Inkább ez, mint az AMG? Nem kérdés, melyikkel venném!

Mercedes-Benz CLA Shooting Brake 250e teszt - Ilyen egy jó plug-in hibrid!

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

A maga műfajában minden motoropciója kiváló a CLA kupékombinak, nem kivétel ez alól a konnektoros változat sem. Értelmes mennyiségű erőt és elegáns stílust kínál a takarékosság és a cégautós kedvezmények mellé, mindezt gyakorlatilag kompromisszum nélkül.

Ez már a második CLA Shooting brake ebből a generációból, ami nálam volt teszten, ennek fényében pedig némi korrekcióra szorul amit az AMG változatról írtam. Továbbra is tartom, hogy az az autó feleslegesen erős, de most, hogy kipróbálhattam a 250e változatot, már nem 200d-t szeretnék, hanem ilyet. Ez még engem is meglepett, hiszen nem vagyok túl nagy rajongója a prémium konnektoros hibrideknek. Ennek a fő oka, hogy a legtöbb esetben erős és torkos benzinmotort és gyengécske villanyhajtást kapnak, így igazából kedve sincs az embernek árammal menni, csak ha nagyon muszáj. A CLA-nál mindezt másként kell elképzelni. [BANNER type="1"]
Ezt az autót én villannyal sokkal jobban szerettem használni, kiegyensúlyozott és bár mindössze 102 lóerős, 300 Newtonméteres nyomatékának köszönhetően erős is, ráadásul hihetetlenül csendes. Benzinnel viszont csupán átlagosnak mondanám. Ennek a fő oka részben maga a benzinmotor, ami az 1,33 literes, de legalább nem három, hanem négyhengeres, Renault modellekből is ismerős, 160 lóerős erőforrás. Nincs vele baj, de azért na, ennél nagyobbat érdemelne, ha nem lenne ott a villanyosítás mellette. Másrészt az autó bőven elegendő távot, 60-70 kilométer környékét tud megtenni egy töltéssel a városban, óra szerint 142, (de papír szerint a valóságban csak 135) a vége benzinmotor-indítás nélkül, ráadásul kellemesebb is csendben suhanva használni. Így viszont ennek az 1,33-as turbómotornak egyetlen feladata marad: sebességet tartani az autópályán, ha esetleg messzebb mennél, mint amit a 15,6 kWh-s akkucsomag kapacitása enged. Félreértés ne essék, nem rossz a francia-német konstrukció, meg nagyon szép orgánumot kapott a Mercedes kipufogótervezőitől, de az 1,7 tonnás kasznihoz tényleg csak azért elég, mert mindig segít neki a villanymotor. Még akkor is dolgoznak a háttérben az elektronok, ha azt választjuk, hogy szinten szeretnénk tartani az akkucsomag töltöttségét: egy keményebb odalépésnél a pillanatnyi benzinfogyasztás alig emelkedik, míg a villany nulláról hirtelen 80-90 kWh/100km környékére is felugorhat, a gyorsítás befejezése után pedig - ha nem jön lassítás - a benzinmotor némi extra fogyasztással visszatermeli az elhasznált áramot. Összességében azt kell, hogy mondjam, ez egy nagyon jól átgondolt technika, néha már-már azt éreztem, hogy itt nem lehet megmondani, hogy melyik motor "segít" melyiknek összességében: helyzettől függ, hogy a két egyenrangú fél miként oldja meg a problémát. Hab a tortán, hogy az autó, amellett, hogy egy sima Type2 oszlopról is 7 kilowattot tud felvenni, még villámtölthető is (24 kW-tal), így - ha megfizeted a felárát - akár egy bevásárlás alkalmával is megtelhet elektronnal az akkucsomag. [BANNER type="2"] És hogy mi van a hajtáslánc mögött? Ugyanaz a kényelem, mint a sima benzinesekben, dízelekben, vagy akár az AMG csúcsmodellekben, csak a jelen autó esetében valamivel visszafogottabb az extralista. Természetesen ettől még puritán minimalizmusra nem érdemes számítani, ugyanazokat a képernyőket, infotainment- és audiorendszert, anyagminőséget, satöbbit kapjuk itt is. Az AMG-hez képest ráadásul egy jóval elegánsabb külsőbe csomagolva, aminek hála már biztosan nem fogja senki sem azt feltételezni, hogy nem kaptál elég figyelmet gyerekkorodban. Tudom, hogy teljesen más kategória a kettő, de az akkor is nagyon meggyőző volt, hogy a kényelem mennyire azonos a két modellben. Erőből sincs hiány, ha igazán meg kell indulni, akkor minden módban együtt kel életre a két hajtómű, ilyenkor 218 lóerő és 450 Nm nyomaték mozdítja meg az autót, könnyen tud a gyári 6,9 másodperces értékénél jobbat rajtolni 100-ig. Ha jól használod, akkor nagyon takarékos, még úgy is, ha szükség esetén odalépegetsz neki. A benzinmotor autópályán is csak 6-7 liter közt fogyaszt, a városban villannyal járni pedig - otthon töltve - 2 liter alatti fogyasztásnak megfelelő költséget jelent 100 kilométeren. [BANNER type="3"] Ráadásul a szalonban sem olyan drága a CLA konnektoros hibrid változata, cégautóként a kedvezményekkel biztosan visszahozza az ártöbbletet, főleg, ha mondjuk az alkalmazott a céges parkolóban, munkaidőben fel is töltheti a kocsit ahelyett, hogy a céges tankolókártyát terhelné. Jobban átgondolva a prémium kategóriában nem is tudom, hogy van-e ellenfele ennyiért, nyilván ott a Megane meg az Octavia, de például a Volkswagen ilyen jól felszerelve, ekkora csomagtartóval, ennyiért konnektorost már nem ad. A modell alapára ugyanis ezzel a hajtással 16,35 millió alatt marad, a Passat Variant GTE pedig hajszálnyit fölötte kezdődik. A tesztautó mondjuk jól meg volt pakolva plusszal, így már alkuval együtt se hozza el az ember 20 millió alatt, úgy pedig már a Passat méretelőnye lesz az egyetlen kérdés, no meg persze, hogy mennyire számít a csillag az autó orrán. A vételárért cserébe a vásárlás után igen kevés kompromisszummal párosítja az eddig leírtakat a félvillany CLA: komoly gratulációm a mérnököknek, hogy ezt a két teljes hajtásláncot sikerült belecipőkanalazniuk egy kompakt kupékombiba. Ráadásul úgy, hogy a 150 kilós akkucsomag nem zabálja fel sem a csomagtartót, sem pedig a benzintankot, így is marad 440 liter hátul a bőröndöknek és 35 liternyi üzemanyagtartály akár 500 kilométernyi fosszilis üzemanyagnak. Emellett a CLA Shooting brake sajátosságait is hozza: hátul is el lehet férni benne, bár beülni sokaknak egy kicsit alacsony lesz. Azt mondjuk érezni rajta, hogy nehéz, de nekem ez pozitívum volt: amíg kezelhető tud maradni, addig szeretem, ha egy autónak van súlya. Ami már jobban meglepett, hogy a kipufogó sem csak a feeling miatt ennyire hangos, hanem mert nem volt neki hely, hogy végigérjen hátul. Végeredményben tehát nagyon sok pozitívumot és igen kevés negatívumot tud felsorakoztatni a Mercedes legkisebb kombiszerű konnektorosa, amitől egy igen korrekt autóvá válik. Élmény vezetni, ha sietni kell, akkor jól megy, ha meg spórolni, akkor tényleg takarékos, mellette könnyedén hozza azt a stílust és kényelmet, amit a prémium logó megkövetel. Meggyőző autó, céges szempontból és zöld rendszámot kutató magánszemélyként is jó választás lehet.
Értékelés
Pozitív
Erős villanymotor, hatótáv, kényelem, ár-érték arány, stílus, csomagtartó mérete
Negatív
Alacsony üléspozíció, rengeteg holttér
Árak
Tesztmodell alapára
16 348 000 Ft (2021.09.15.)
Tesztautó ára
20 808 240 Ft (2021.09.15.)
Műszaki adatok
Hengerűrtartalom:
1332 cm3
Teljesítmény:
118 kW (160 LE) 5500 1/min-nél
Nyomaték:
230 Nm 1620 1/min-nél
Gyorsulás 100 km/h-ra:
6.90 s
Végsebesség:
235 km/h
Gyári vegyes fogyasztás:
1,4-1,6 l/100km
Méretek
Hosszúság:
4688 mm
Szélesség:
1830 mm
Magasság:
1453 mm
Saját tömeg:
1750 kg
Össztömeg:
2270 kg
Tengelytáv:
2729 mm
Karosszéria-kivitel:
kombi
Csomagtér:
440 l
Belső szélesség elöl:
1450 mm
Belső szélesség hátul:
1430 mm
Belmagasság elöl:
890-990 mm
Belmagasság hátul:
920 mm
Hátsó lábtér 180 cm-es vezető mögött:
240 mm
Ülőlap hossza elöl:
510-540 mm
Ülőlap hossza hátul:
465 mm
Csomagtér maximális szélessége:
1400 mm
Csomagtér szélessége a kerékdobok között:
1060 mm
Csomagtér magassága:
305-605 mm
Csomagtér hossza:
1030 mm
Csomagtér hossza üléshajtással:
1810 mm
Raktérnyílás szélessége:
940 mm
Raktérnyílás magassága:
890 mm
Motor és váltó
Motor:
Hibrid (Benzin)
Motorosztály:
EURO 6d
Hengerűrtartalom:
1332 cm3
Hengerek/szelepek száma:
4/16
Sebességváltó:
automata (8 fokozatú) sebességváltó
Nyomaték:
230 Nm 1620 1/min-nél
Teljesítmény:
118 kW (160 LE) 5500 1/min-nél
Menetteljesítmény
Végsebesség:
235 km/h
Gyorsulás 100 km/h-ra:
6.90 s
CO2-kibocsátás:
37 g/km
Gyári vegyes fogyasztás:
1,4-1,6 l/100km
Fogyasztás a használónál:
3,6 l/100km
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

One thought on “Inkább ez, mint az AMG? Nem kérdés, melyikkel venném!

  • 2021.09.15. at 19:55
    Permalink

    Az akkupakkal dög nehéz az autó, ez lehet az oka, hogy a benzinmotorral gyengébbnek érződik. Ha csak az 1,33-as benzines van, akkor 350 kg-mal könnyebb az autó és a motor is erősebb 3 LE-vel (így 163 LE) bár ez nem túl lényeges. Úgy már nagyon jól fog menni, ráadásul kb. 4 millióval olcsóbb. A fogyasztása is nagyon barátságos, a felárat gyakorlatilag soha nem hozza be.
    Az AMG-vel nem érdemes hasonlítani, az egy nagyon más liga, mind teljesítményben, mind árban.

Vélemény, hozzászólás?