Újra a dízelbotrányban a Mercedes a 2016-os E-osztály miatt

8 eddig ismeretlen csalási módszert találtak az egyik közkedvelt Merci egykori csúcsdízelében

A 2016 és 2018 közt gyártott E-osztályok motorjait vizsgálta a Deutsche Umwelthilfe, és nem egy, nem is kettő, hanem rögtön nyolc csalómódszert találtak a 350d-ben. Egyes gázokból akár a laboratóriumi érték ötszörösét is elérheti a valós emisszió.

Euro 6 dízelmotort gyártani nehéz, erős, nagy köbcentis Euro 6 dízelmotort pedig még nehezebb. A probléma az, hogy ez még nem legitimálja a csalást, főleg nem olyan mértékben, amit állítólagosan a Mercedes csinált az E-osztály 2016 és 2018 közt forgalmazott OM642 kódú, köznyelvben 350d-ként ismert 3,0 literes csúcsdízelével. Az SCR katalizátorban 6, a kipufogógáz-visszavezető rendszerben pedig további 2 módszert találtak, ami jelentősen lecsökkenti a kipufogógáz semlegesítésére befecskendezett AdBlue mennyiségét. Ennek köszönhetően a kibocsátott, főként légúti problémákat okozó nitrogén-oxidok mennyisége akár az ötszöröse is lehet annak, amit az autó hivatalos eredményei ígérnek.
Hirdetés
Érdekes mellékszál, hogy a német közlekedési hatóság valószínűleg szintén tudott ezekről az eszközökről, egy másik, 2018-as vizsgálat során ugyanis a GLC és C-osztályokban megtalálták a jelenlegihez nagyon hasonló eszközöket.

Ekkor 800 000 autót kellett visszahívnia és összesítve 2,8 milliárd eurót kellett fizetnie a német prémiumgyártónak.

Szóvivőjük az Autocarnak elmondta: "Szerintünk ezek az eszközök nem illegálisak, egy igen bonyolult környezetvédelmi rendszernek a részei, amelyek összességében szakszerűen és szabályosan üzemelnek, egyedi, kirívó helyzetekben elemezni a működésüket nem releváns."
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?