Hibrid összetűzés – Hyundai Kona vs. Toyota C-HR
Már a Kona is szerepel hibrid hajtással, de mire megy a C-HR ellen? Utánajártunk!!
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Egy pillanatra nem figyel oda a világ, és a koreaiak olyan modelleket dobnak piacra, amik instant szívdobbanást okoznak. A Kona formája zseniális, a Toyota C-HR méltó ellenfele, hajtásügyileg is.
Látványos az új Hyundai Kona, a hibrid felnijei egyenesen észbontóan csinosak
Annyira karakteres, hogy már szép, a ló túloldalán nem mindig aggasztó az élet, túltolva is lehet igazán kívánatos a dizájn.
A Toyota a C-HR-rel ugyanezt a vonalat követte 2016-ban, a teljesen hagyományos ötajtós kis SUV szegmensben rajzoltak valami olyat, ami teljesen behatárolhatatlan volt, és éppen ezért nagyon is hívogató. Picit azért másak, a Konán messziről látszik, hogy felhasználóbarátabb arányokkal látták el, nem emelkedik drasztikusan az övvonal, meredek a hátfal, hosszú a tető, és messziről is látszik, hogy vannak hátul ablakai. Ezek a C-HR-ről nem mondhatóak el, mindent beáldoztak a dizájnnak, ami egy igencsak karakteres autót eredményezett.Két formabontó, extravagáns, divatos, mégis nagyon egyszerű használatú hibrid modellről van szó
Praktikumban itt dől el, melyik lesz a jobb
Méreteik hasonlóak, a C-HR csomagtere az új hajtással kisebb, mint a Konáé
Hosszúság pótkerékig [mm] | Szélesség [mm] | Magasság [mm] | Tengelytáv [mm] | Csomagtér [l] | |
Hyundai Kona Hybrid | 4165 | 1800 | 1565 | 2600 | 361-1143 |
Toyota C-HR 2.0(1.8) | 4395 | 1795 | 1565 | 2640 | 358(377) |
Egész más a hangulat, a gombok logikája jó, az anyaghasználat jobb a Toyotában
Praktikusabb a Hyundai középkonzolja, látványosabb és ügyesebb a multimédiája
A multimédia mindkét esetben új, itt kiemelném a Kona 10,25 colos érintőkijelzőjét és az új rendszert, ami igazán felhasználóbarát.
A grafika szép, a menü egész gyorsan pörög és mindenképp okostelefon kapcsolatos, egyébként már az alapáras 7 colos kijelző is az, ahogy a C-HR-é is mindenképp. Fűthető ülések és kormánykerék mindkettőhöz kérhetőek, a C-HR-hez mindenképp jár Style felszereltségi szinttől.Minden irányban kényelmesen el lehet férni a Konában
Furcsa a C-HR hátsó sora, de nem kényelmetlen, elöl egészen magasan kell ülnünk
Futóműben mindkettő elég feszes, a Kona kicsit jobban, ebből fakadóan kanyarodni is nagyon jól, dinamikusan tudnak.
Kormányzásuktól ne várjunk sokat, alapvetően mindkettő egyujjasra szervózott, talán a Kona feszesebb ezen a téren is, de szintén ízlés kérdéséről van szó. Bár a C-HR mindenképp nehezebb, vélhetően az új hibrid hajtás miatt érezni fürgébbnek, légiesebbnek, harmonikusabb mozgásúnak a Konánál, de nüansznyi különbségekről beszélünk, vezetni a Konát is kimondottan jó. Rugózása mindkettőnek kielégítő, ahogy a zajkomfort és a helykínálat is, nagy különbséget a hajtásukban találunk.Egyik sem túl nagy, a 400 litert így nem érik el, magas a padló, de alatta még vannak rekeszek
Hyundai Kona Hybrid | Toyota C-HR 1.8 Hybrid | Toyota C-HR 2.0 Hybrid | |
Emissziós norma | Euro 6d Temp | ||
Hengerűrtartalom [cm3] | 1580 | 1798 | 1987 |
Hengerek/szelepek száma | 4/16 | ||
Váltófajta/-fokozat | automata/6 | fokozatmentes (e-CVT) | |
Teljesítmény [LE (1/min)] | 105/5700 | 98/5200 | 152/6000 |
Nyomaték [Nm (1/min)] | 147/4000 | 142/3600 | 190/4400-5200 |
Rendszerteljesítmény [LE] | 141 | 122 | 184 |
Gyorsulás 0-100 km/h | 11,2 | 11,0 | 7,2 |
Végsebesség [km/h] | 160 | 170 | 180 |
Fogyasztás - vegyes [l/100 km] | 5,01 | 4,8-5,2 | 5,3-5,7 |
CO2-kibocsátás [g/km] | 114 | 108-118 | 120-128 |
Saját tömeg [kg] | 1376 | 1420-1460 | 1485-1525 |
Megengedett össztömeg [kg] | 1880 | 2585 | 2655 |
Alapár [Ft] | 6 990 000 | 7 430 000 | 10 860 000 |
1,6-os a Kona, és van benne hatfokozatú automata váltó, a C-HR új rendszere minden eddiginél harmonikusabb
Ledes fényszórókat kaphatnak, a C-HR-hez Executive szinttől mindenképp jár
Feszes futóművel és elég jó vezethetőséggel áldották meg őket, valamint nagyon merev karosszériával
Összességében a koreai hibrid, nem csak hajtását, de összeszereltségét, minőségét és kinézetét tekintve is tisztességes munka.
Semmi olyan sarokpontja nincs, ami miatt erős negatív kritika érhetné. A C-HR harmonikusabb, divatosabb, ügyesebb, és a Toyota hibrid múltja azért bizalomgerjesztőbb. Ennek ellenére érdemes célkeresztben tartani a Hyundai Kona Hybridet, mert ára és felszereltsége miatt többeknek élhetőbb autóként szolgálhat.
chr fényévekkel jobban néz ki, meg az új 2ezres motorral legalább menni is tud, így már értelmesebb az egész pack.
Drágább is, majdnem 4 millióval.
“Teljesítmény… 152” LE: na elemehetnek a jóbüdös francba az idióta japán mérnökök…
Mi a bajod már megint? A rendszerteljesítmény 184 LE. 7,2-es 0-100. Mire nem elég ez? Ráadásul jól is fogyaszt. Ha ez Volvo lenne vagy Alfa (van még olyan?), akkor nem japánoznál. Dícsérnéd az adatokat.
Menj és írj tanácsokat a japánoknak, hogyan kell motort csinálni.🤣🤪
Hogy a xarnak nem voltak képesek azt a kixott 2 léóerőt leszedni a homolágció során. Személy szerint ez nekem egy teljes kategória ugrás pl a regadónál, biztosításnál éves adónál.
Kreténség teteje hogy ennyire nem voltak képesek odafigyelni. KÉT lóerő.
A volvo esezkre odafigyel és a BMW külön leszabályoztatta a 136LE-re a 18d-t igény szerint.
Így legalább nem fenyeget annak a veszélye, hogy Toyota-szalon közelébe mész. Nem baj, már Európában is ötödik a márka, remélem, te is láttad…
Így van olyan aligha fenyeget. Legfeljebb Lexus, ha erről a motorról letrimmelnék a két lóerőt és bepakolnák az NX-be. És mondjuk nem spórolnák le a rendes felszereltséget az FWD-ről. De hajrá balekok, egyszer élünk…