a névtelen, arcukat fel nem vállaló emberek, számítógép és egyéb elektronikai eszközök mögé bújt marhaságaik, Nem, nem megyek bele fölösleges "F.sz méregetésbe", főleg nem úgy, hogy nincs a szemem előtt az illető :)

Ja, és nem gyűlölöm ezt az országot, csak látom (22 éves vagyok), hogy ebből az ugarból még 40 év múlva se lesz semmi. (Ady már 1900 elején megírta, és milyen igaza volt ..)

És ez nemcsak a politikusoknak köszönhető, hanem a beletörődöm gagyi emberekbe is, akikkel kb. mindent meglehet csinálni.

Nade, ez már másik sztori, és a cikk nem erről szól.



Csak leírtam a vélemény, mindenki vonja le a következtetést ...

Szép estét!




Mercedes kecskeméti és a Győri Audi gyárába hatalmas munka sztrájk tört ki 2016 novemberbe , Tiltakozás a nevetséges aprópénzes fizetések miatt Majd pofátlan módon a műszakvezető ki küldte a sztrájkolókat a fagyos hideg udvara

A válaszoláshoz belépés szükséges
tuningegesjavito írta: 5 hónapja

A szmogriadó riasztási miatt első sorban a német autókat kel ki vonni ,hamis szoftverei miatt.:

A válaszoláshoz belépés szükséges
Macan írta: 5 hónapja

A magyarok ha nem is értenek a dolgokhoz de kritizálni tudnak !!
Szóval mint cég képviselője nem vitázik a vevőkkel, de azt el kell magyarázni hogy nem gyári hiba hanem
a túl sok kén okozta az adagoló hibáját....az meg hogy ki vagy be csak egy dolog a lényeg hogy itt nagyon
sok a kén aránya az anyagban /de mint írtam kritizálni.../

A válaszoláshoz belépés szükséges
Madzagos írta: 5 hónapja
Macan írta: 5 hónapja

Ez igaz..minden dizel motort legalább a személyautóknál ..ma már az anyag drágább mint a benzin és

a javításuk meg sokkal drágább .



DE nem is az autók hanem maga az üzemanyag a hibás. Magyarországon sokkal több ként "nyomnak" bele

mint más országokban !!

Míg a Porsche- Hungáriánál dolgoztam mint vevőszolgálat vezető sok gondom volt a dizel-lel. Már a garanciális

autóknál "elmentek" az adagolók. A tulajokkal kellet vitázni hogy nem gyári hiba...


Te is elhitted, hogy az üzemanyagtól van, vagy a tulajokkal való vitázás volt a feladatod? A VW motorok egy része más országokban is igen alul teljesített, ld. megbízhatósági felmérések és társaik.
A ként nem belenyomják, hanem elvonják, kénmentesítenek. Az ukrán határtól nyugatra már jó ideje nem lehet tankolni (találni sem) 10 ppm-nél nagyobb kéntartalmú üzemanyagot.

A válaszoláshoz belépés szükséges
Attila. írta: 5 hónapja

Összességében ez az egész egy "vicc".
Hogy miért?
Mert nem lesz környezetszennyezőbb pl. egy 1999-es Ford Puma 1.7-es, egy 2009-ben (vagy msákor) gyártott, ipari szenny, magyar tucat kétezres dízelnél, pláne úgy, ahogy azt itthon csinálják egyes patkányok, akiknek az arcába lépnék.
Ott bukik el a sztori, hogy ezeket karba is kéne tartani, például a Mazda 6 eleve arra van kitalálva, hogy Európát utazzál vele, ne pedig városi autónak használd!
Na már most hamar vissza nyal a fagyi, mert szépen eltömődik a különböző méregdrága szűrő a dízelben (de a benzines sem szereti a csak városi utakat, főleg 1300-tól fölfelé), és jöhet a javítás.
A magyarok nem tudják kifizetni a saját marhaságukból bekövetkezendő magyar fizetésekhez mérten (de a közpénzt mindennap megdézsmáló geciket is idevehetem) bődületes összegű szerviz költségét.

A másik "kedvenc" típus meg az, aki direkt távolítja el ezeket az autójából , azt hiszi a béna, hogy a gagyi autója talán még kemény 2 Kw-tal erősebb is lesz talán ...
Szóval szerintem az igazságosság egy állapottól független, azonnali bevizsgálás lenne, ami alapján el lehet dönteni, ilyenkor
melyik autó jöhet be, és hova.
Ha már itt tartunk, meg nem csak az autók a ludasak, hanem a buszok!!!!, kamionok!!!, és a fával tüzelő személyek, na meg a gyárak!!! ...
A fával tüzelést még meg is értem, mert nem mindenki teheti meg, hogy mindennap az Alpokba menjen síelni hétköznap ... (gondolom érthető volt) :)

És mielőtt jönnek a névtelen, arcukat fel nem vállaló emberek, számítógép és egyéb elektronikai eszközök mögé bújt marhaságaik, Nem, nem megyek bele fölösleges "F.sz méregetésbe", főleg nem úgy, hogy nincs a szemem előtt az illető :)
Ja, és nem gyűlölöm ezt az országot, csak látom (22 éves vagyok), hogy ebből az ugarból még 40 év múlva se lesz semmi. (Ady már 1900 elején megírta, és milyen igaza volt ..)
És ez nemcsak a politikusoknak köszönhető, hanem a beletörődöm gagyi emberekbe is, akikkel kb. mindent meglehet csinálni.
Nade, ez már másik sztori, és a cikk nem erről szól.

Csak leírtam a vélemény, mindenki vonja le a következtetést ...
Szép estét!

A válaszoláshoz belépés szükséges
Macan írta: 5 hónapja

Ez igaz..minden dizel motort legalább a személyautóknál ..ma már az anyag drágább mint a benzin és
a javításuk meg sokkal drágább .

DE nem is az autók hanem maga az üzemanyag a hibás. Magyarországon sokkal több ként "nyomnak" bele
mint más országokban !!
Míg a Porsche- Hungáriánál dolgoztam mint vevőszolgálat vezető sok gondom volt a dizel-lel. Már a garanciális
autóknál "elmentek" az adagolók. A tulajokkal kellet vitázni hogy nem gyári hiba...

A válaszoláshoz belépés szükséges

Friss tesztek

Kia Optima EX Premium 1.7 CRDi 7DCT teszt

Te drága! - Optima SW

Kombik közül eddig a legcsábítóbb az Optima SW, minden jóval megtömve kényelmes, és már-már prémiumban érezhetjük benne magunkat. Imádni való, főleg akkor, ha kevesebbet költünk rá.


Peugeot 3008 1.6 BlueHDi M6 Allure teszt

Tartalmas második felvonás – Peugeot 3008 1.6 BlueHDi

Újra próbára tettük a Peugeot 3008-at, ezúttal már az Ev Autója cím győzteseként. A franciák SUV-ja továbbra is elképesztően izgalmas, mégis ésszerű autó, de vajon megérdemelten nyert?


Suzuki Swift 1.0 GLX SHVS teszt

Teszten a turbós és hibrid Swift

Az alap után ezres turbósával és a Balenonál hatékonyabb hibridrendszerével vallott nálunk az új Suzuki Swift. Vajon másfél millióval drágábban is megéri?

Még több teszt

Hirdetés

Címlapon


Friss cikkek

SEAT Ibiza FR menetpróba - Leonnal és Atecával fűszerezve

Tudjuk az új Ibiza árát, vezettük a legerősebb változatát

15 órája – Újdonság

A SEAT legfőbb idei újdonsága az Ibiza, amit rögtön FR-ként vezethettünk. Továbbá az új Leon Cupra FR-t és az Ateca FR-t is meghajthattuk.


Végigvezettük a MINI JCW palettáját

John Cooper Works modellekkel edzettünk

18 órája – Sztori

Európai körútra indultak a felpaprikázott MINI-k, mi pedig itthon el is kaptuk őket, hogy az Euro-Ringen valljanak egy laza pályanap során.


Összevarrtak három Ladát, hogy őrült sebességgel foroghassanak

A háromfejű orosz sárkány története Videó

2 napja – Sztori

Mond valamit az, hogy fidget spinner? Nem baj, ha nem, csak ez most egy új őrület, na persze a fiatalok körében. Viszont néhány orosz is feldolgozta az ötletet, mutatjuk, hogyan.


Használtautó.hu

MERCEDES-BENZ SLK 200 Kompressor

MERCEDES-BENZ SLK 200...

Ár: 2.490.000 Ft

Évjárat: 2003 / 10

Kivitel: Cabrio

Üzemanyag: Benzin

BMW 318d Touring Vezetett szervizkönyv! 1 Tulaj

BMW 318d Touring Vezet...

Ár: 1.999.000 Ft

Évjárat: 2008 / 8

Kivitel: Kombi

Üzemanyag: Dízel

HONDA CIVIC 1.8 Sport

HONDA CIVIC 1.8 Sport

Ár: 2.270.000 Ft

Évjárat: 2006 / 9

Kivitel: Ferdehátú

Üzemanyag: Benzin

Még több autó

Kövess minket a Facebookon is!