Ezeket az új miniautókat vehetjük 3 millió forint körül

5 miniautó, ami városi rohangáláshoz kevés poggyásszal és utassal jó választás

Zsúfolt városok és szűk parkolóhelyek sem jelentenek akadályt az A szegmens tagjainak. Mindennél egyszerűbb technikával és olcsóbb fenntartással csábítanak.

Szűkebb a kínálat mint a B szegmensben, de azért lehet válogatni a miniautók között is

Itthon kissé hanyagolt, de a nyugat-európai nagyvárosokban népszerű kategória jó megoldás lehet a városi közlekedésre. Könnyű parkolás és jó manőverezhetőség mellé megbízhatóság és alacsony karbantartási költség társul, mivel ebben a kategóriában még jellemzően az egyszerűbb szívómotorok közül választhatunk. A legkisebb kategória ellenére a komolyabb extrákról sem kell lemondani, egy-egy modell az alapmotorról feljebb lépve a hosszabb utazásokhoz is remek társ lehet.

Kabrió és izmos sportverzió is elérhető belőle

1. Fiat 500
A 2007 óta piacon lévő retro hullámokat meglovagló miniautó még most, 12 éves korában is igen népszerű, külseje és belseje kiválóan ötvözi a régi 500-as hangulatát a modern korral. Kétféle motorral kínálják: négyhengeres 1,2-es (69 LE) szívómotorral listaáron 3,57 millió forintért vihető el, a 0,9 literes TwinAir (85 LE) turbómotorral pedig 4,62 millió forintot kóstál - listaáron. Az 1,2-es motorhoz alapáron (Pop felszereltségi szint) nem jár légkondi (felára 200 ezer Ft), viszont jár oldal-, függöny- és a vezetőnek térdlégzsák, elektromosan állítható tükör, távirányítós központi zár, USB-s aljzattal szerelt rádió, tempomat, Start&Stop rendszer és elektromos ablak. A kizárólag háromajtós karosszériával elérhető kis Fiatból a szalonautókat már 3,1 millió forintért is haza lehet vinni.

Többféle külső kialakítással is megvehető, sőt négykerékhajtást is lehet kérni hozzá


2. Fiat Panda
A Fiat két modellt is kínál a minikategóriában. A harmadik generációs Panda az 500-assal közös alapon nyugszik, ám formájának köszönhetően annál praktikusabb. A belépő motor itt is az 1,2-es, 69 lóerős négyhengeres szívómotor, Easy felszereltséggel 3,325 millió forintért vehető. Itt az alapár már tartalmazza a manuális légkondit, elektromosan állítható tükröt, távirányítós központi zárat, viszont oldallégzsákot nem, csak függönylégzsákot ad. Szintén elérhető a 9 decis turbómotor, de csak a 4x4-es hajtáshoz választható, így listaáron 4,425 millióért vihetjük haza. A legolcsóbb szalonautót 2,9 millió forintért magunkénak tudhatjuk.
Hirdetés

A koreai duóból a Kia a frissebb, ő már a harmadik generációnál jár


3. Hyundai i10/Kia Picanto
A Hyundai és a Kia is indít versenyzőt az A szegmenseben, a két koreai modell alapvetően együtt készül, azonos műszaki alapokra, ám jelenleg a Kia Picanto harmadik generációja kapható, míg az i10-ből a második kiadás vihető haza. A Hyundai-nál a legolcsóbb i10-et egyliteres szívómotorral és 66 lóerővel kínálják öt ajtóval, Life felszereltséggel 2,749 millió forintért. Ezért az árért nem ad túl sokat: első- , oldalsó- és függönylégzsák, a kötelező blokkolásgátló (ABS) és menetsailizáló (ESP) jár, klímáért, elektromos ablakokért és rádióért a Plus csomagot kell megvásárolni (250 ezer Ft). Nagyobb motor is választható, az 1,25 literes (87 LE) blokk felára 200 ezer Ft. A Kia szintén egyliteres szívómotort kínál alapáron a Picantóhoz 2 919 000 forintért, LX felszereltséggel. A Kiánál az alapár része a 6 légzsák (első, oldalsó és függöny), a visszagurulásgátló és az automata világításkapcsolás. Nyáron is hűvös utastérért az Exclusive csomagot kell megvásárolni (450 ezer Ft), mely tartalmazza az elektromos ablakokat, ködfényszórót, távirányítós központi zárat, fűthető tükröket, rádiót és a fényezett tükör/kilincs párost. A Hyundaihoz hasonlóan az 1,25 literes „big block” felára itt is 200 ezer forint.

Vagány és kissé retro a külső, feláras az összkeréhajtás


4. Suzuki Ignis
Két éve jelent meg újra az Ignis a Suzuki kínálatában. A vidám külsejű kisautó is hordoz egy kis retrót: az 1970-es években készült Fronte és Cervo típusokon látható három vonal lett az új Ignis egyik védjegye. A legkisebb Suzukiba kizárólag 1,2 literes (90 LE) motor kerülhet, GL felszereltséggel kedvezményes listaáron 3,235 millióért vihető el. Alapfelszereltség az elektromos tükörállítás, az első elektromos ablakok, a manuális légkondi és a CD-s rádió 4 hangszóróval.

A második generációs Aygót is a PSA-val közösen tervezték


5. Toyota Aygo
A Toyota legkisebb modellje továbbra is kooperációban készül a PSA csoporttal (Citroën C1 és Peugeot 108 néven), de a francia típusokat itthon nem kínálják. Alapáron egyliteres (72 LE) szívómotorral vihetjük el az Aygót 2,77 millióért, a motor mellé adnak még ledes nappali menetfényt, a frontlégzsákok mellé oldal- és függönylégzsákokat és hegymeneti elindulássegítőt. A légkondihoz a Comfort csomagot kell beikszelni (490 ezer Ft), a csomag részeként jön a 2 hangszórós audiorendszer USB csatlakozóval, 15 colos könnyűfém kerék, ködlámpa és 7 colos érintőképernyő.
Akármelyik miniautót is választjuk, parkolóhelyet a lehető legkönnyebben fogunk vele találni, s az is biztos, hogy az engedélyezett 130 km/órás tempóra mindegyikük képes, utazóautónak persze - messze - nem ők a legjobbak.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2019.04.16. at 08:20
    Permalink

    Ezzel a kategóriával az a baj, hogy semmire nem jó, max nyugdíjasoknak bemenni a városba. AZ ignisnek van a legtöbb értelme ebből a brancsból.

    • 2019.04.16. at 12:46
      Permalink

      Nem tudom, hogy ezen a véleményen sírjak vagy nevessek: hogy a csudába ne lenne értelme egy olyan kategóriának amit a fiatal autóvezetőknek találtak ki: hogy mondjuk egy robogó után minőségi ugráshoz jussanak a személyes mobilitásban és ne agyonhasznált kompaktok között kelljen válogatniuk. Vagyis de, értem: úgy, hogy a fiatalok nem létező közönségnek minősülnek az új autó vásárlók körében. Ha így értetted, akkor nem téged minősít a hozzászólás, de egy normális világban a kisautók egy népszerű és hasznos műfaj kéne, hogy legyen (ellenben racionalitás alapján az SUV meg kihalásra ítélt állatfaj volna). Apropó: pár napja volt egy cikk a népszérűsödő otthoni autószerelésről: na ezeket a típusokat még lehet otthon szerelgetni. Egy Fiesta méretű autót már csak hellyel közzel, egy Focus meg reménytelen eset.

      • 2019.04.16. at 14:46
        Permalink

        Én viszont jókat röhögtem a hozzá nem értéseden, mert nekem van humorérzékem, de szedjük is szét állításcsokrodat akkor darabjaira;

        1. Fiatal autóvezetők egyáltalán nem ilyen autókra vágynak. Ha már láttál fiatalt, tudhatnád, hogy a márka és az autó nagysága dominál. (igazándiból nem is erről szól a cikk)

        2. Mi hasznos egy kisautóban? Beletuszkolni egy családot? Hosszú túrákra menni? Városon belül? Városba biciklit vegyél, ne autót. Max nyugdíjasoknak.

        3. Ezeket te SOHA nem fogod otthon megszerelni,. mert a kisautó nem azt jelenti h ogy műszakilag elavult, ez nem kispolcki, ezeken te semmit sem fogsz szerelni, mert a nagytestvéreik technológiájával készültek, nem pedig a Lego gyárban.

        • 2019.04.16. at 16:01
          Permalink

          1. Nem állítottam, hogy ilyen autókra vágynak a fiatalok, hanem azt, hogy ilyenre lenne szükségük. A legtöbb ember védőoltásra, kötelező-biztosítás fizetésére és olajcserére sem vágyik, végül aztán mégis hasznos dolgok ezek. Szerinted az rendjén van, hogy huszonéves kölykök családi kombi Passatot, üzletember-BMW-t meg ex-céges flottaautókat vesznek? Szerintem nincs, s ez ellen a kifordult társadalmi rend ellen autóimádóknak és autók iránt közömbös embereknek egyaránt fel kell szólalnia. A fiatalok járjanak fiatalos autókkal! A gyártók sem viccből tervezik ezeket a kocsikat, egy ilyen autó tökéletesen elégíti ki az igényeiket.

          2. Nem ázik el a fejed esőben. Ennél több szerintem nem is kell. Egy Fiat Panda alanyi jogon pont ugyanoda tud eljutni, mint egy Bentley, nem is értem, hogy merül fel a kérdés, hogy jó-e túrákra: pont ugyanúgy tudod vele körbejárni Európát, mint bármely más 3,5 tonna alatti 4 kerekű járművel. Vagy láttál már olyan közlekedési táblát, ami a kisautókat kitiltja valahonnan? Sokkal nagyobb a különbség aközött, hogy van-e autód vagy nincs, mint aközött, hogy milyen autód van, s ezek tökéletes bevezetők ebbe a világba.

          3. Hát mondjuk ezek a Fiatok pont elég elavultak műszakilag (10+ éves technológia), de a Hyundai/KIA sem egy high-tech cucc. Azonkívül, hogy az EU által kötelezően előírt TPMS, eCall meg ESP legfapadosabb változatát tartalmazzák kellő óvatossággal egy laptoppal és szerszámkészlettel felszerelt önjelölt autószerelő is hozzányúlhat a motorhoz, elektronikához vagy segédberendezésekhez (megkockáztatom, hogy az 1.2 FIRE a ma kapható legegyszerűbb felépítésű motor). Talán fékhez nem, mert az bizalmi kérdés.

  • 2019.04.16. at 15:36
    Permalink

    3 millióért mindegyiknél a két irányba tekerhető kormánykerék a legnagyobb extra. Mivel a szegmens autói városban jók elsősorban, a klíma elengedhetetlen, viszont így már az áruk bőven 3 millió fölött van. És akkor már ott van 3.5 millióért klímával a Tipo, ami autószerűbb bármelyiknél, 95LE, szívó benzines, klímával vagy a múltheti világlegjobbautója Dákó, gondolom ez adta az ötletet a cikk megírására.

    Városban (bocs, mivel butapesti vagyok, ezért itteni példát hozok fel) szerintem a legolcsóbb, ha az ember vesz egy 9500 forintos BKV bérletet, a maradékra, amit mindenképpen autóval kell elintézni bérel egy kis gyöszt 66 forintért, percenként. Ha heti 2 órát bérelsz autót, egy év alatt 50 alkalommal, évente 400e forintba került az autóbérlés. Ennyit simán kifizetsz casco+kötelező+súlyadó+évi egy szerviz+parkolási engedély+benzin+mosatás+egyébre is, cserébe nem kell körözni a ház körül, hogy meg tudj állni.

Vélemény, hozzászólás?