Az előzetes híresztelésekkel ellentétben végül nem egy teljesen új modell lett a "jóárasított" Tesla, hanem egy belépő szintű Model Y. Már ránézésre könnyű kiszúrni a különbséget a Standard és a drágább Premium kivitelek között. Előbbi orráról hiányzik a lámpatesteket összekötő LED-csík, hátul pedig hagyományos féklámpa található az indirekt megvilágítású helyett. Ugyancsak eltérés mutatkozik a gumiabroncsok méretében és a felnik kialakításában, hiszen a "fapados" verzió csak 18 colosakat kaphat.
Itthon a Standard modell 16 669 900 forintról indul, vagyis fillérre ugyanannyiba kerül, mint a kis aksis, hátul hajtó Model 3. Ugyanakkor az Y valamivel nagyobb hatótávot ígér, 14-gyel többet, mint a szedán, vagyis 534 kilométert. A végsebességük egyaránt 201 km/óra, viszont a SUV "lomhább", mivel 7,2 másodperc alatt tudja a 0-100 km/órát, míg a Model 3 már 6,1 szekundum alatt.
Extrák szempontjából csupán a fényezés dobhat a Model Y vételárán. A fehér alapáras, a fekete és a szürke további félmillió forintba kerül. Opcionálisan vonóhorog is kérhető 515 ezer forintért, a legnagyobb tétel viszont a "Teljes önvezető képesség" vezetéstámogató csomag, amelyért 2 860 000 forintot számolnak fel. Így minden extrát bepipálva a Standard verzió vételára kicsivel több mint 20 millió forint, ennyiért pedig már a Premium felszereltséggel is haza lehet vinni a típus, amely szűk 100 kilométerrel nagyobb hatótávval kecsegtet.