Dízel Merci, BMW, Audi 2 millióért. Íme a kínálat!

Piaci körkép: német prémium-dízelek 2 millióért

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Használt prémiumautónál csak egyre vágynak többen, keveset fogyasztó, használt prémiumautóra. Vajon milyenek kaphatók?

Miután múlt héten a használtként - legalábbis a keresési szempontok alapján a piac legnépszerűbbjeinek számító német prémiumtrió, azaz az Audi, BMW, Mercedes-Benz triumvirátus 2 millió forintért elérhető, 8 évnél nem idősebb benzines-kínálatát néztük át, most következzenek a dízelek.
Nem kevésbé érdekes a kínálatuk, hiszen prémiumautókat zömében a sokat autózó, így a dízelmotor felárát bőven kiautózó vásárlókör vásárol. Így aztán, ezen modellek esetében dízelből még a benzinesnél is bővebb a kínálat, és ez passzol a használt-vásárlók óhajához is: zömük ugyanis az újkori ár töredékéért, jól felszerelt, keveset fogyasztó és emblémájukkal kellő rangot adó példányokat áhít. Ezekért pedig hajlandóak is kockáztatni. Mivel még ők is sokat tennének meg a használtként megkaparintott prémiumautókkal, beleférhet egy turbófelújítás, egy porlasztócsúcs-csere, ám a közös nyomócsöves befecskendező-rendszer felújítását már minden bizonnyal a pakliban tervezetten nem szereplő tételnek mondanák. Pedig utóbbi is benne van, kell vele számolnia annak, aki ilyennel szerelt autót vesz. Magyarán félmillió forintos javítás is beüthet bármikor.

Nézzük azonban, hogy miből választhat az, aki a múlt heti analógia szerint, legfeljebb 8 éves Audit, BMW-t, Mercedes-t vásárolna, csak épp nem benzines, hanem dízelmotorral. A találati lista legolcsóbbja, (amennyiben egy jobbkormányos BMW 320d-től eltekintünk) a benzinesekhez hasonlóan ezúttal is a Mercedes-Benz A-osztálya. Utóbbiból viszonylag bő a kínálat, s noha léteznek egyéb csillagosok is 1,5 millió forint és 8 év alatt, bizalmat egyedül az utóbbi modellnek szavaznánk. Pápaszemes E-osztályból a német taxikhoz színével megszólalásig hasonló és műbőr kárpitjával is azokat idéző, dízel automata, Vaneóból hasonló árnyalatú alapdízel van ennyiért.
A keresési kritériumoknak megfelelt modellek listája
Modell Verziók Évjárat Futott km Vételár (Ft)
Mercedes-Benz A-osztály 160 CDI, 170 CDI, Automata, L 2003, 2004 100240 - 167000 1390000 - 1999000
Mercedes-Benz Vaneo 170 CDI, Automata 2003 - 2005 234000 - 250000 1399999 - 1999000
Mercedes-Benz E-osztály 220 T CDI, 270 CDI mentőautó 2003 180000 - 373800 1400000 - 1550000
Audi A2 1.4 PD TDI 2003 82000 2000000
Audi A4 Avant 2.5 V6 TDI quattro Tiptronic 2003 110000 1999000
Audi A6 2.5 TDI Multitronic, Avant 2.5 TDI quattro Tiptronic 2003 110000 - 300000 1599000 - 1999000
BMW 3-as sor. 318d, 320d - Touring, Compact, Automata 2003 - 2004 129500 - 232000 1700000 - 2000000
BMW 5-ös sor. 520d, 525d Aut, 530d 2003 175000 - 210000 1810000 - 1950000


Egy betegszállító E-osztály és egy, a kétmilliós árszintig egyedülinek számító Audi A6 kivételével az 1,5-1,85 millió forintos ársávot további, az ár növekedésével egyre szimpatikusabb A-osztályok és Vaneók foglalják el. Az átépített Mercedes E-osztály vélhetően keveseket érdekel, és hirdetésének őszintesége ellenére az A6 is ritka józan vevőt vár: a fotóról szimpatikus gépben szervizkönyvvel dokumentálva 300 ezer kilométer van, ami teljesen reális egy 8 éves, 2,5 TDI automatától. Az A6 ráadásul mesésen felszerelt (egyebek mellett bőrkárpit, navigáció, xenonfényszóró), továbbá első tulajdonosa szerint teljesen hibátlan. Ő mindezek ellenére, hogy még idén vevőt találjon (s így még nem teljesítmény alapú illetékkel legyen átíratható), nyomott áron, 1 599 000 forintért adja autóját. Az átírás miatt aggódni 8 évnél idősebb autóknál egyébként különösebben nem kell, ezen példánynál például bő 5 ezer forinttal lesz csak drágább jövőre, s amennyiben a márkaszerviz előírás szerint javította „a hatost”, a 300 ezer kilométeres futás sem a világ vége. A6-ból utóbbival egyező motorizáltságú, kicsit szerényebb felszerelésű, 240 ezer kilométeres, de szervizkönyv nélkül szedán 1,889, 180 lóerős, összkerékhajtású, de szintén automata váltós, 110 ezer kilométert mutató 2,5 TDI 1,999 millióért kapható. Önöket is elfogta a krákogás?
Ha a kombiság, azaz az Avant karosszéria elvárás, de a quattro hajtás nem feltétlenül, ugyanennyiért van szervizkönyves, 210 ezret futott, második tulajdonosa által kínált A6 is. Ez az 1,6 milliós példányhoz hasonlóan szimpatikusnak mondható. Néhány hónappal fiatalabb, 240 ezer kilométert futott és mindössze 9 ezer forinttal olcsóbb a pillanatnyi kínálat egyetlen - elvárásainknak megfelelő - A4-ese, 240 ezer kilométerrel és 180 lóerős 2,5 TDI-vel. Aszkétának ígérkezik a 3 hengeres dízellel szerelt A2-es, melyből kereken 2 millió forintért adnak egy 82 ezer kilométert futott példányt, ami alumínium karosszériája miatt kétségtelenül különleges, de napi használatba sokkal ésszerűbbnek tűnik bármely mai, hasonló kvalitású, akár gyári garanciával is elérhető kisgép.
Hirdetés
Mercedesből kétségtelenül bővebb a kínálat, mint Audiból. Azonban (az említett, speciális E-ken kívül) nincs más, mint temérdek A-osztály és Vaneo. Utóbbiakból bőven lehet válogatni, van automata is. Aki azonban nagyobbat szeretne, mindössze egy csillagost, egy szintén nem klasszikus Mercedesnek számító Vitót választhat 6 üléssel, 216 ezer kilométerrel, 1 899 000 forintért. Valljuk be, aki prémiumautót keres, nem utóbbiaknál fog kikötni, így 2 millió forint és 8 év alatt dízel Mercedesből nincs valódi alternatíva.
Ha valaki a sztereotípiák szerint felvágósnak tartott Audi helyett a sportosabb, de kétségtelenül agresszívabb imidzsű BMW kínálatára gerjedne, 1,7 millió forinttól találhat 8 évnél fiatalabb példányt, itt a „belépő” egy 2004-es, órájában 175 ezer kilométert mutató 320d, ráadásul automata váltóval és Touring karosszériával. Kevéssel 1,8 felett már van kevésbé bizalmat keltő, 2003-as 530d vagy háromajtós Compact 3-as is. Kombi 5-ös, nevezetesen 520d 2003-ból 1,85 millióért fekete és világos bézs bőr belsővel is kapható, utóbbi a többet (175 ezer helyett 210 ezret) futott, de fotó szerint mégis a jobb állapotú. Ezen ártól megszaporodnak a vesések, 318, 320d van bőven, szedán és kombi egyaránt, akár navigációval is. Az egész kínálat legszimpatikusabb autója 1 899 000 forintért úszik képbe, 2003-as, vezetett szervizkönyves, nem agyonextrázott, de a fontosabbakkal (például ESP-vel) felszerelt 320d Touring. Fotóról szimpatikus, abszolút megér egy vizitet. Ha ez nem jön be, bizony nem más, mint a 300 ezret futott, de dokumentáltan szervizelt, 1,6 millióért gyakorlatilag minden földi jót megadó Audi A6 lenne a titkos tipp a prémiumautót keresőknek.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.31. at 06:32
    Permalink

    Üdv Mindenkinek!
    Egy érdekesség,mely kb.4éve történt velem.
    Autó kereskedésben nézegettem a kínálatot és érdeklődtem a tulajtól egy egyik “megkímélt,hölgy tulajdonos” kocsi után,hogy mennyi a km. a kocsiban.Legnagyobb meglepetésemre a tulaj visszakérdezett, ” mennyi legyen benne ?”Meglepve,kissé bátortalanul annyit mondtam,hogy csak kíváncsiskodnék,mit jelent a “megkímélt” jelző a km. óránál?Mire a válasza az volt mondjam meg mennyit szeretnék és annyi lesz benne!!!!!
    A német prémium kategóriás autókra jellemző km. adatokat ezen az oldalon lehet megtekinteni!
    http://www.autoscout24.de/
    Itt nem divat a tekerés,kivéve,ha a kereskedés tulajdonosa vagy társ tulajdonosa nem Német!

  • 2017.10.31. at 06:32
    Permalink

    Nekem is van egy BMW E46 320d/2005-ös jól felszerelt hazai autóm, mindent megkapott (BMW szervizek, felezett olajcsere), gépi mosóban sem járt soha. Nos 2,5 M-t kérek érte, megnézték vagy hétezren, de még érdeklődő sem akadt, aki legalább élőben megnézte/leinformálta volna.
    Lehet, hogy az a baj, hogy 250.000 Km-t futott – és be is írtam a hirdetésbe?
    Inkább megveszik az elveszett szervizkönyvűt, 135e Km-re…. az a tuti!
    Amíg a vevő “kilóméterfutás fetisiszta”, addig tekerik is vissza az órákat…had örüljön a kedves Vevő!

  • 2017.10.31. at 06:32
    Permalink

    Múlt héten a benzin kategóriához ugyanezt írtam, de még ott sem hitték el sokan. Gondolom a dízelnél pláne nem fog meggyőzni senkit, pedig szerintem is így van.

  • 2017.10.31. at 06:32
    Permalink

    Elég rizikós ebből a kategóriából autót venni. Ha becsúszik egy többszázezres szervíz, akkor egyből kidobjuk az ablakon a sok év alatt megspórolni kívánt üzemanyag árát. Ráadásul a mostani dízelár mellett még nehezebben hozza be a ráfordított forintokat.
    Ahogy a cikk írója írja is, ezeket az autókat azért vették, mert sokat mentek velük. 300.000 km szerintem a kínálat nagyjában benne van, vagy még több. Az ügyes tulaj azelőtt adja el, hogy felülne a szopórollerre az említett költséges javítások miatt. A kereskedő visszatekeri, a vevő pedig károg, hogy mekkora szarok a német prémium dízelek, mert 150.000-nél hullik szét a motor.
    Én személy szerint vennék egy benzinest olcsóbban, és tankolnám kicsit drágábban.

Vélemény, hozzászólás?