Szinte napról napra bővül a kínai autógyártók száma, így a tradicionális szereplőknek egyre nehezebb a dolga, főleg az ázsiai országban. Az Audi részben ennek köszönhetően egy teljesen új márkát hozott létre, exkluzív a kínai piac számára, amely az AUDI nevet kapta. A legfontosabb különbség, hogy a négy karika nélkül jelennek meg a kizárólag a népköztársaságnak szánt modellek, viszont a "hagyományos" Audik is ugyanúgy kaphatóak.
Az áprilisban leleplezett E5 Sportback az első ilyen modell. Bár Kínában sosem voltak túl népszerűek a kombik, a villanyhajtás elterjedésével ez a karosszériatípus is egyre több gyártó kínálatába kerül be, mivel jelentősen nagyobb hatótáv érhető el, mint a rendkívül népszerű SUV-okkal.
Az E5 Sportback hossza 4,88 méter, 1,96 méter széles, 1,48 méter magas, a tengelytávja pedig 2,95 méter. Összesen négyféle hajtáslánccal rendelhető Kínában. A belépő szint a Pioneer névre hallgat. 295 lóerőt kínál 618 kilométeres hatótávval, a nagyfeszültségű akkumulátor pedig 76 kilowattórás. Forintba átszámítva 11,1 millió forinttól indul. Egy szinttel fentebb a Pioneer Plus található, amely a legolcsóbb kivitelhez hasonlóan csak a hátsó tengelyen hajt, viszont 100 kilowattórás aksi kerül bele (így a kínai CLTC ciklus szerint 773 kilométeres hatótávot ígérnek), a teljesítménye pedig 402 lóerő. Ennek kínai listaára 12,7 millió forintnyi jüanra jön ki.
A két csúcsmodellben - a Pioneer Quattróban és Flagship Quattróban - közös az összkerékmeghajtás. Előbbibe 83, míg utóbbiba kereken 100 kilowattórás akkumulátor kerül. A hatótávot illetően még sincs nagy különbség, mivel 623 és 647 kilométert ígér az AUDI. Fontos különbség mutatkozik ugyanakkor a lóerők számában: a Pionner Quattro rendszerteljesítménye 518 lóerő, míg a Flagship Quattróé 776 lóerő. Európai szemmel nézve különlegesség, hogy még az abszolút csúcsmodell átszámítva alig kerül többe 15 millió forintnál.
Az európai piacon biztosan nem lesz kapható az AUDI E5 Sportback. Alternatíva lehet az A6 Avant e-tron, amely dimenzióiban viszonylag közel áll a kínai kombihoz. Emellett még a belépő szintű verziók teljesítménye között sincs érdemi differencia, hiszen a leggyengébb E5-ben 295 lóerő található, míg az villanyos A6-ban 286. Viszont Magyarországon jóval többe kerül mindez, hiszen az A6-ért legalább 28,5 millió forintot kell letenni az asztalra. Ugyanakkor fontos látni, az Audi a négy karikával egy jól bejáratott márka Európában, míg az AUDI csak egy most induló történet, valamint az A6 a gyártó egyik legjobban csengő típusneve a kontinensünkön, így érdemben össze sem lehet hasonlítani egy kínai belpiacon villanyautóval, amelyet részben a SAIC fejlesztett.