Sportautó háromhengeres, 1,0 literes turbómotorral?
Csak a német piacra érkezik a Hyundai i20 Sport
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Egyedi i20 Sport változattal bővíti németországi palettáját a Hyundai. Csöppnyi erőforrása az eddigi legerősebb i20 motor lesz.
Leginkább a motortérben említhető változás: a Sport 1,0 literes motorja a legerősebb i20 motor lesz a maga 120 lóerejével
Egész idáig a legerősebb i20 modell az i20 N Sport volt, amiből a WRC is készült. Annak 1,4 literes szívómotorja 115 lóerőre volt képes. A paletta 1,25 literes szívó benzinesét és 1,1 literes alapdízelét pedig még itthon is próbáltuk, most pedig megérkezett az új 1,0 literes, háromhengeres turbós benzines, ami az 1.4-es benzineshez és a dízelkhez hasonlóan 6 sebességes manuális váltóhoz kapcsolódik. Nem véletlen, hogy a 120 lóerős, 170 Nm-es turbós motort Németországban fejlesztették, hiszen itt van a Hyundai Motorsport részlege is. Az autóiparban nem egyedi eset, hogy átviszik utcára a technikát az autósport világából. Az i20 Sport gyorsulási és végsebességi adatai még ismeretlenek. [BANNER type="1"]
Ráncfelvarrott lökösök és szoknya, tetőspoiler, valamint 18 colos felnik gondoskodnak a sportos hangulatról
Az 5 ajtós hot hatch 18 colos, ralis felniket és 20 mm-el ültetett futóműrendszert kapott. Dizájnfronton az élénk fehér színt szürke és kék csíkok törik meg. Ettől kicsit olyan R2D2-s lett. Lehet, hogy túl sok volt mostanában a Star Wars reklám… Külsején javítottak az új szoknyák, ám kissé komolytalannak tűnik a hátsó szárny és a diffúzór is a beépített króm kipufogócsővel. Az alapfelszereltségbe beletartozik majd a kulcsnélküli ajtónyitás és motorindítás, a projektoros fényszóró a beépített LED nappali menetfénnyel és a szürkés-kék beltér is. A különleges Hyundai i20 Sport eladásai 2016 tavaszán kezdődnek Németországban, és csak ott, 19 990 eurós, azaz körülbelül 6,3 millió forintos alapárral.
6.3 milla:D Ennyi pénzért fényévekkel különb autókat is lehet venni,nem egy ilyen semmitmondó izét:)
azért 6 mihályért ott van egy clio RS…. :D:D:D az meg azért, más dimenzió.
nem értem miért erőltetik az 1.0 motorokat…még az 1.2T-t megérteném, 135 ló körül.
Te már csak tudod, mi az, amikor ilyen csodákat gyártasz:
[url]https://www.google.hu/search?q=saab+pick-up&client=opera&hs=jxJ&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwiar_PG7aHKAhUCkSwKHTVFCToQ_AUIBygB&biw=1152&bih=767[/url]
🙂
Én is kíváncsi lettem 😀
Ez jol nezki. Atlagos menetteljestimenyt nyujthat ekkora tomeggel, legfeljebb a kanyarokban lehet vele remekelni. A hatos valtoval meg gondolom gyakrabban kell majd gangolni, mint egy Ladaval, de ez mondjuk az osszes kismotorou csigasra ervenyes. Ezek a szamok alapjan legfeljebb Sport Light-nak lehetne hivni. 6 misiert? Haaaat, nemtudom. Pedig telleg jol nez ki.
Ha a Peugeot 308 GT esetében a dupla kémény parasztvakítás, akkor ez mi?
:-DDD
Nem, az bálna az 1000+ kilójával 🙂
Milyen autó az? MX5?
Képzeld el milyen lenne ha 30 cm-el alacsonyabb lenne és 5 cm-el közelebb lenne az úthoz és ha még hátsókerekes is lenne, és 250 kilóval könnyebb lenne, na de akkor már olyan lenne mint az én autóm 😀
Ahogy elnézem 1000kg felett lesz
RS
http://bevezetem.eu/2014/09/09/az-uj-generacios-hyundai-i20-muszaki-adatai/
20 ezer Euroért kicsit soknak tartom, ennyiért bőven lehet válogatni, pl Renault Clio RS
mondjuk ez: http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=195970032&isSearchRequest=true&scopeId=C&damageUnrepaired=NO_DAMAGE_UNREPAIRED&zipcode=&minFirstRegistrationDate=2015-01-01&makeModelVariant1.makeId=20700&makeModelVariant1.modelId=6&makeModelVariant1.modelDescription=rs&pageNumber=1
Én nem vettem észre. 🙂
Elképesztő tempóban lehet vele kanyarodni, igazi kanyarvadász és nagyon fürge kis autó.
Pedig az is elég nehéz és nagyon magas a tömegközéppontja.
A 2015-ös Swift Sport 1055kg forgalmi szerint.
Annál szerintem csak nehezebb lesz.
Már csak az a kérdés hogy mennyit nyom a 120 lóerőhöz? Ha 800 alatt van a kilók száma akkor azért kellemes lehetne,
de gondolom inkább az ezerhez van közelebb 🙁
Nem csak volt, hanem még mindig van 1,6-os szívó.
Ez szerintem nem fogja elérni a Swift Sport szintjét.
Az egy 7000 felett pörgő sportos relatív erős motor komoly futóművel és nagyon jó GTI érzéssel.
Nagyobb felni, egyedi fényezés, és egy viszonylag erősebb motor (ebben a kategóriában legalábbis) + gondolom egy mókázáshoz jobban illő futómű.
A swift sportban is csak egy 1.6-os szívó volt, és azzal is tök jó kis autó. Sztem az i20-nak se kell szégyenkeznie majd 🙂
ha ez „sportautó” , akkor az 1.0-ás swift is 🙂
A motorja alapján nem mondanám rá hogy sportautó, vagy hogy hot hatch 120 lóval. Fiestából is van 125 lovas 3 hengeres mégse olvastam sehol róla hogy sportautó.
Ne ezzel bohóckodjanak, hanem az összkerekes kb. 300 lovas I30-at mutatnák már be.