Brutális hibrid SUV a kínaiaktól
Byd Tang - kínai SUV a Lexus ellen?
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Mesés adatokkal, több mint 500 lóerővel, kevesebb mint 5 másodperces százra gyorsulással debütált a Byd Tang kínai és egyben hibrid SUV.
Kicsit lexusos, kicsit kiás és hát hibrid a Byd Tang. Olyan erővel és fogyasztással, amit a Lexus NX is megirigyelhetne. Kérdéses persze, hogy valóban hozza-e azokat
Olyan hibrid szabadidő-autót mutatott be a kínai Byd, amit bármely gyártó megirigyelhetne. Még a Lexus NX is csak pironkodhat, ha igazak a számok, amiket a Byd Tang esetén mondanak.
Oldalról némi Honda CR-V utánérzés említhető, a Tang Ultimate Edition 4,4, a többi 4,9 másodperc alatt érhet 100 km/órára
A formára, méretre is az NX-hez közelinek látszó, divatos SUV gépházába 2,0 literes turbós benzinmotor került 205 lóerős teljesítménnyel és 320 Nm nyomatékkal. Van továbbá két villanymotor is, így lesz összkerékhajtású a Tang. Az elektromotorok egyenként 150 lóerősek és 200 Nm nyomatékúak. A rendszer kombinált teljesítménye 505 lóerő, az összesített csúcsnyomaték 720 Nm, a 100 km/órára gyorsulás állítólag mindössze 4,9 másodperc, pedig a váltó hagyományos hatfokozatú automata. A gyári vegyes fogyasztási érték állítólag mindössze 2 liter 100 kilométerenként, amit vélhetően konnektoros töltéssel ismételhető tisztán elektromos, emissziómentes hatótávval hoz a Tang, ám az e-hatótávról, illetve a hibrid akkumulátor paramétereiről egyelőre nincs információ. [BANNER type="1"] Érdekes módon még az alapár sem ismert, miközben a Kínában már rendelhető modellből két limitált szériát, s azok árait is megjelentette a Byd. Az alufelnis, egyedi belterű és mindössze 98 példányban készülő Tang Limited 41 ezer dollár, a körbeszpojlerezett, 200 példányos, módosított motorvezérlésű, 4,4 másodperces 100 km/órára gyorsulást ígérő Tang Ultimate Edition több mint a duplájába, 96 ezer dollárba kerül. Forintosítva 11,5-27 milliós árakról beszélünk, s láthatjuk, ha a kínaiak komoly technikát vetnek be, akkor már nemigen lesznek az egyéb gyártók árai alatt. Az európai színre lépés ezért több mint bizonytalan.
Igényesebbnek tűnik, mint a tavasztól itthon is kapható Great Wall H6 műszerfala, s arra gondolva biztosak lehetünk, hogy ha akarnak, tudnak jót is a kínaiak
A sajtófotók szerint a kínai gyerekek könnyedén elférnek a tágas utastérben. Vajon az európaiak is élvezhetik majd?
Abszolút multifunkciós a kormánykerék, digitális a műszerblokk
Óriásira bővíthető, alapból sem szerény csomagtér - az aktív életmód kedvelőinek is
Milyen kreatívak voltak, már a becenevét is megadták a gyáriak : bitang
Amúgy nem hinném, hogy ez be bírna törni Európába, ilyen pénzekért itt szinte mindenki a presztizs márkák közül válogat, ami teljesen érthető is.
Kéne a francnak 20 millióért egy ilyen nevenincs kínai valami, ha ott a német prémium trió is legfeljebb pár millával többért, ahol van 20 millió egy kocsira, ott lesz 23 is….
Valóban ennyi pénzért nem kockáztatnék és vennék inkább egy régi megbízható gyártótól járművet. A 40-50 év tapasztalatot amivel a többi gyár rendelkezik nem lehet néhány év alatt behozni még akkor sem ha a Kínaiak nem sajnálják a tőkét rá. Ellenben hazájában akár sikeres modellek is lehetnek.