Hatalmas képernyőkkel hódít a Mercedes-Benz legkisebb hétüléses SUV modellje, mutatjuk az új GLB hazai árait!
A CLA szedán és Shooting Brake változatát követően a Mercedes-Benz GLB hétüléses SUV is ledobta magáról a leplet.A Mercedes most is az elektromos változattal kezdi a sort: az egykori EQB utódja mostantól hivatalosan is a GLB család részévé válik. A „kompakt” fogalmát feszegetve az új, elektromos GLB hosszabb és szélesebb, mint az EQB volt. A karosszéria 4,8 centivel nőtt, teljes hossza 4732 mm, a tengelytávja pedig 6 centivel hosszabb, 2889 mm. Az újdonság szélessége 2,7 centis növekedéssel 1861 mm-re ugrott, miközben 1,4 centivel alacsonyabb lett, így a magassága 1687 mm.
A belső tér a három képernyővel egyértelműen az új CLA hagyatéka, ám ezt már korábban is megmutatták a stuttgartiak. Egy 10,25 colos digitális műszeregység, illetve két 14 colos érintőképernyő uralja a műszerfalat, szerencsére a középső szellőzőnyílások alatt elhelyezett néhány gyorsgomb megmaradt. Felnézve itt is világít a 158 csillag a panoráma üvegtetőn, amely gombnyomásra homályosodik el.
A két leghátsó szükségülésen immáron akár 1,71 méter magas utasok is elférnek a gyártó szerint, ami komoly előrelépés, ha valóban így van. Fontos megjegyezni, hogy sem a BMW, sem az Audi nem kínál hétüléses elektromos autót ebben a kategóriában, így a Mercedes egyértelműen azokat a vásárlókat célozza, akiknek szükségük van a harmadik sorra, de nem szeretnének drágább kategóriára váltani.
A GLB első csomagtartója 127 literes, ami valamivel nagyobb, mint a CLA frunkja. Hátul 540 literes csomagteret kapott az ötüléses változat, a hétszemélyes GLB két szükségülését összecsukva a csomagtartó térfogata 480 literre csökken. A második sor lehajtásával a raktér változattól függően 1715, illetve 1605 literre nő.
Az alapmodell a "GLB 250+ EQ technológiával" elnevezést kapta: egymotoros, hátul teker, 272 lóerőt és 335 Nm nyomatékot ad le, amivel 7,4 másodperc alatt gyorsul 0-ról 100 km/h-ra. Az erősebb, "GLB 350 4Matic EQ technológiával" kétmotoros, összesen 354 lóerős és 515 Nm-es nyomatékkal rendelkező változat 5,5 másodperc alatt éri el állórajtból a százat. Mindkét változat végsebességét elektronikusan korlátozták 210 km/órára.
Függetlenül attól, hogy hátsó- vagy összkerékhajtású, a GLB 85 kWh-s akkucsomagot kap. Az alap,egymotoros konfiguráció a WLTP ciklus szerint akár 631 kilométert is képes megtenni egy töltéssel, míg a valamivel nehezebb, kétmotoros opció 614 kilométeres hatótávval büszkélkedhet. Ha mindez mégsem lenne elég, akkor az akár 320 kilowattos villámtöltéssel10 perc alatt 260 kilométert is magába szívhat az akku.
A gyártó magyar honlapján már árral együtt jelent meg az új GLB. A 250+ változat 22 381 000 forintról, míg a 350 4Matic változat 24 601 000 forintról indul. A Mercedes egy olcsóbb elektromos GLB-t is tervez a jövőben piacra dobni, valamint az 1,5 literes, turbófeltöltős benzinmotorral szerelt lágy hbrid változatot is később mutatják be, várhatóan 2026-ban.