Valami ilyesmi lett volna a Citadine. Nem lesz se ilyen, se másmilyen
A közeljövőben nem bővül városi miniautóval a Dacia modellpalettája - idézi az Automotive News Europe a Renault-csoport ügyvezetőjét. Carlos Tavares elmondta, hogy a korábban
Citadine néven megszellőztetett Twingo-rokonnal túlságosan növekednének a marketingköltségeik, s a keretet inkább nem "túl sok" autóra igyekeznek elszórni, hanem a márkanév kellő megerősítése a feladatuk.
Na most a Daciának ötféle autója van (Sandero, Logan, Duster, Lodgy, plusz a nálunk még nem kapható Dokker, s érkezik hamarost az új Logan MCV), másoknak meg ennek többszöröse akár, így egyéb visszatartó okok is lehetnek a háttérben. Nyilván ugyancsak anyagiak. Például egy új műszaki alap fejlesztése simán elvinné a különben felfelé ívelő eladásokból befolyó szép haszon zömét, míg más platformot (például az
új Twingóét) átvenni fölöslegesen drága mulatság lenne.
Pláne akkor, amikor legfeljebb 5000 eurós, 1,5 millió forintos árplafon a cél, márpedig tavaly még ez volt a terv. Igen, anno a Logannal is ez volt a terv, aztán a 1,5-ből 2 millió lett - persze így is messze a piac legolcsóbbjai a Dacia modelljei.