A hagyományos BMW-khez mért vezetési élményt és luxust ígér a gyártó
A BMW egészen nagy magabiztossággal állítja, hogy az i7 képében mutatkozik be a világ első elektromos luxusszedánja. Az állítástól függetlenül nem légüres térbe érkezik az i7, a kategóriában szinte már veteránnak számító Tesla Model S jókora hatótávval és dinamikával rendelkezik, a
Mercedes-Benz EQS-ről nem is beszélve, bár mindkét modell igazából ötajtós. Az álcázott i7 sok újdonságot nem mutat, az eddigi hetesekhez hasonló a forma, persze a pontos részleteket még nem mutatják. Az akkumulátorok elhelyezkedése miatt a megszokottnál kicsit kisebb a hasmagasság, de ebben az autópálya-faló kategóriában ez nem igazán hátrány.
A hegy tetejéről, tele aksikkal indult az i7, így hiába szeretett volna regenerálni, nem tudta hova elraktározni az áramot. Ilyen helyzeteket is meg kellett oldania az autónak
A gyártó magáról a modellről szinte semmi sem árult el, inkább a tesztelés körülményeit ecsetelte. A több tízezer kilométeres teszt alatt a városi araszolás mellett hegynek felfelé, extrém forróságban is meghajtották az i7-et, de a nagy tempóval való száguldozást is alaposan kipróbálták. Pletykák szerint kezdetben 120 kWh-s akkumulátorral készül a villany hetes, és akár 700 kilométert is kibír egyetlen töltéssel. A csúcsverzió találgatások szerint három villanymotorral és 750 lóerővel készülhet, ami ugyan elmarad a Tesla Model S kicsit több mint 1000 lóerejétől, de közúton ekkora teljesítmény is feleslegesen sok. Úgy tűnik, még nem érett meg a helyzet arra, hogy a 7-es (és a Mercedes S-osztály) nyugdíjba vonuljon, ez az évtized még a villany- és dugattyús motorok párhuzamosságáról fog szólni a csúcskategóriában.
A legnagyobb konkurens a Mercedes EQS lehet, de a nálunk kevéssé ismert Lucid és Genesis is konkurensnek számíthat bizonyos piacokon