Megérett a formájához – Toyota C-HR 2.0 Hybrid
Joggal nézhető ki belőle a sportosság – Toyota C-HR 2.0 Hybrid Selection teszt
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Vagány külseje mellé eddig kevésbé adta meg azt a sportosságot a Toyota C-HR, amit kinéztünk belőle. Mostantól viszont joggal számíthatunk erre is az extravagáns crossovertől.
Változott az orr kiképzése, de csak átfésülték a vonalait, a gépháztető alatt új benzinmotor és új hibridrendszer lapul
Mert a C-HR aranyos lett, de vagány, extravagáns és feltűnő is.
Az éles vonásokkal, izmosra és nagyon látványosra rajzolt forma épp annyira különc, mint amennyire a Nissan Juke volt, de mivel Toyota, ott volt benne mindig is a világ egyik, ha nem a leghatékonyabb hibrid hajtáslánca. ’97-ben még furcsán tekintett rá a világ, de a Toyotánál hosszú távra terveztek és az „öntöltő” hibrid rendszert mára minimum null szaldóval képesek gyártani, valamint a világ egyetlen olyan autógyártója – a belsőégésű motorral szerelt autókat is készítők közül –, akinek nem kell aggódnia az új károsanyag-kibocsátási normák által megszabott határértékek miatt. A Toyotának ugyanis nem kell fizetnie büntetést, míg a legtöbb gyártó alaposan megküzd a pénzügyekkel. A C-HR is egy valódi sikertermék, ami, ha lehet, most még inkább csábító, új hajtásláncát próbálva legalábbis joggal mondhatjuk rá, hogy úgy megy, ahogy kinéz.Alapáron is ledes, de ezek már az adaptív LED fényszórók
Magas felszereltséggel érhető el a Selection sorozat, kétszínű fényezést is kaphat, csak hibridként rendelhető
Vagány formája ötajtós modellt takar, de leginkább két főnek lesz kényelmes
Izgalmas és sportos részletekkel dobták fel
Ez a 8 colos érintőkijelzős egység alapáron jár a C-HR-hez és mindenképp képes Android Auto és Apple CarPlay okostelefontükrözésre is.
A szórakoztató elektronika JBL hifi rendszerrel emelhető magasabb szintre, mely 345 000 forintért 8 hangszóróval és egy mélynyomóval szolgáltatja kedvenc zenéinket.Belseje jelentősen nem változott, anyaghasználata továbbra is remek, ahogy az összeszerelés is
Az ergonómia és a dizájn egész jó összhangba került, de lehetne több tároló
Aki Toyotából ül át egy új C-HR-be, azonnal otthon fogja érezni magát egy erősen fiatalosabb környezetben.
Kezelőszerveit tekintve szintén nem kell számítani nagy trükkre, kormányát azonban mindenképp kiemelném, mind fogása, mind súlyozása kellemes élmény, azonnal úgy érezzük, hogy már indulnánk is a C-HR-rel. Gombnyomásra éled a rendszer, de motorindítás nincs, ugyanis a hibrid hajtással mindenképp elektromos üzemmódban fogunk tudni elindulni. A friss C-HR legfontosabb pontja mégiscsak az új hajtáskombináció, mely a Corolláéval is közös és már az új 2,0 literes benzinmotorra épül. A friss hajtás rendszerteljesítménye 184 lóerő, mely már leírva is megadja azt az izgalmat, amit kinézünk a C-HR-ről, de igazán csak akkor értjük meg, ha elindulunk vele. A Toyota legújabb hibridrendszerének fontos része, hogy az eddigiekre jellemző késlekedést, lustaságot, kelletlen viselkedést sikerült a nullához közel redukálni.Kevésbé csábító a hátsó, mint az első sor, az Alcantara huzat otthonossá teszi
184 lóerős rendszerteljesítménye sportos jellemzőket adott a viselkedésének
A 184 lóerős rendszerteljesítményt tisztességes gázreakcióval képes élménnyé alakítani a C-HR.
Az első gázadásra úgy lódul meg, akárcsak egy erősebb villanyautó. Nem kell várni a gyorsításra, már a motor fordulatszámával is ügyesebben játszottak, indokolatlanul nem forog magasan és gázelvételre azonnal visszaesik a fordulat. Ezzel az érzet és a hangok jelentősen közelebb kerültek egy hagyományos automata váltós modelléhez, a 2,0 literes C-HR vezetésében már nincs semmi ordítóan hibrides, kelletlen jelleg. Tisztességes a gyorsulása, szám szerint 8,2 másodperc alatt éri el a 100 km/h-t, ami a 122 lóerős, eddig is elérhető verzió 11 másodpercéhez képest ordító különbség. Ehhez egészen élénk kormányzást ad a C-HR, ami így már egy fokkal több indokot ad a sportos mozgásra.Ezzel az új hajtással a Toyota divatos crossovere végre annyira izgalmas is, mint amennyire kinéz.
Futása biztos, rugózása inkább sportos, mint kényelmes, de a hétköznapi használatra tökéletes
Elérhető hozzá holttérfigyelő és hátsó keresztirányú forgalomfigyelő is, de a gyalogosfelismerő vészfékasszisztens, a sávelhagyásfigyelmeztető és a táblafelismerő mindegyik autóba belekerül.
Teljesen használható méretű, több mint 350 literes, sík padlósan bővíthető a csomagtér
Az új motor hangja is erős, de csak magas fordulaton, a gázreakció és a hajtás hatékonysága sokkal jobb, mint korábban
A cikkhez a Toyota Schiller tesztparkjából kaptuk kölcsön az új C-HR-t, köszönet érte!