Amerika nagy problémája: a Hummer EV SUV gyengébb a pickupnál!

Bemutatkozott a Hummer EV SUV változata, de a pickupnál kisebb teljesítménnyel

Még majd' két év, mire az első elektromos Hummer SUV kulcsa a legelső tulaj kezében landol. Ennek ellenére szinte minden infó nyilvános már róla, ráadásul az elégedettség sem teljes a rajongók körében. Megtudtuk, miért lesz gyengébb a SUV a pickupnál.

Főleg az adatokkal a képben tűnik igazán komolynak a probléma, az elektromos szuperpickup ugyanis 1000 lóerő és 15 592 newtonméteres nyomaték leadására képes. Ehhez képest keveslik a vásárlók a SUV változat 830 lóerős adatát, még akkor is, ha a nyomaték ugyanannyi marad.
Hirdetés
Erre reagálva Al Oppenheiser, a Hummer EV főmérnöke a Muscle Cars & Trucks-nak elmondta, hogy mindez miért van így. Nem csak a hajtáslánc számaiban van ugyanis eltérés, hanem a méretekben is: a tengelytáv 23, a teljes hossz pedig 51 centivel kevesebb. Emiatt a SUV változat alá - bár ugyanúgy a GM Ultium modular platform az alap - kisebb akkucsomag jut. Oppenheiser egyszerűen vezette le a továbbiakat: "A kevesebb elektron pedig kevesebb erőt jelent." A platform egyébként lehetővé tette volna, hogy ugyanakkora akkumulátort kapjon az SUV is, de ekkor vagy a rövidebb tengelytávval járó jobb kezelhetőség és fordulókör esett volna áldozatul, vagy a sík padlónak kellett volna búcsút inteni. Oppenheiser hozzátette: "Őszintén nem sajnáljuk, hogy csak 830 lóerős a végeredmény. Nem kérünk elnézést olyan szám miatt, amit nem sok belső égésű motor tud produkálni."
Hirdetés
Állítása szerint a technológia fejlődésével gyarapodhat a teljesítmény a későbbiekben, de az sem változtat majd az arányokon, ugyanis a pickup változat is megkapja majd ugyanazokat a fejlesztéseket.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?