Nem kérdez, csak csinálja: hiába a rengeteg kilométer, gond nélkül repíti 230 km/órára a pillekönnyű karosszériát a 150 lóerős dízelmotor.
Fotó: Youtube.com/TopSpeedGermany
Szomorú felismerés, de alig két év múlva veteránkorba lép a Volkswagen Golf negyedik generációja, hiszen az első ilyen autó 1997 októberében gördült le a gyártósorról. Mivel a legfiatalabb európai Golf IV is alulról súrolja a 20 éves kort, ezért a legtöbb példány már túl van rengeteg érdekes megpróbáltatáson. Ennek ellenére megfelelő karbantartás mellett egyáltalán nem kizárt, hogy még ma is teljesítik, amire újkorukban képesek voltak: az alábbi videóban a legerősebb 1.9 TDI, az ARL kódos PD erőforrás mutatja meg, hogy mire is képes 150 lóerő és 320 newtonméternyi forgatónyomaték a német autópálya korlátlan szakaszán.
Az összes autóadatokkal foglalkozó oldalon gyárilag 6-os váltóval szerepel az ARL kódos 1.9 PD Golf, arról nem is beszélve, hogy 131 lovas PD motor és 6-os váltó kombót meg vezettem már jónéhányat életemben. Hogy Golfban-e, azt nem tudom, de Passatot és A6-ot biztosan. Konkrétan a fél évvel ezelőtti videónkban bemutatott 1.9 PD Passat is gyári 6-os.
Hatos váltóval szerintem nem szereltek 1.9-et. Semmi köze a gyári állapothoz. Azt se tudjuk milyen motor vagy turbó van rajta.
Az összes autóadatokkal foglalkozó oldalon gyárilag 6-os váltóval szerepel az ARL kódos 1.9 PD Golf, arról nem is beszélve, hogy 131 lovas PD motor és 6-os váltó kombót meg vezettem már jónéhányat életemben. Hogy Golfban-e, azt nem tudom, de Passatot és A6-ot biztosan. Konkrétan a fél évvel ezelőtti videónkban bemutatott 1.9 PD Passat is gyári 6-os.
Még kapható új Golf 150 lovas dízellel, 14 millió Ft (2.0 TDI DSG).