Újszerű autók 3 millió forintig

Körkép: újszerű használtautók a szalonból

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Szinte teljesen új autót vásárolhatnak a bemutatóautónak használt járművek között válogató vevők. Körülnéztünk, hogy milyen típusok jöhetnek szóba hárommillió forintig.


Egy városi legenda szerint, amikor Henry Fordnak szegezték a kérdést, hogy melyik a legjobb autó, akkor a márkaalapító így felelt: „Az új.” Manapság is rengeteg vásárló gondolja így, ám emiatt sajnos sokan hajszolják magukat súlyos adósságokba. Azok számára, akik nem szeretnének lemondani egy új autó birtoklásáról, de hajlandóak elfogadni, hogy olyan autóba üljenek, amelyben már sokan mások is végigtapogatták az utasteret, optimális választás lehet egy szalonautó. Ezek árából, ha nem is jelentősen, de lecsippentenek a kereskedők. Többnyire valóban csak a bemutatóteremben álltak születésük óta, esetleg néhány tesztkört futottak az érdeklődőkkel. Szóval a használtság jelei csak elvétve figyelhetők meg rajtuk, illetve bennük. Előfordulnak olyan modellek is, amelyeknek az ára megegyezik a teljesen új autó listaárával, azonban a szériaváltozatnál jobban felszerelt. De milyen típusok férnek bele a hárommillió forintos keretbe? Szétnéztünk a szalonauto.hu kínálatában.
Hirdetés

Citroën C3
Már ez a vidám kisautó is megkapta az „Airbumpot”, amely szép lassan valószínűleg a Citroën egyik védjegyévé válik majd. A karosszéria védelmét szolgáló megoldás az autó megjelenését is karakteresebbé teszi, ám a C3 alapfelszereltségben nem szerepel. Viszont a szalonautók között keresgélve olyan modellek is felbukkannak, amelyeken ott díszeleg, hiszen a bemutatótermekben többnyire a látványosabb járművek csábítják a nézelődőket. A C3 alapára 2,9 millió forint, ám bemutatóautókat már 2,75 millió forintért is találni.

Dacia Logan és Sandero
Rendkívül népszerű az új autók között a Dacia Logan és a Sandero. Előbbit picivel kétmillió forint alatt hirdetik újonnan, míg a Sanderót kicsivel kétmillió forint felett. Viszont egy jobban felszerelt, a mindennapi használatra alkalmasabb modell már közelíti a hárommillió forintot mindkét modell esetében. Ebből egy picit lehet spórolni, ha a szalonautók között is körülnéz a vásárló.

Fiat Panda
Kicsivel hárommillió forint felett indul a Fiat Panda ára, ám a szalonautók árcéduláján átlagosan körülbelül kétszázezer forinttal kisebb összeg látható. Viszont néhány márkakereskedésben még nagyobb kedvezményt is ajánlanak a bemutatóteremben látható, gazdagon felszerelt autókra. Érdemes tehát alaposan körülnézni.

Lada Granta és Kalina
A Dacia mellett a Lada az egyetlen, ahol kétmillió forint alatt hirdetnek új autót, ám itt is igaz, hogy az elfogadhatóan felszerelt modellek már sok százezer forinttal drágábbak. A szalonauto.hu felületén több tucat Grantát hirdetnek, ám ezek között sok a készleten maradt új autó. Az igazi bemutatóautókra és a velük járó kedvezményre figyelmesen kell vadászni. Egy új Kalina már a hárommillió forint feletti tartományt nyaldossa, de ebből a típusból is találni kedvező feltételekkel kínált bemutatóautót.

Opel Corsa
Meglepően sok találat érkezik az Opel Corsára, ám ezek között is rengeteg a készletről kínált új autó. Ebben az esetben is figyelmesen kell keresgélni, ha a vásárló olyan szalonautót keres, amelyre nem az épp futó kedvezményt hirdetik, hanem annál nagyobb diszkontot is kínálnak.

Renault Clio
Kedvező ajánlatokat kínálnak a Renault márkakereskedések a Clio modellekre. Újonnan pont ezer forinttal hárommillió alatt kelletik magukat listaáron, ám a szalonautók néhány százezer forinttal olcsóbban hazavihetők.

Suzuki Celerio
Csalóka a Suzuki legolcsóbb típusa is, hiszen a Celerio 3,3 milliós alapára most egy kedvezménynek köszönhetően 2,65 millió forint. Márpedig ezek a kedvezményes modellek elárasztották a szalonauto.hu felületét, így többnyire készletről árult Celeriókat találni. Türelmes keresgéléssel azonban kifoghatóak az akciós modelleknél még kedvezőbb feltételekkel kínált autók is.

A felsorolásban csak azok a márkák szerepelnek, ahol egy-két darabnál több szalonautó szerepel a kínálatban. Mellettük előfordulhat néhány más márka típusa is, amely hárommillió forint alatt érhető el, de ezeket nem mertem felírni a listára, mert gyorsan változhat a helyzet, és akár el is tűnhetnek addigra, mire megjelenik a körkép. Azonban említés szintjén azért sorra veszem ezeket is. Elsőként a Ford Ka+ említhető. Ebből a típusból fel-felbukkanhat egy példány, amelyet a bemutatóautó lét után kínálnak eladásra.

Érdemes még megemlíteni a Hyundai i10 és a Kia Picanto modelleket, amelyekből szintén feltűnhet egy-két példány, de a Nissan Micrára is érdemes néha rákeresni. Végül a Peugeot 208 és a Škoda Fabia az a két típus, amelyből néhanapján hárommillió forint alá téved egy újszerű példány.

Újszerű autók 3 millió forintig
ModellMotorokÉvjáratKilométeróra-állásVételár
Citroën C31,2 benzin, 68 LE2017-20180-10 km2 750 000-
2 990 000 Ft
Dacia Logan és Sandero0,9 benzin, 73 LE2017-20180-1800 km2 500 000-
2 800 000 Ft
Fiat Panda1,2 benzin, 69 LE2017-20181-3 km2 799 000-
2 999 000 Ft
Lada Granta és Kalina1,6 benzin, 98 LE2017-20180-700 km2 590 000-
2 950 000 Ft
Opel Corsa1,2 benzin, 69 LE2017-20180-5 km2 899 000-
2 999 000 Ft
Renault Clio1,2 benzin, 73 LE2017-20180-5 km2 600 000-
2 990 000 Ft
Suzuki Celerio1,0 benzin, 68 LE2017-20180-5 km2 640 000-
2 800 000 Ft

Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2018.03.20. at 16:36
    Permalink

    Na milyen jól megy az új Lada ugye? Raktárról azonnal. És még válogatni is lehet. Kíváncsi lennék most az eladási mutatókra, hogy a komcsik már kiélték nosztalgiájukat.

          • 2018.03.21. at 00:01
            Permalink

            De most komolyan, miért örvendezel? Miért kell mindenhová a politikát bevinni? A nem komcsik még jobban lopnak, csalnak, hazudnak, mint a komcsik valaha.
            Hajrá Lada!
            De egyébként az oroszoknál számít a Lada eladása, nem itt. Kicsit nagyobb piac, mint a miénk. 🙂

        • 2018.03.20. at 23:01
          Permalink

          Mit gondolok? Azt, hogy lassan 3 éve árulják és egy pár ilyen ukrán sufnituningos szteccslimó 4*4-en kívül egy darabot nem látok az utakon.

          • 2018.03.21. at 08:19
            Permalink

            Akkor nyisd ki a szemed. Bár Vestát még nem láttam, de Kalina meg Granta jócskán akad, és az új Nivák is szaporodnak. Szerintem csak nem akarod őket észrevenni. Mellesleg áruld már el: a te kis fejecskédben hogy kéne, hogy kinézzen egy olyan márka – kívül és belül -, amit bevallottan a Dacia alá pozícionáltak? A román márka sem az igényesség csimborasszója, ezt meg az alá kell vinni minden tekintetben. És még ott van a nálunk nem kapható Datsun, ami az abszolút minimál-kategória… Le vannak itt osztva a lapok, kérem szépen…

        • 2018.03.29. at 12:06
          Permalink

          22.-23. helyen van a Lada az eladási listákon. A BMW, Audi, Volvo is megelőzi darabszámban, pedig ezek prémium márkák! Az új modellek ellenére az eladásaik visszaestek 2017-ben, miközben dübörgött a piac! Ezt azért nehéz sikertörténetnek nevezni, még akkor is ha a cégvezető ezt soha nem fogja elismerni (hülye lenne…)! Az a baj, hogy havi 70-80 autóval nem lehet egy komoly kereskedői és szervizhálózatot eltartani. Sajnos az autók műszaki színvonala sem üti meg a nyugat-európai szintet, a szervizek nehezen birkóznak meg a minőségi problémák orvoslásával. Eközben az autóik alig olcsóbbak a már bizonyított Daciáknál, vagy a keveset futott, még garanciális “márkás” tesztautóknál, használt piaci értékük pedig kétes. Volt a visszatérés után egy réteg, aki nosztalgiából, az ár miatt vagy munkaeszköznek megvette az autóikat, de ez a vásárlókör elfogyott, ezek az emberek nem fognak 3 évente új kocsit venni. Új ügyfeleket a vegyes műszaki színvonalú és minőségű autókkal nem sikerül behúzni. Véleményem szerint a Ladának 2 év alatt ismét sikerült eljátszania a vevők bizalmát, innen negyon nehéz lesz felállni. Kár, mert igény az lenne a megfizethető, egyszerű, olcsón fenntatható autókra, csak egy minimális termék és szolgáltatási színvonalat el kellene érni, ez pedig láthatóan nem sikerül.

    • 2018.03.20. at 23:24
      Permalink

      Komcsi az is aki Daciát vesz mert hát Románia is KGST érába tartozott 😉 Aki meg nem Ladát,Daciát vesz az meg a komcsi Kínát erősiti mert mint tudjuk ami régen “nyugati” volt az manapság már a komcsi Kínában készül… 😀

  • 2018.03.20. at 23:02
    Permalink

    Éppen az előbb kattintottam rá egy Fiat hirdetésre, és legnagyobb megdöbbenésemre az oldalukon – a Tipo hirdetés mellett – megláttam, hogy Punto még kapható újonnan. Azt hittem évekkel ezelőtt kifutott. De nem! 3,1 milliótól kínálják az 1.4-es benzinest klímával, 0 kilométerrel. 2017-es raktáron lévő példányból, szintén 0 km-rel 3.25 millióért már navigációval, tempomattal, elektromos ablakokkal, tükrökkel, multi kormánnyal, start&stop rendszerrel adják.
    Igaz, hogy a 3 millióba éppen nem fér bele, de – még ha nem is a legújabb konstrukció – jól felszerelt és kicsit nagyobb, mint a cikkben szereplő kocsik többsége.

  • 2018.03.21. at 07:29
    Permalink

    @rothfbb:
    “Miért kell mindenhová a politikát bevinni?”

    Már bocsánat, de rajtad kívül itt nem vitte bele a politikát senki. 🙂

    Az tény, hogy a Lada elnagyolt összeszerelési minőségén a szocialista munkamorál minden jellemzője kiválóan felfedezhető. És az orosz piac statisztikáiból úgy tűnik, ez már hazai pályán is egyre kevésbé jön be…

  • 2018.03.21. at 10:02
    Permalink

    Roméró kinyithatom a szemem de a 0.85% akkor sem lesz 10. Nem kell itt szánalmas nagyarázatokat gyártani. Ott vannak a számok, az a bizonyítvány. Ennyi.

    • 2018.03.21. at 10:12
      Permalink

      Idefigyelj. A statisztikát nem az alapján állítják össze, hogy a h***e fejed mit lát és mit nem. Illetve pontosítok: mit AKAR és mit NEM AKAR észrevenni. Igen, ott vannak a számok, amik a fent belinkelt interjú alapján a cégvezető szerint jónak mondhatók, ez a lényeg. A Lada dízelt és kisturbót nem kínál, nincs normál SUV-je, nagyobb kombija és haszonjárműve sem, emellett pedig még sokan nem is tudják, hogy újra jelen van itthon. Még be kell járatni, ezen a Dacia és a Skoda is keresztülment. De ezzel a jelenleg szűkös palettával ezek jó adatok. Már várom, hogy az UAZ is elkezdjen terjeszkedni, hogy jókat röhöghessek a pukkadozásaidon, te szerencsétlen 🙂

      • 2018.03.21. at 10:48
        Permalink

        Igen, a Dacia is és a Skoda is végigment. Igen csak ott a termék adta el magát nem a nosztalgia. És nem volt olyan éve az elején, amikor csökkentek volna az eladások, minden évben növekedést mutattak fel ellenben a Ladával ami 1.6%-ról 0.85%-ra rontott.

      • 2018.03.21. at 10:56
        Permalink

        “Már várom, hogy az UAZ is elkezdjen terjeszkedni”

        Az hiányzik még nekünk. Előre lépés lenne, ha nem csak használt, de új romokat is lehet majd venni…

        https://www.youtube.com/watch?v=J6svzFhN4ng

        Bár ha optimista vagyok, az keresztülhúzhat egy esetleges “terjeszkedést” hogy az ilyen életveszélyes szarok nem kapnak rendszámot és forgalmit az EU területén.

      • 2018.03.21. at 11:48
        Permalink

        UAZ te jéjzusom
        Már csak a gazella teherautók hiányoznak… még 2001-ben főnököm vett egy duettet 2.4 es benzinmotorral egy gyenge pillanatában, én hoztam el a telephelyről mikor megjött, nálam a gyújtáskapcsolóba szorult bele a kulcs, le lettem fakezűzve és idíótázva, főnökömnél meg külső zárba maradt benn… Pilisvörösváron egy erősen emelkedő utcába beforduláskor belevert a ventilátor a hűtőbe, meg ugyanott elinduláskor szintén. Orosz létére egyáltalán nem bírta a sz@r utakat, évente ette a gömbfejeket, pedig szerszámokat meg vegyszert szállított, >500 kg-t.
        ha nem lett volna a cégnél meghagyva 3 dyna, lehet kirobbant volna a parasztfelkelés.

      • 2018.03.29. at 12:19
        Permalink

        Azért azt hogy dízelt és kisturbót nem kínálnak, azt a jelenlegi piaci hangulatban nem gondolnám hátránynak! 🙂 Persze lehet itt magyarázkodni, végülis ha teherautók nélkül nézem, akkor 22. helyen vannak megelőzve a haldokló Mitsubishit és a Lexust is! Igen a Dacia is nezhezen indult, de ők 3 évig tényleg csak a büdös plasztik Logant és származékait árulták, miközben a Ladának már most négy modellje van! Másrészt az újkori Daciánál azért kevés minőségi probléma volt, rettentő igénytelen kocsi volt az első Logan, de azért nem kellett havonta szervizbe hordani, így szépen-lassan megalpozta a bizalmat. Ezt a bizalomépítést nem látom a Ladánál.

  • 2018.03.21. at 11:38
    Permalink

    Hogy jön a ladahoz a 2.2 dönci eszpész?
    Felénk van granta is kalina is, mindet nagyszakállas öregek vezetik, akik alól kb mostanára pusztult ki a régi swift, wagoner és társai.

    • 2018.03.21. at 11:42
      Permalink

      Úgy, hogy a Tucatka nevű delikvens a Renault bűvöletében él, szentül hiszi, hogy a márka érinthetetlen és megingathatatlan, a minőség csúcsa. Megpróbáltam kicsit kiegyenlíteni a dolgokat, hátha abbahagyja a vigyorgást 😀

      • 2018.03.21. at 11:49
        Permalink

        Ne keverjük a dolgokat, nem írtam én itt semmi olyat, hogy így a Renault meg úgy. Most kizárólag a Ladáról van szó, ne terelj. 0.85%. Ezt analizáld.

      • 2018.03.21. at 12:07
        Permalink

        Farkába harapó kígyó, hogy a Renault gyámkodik az istenített Ladád fölött. Konkrétan a Vesta az első újkori autójuk, ami nyugaton is eladható, amit szinte kizárólag a Renault-nak köszönhetnek.

        • 2018.03.21. at 12:45
          Permalink

          Persze, kellett a tőkeinjekció, de mi van a ma kapható Ladákban, ami a Renault-tól származik? Mert a motorokhoz például semmi közük… Ha a váltók esetleg igen, az a hírhedt francia kapcsolási érzetet figyelembe véve nem egy nagy előrelépés 🙂

          • 2018.03.21. at 13:06
            Permalink

            Az 1.6-os motort csak modernizálták a franciák. A váltó francia (ez jó pont, mert nem legalább nem üvöltve sír, mint a többi Ladában az orosz). A padlólemeze egyezik a Loganéval. Az elektronika mellett valószínűleg a műanyagok és a kapcsolók is a Renault beszállítóitól származnak, mert ebben már nincs sérülésveszély az eldolgozatlan peremeknél, éleknél. És az is elég beszédes, hogy felénk úgy próbálja az importőr eladni a típust, hogy kihangsúlyozza, hogy az első teljes mértékben Renault-Nissan fejlesztésű Lada.

  • 2018.03.21. at 16:48
    Permalink

    Vestát valóban Renault-Nissan segítségével fejlesztették DE! 300(!) ponton módosítottak-etősítettek rajta,hogy az orosz (és magyar…) útviszonyoknak is megfeleljen. Azért kíváncsi lennék melyik “nyugati” személyautónak 30cm a gázlómélysége (még sok SUVnak sem…) 2002-óta minden Ladának és Uaznak Bosch elektronikával rendelkezik. Uazra rátérve nem csak magyarországon,cseh és szlovákiában hanem németországban is árulják őket újan. Sőt németországban kezdték aztán jött csehország ,szlovákia aztán mo. De hogy teljes legyen a sor motork is vannak amik a KGST-ből valók:Romet,Junak mibdkettő megvásárolható újan magyarországon.

    • 2018.03.21. at 17:59
      Permalink

      A hírek szerint jövőre már gyártani fogják a hibrid UAZ Profikat, meg készülnek egy Duster-riválissal is “3170” néven. Nem az ős 452-essel kell itt foglalkozni, hanem azzal, hogy a Ladához hasonlóan láthatóan az UAZ-nál is arculatváltás és minőségi felzárkózás zajlik – utóbbi esetében a Sollers-csoport vezetése által. Az indiai autók(Mahindra) is megtalálták az utat az EU piacára, ezek után az UAZ-nak is meg kell, hogy legyen ugyanez. A Rometen meg a Junakon nagyon meglepődtem, rápillantottam a honlapjukra, piszokul felfejlődtek látszólag, én meg azt hittem, ezek a márkák már nem is léteznek…

        • 2018.03.29. at 16:54
          Permalink

          Pont ez az a minőségi szint, amit a Sollers-csoport reformjaival maga mögött hagyott az UAZ. Persze egy olyan embernek, akinek pusztán az “Oroszország” szó hallatán kiütések jelennek meg a bőrén, ezt nehéz elmagyarázni 🙂

          Inkább arra válaszolj, hogy az imádott PSA-konszerneden belül melyik modell az, amelyik akár csak egy KICSIT is képes terepen boldogulni. Akár csak egy icipicit…

  • 2018.03.23. at 16:07
    Permalink

    Nagy kár, hogy a sajtófotók köszönőviszonyban sincsenek a valósággal. Ennyi pénzért örülhetünk, hogy mindkét irányba tekerhető a kormánykerék 🙂

Vélemény, hozzászólás?