Láthatatlan facelift? Megújul a Toyota Corolla!

A lényegre koncentráltak a japánok, a technika frissül a Corollán

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

A Toyota Corolla a 12. generációjánál jár már: hátul tekerő, 3,8 méter hosszú szedánként mutatkozott be 1966-ban, most elsőkerekes, akár 4,7 méteres családi kompakt. A 2018-ban bemutatott Corolla most komoly frissítést kap, leginkább a lemezek alatt.

A Corolla mindhárom karosszériaváltozatát érinti a 2023-as frissítés

Az esztétikai változások nem feltűnőek a Toyota Corolla 2018-ban bemutatott generációjának következő frissítésén, a hibrid hajtásláncot, a digitális tartalmakat és a biztonságot érintő fejlesztések viszont komolyak. 2023 első negyedévétől már a frissített Toyota Corolla lesz a piacon. A dizájnerek csak finoman nyúltak a modellhez, módosították a hűtőmaszk rácsozatát, modernizálták a ködfényszórók keretét, valamint új felnikkel is megajándékozták a Corollát. A jobban felszerelt ferdehátú és kombi kivitelek full LED fényszórókat kapnak, amely a legfelső felszereltségi szinten adaptív. Az ötajtós és a kombi egy pirosasan fénylő borókakék árnyalatban, a szedán pedig a kékeszöld Midnight Teal színben is kapható a szintén új metálszürke mellett. Az utastérben prémium részletek uralkodnak: a tervezők a tapintási élmény fokozására törekedve háromdimenziós mintákkal emelték a kárpitok és felületek minőségét, az elérhető színkombinációk elegáns, modern hatást keltenek.
Hirdetés

Természetesen kint is változnak, de az igazi újdonságokat nem itt kell keresni, hanem a biztonság és a motorválaszték terén

A műszerfal sem kapott látványos átrajzolást, a hangsúlyt az ügyfelek elvárásaihoz igazodva a digitalizációra helyezték. A frissítéssel olyan infotainment kerül a Corollába, amely nem csak most gyors és modern, a vezeték nélküli szoftverfrissítés lehetőségének köszönhetően a jövőben is az marad. Ehhez jár a négy éven keresztül biztosított Toyota Smart Connect online csomag, amely még a felhő alapú, valós idejű navigációs és útvonal-információs szolgáltatásokat is támogatja. Emellett 8-ról 10,5 colosra nő a központi érintőképernyő, a műszeregység az alapfelszereltségű modellek kivételével pedig egy 12,3 colos kijelző lesz. Az új hangvezérléssel már nem csak a multimédiás és kényelmi funkciók, hanem például az ablakemelők is vezérelhetők, vagy akár a MyT mobilappal a távolból is parancsolhatunk az ajtózáraknak, a vészvillogóknak vagy a klímának is.

Bent a nagyobb központi kijelző és az új digitális műszeregység szúr először szemet

Jóval izgalmasabb viszont, hogy a Toyota átdolgozta a Corolla mindkét hibrid opcióját is, megkapják az ötödik generációs rendszert. A módosítások a belső égésű és az elektromos motort a vezérlő elektronikát és a lítium-ion akkumulátort is érintik. Ez utóbbi annak ellenére lesz erősebb, hogy kisebb és 18 kilóval könnyebb. Hatékonyságuk növelése mellett erősebbek is lesznek a motorok, az 1,8 literes változat a korábbi 122-ről 140 lóerős, így a korábbi 10,9 helyett 9,2 másodperc alatt gyorsul 0-100 km/órára, míg a 2,0 literes rendszer 184 helyett 196 lóerős és 7,5 másodperc a gyorsulási adata, miközben a CO2-kibocsátás 110-ről 107 g/km-re csökkent.

Kényelmi extrák és helykínálat terén a megszokottat hozza majd a frissített változat is

A biztonsági fejlődés sem marad el, a Corolla is megkapja az új generációs Toyota Safety Sense csomagot egyéb aktív vezetőtámogató és parkolássegítő funkciókkal kiegészítő Toyota T-Mate rendszert. Ezzel az autó felismeri és tiltja a véletlen gyorsításokat, az ütközéseket pedig már kereszteződésekben is elkerüli a biztonsági rendszer. Az eredetileg ráfutásos ütközéseket elkerülő, aktív kormányzásszabályozás már a frontális és oldalirányú ütközések ellen is véd, továbbá automatikusan csökkenti a sebességet, ha a sofőr túlságosan gyorsan készül kanyarodni. A rendszer akkor is figyelmeztet, ha megállás után egy közeledő járműre nyitná rá valaki az oldalajtókat. Ezek a funkciók ráadásul szükség esetén szintén frissíthetők vagy bővíthetők vezeték nélküli szoftverfrissítéssel.

A frissítésből a GR Sport változat sem marad ki, átdolgozott 18 colos, mart felületű felnikkel és módosított lökhárítókkal lesz elérhető

Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?