Csak egy átlagos jávorszarvas-tesztnek indult az új 308 próbája is... (Fotó: Youtube.com/km77.com)
A Peugeot 308 legdrágább, egyben legnehezebb - 1633 kilós - változata, a konnektoros hibrid GT Pack járt a km77.com jávorszarvas-tesztjén, ahol a spanyolok egy igen érdekes helyzettel szembesültek. A tesztek során az autó elektromos szervókormánya elbúcsúzott, amiről a 3D-s műszeregységen hatalmas hibaüzenet figyelmeztette a sofőrt. Újraindítás után megoldódni látszott a helyzet, ám a következő próbálkozásnál a pálya azonos pontján ismét meghalt a technika, természetesen megint az EPS hibaüzenet társaságában.
Íme a hibaüzenet, az autó spanyolul tájékoztatja a km77.com alkalmazottait a szervókormány-problémáról (Fotó: Youtube.com/km77.com)
Szerencsére egy műszaki adatok és küllem terén is szinte azonos autóval tudták folytatni, majd befejezni a tesztet, ám így sem sikerült az elvárt eredményt hoznia a modellnek. A szintén az EMP2 platformra épült előd 82 km/órás legjobb eredményét 10 km/órával múlta alul az új, ám konnektoros hibridként akár 560 kilóval nehezebb 308. Fontos viszont megjegyezni, hogy ennek ellenére stabil és könnyen kezelhető maradt, sőt, még a kormányszervó meghibásodásakor sem csinált semmi kiszámíthatatlant, vagy veszélyeset az autó.
“…ennek ellenére stabil és könnyen kezelhető maradt…”
Na persze. Azért az átlagos vezető biztosan pánikba esne, ha a kikerülő manőver közben megszűnne a kormány rásegítés. Azért az is elgondolkodtató, hogy a francia gyártó a nagy esküdözések ellenére továbbra is eléggé hullámzó minőséget produkál.
Viszont sose rohadnak. Te már látod lelki szemeiddel ezen a kocsin az OT-rendszámot? Én igen 😀