Még mindig nincs pénzük a drágább használt autókra a magyaroknak

Alig akad használt autó 10 millió forint felett Magyarországon, 2,5 millió alatt pörög igazán a piac

Növekszik a kereslet a hazai használtautó-piacon, különösen a villanyauók és a hibridek iránt. A Használtautó.hu és a Központi Statisztikai Hivatal szeptemberi jelentése szerint a kínálat továbbra is a 10 millió forint alatti kategóriákban meghatározó.

2025 szeptemberében a meghirdetett használt autók 38,3 százalékát 2,5 millió forint alatti áron kínálták, 26,8 százalékuk a 2,5–5 millió forintos kategóriába esett, 21,6 százalékukat 5–10 millió forint közötti áron hirdették, míg 13,4 százalék volt a 10 millió forint feletti árkategóriában. Egy év alatt csökkent az olcsóbb autók aránya, és nőtt a magasabb árkategóriájú járműveké. A kínálati átlagár 2025 szeptemberében 5,6 millió forint volt, ami enyhe (kb. 3,7 százalékos) növekedést jelent az előző év azonos időszakához képest. A Használtautó.hu felületén szeptemberben meghirdetett járművek 49,3 százaléka volt benzines, 40,9% pedig dízel. A hibridek kínálata 4,1 százalékos, míg az elektromosoké 5,3 százalékos arányt képviselt. A kereslet viszont más képet mutat: az érdeklődések száma az elektromos autók esetében egy év alatt 37,5százalékkal, a hibridek esetében 23,1százalékkal nőtt. Ezzel párhuzamosan a dízel autók iránti kereslet 8,9 százalékkal, a benzineseké pedig 3,4 százalékkal csökkent 2024 szeptemberéhez képest. A használt dízeleket 220 ezer kilométeres átlagos futásteljesítménnyel hirdették, szemben a benzinesek 155 ezer kilométeres adatával – vagyis a dízelek átlagosan 41,9 százalékkal többet futottak. Életkor tekintetében a benzines autók 13,9, a dízelek 12,2 évesek voltak. A kínálati árak szerint továbbra is a hibridek a legdrágábbak a használtautó-piacon: szeptemberben 12,06 millió forintos átlagáron szerepeltek a kínálatban. Az elektromos autók esetében 7,1 százalékos, míg a hibrideknél 0,3 százalékos árcsökkenés volt tapasztalható egy év alatt. A dízel autók átlagosan 5,7 százalékkal drágábbak voltak, mint a benzinesek. Az elemzésből az is kiderül, hogy évente a következő mértékű értékvesztéssel számolhatnak a tulajdonosok: benzinesek 6,9%, dízelek 7,9%, elektromosok 8,0%, hibridek 6,3%. Minden további ezer kilométer megtétele 0,2 százalékos árcsökkenést eredményez a piacon. A járművek állapota is jelentős árkülönbséget generál: az újszerű autók átlagosan 25,4 százalékkal kínálhatók drágábban, míg a sérült példányok akár 59,7 százalékkal olcsóbbak lehetnek.
Szeptemberben a legtöbb hirdetés a Volkswagenhez kapcsolódott, több mint 7000 használt Volkswagent hirdettek a platformon. Ezt követte a 6400 BMW, majd a Ford és az Opel, mindkettő 6000 körüli értékekkel. A tízes lista végén a Kia állt, mintegy 2500 hirdetéssel. A legfiatalabb autók a Kia modelljei voltak (átlagosan 10 évesek), míg a Renault, Opel és Volkswagen modellek 12,7–13,8 éves átlagéletkort mutattak. A prémium szegmens (Mercedes, BMW, Audi) hirdetései továbbra is kiemelkedő átlagárral szerepeltek, míg az Opel és Renault modellek kínálati ára jellemzően 3 millió forint alatt mozgott. A tíz leggyakrabban hirdetett modell közül a Ford Focus és a Škoda Octavia őrzi első két helyét. Az Audi A6 modell átlagára volt a legmagasabb (7 millió forint), míg a Suzuki Swift a legolcsóbb (1,6 millió forint). Életkor alapján a Kia Ceed volt a legfiatalabb (8,7 év), a Suzuki Swift pedig a legidősebb (17,7 év).  
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?