Hirdetés

500 ezer forint a beugró a 4×4-es klubba

Piaci körkép: összkerekes autók legfeljebb 1,2 millióért

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Hóban-fagyban a kettőnél jobb a négy hajtott kerék, de vajon milyen összkerekes használt autót kapni minimálbüdzséből?

Legfeljebb 12 éves, maximum 1,2 millió forintos autókat kerestünk összkerékhajtással és klímával. A többi szempont első körben mellékes volt. 7-8 esztendős Suzuki Ignis, hm? Robusztus, kimegy a világból, ha nem is a legkényelmesebb. 900 ezertől elérhető

Lássuk be, az összkerékhajtású autók tudását általában nem használják ki a tulajdonosok. Az sem spanyolviasz, hogy a divatos szabadidő-autók többsége messze nem terepjáró. Azzal szintén tisztában vannak az autószeretők, hogy kiskocsitól sportmodellen át luxuslimuzinig nagyjából mindenféle méretű, karosszériájú és árkategóriájú jármű elérhető 4×4-es változatban – mert miért is ne? Ha az ügyfelek igénylik, megkaphatják. És veszik is, no persze nem akkora mennyiségben, mint a főleg elöl kaparó, “mezei autókat. Veszik annak ellenére, hogy terepre szökőévenként merészkednek, s azzal együtt, hogy az időjárási és útviszonyok csak szökőévenként teszik igazán próbára a differenciálzárakat. Szökőévet írunk. Az összkerékhajtás amúgy pluszsúlyt, többletfogyasztást és csomagtércsökkenést eredményez – de mi van, ha mindezzel szemben a felhasználó ragaszkodik a négy hajtott kerékhez? Mert olyan helyen lakik, ahol kellhet, mert olyan helyeken jár, ahol kellhet, mert biztonságérzetet ad, s mert esetenként valóban biztonságosabbá teszi a közlekedést… Az ő kedvükért néztünk szét az elérhető árú 4×4-esek használtpiacán.

Hogy az ehhez hasonló vidékeken is elboldoguljunk, kell a 4×4. A Land Rover Freelander 2001-ből épp befér a költségvetésbe

Tél, hideg, hó, jég, síkos utak. Keservesen induló, tapadáshiányos járművek javarészt elsőkerék-hajtással. Csúszkálás, balesetveszély. Vágyódás egy 4×4-es kocsi után. Minimálbüdzsé. Mit vehet az ember, ha legfeljebb 1,2 milliója van a célra? Mi a minimumköltség, amivel számolni érdemes? Érvényes magyar okmányokkal rendelkező, normál állapotú, a honi átlagnak megfelelően maximum 12 éves, klímás, képpel hirdetett összkerekeseket kutattunk a Használtautó.hu keresőjében, s a találati listán először is a következő ténnyel szembesültünk: 500 ezer forint a beugró a 4×4-es klubba. Egyébként légkondicionáló berendezés nélküli “terepjáró sincs félmilliós ár alatt, ha csakis 21. századi gépek jöhetnek számításba.

Az 1,2 millió forintos árplafont nem a kisujjunkból szoptuk, valós igény adta cikkünk apropóját. Harmincas éveiben járó ismerős “birtokot vett vidéken, amikor csak teheti, ott piheni ki a hétköznapi, fővárosi agymenést párjával és kutyáival, s nem a legjobbak az utak. A földutak. Bakháttal, sárral, gödrökkel. Kell neki egy összkerekes kocsi, na (a cégautó mellé). Benzines vagy dízel? Mindegy. Kicsi vagy nagyobb? Nem mérvadó. Kézi vagy automata váltós? Passz. Márkaszimpátia? Nem jellemző. Futásteljesítmény? Ugyan! Magas építésű legyen, klímás, menjen legalább 110-120-szal, nyugodt szívvel büntethesse a dágványban, ne essen szét. A 12 éves korhatár egy korábbi beszélgetés kapcsán merült fel, mint kritérium, mert ugye ennyi a magyar járműpark átlagéletkora. És 1,2 millió forint, inkább kevesebb, ha lehet. Kápé. Hitel? Ne vicceljünk.

Hirdetés

A kritériumoknak megfelelő 4×4-es modellek listája ár szerint növekvő sorrendben

Modell Évjárat Futott km Vételár (Ft)
Tata Sierra 2.0 TDI 2000 135 000 499 000
SsangYong Korando 3.2 2000 n. a. 520 000
Suzuki Swift 1.3 2000 120 000 600 000
Suzuki Wagon R+ 1.3 2001-2004 90 000 649 000-
850 000
Ford Explorer 4.0 V8 2000 262 050 798 000
Suzuki Ignis 1.3-1.5 2004-2005 121 000-
163 697
899 000-
1 200 000
Subaru Legacy 2.0 2000 n. a. 899 999
Renault Kangoo Express 1.9 dCi, 1.6 2003-2004 130 000 990 000-
1 190 000
Suzuki Vitara 1.6 2001 285 000 990 000
Honda CR-V 2.0 2000 273 900 1 090 000
Kia Retona 2.0 TD 2000 n. a. 1 099 000
Daihatsu Terios 1.3 2000 101 000 1 150 000
Mitsubishi L200 2.5 TD 2000 n. a. 1 150 000
Land Rover Freelander 1.8-2.5 2001 150 000-
200 021
1 195 000-
1 199 000
Honda HR-V 1.6 2000 194 000 1 198 000
Ford Ranger 2.5 TD 2000-2003 n. a. 1 199 000
Tata Telcoline 2.0 TDI 2003 87 560 1 199 000
Volkswagen Passat 2.0 TDI 2000 197 520 1 199 999

Terios, CR-V, L200? A Daihatsu elég szűk, de végül is két felnőttnek, két kutyának és a csomagoknak megfelel. A Honda arany középút, bár nem annyira terepjárós, mint például a Mitsubishi, csak az meg pickup. Ám legalább duplakabinos, hajtáslánca is parádés

A Korandót lehet gyűlölni vagy lenézni, viszont csúfsága már-már bájossá teszi

Amint az táblázatunkban látható, egy-két modell csak a miheztartás végett került a látómezőnkbe. Mert azt azért nyugodt szívvel nemhogy barátnak, de ismerős ismerősének sem ajánlanánk, hogy Tatával, ugyancsak nem túl bizalomgerjesztő, ráadásul benzinfaló SsangYonggal vagy épp a Subaru Justynak megfelelő Suzuki Swifttel rója a terepet. Utóbbival tulajdonképp semmi baj nem lenne, de hát semennyivel nem magasabb építésű a mi autónknál. Ugyanez áll a Wagon R+-ra és a Volkswagen Passat 4Motionre is. Ilyesmikkel azok próbálkozzanak, akiknek csak azért kell az összkerékhajtás, mert hegyen (dombon) laknak. A Legacy összkerékhajtása is lehet akármilyen szuper és szimmetrikus, ha a hasmagassága kevés. Pedig remek autó, ha jó állapotban tartották tulajdonosai, plusz kombi, ami szintén nem mindegy.

Nem más, mint egy Ssangyong Korando a Kia Retona – terepre ideális

4×4-es dízel Kangoo 2003-ból akár millió alatti árral – tuti tippnek tetszik

Az ismeretlen Kia Retona bezzeg megérhet egy misét/megtekintést. Nem túl nagy, sőt igen kicsi és csak háromajtós, de dízel, s felezőjével igazi terepjátékosnak tűnik. Érdekes. Mint a Daihatsu Terios is. A Suzuki Ignist, a Vitarát vagy a Honda CR-V-t senkinek nem kell bemutatni, miként a Mitsubishi L200 vagy a Ford Ranger pickupokat sem. A Ford Explorer már megint más tészta: négyliteres, V8-as benzinmotorja és automata váltója garancia a “szerény étvágyra, cserébe hatalmas, komfortos, stílusos, illetve átmegy mindenen. Mégsem ő a tuti tipp a felhozatalból, hanem a Renault Kangoo Express 4×4-es verziója benzinesként vagy akár nyomatékos dízelmotorral 2003-2004-ből, egész olcsón. Tágas, ügyes, praktikus, igénytelen – amilyennek lennie kell. Elsőtulajos az egyik? Hohó! Félbőrös a beljese? Ááá… A másik kétszemélyes teherautó, elvileg 130 ezer kilométerrel, 1 millió alatti árral, dCi csettegővel, ígéretes. Aztán úgyis az asszony dönt, no meg a két kutya.

Hirdetés
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.31. at 04:22
    Permalink

    Ezek nem terepjárók, ezért a vásárlók nagy részének nem is kell a 4wd. Szerintem van létjogosultságuk ezeknek a SUVoknak, bár nekem egylőre nem kéne. Az autó felépítése elég előnyös. A kissé emelt hasmagasság és magas kasztni miatt nagyon jól használható, kényelmes ki- és beszállni, pakolni, nem kell félteni ha nagyobb padkára kell parkolni, jól átlátható a magasabb pozícióból az út és a forgalom, ami biztonságérzetet ad. Ha megöregszem, talán én is ilyennel járok majd, addig marad a BMW, amibe kínlódás minden egyes be- és kiszállás az én termetemmel. Ha megtehetném, hogy legyen egy rohangálós és egy sportkocsim, akkor a rohangálós az SUV lenne.

  • 2017.10.31. at 04:22
    Permalink

    Húsz éve használok 4WD-t. Azokkal értek egyet, akik szerint, ” aki egyszer elkezdett ilyennel… ” Akinek építetlen ( úttalan ) utakon is kell járnia, előbb-utóbb terepjáróra vált. Itt a hangsúly az “is”-en van: ugyanis nem nagyon életszerű, hogy aszerint váltsunk járművet, akár naponta többször is, hogy épp’ hová igyekszünk. Szóval nem baj, ha az autó többet tud. Vagy ha a kátyúk pusztán a fantázia szüleményei lennének, s 10 cm hasmagasságú kocsikkal juthatnánk bárhová a billiárd-asztal símaságú aszfaltokon…
    Viszont terjedőben: egyre több gyártó a SUV-jaik egy részét 2WD- hajtással forgalmazza. Egy kicsit nem ” fából vaskarika ” ez ? ( Bár lehet, hogy legalább a vakondtúrásokkal szemben előnyt jelentenek. )

  • 2017.10.31. at 04:22
    Permalink

    Hali! Na értem én,de a cikkíró,tanyajáróst keres,nem siratófalast! De ha az adóra,biztosításra,szervizre,és fogyasztásra gondolunk,az én választásom a nyerő! 🙂
    2 embernek,meg 2 kutyának,ki a telekre,ha nem hegyen van,ezek a legüzembiztosabbak!Ignis Viitara,Hondák…
    A Freelander,többet van emelőn,mint aszfalton,főleg a régiek,és jó drágán is javítható! Ráadásul,a Vitara többet tud terepen,mint a régi Freelander! Na jó,a többi Landi jó terepen,de azok is megbízhatetlenok.. Esetleg az L200…………

  • 2017.10.31. at 04:22
    Permalink

    Hali! Na értem én,de a cikkíró,tanyajáróst keres,nem siratófalast! De ha az adóra,biztosításra,szervizre,és fogyasztásra gondolunk,az én választásom a nyerő! 🙂
    2 embernek,meg 2 kutyának,ki a telekre,ha nem hegyen van,ezek a legüzembiztosabbak!

  • 2017.10.31. at 04:22
    Permalink

    Fiat Panda 4X4 – 1996 -Ez a tuti! Észak – Olaszország tele van ezzel a mini terepjáróval. Mindent tud amire a Dolomitokban szükség lehet. Alkatrész ellátás biztosított, igénytelen, megbízható, keveset fogyaszt, és egy ismerősöm 160-ig is feltekerte a mutatóját autópályán. 2 -2500 Euróért már elérhető. Kell ennél több?

  • 2017.10.31. at 04:22
    Permalink

    Ezt teljesen megértem, nekem is volt összkerekes gépem és imádtam a legkezelhetőbb gépek ezek, de csakis difizárral. A hátsó hajtott meg azért mániám, mert hatalmas érzés ennek a határait feszegetni és uralni, de ez megint más… (nem közúton, ott csak gyorsabb vagyok a megengedettnél egy kicsit:D)
    Többi komment alapján meg kezdenek szétszéledni az igények:D Most vagy haladni akarjon (120km/h) vagy terepen legyen kiváló, ha mindkettő kell, meg klíma és komfort, akkor fel lehet tenni 1,2-ről 12 millióig a lécet. Ez van. Ezek az új divatjárók tényleg szart sem tudnak, eszembe nem jutna 12 év alatt terepre autót nézni.

  • 2017.10.31. at 04:22
    Permalink

    Több mint 10 éve Subaruval közlekedek, természetesen 4wd hajtással. Valóban nem használja ki az ember ennek a típusnak az adottságait nap mint nap, én magam sem. Tapasztalatom szerint horgászathoz (nem kemény terepen dagonyázva), síeléshez havon közlekedve tempósan, csónakszállító, utánfutó vontatáshoz tökéletes. Az első tíz év vezetésem alatt front- és hátsókerék hajtású autókat vezettem, a második tíz év már a 4wd-é. Nem vitatom, hogy drágább az ára egy ilyen kocsinak, több a fogyasztása, teljesítménytől függően az adója, stb. De egyet nem kell elfelejteni, 4wd-vel a közlekedés százszorta biztonságosabb, mint 2wd típusokkal, főleg hétköznapi vezetőknek, legyen az havas, vizes vagy száraz út. Jégen ennél a típusnál is a fizika törvényei érvényesülnek. Ha évente csak egy alkalommal kerülünk el egy balesetet a 4wd-nek köszönhetően akár a saját, akár más hibája miatt – sokszor ezt nem is nagyon érezzük, mert a technika (4wd, ESP, ASR, elektronikus difizár, stb.) tudásunkat felülbírálja – keletkezett helyzetben, nincs az a benzinár vagy fenntartási költség, amely ne érné meg az ember élete, testi épsége megóvását. Amennyiben a 4wd személygépkocsikat normális közlekedésre használjuk, hihetetlen biztonságot eredményeznek, így én mindenképpen a biztonságos közlekedés mellett szavazok. Több esetben volt olyan forgalmi helyzetem, amelynek szerencsés kimenetelét kifejezetten a 4wd hajtásnak köszönhettem, de az sem mellékes, hogy ezekkel a kocsikkal minden körülmények között lendületesebben, stabilabban lehet haladni, mint 2wd társaikkal, ide nem értve a “kamikáze” sofőröket, akik minden mindegy alapon közlekednek, kivétel képezve a vezetéstechnikában jártas vezetőket.
    Egy dolgot viszont sohasem kell elfelejtenie egy 4wd tulajdonosnak: ez a típus sem megy el mindenhol és a tapadás is véges bizonyos határok felett, valamint ne akarjunk személyautó 4wd-vel terepezni, mert azok nem arra vannak kitalálva.
    Kifejezetten Subaru érdeklődőknek nyugodtan ajánlom ezt a típust, csak tankolni kell (azt nagyon: Subaru Impreza 1,8 aut, 11 l/100 km, Forester 2,0 aut. 12 l/100 km, Outback 3,0 aut. 13 L /100 km), de csak ennyi a fenntartási költség, meg az időszakos szervíz. Nekem soha semmi nem romlott el még egyikben sem, ezt a típust a “kicsi sárga kezek rakták össze”, ezért az egyik legmegbízhatóbb autó.
    Szóval eszembe nem jutna 2wd kocsit venni többé, egyetértve zsák kusztóval, nekem sem kellene más soha.

  • 2017.10.31. at 04:22
    Permalink

    Igen, csak mint írod is: Ez a nóta nem magyarul van. Nem is európaiul, inkább amerikaiul. Ott a 4X4-eseket hozta divatba Bush az olajcégek támogatásával, hogy minél nagyobb fogyasztású autókat vásároljanak. Jól megvezették az ottani embereket is, pedig 80%-ban ott sincs rá szükség közlekedési szempontból. Bár ott az üzemanyag fele ennyibe kerül és 3X-osak a fizetések, így nem számít annyira, hogy mennyit fogyaszt. Mégis Európa előtt járnak még mindig 1-2 évvel. Minden újdonság oda megy, ott jelenik meg először (pl.: elektromos autók).

  • 2017.10.31. at 04:22
    Permalink

    Ha már egy kicsit régebbi évjáratú terepjáróknál tartunk, tudnám ajánlani az Opel Fronterákat, kapcsolható elsőkerék-hajtás, felező, elég nagy hasmagasság, és a fenntartási költségei sem nagyok.
    Nekünk 94-es 2.0 benzines Sport van, ugyanaz a motor mint a régebbi vectrákban, omegákban, calibrákban, egyszerű, aszfalton 8 literből is ki lehet hozni 🙂 , és árban sem rosszak.

  • 2017.10.31. at 04:22
    Permalink

    4×4-em van. Soha nem kéne más!
    Ahogy a nagy költő is megénekelte már:
    “Got 4-wheel drives, some got mud on ‘em, you can keep your rolls royce, cuz baby, we don’t want ’em”
    :))
    Vegyétek csak, meglátjátok milyen jó is az!

  • 2017.10.31. at 04:22
    Permalink

    Aki viszont hobbi autós vagy a különféle autók birtoklása az élete célja, esetleg egy ilyen összkerekes batárral akarja kompenzálni testi vagy lelki fogyatékosságait, kisebbségi érzését (azért írok ilyeneket, mert értelmes magyarázat egyébként nem létezik arra, hogy miért jó valakinek 10-12 l-es fogyasztással járni egész évben, ráadásul lassúak, zajosak, borulékonyak ezek a terepjárók) az 1 – 2 éven belül fillérekért meg tudja venni szinte bármelyik modellt, mert teljesen el fognak értéktelenedni az elkövetkezendő években!

    Most ennyibe kerülnek, 2 év múlva a harmadáért is könyörögnek, hogy vidd már el! 🙂

    Az autóvásárlók és a gyártók fejlesztési tendenciája erősen a takarékosság, a minél alacsonyabb fogyasztás felé mutat. Egyre kisebb, takarékosabb motorokat gyártanak és tesznek az autókba, mert erre van igény, kereslet. Minél alacsonyabb fogyasztású, üzemeltetési költségű egy autó, annál keresettebb, annál eladhatóbb, annál használhatóbb. Nem megvenni nehéz ugyanis egy autót, hanem fönntartani és használni, mert akkor tankolni kell bele. Azt pedig senki nem szeret, legyen akármilyen gazdag!

    Pár év múlva ingyen is utánadobják az embernek az ilyeneket! 🙂

  • 2017.10.31. at 04:22
    Permalink

    Az 4 kerék meghajtás valóban jobb a hóban, de Magyarországon és Európa nagy részén egy évben max.: 10 napig van olyan hóhelyzet, amikor jobb lenne az összkerekes, ha a többi elakadt autótól tudna menni.
    Egyébként normál közúti használatra teljesen felesleges, mert 2-3-4 literrel többet fogyaszt, mint a sima 2 kerék hajtású autók.

    Egy jó konstrukciós első kerekes autóval, jó téligumival szinte bármilyen közúton el lehet menni nagy hó esetén is. Pl.: a Volvókból, Saabokból is főleg első kerék hajtásúakat gyártanak, pedig Svédországban keményebb és hosszabb telek vannak, mint Európa többi részén, mégsincs szükségük alapvetően az összkerekes hajtásra! Az esetek 95%-ában tehát értelmetlen üzemanyag pocsékolás összkerekes autóval járni. Egyébként is csak akkor sokkal jobb a havas úton, ha difizár is van benne, hogy akár a 4 kerék egyszerre is tudjon forogni. Difizár nélkül nagyon csekély pluszt nyújt az igazi helyzetekben, a fogyasztása viszont egész évbe jóval magasabb.

    Akinek van esze (akár gazdag, akár szegény) takarékoskodik az üzemanyaggal, nem szórja ki a pénzét, mert jöhetnek még rosszabb idők, nehezebb gazdasági körülmények is és kellhet az a korábban kidobált pénz másra, megélhetésre, hasznosabb, fontosabb dolgokra.

    Akinek tehát nem a munkájához (vadász, erdész, hegyimentő stb.) kell a 4X4-es autó, annak értelmetlen ilyet venni azért mert egy évben összesen maximum 10 napon keresztül egy kicsit jobb lesz a hóban.

  • 2017.10.31. at 04:22
    Permalink

    Udv mindenkinek.Nissan terrano 2.7tdi hibatlan terepjaro.felezovel limited slipp hatso difivel nagy hasmagassag.Orokke tarto motorral.renault viszont az egyik legrosszabb minosegu auto a vilagon allando problamat nyujto elektronikaval.Szerintem tavolabb kell egy kicsit nezni a 12 eves korosztajnal,ha jo terepjarot akarun venni.(Terrano,patrol,hilux,land cruiser,pajero,stb…)ezek jok a tobbi semmire se jo

  • 2017.10.31. at 04:22
    Permalink

    Hali!
    Klíma,kell az ügyfélnek,és 120km/h! Uaz,Níva Samuráj? 🙂 De Urak ez vicc! Nem rosszak,de nem ide.
    Egy Jymni,már be jöhet,vagy egy 4×4 Panda,de ott meg a kutya és csomag sok lehet.Na meg az ár.
    Igy,Ignist,vagy Terriost javaslok,vagy a Hondák,és a Vitara talán még.
    Kangoo ,L200,talán,de ezek igen szervízigényesek lehetnek. Józan ész és logika.
    Amúgy nagyon jó a cikk,és aktuális!
    P…….

  • 2017.10.31. at 04:22
    Permalink

    Mi ez a max 12év agymenés??? A felett már nincs élet? Szerző úr nézd már meg hogy az igazi vasak, a Pajero, Patrol, LandCruiser stb.. hány éves?! Bizony még a 25évesekért is elkérik az egymillát vagy mégtöbbet, talán nem véletlen. Vagy említhetnénk még a Merci G osztályt, ami 30évesen is nagyon drága.
    A cikk továbbá méltatlanul melőzött olyan nagyszerű kis japán terepjárókat, mint a Samurai, Vitara, vagy nagyon szimpi kis Daihatsu Feroza vagy Rocky. Ezekből már 5-600ezerért is találni jót, ráadásul nem hobbi, hanem igazi OFFroad értékű járművek. Nagyobb körültekintést!

  • 2017.10.31. at 04:22
    Permalink

    Az explorer nem V8 hanem V6. Jó párat találni belőle benzin-gázosat. Ismerősöméknek van egy gázból 15 környékén jár, A jelenlegi árat nézve nem vészes. Csak ugye meddig marad? Ja és az átírás is horror rá. A Kia Retona a kamrás mazda td-vel szerintem terljesen jó. A CRV nem való terepre.

  • 2017.10.31. at 04:22
    Permalink

    Hibáztam, belátom, a keresésnél manuális klímát állítottam be, s ezzel zártam ki a Sceniceket (4 db-ot, amik befértek volna a keretbe). Ami ellenük szól pl. a Kangoo-val szemben az az, hogy ugyananyiért régebbiek: 2000-2001-esek. Köszönet a kiegészítésért!

  • 2017.10.31. at 04:22
    Permalink

    Az elvárásoknak talán még megfelelne az első generációs scenic-ből készített összkerekes RX4 verzió, 2.0 16 V vagy 1.9 Dci motorokkal. Kevésbé fapados mint a kangoo, jóval igényesebb, komfortosabb. Magas építésű, tágas autó, van is belőle választék 500 eFT-1500000 -ig, közel 30 darab a használtautón.

  • 2017.10.31. at 04:22
    Permalink

    Jááj, hát inkább vennék egy suzuki samurait, mint ezek közül bármit. Tudom az életkor miatt kiesik a szórásból, de az még menni fog mikor ezekből már sörösdoboz lesz.

Vélemény, hozzászólás?