Túl a félmillión! Te mennyit vezettél már Opelt?

Fizetett hirdetés

Új rekordot ért el hazánkban az Opel: már több mint félmillió példány fut belőle

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Idén átlépte a félmilliót a hazánkban futó Opelek száma. Vajon van olyan olvasónk, aki kilométerből is megtett Opellel félmilliót?

A KSH adatok alapján több mint félmillió a hazai Opel állomány, amivel egyértelmű vezető. De mégis miként válhatott a legnépszerűbb magyar autóvá az Opel, amikor a rendszerváltásig zömében csak KGST országok autóit vásárolhattuk, azóta pedig egy másik márka kapcsán hallhattuk, hogy a „mi autónk”? Nos, az Opel magyarországi gyökerei meglehetősen régre nyúlnak vissza. Első hazai márkaszervize, a Hungaroszerviz már a hatvanas évek második felében megnyitotta kapuit, s onnantól kezdve akár állami autóként, akár a legkiváltságosabbaknál bizony előfordultak Opelek. Például Commodore, Diplomat, Olympia Rekord, a nyolcvanas évekből pedig magam is emlékszem Kadettokra, Asconákra, Rekordokra, még a szögletesekre. Aztán persze ott volt a Kadett E, az 1984-es Év Autója, ami szintén beszivárgott már a rendszerváltás előtt, s a kor egyik legmenőbb autója volt, bár megjegyzem, akkoriban még a szögletes Kadett D is bőven állakat ejtett, hiszen a Ladák, Trabantok között elképesztően modern és finom autónak számított, a rendszerváltás után pedig politikusok autójaként is feltűnt az első Omega. Még fontosabb persze, hogy az Opel már a nyolcvanas évek végén kelet-európai motorgyártó helyet keresett, s az ennek kapcsán készíttetett tanulmány alapján a piacgazdaság kiépítésében, valamint pénzügyileg és politikailag hazánkat tartotta a leginkább vonzónak az új gyár telepítéséhez. Hogy ne csak motorgyár, hanem autógyár, pontosabban összeszerelő üzem is létesüljön, azt a magyar fél vetette fel, hiszen így az import autókat sújtó vámot elkerülve olcsóbban juthatott modern autóhoz a hazai piac. A nyolcvanas években nem mellesleg a magyar autógyártás témája a rendszer kereteinek feszegetéseként gyakorta felbukkant, hiszen a KGST felosztása szerint hazánknak nem jutott autógyártás. Az első modern magyar autó, az Opel Astra F 1992. március 13-ára esett ünnepélyes legördülése ezért mindenképp a történelembe vonult, meg persze reklámszövegével mindenki fejében megmaradt.

Az ön igaz barátja

Hiába volt hazai gyártású autó az Astra, már korábban, mint az esztergomi Suzuki Swift, nem lehetett a legolcsóbb, hiszen már egy kompakt kategóriás és az Opeltől megszokott minőségi nívót hozó modellről volt szó, pont arról, amire már vágyni lehetett, amit nem csak kényszerből, vagy racionalitásból vásároltak az emberek. A hazai gyártás persze kétségkívül jót tett a márkának, az itthon összeszerelt és eladott mintegy 80 ezer Astra F a többi Opelt is még értékesebbé, még közelebbivé tette, így aztán később az Astra G is óriási népszerűségnek örvendett, ahogyan a kor Vectrái is. Emlékezzünk csak vissza a kétezres évekre, amikor épp a kilencvenes évekbeli álom beteljesítéseként annyi import Vectra A érkezett hazánkba, hogy megszületett a legenda: Németországban már bizonyára nincs is belőle.
Hirdetés
Persze az újautó-piacon is sok ízben meghatározó volt az Opel: a 2010-es évek első felében vezette a piacot, a márkahűség kifejezetten erősnek mondható, ami nem csupán a márka, a márkakereskedői hálózat munkáját is dicséri, hiszen lehet bármilyen jó a termék, ha ahhoz kelletlen kiszolgálás társul, a vevők el fognak pártolni. Az Opelnél azonban a számok bizonyítják, hogy megmaradtak, ezért is lehet még mindig a villámos a legnagyobb példányszámban futó autómárka hazánkban. A kérdés pedig adott:

Keressük a legtöbb kilométernyit "Opelezett" honfitársunkat.

Lehet egy, de akár több modellel is: küldd el Opel-történeted kommentben vagy akár e-mailen a szerkesztoseg"kukac"autonavigator.hu címre, azt is köszönettel vesszük, ha néhány fotóval illusztrálod, hogy bemutathassuk, már amennyiben hozzájárulsz ahhoz! A legtöbb - Opellel megtett - kilométert bevalló és azt kellő alapossággal alátámasztó olvasónknak a dicsőségen túl természetesen egy ajándékcsomagot is ajánlunk, továbbá következő, december közepén megjelenő Autónavigátor.hu Magazinunkat, amiben szintén lesz Opel, a márka legújabb modellje, az új dizájnvilágot és egyéb szempontból is új fejezetet hozó Mokka.
Fizetett hirdetés
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?