Győr új büszkesége testközelből: íme az új Audi Q3!
Az elsők között ültünk az Audi Q3 új generációjában, íme a tapasztalatok!
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Ingolstadtban jártunk az új Audi Q3 nemzetközi bemutatóján. Az első sorból nézhettük végig a világpremiert, miután közelebbről is megismerkedtünk az újdonsággal.
Lehullott a lepel a új Audi Q3-ról Ingolstadtban. A prémiumkategóriás kompakt crossover felvette az Audi új formanyelvét, amiről az osztott fényszórós, lekerekített, de kimondottan magasra húzott orr-rész is árulkodik. A fényforrások felárért a nagyobb méretosztályokból ismert Mátrix-LED technológiás lámpák is lehetnek, az Audi történetében először DMD helyett micro-LED modullal. Kissé mintha a Q6 e-tron orrát, sziluettjét és c-oszlopát kombinálnánk az új, benzines A6 hátuljával, mindezt a Q3 méretére zsugorítva. Az összhang tökéletes, egyértelmű, hogy egy Audi modellről van szó, miközben a modern igényeknek is megfelelnek a részletek. Sokkal fontosabb azonban, amit a méretek terén sugall a formavilág.
Az új Q3 mindösszesen 4,6 centivel hosszabb az elődjénél, a szélessége és magassága pedig szinte pontosan azonos. Ennek ellenére jóval nagyobbnak tűnik első ránézésre, amit egyértelműen a formavilágnak köszönhet. Tipikusan olyan autó, amiről csak akkor látszik, hogy valójában mekkora, ha melléteszel valamit viszonyítási alapnak. Meglepően sokáig kell nézni, hogy feltűnjenek a kompakt arányok a rövid hátsó ajtóval és a minimális túlnyúlásokkal.
Az utastér is meglepően tágasnak hat, főleg az első sorban. A műszerfalon is játszottak a formákkal a tervezők, hogy minél elnyújtottabbnak tűnjön, ezáltal minél szélesebbnek hasson az autó belülről. A digitális műszeregység és az infotainment képernyő a legújabb Audi modellekkel azonos elrendezést kapott, ám a harmadik képernyő - vagy alacsonyabb felszereltségnél annak helye - most kimaradt az egyenletből. Még így is egyértelmű űrt hagyott maga mögött, ami szintén hozzájárul a tágasabb utastér illúziójához, ahogy a középkonzolról elköltöztetett funkciók sokasága is. A legnagyobb újdonság azonban, hogy eltűnt az indexkar, a helyére pedig egy fix kapcsolócsoport került, amely az irányjelzés és a reflektor mellett az ablaktörlőt is vezérli.
Egyébként valóban tágas az utastér. Persze, mivel egy kompaktról beszélünk, ezért a hátsó lábtér a legfeltűnőbb kompromisszuma, ám egy átlagos felnőtt mögé még így is kényelmesen befér egy másik átlagos felnőtt. A hátsó sorban azonban prémium extrákra már nem kell számítani, a pohártartós könyöklővel és a két első ülés között a szellőzővel ki is fújt a lista. A csomagtartó azonban kimondottan nagyra sikerült, 488 literes alapesetben, de ülésdöntéssel akár 1386 literes rakteret is kialakíthatunk.
Erőforrások terén az 1,5 literes TFSI és a 2,0 literes TDI is 150 lóerővel tér vissza, a 2,0 literes benzines pedig összkerékhajtással és 204 vagy 265 lóerővel érhető el. A csúcsmodell az 1,5 literes benzinesre épülő konnektoros hibrid, amely 272 lóerős rendszerteljesítményre képes. Ez utóbbi egy bruttó 25,7, nettó 19,7 kilowattórás akkucsomaggal WLTP szerint 120 kilométeres tisztán elektromos hatótávot biztosít.
A Q3 hazai vonatkozása, hogy az elődjéhez hasonlóan Győrben készül, ám azt egyelőre még nem tudni, hogy mennyiért lesz kapható Magyarországon. Jelenleg annyi a nyilvános információ, hogy októberben érkeznek majd meg az utakra az első példányok, először az európai, elsősorban a német piacon. Németországban egyébként az alapváltozat 44 600 eurós indulóárral, a konnektoros hibrid Q3 pedig 49 300 eurós indulóárral startol majd, ám ezek az árak nem feltétlenül lesznek összhangban a hazai árakkal. Még a nyár folyamán elkezdődik az előrendelés, így vélhetően a magyar árcédulákra sem kell már sokat várni.






















