Örömhír: megmentettek egy 12 éve porosodó Ferrari F355-öt

Egy több mint egy évtizedig magára hagyott Ferrari F355-öt varázsoltak újjá

A Ferrari Classiche hitelesítéssel rendelkező műhely újra használható állapotba hozta a '90-es évekbeli Ferrarit. Reméljük, az új tulaj jobban vigyáz majd rá.

A Ferrari F355 volt az 1990-es évek legnagyobb darabszámban eladott Ferrarija, így ritkasága miatt nem gondolnánk rá különleges autóként. Ha viszont Ferrariról van szó, akkor szinte bármelyik 20-30 évnél régebbi modell is lehet értékes. Legalábbis így gondolja ennek a példánynak az új tulajdonosa, aki tavaly Makaóban vadászott egy Ferrari 512 TR-re, és az eredetileg kiszemelt modell mellé parkolva talált egy ponyvával letakart F355-öt. Az autót először 1995-ben regisztrálták Makaóban, Kínában, ahol 2007-ig mindössze 10.000 km-t tett meg, majd 12 évig hozzá sem nyúltak. Az új tulajdonosnak annyira megtetszett, hogy elszállíttatta Londonba, a Ferrari Classiche hitelesítéssel rendelkező H.R. Owen autókereskedésbe, akik Európa legnagyobb Ferrari technikai centrumát üzemeltetik, így jó kezekbe került a leharcolt állapotú kupé.
Hirdetés
A vevő döntésében valószínűleg nagy szerepet játszott, hogy ez az F355 ritka felszereltséggel rendelkezik: a szénszálas kagylóülést és a nyitott kulisszás kézi váltót csak néhány vásárló rendelte meg annak idején (a gyakoribb opció a félautomata váltó volt). Az autót kiemeli továbbá a "mezei" F355-ök sorából a sötétzöld Verde Silverstone fényezés, aminek felújítása még ezután következik. A munka nagy részét viszont már elvégezték, néhány hónap alatt szétszedték és kitisztították a motort, kicserélték a szivattyúkat, a katalizátort és a kuplungot, felújították a lendkereket, valamint új akkumulátort és biztosítékokat kapott a kocsi, illetve leeresztették, kitisztították, majd újra feltöltötték az üzemanyagrendszert. Emellett szükség volt még új gumikra, felnikre, féktárcsákra és fékbetétekre, lengéscsillapítókra és persze új klímaberendezésre. Alapos kihívás volt tehát a műhely számára az autó restaurálása, ami nem meglepő, hiszen a 12 év alatt a rágcsálók tönkretették a vezetékeket, kiszáradtak a kenőanyagok, és számos alkatrész elrozsdásodott. Mindig öröm látni, amikor egy elhagyott régiséget gondosan kezelésbe vesznek, remélhetőleg új gazdája Ferrarihoz méltó módon bánik majd az autóval. Csupán múzeumi kiállításra ítélni hiba lenne, ennek a kocsinak az úton van a helye: a 3,5 literes, középre helyezett V8-as motor 375 lóerőt ad le a hátsó tengelyen, amivel 4,7 mp-ig tart a 0-100 km/h-s sprint. Ez az erőforrás volt a 40 évig gyártott, mechanikailag hasonló Ferrari Dino motorok utolsó előtti képviselője - az F355 utódjaként a 360 használt utoljára ilyet, az ezután érkező F430 már egy teljesen új motort kapott.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?