Hoppá, Budapestről is kitilthatják a dízel autókat

Követjük Németországot, beeshet a dízelautók ára

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Állítólag már Budapest is tervbe vette a dízelautók kitiltását - ez komoly autópiaci változásokat is hozhat.


A hét híre, hogy Németország nagyobb városaiból már a közeljövőben kitilthatják a dízel autókat. Mivel az Index.hu kérdésére Tarlós István, Budapest főpolgármestere azt nyilatkozta, hogy "Ki kell adni egy előzetes jelzést hamarosan Budapesten is, hogy gondolják meg az emberek a dízelautók vásárlását, mert nemsokára itt is terítékre kerül a kérdés", egyértelműen látható, hogy hazánkban is jelentős autópiaci változásokat hozhat a német döntés. És nem csupán azért, mert a nyugat-európai piacokon beeső dízelautó-árak hatására még több idős, környezetszennyező autó áramolhat hazánkba. Tegyük hozzá: a jelenlegi szabályzás szerint, ugyanis remélhető az is, hogy hamarosan a környezetvédelmi jellemzőket jelentősebb prioritással kezelő gépjárműadó-rendszer is megjelenik.
Hirdetés

Bár a két év múlva ismét szigorodó szmogriadó-szabályzás már eleve hátrányosan kezeli a gázolajos autókat, Tarlós István leszögezte a dízelautók kitiltása kapcsán:

Nem nagyon hiszem, hogy 5 éven belül ez generálisan megoldható. Egy biztos, itt is bekövetkezik.

Miként azt a főpolgármester hozzátette, Magyarországon a jogszabályi környezet nem teszi lehetővé a dízelkocsik kitiltását, mások az autósok anyagi körülményei és más a gépkocsipark állapota is. "Erre rá kell készülni, fel kell készíteni a lakosságot, vállalkozókat, jogszabályokat kell alkotni, és kommunikálni a terveket. Nemcsak az autósokat érinti a szabályozás, hanem sok buszt és teherautót is." Az érvek cáfolhatatlanok, bizonyára eltelik még néhány év, mire Budapestről is kitiltják a dízel járműveket. Remélhetőleg a tömegközlekedést szolgáló buszok sem élveznek majd kivételt, bár az biztos, hogy a park cseréje nem lesz olcsó.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

      • 2018.03.01. at 17:59
        Permalink

        Már az, hogy belengetik itthon és máshol a kitíltásokat, már az be fog tenni a traktormotornak.
        Elkerülhetetlen a bukás.
        Amúgy persze, hogy sokaknak nem tetszik Németországban, a traktormotor hazájában. Fontosabb a pénz, a politika, mint bármi más, akár legyen az az emberek egészsége.

        • 2018.03.02. at 16:22
          Permalink

          A bukás valószínűleg minden belsőégésű motornál el fog jönni egyszer. A dieselek valószínűleg visszakerülnek oda, ahová valók (városon kívülre), amíg nincs alternatívájuk, addig használni fogják őket.
          Annyit tennék még hozzá, hogy a dieselbotrány legnagyobb vesztesei nem is elsősorban a német autógyárak, hanem a PSA és a Renault, arányaiban ez a két francia cég sokkal több dieselt ad el, mint benzinest.

  • 2018.03.01. at 11:26
    Permalink

    Ez egy bullshit, a magyar autópark korát és állapotát tekintve ilyesmit meglépni még legalább 8-10 évig lehetetlen lesz nálunk…
    Másrészt meg ideje lenne rájönni, hogy magyarországon nem is a közúti közlekedés a légszennyezettség legfőbb okozója…

  • 2018.03.01. at 11:36
    Permalink

    Először törvénybe kéne iktatni, hogy 5 évnél idősebb dízel és 10 évnél öregebb bármilyen használt autó ne kerülhessen be az országba, vagy olyan magas regadót kivetni rájuk, hogy egyszerűen ne érje meg.
    Ez lehetne az első lépés.

    Az meg kicsit visszás és képmutató, hogy eközben még mindig több tucat, Euro 1-es besorolású dízel busz szennyezi Budapest levegőjét és a használtan forgalomba állított 10-15 éves buszok se sokkal jobbak ebből a szempontból és esélye sincs annak, hogy ez középtávon változzon.

    • 2018.03.01. at 15:34
      Permalink

      A vicces az, hogy jó pár évig nem érte meg behozni az öreg roncsokat. Nem akarok politizálni, de pont a Fidesz törölte el a rendeletet, pont emiatt az elmúlt pár évben futott fel a roncsimport.

      • 2018.03.01. at 15:46
        Permalink

        Teljesen mindegy, ki törölte el, ostobaság volt. Bár adott pillanatban, amikor az újautó-eladások még padlón voltak, jónak tűnhetett és eleinte nem is jött be válogatás nélkül, évi több százezer roncs az országba, de mára ez túlnőtt önmagán és szabályozásért kiált.

  • 2018.03.01. at 15:32
    Permalink

    A szerencsétlen dugódíjat sem akarják évek óta bevezetni (tudják, azonnal arra szavaznának Budapest-Pest megye lakói, aki az eltörlésével kampányolna), majd pont ezt fogják végigvinni… 🙂

    Tarlós amúgy a belvárosról beszélt (a dugódíj bevezetésének határától élne a tiltás, Hungária-körgyűrűn belül), nem egész Budapestről.

Vélemény, hozzászólás?