Felemásan alakul eddig a Renault elektrifikációs stratégiája az európai újautó-piacon.
Az R5 óriási siker lett - 2025-ben még az Év Autójának is megválasztották - emellett úgy tűnik a 4-es is erős szereplőnek ígérkezik, míg
a nemrégiben bemutatott Twingo a kedvező vételárával az egyik legkelendőbb elektromos modellé válhat. Ezzel szemben a jelengenerációs Megane eladási számai nem túl kecsegtetőek, de
a 2024-ben az Év Autójának választott Scenic sem tudott átütő sikert elérni.
Francois Provost, a Renault Csoport nemrégiben megválasztott vezérigazgatója arról beszélt a múlt heti Twingo világpremieren, hogy a nagyobb autók élveznek prioritást cégcsoporton belül, mivel ezekben a szegmensekben még bőven tudnak hova fejlődni - nyilatkozta az Auto Express magazinnak. Hozzátette, már fejlesztik a vadiúj platformot, amelyre az új Megane és Scenic is épül majd, viszont a felsorolásban említette az Austral, Espace és Rafale modelleket is, amelyek kizárólag hibridként (és PHEV-ként) érhetőek el. Tehát szinte biztosan egy olyan padlólemez készül a Renault tervezőasztalánál, amely egyaránt képes lesz befogadni a különböző belső égésű erőforrásokat, valamint a villanymotorokat is. Így vélhetően a francia konszern is az egyre több gyártó által alkalmazott útra lép, vagyis egy adott típusnak lesz benzinmotoros és tisztán elektromos kivitele is, a vásárló pedig dönthet, melyik mellett teszi le a voksát.
Fabrice Cambolive, a Renault márkaigazgatója kiemelte: amennyiben az átállás nem történik annyira gyorsan mint azt várták, úgy a konnektoros hibridek, illetve a hatótávnövelő belső égésű motorral (EREV) ellátott hajtásláncok jelenthetik az átmenetet - amit a Renault is támogat.