Gazdagnak látszani egy alap Dacia árából? Lehetséges!
Felháborítóan felvágós autók egy új, klímás Duster áráért: vajon tűnhetsz olcsón milliárdosnak?
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Akadnak, akiknek a látszat minden: megnéztük, hogy mire mennek egy új Dacia árából a Használtautó.hu keresőjében. Meglepően különleges és érdekes autók bukkantak fel az 5,5 milliós értékhatár alatt, akadt Hummer, Jaguar, de még Maserati is!
A keretünk egy új Duster ára, aminek már színe van, de még acélfelniken gurul: a klímát kértük bele extraként, de a tempomatot már nem (Fotó: Dacia konfigurátor)
Vajon ennyi pénzből tűnhetsz az élet császárának, amikor kipattansz a verdából a belvárosban? Utánajártunk!
Könnyű megoldásnak tűnik a 10 év körüli Audi-BMW-Mercedes szabadidő-jármű, mindből találni a kereten belül, ám azzal már aligha tűnsz ki a tömegből
Sajnos még a Porsche Cayenne sem megoldás, abból is kapni ugyanis akár már 2 millió forint alatt is (Fotó: Használtautó.hu)
Bizony, H2-es Hummert is lehet kapni ebből az összegből, ami azért jóval feltűnőbb, mint egy ML Merci
A fotók alapján korrekt az állapota, a hirdetés szövege szerint ráadásul hibátlanul is működik (Fotók: Használtautó.hu)
Jóval stílusosabb, és legalább annyira amerikai megoldás a feladatra egy 1977-es Lincoln Continental: igaz, hogy öreg, de ha szépen fel van újítva, akkor két kereszteződéssel arrébbról is érezni a pénz szagát
Mint látható, könnyedén beleférhet minden esetleges javítással és papírozással is az 5,5 millió forint alá a bal oldali képen látható kupé: mellette egy valamelyest visszafogottabb, ám hasonlóan látványos megoldás a márkán belül egy 1991-es Town Car (Fotók: Használtautó.hu)
ebben nem versenyezni van a 6,6 literes V8-as, annak 169 lóereje csendes, óvatos, elegáns autókázásnál is 20 liter benzint égetve adja meg igazán a módját.
Persze ez csak egyetlen példa, rengeteg más amerikai V8-ast találni ezért az összegért, ám az ismeretségi köröm női és autóhoz nem értő férfi tagjai egyértelműen megszavazták, hogy ez a Continental néz ki a legdrágábbnak mind közül.Az SLK és az SC is belefér, előbbiből még akár 2010 utánit is kapunk
Íme a példák: valóban előfordulnak ennyiért az aprócska prémium-kabriók (Fotók: Használtautó.hu)
Sajnos a Porsche Boxster nem fér bele, de egy 15 éves Lexus SC vagy egy 10 év körüli SLK Merci már simán.
Talán ennél a kategóriánál lesz a leginkább egyértelmű, hogy kinek imponálunk, hiszen egy autós találkozón már tényleg mindenki át fog látni a szitán, ennek ellenére rengetegen csak a prémium logót és a kétajtós kabriót látják. Persze, lehet ennél komolyabb, valóban sportos és elegáns, egzotikus kupét is találni a keretből, ám ott már ismét más téren kell engedni: az bizony idősebb lesz a kelleténél.Látványosan nem mai modell már a Jaguar XK kupé, de legalább igazi vadmacska: az egyik személyes kedvencem a listáról, hiszen több példányt is találni az új Duster keretéből
Az XK 8 jelölésű, 4,0 literes motorral szerelt, 284 lovas Jaguar egy példánya már akár 4 millióért a miénk lehet, a keret tetejéből akár magyar papírral, kifogástalan állapotban is hazavihető (Fotók: Használtautó.hu)
XK 8 kupét azonban gond nélkül lehet venni a Duster árából, amelyet közel 300 lóerős, szívó V8-as hajt, a belterébe pedig több luxus jutott, mint a Dacia teljes mai kínálatába.
Kis alkuval az évjárat miatt sem kell szégyenkezni, 6 millió forint környékén már nemcsak magyar papíros, de 2000 után gyártott példányt is találni a Használtautó.hu oldalán. Persze, praktikus szemmel nézve a Springgel biztosan takarékosabban lehet ténferegni a városban, de attól még valószínűleg a Jaguar után jóval többen fordulnak meg, és ebben a cikkben csak ez számít. Hogy ennél lehet-e bármi jobb vétel az angol luxusautó fronton? Hogyne!Ikonikus részletek és fejedelmi luxus a '70-es évekből: akár Rolls-Royce-od is lehetne a Daciád árából
A Rolls-Royce Silver Shadow első generációjából többet is hirdetnek egy új Dusternél olcsóbban
Állítólag hibátlan állapotban, de még OT vizsga előtt akár 5 millió alatt is hozzájuthatunk, a hazai veteránrendszámmal viszont már 6,5 milliónál kezdődik a kínálat (Fotók: Használtautó.hu)
Ez ugyanis egy Rolls-Royce. Egy Dacia áráért!
Ezt most ízlelgessük egy keveset, ugyanis az 1970-es évjárat még csak nem is az értékvesztése csúcsán álló 20-25 éves kategória. Volt már szerencsém a legújabb Rolls-Royce Ghosthoz, és azok alapján hiába 50 éves, ha egy ilyen gép rendben van, akkor biztosan tudja a dolgát. 6,75 literes, közel 200 lóerős V8-asa biztosan nem száguldásra termett, ám ugyanúgy aligha akad ennél nagyobb luxus, ahogy ennél angolosabb autót sem érdemes keresni. De mind tudjuk, hogy van olyan nemzet, akinek a luxusautóit még nagyobbra becsüli a nép, mint az angolokét: vajon olasz luxus-sportautóra van esély Dacia áron?Az utolsó említendő modell az első olyan autó, ahol már komoly szerencse is kell a sikerhez: még egy Maserati is felbukkan a keresésben
A legolcsóbb Maserati Quattroporte kényelmesen belefér, ám a másodikhoz a listában már jócskán mélyebbre kell nyúlni a zsebünkbe, mutatjuk miért! (Fotók: Használtautó.hu)
Ha nem is Ferrari, de legalább a motor stimmel: Maserati-tulaj már bárki lehet egy új Duster árából.
A helyzet viszont közel sem ennyire egyszerű: az autónak a hirdetés alapján szabad akarata van: hol működik, hol nem. Így viszont lényegében lehet is kapni Maseratit ennyiért meg nem is. Ez már nem csak papír kérdése, mint a Rolls-Royce esetében. Már majdnem le is szedtem emiatt a listáról a Quattroportét, amikor azért a biztonság kedvéért rákerestem a típusra ár meghatározása nélkül is: kiderült, hogy 5,99 millióért már garantáltan működő példányt kapni. Hogy beleférhet-e ennyi alku, az a tulajtól függ, ám legrosszabb esetben egy kicsit átlépjük a keretet, határesetként én ezt már elfogadnám. De vajon megérheti egyáltalán ezzel bajlódni ahelyett, hogy vennénk egy Daciát? Igazából fel sem kell tenni ezt a kérdést, hogy megkapjuk a logikus választ.Itt az ideje visszatérni a földre, az itt említett autók közül az egyetlen józan választást a cikk legelején láthattátok: közlekedési eszköznek minden itt látható gépnél értelmesebb vétel a Duster (Fotó: Dacia konfigurátor)
Egyetlen kivétel ez alól, ha valaki csak azért választ bármilyen autót, hogy gazdagnak tűnjön: akár az X5-öst, akár a Rollst, akár a Daciát, megmutatni, hogy neki volt pénze új autóra.
Minden autó többre hivatott ugyanis, minthogy kizárólag státusszimbólum legyen. Járművet nem a szomszédnak kell venni és nem is a járókelőknek, hanem magunknak. Főleg igaz ez ilyen árak mellett: hiába "csak" egy Dacia ára, 5,5 millió forint rengeteg pénz. Ha csak felvágni akarsz vele, akkor azt felejtsd el! 300 ezer forintért már kapsz működő autót, a maradék 5,2 milliót pedig költsd el a saját boldogságodra. Az többet ér, mint az irigykedő tekintetek. Persze ez ismételten csak a saját véleményem.Te mit választanál a fentiek közül? A józan ész, vagy inkább a szíved vezérelne a döntésben?
Jó kis lista.
Azt érdemes megjegyezni hogy ezek többségével a civilizációt messze el kell kerülni, mert a legtöbb nyugati városból kitiltották. így legjobb esetben is akkor válnak szalonképessé ha megütik a 30. életévüket. Illetve olyanok mint a Maserati esetében 25 év után viszik majd az USÁ-ba.
Az sem mindegy hogy sokszázezret adtak el belőle mint az SLK-ból és stabil szervízháttere van akár a gyári oldtimer-részleg támogatásával, vagy valahol találtatok egy darab egzotikumot (lásd SC), és ha valami elromlik (már pedig annál elfog), akkor jöhet a voodoo-pap 🙂