A márka története
Alighanem még nem is látott automobilt Michio Suzuki, amikor Hamamatsuban 1909-ben kötÅ‘gépek gyártására megalapÃtotta a Suzuki Loom Works-t. A szépen prosperáló cég profilbÅ‘vÃtésére már 1937-ben épÃtettek kisautó-prototÃpusokat, de motorral hajtott sorozatgyártású járműre még 1952-ig kellett várni, a háború súlyos kárai után a mai székhelyén újjáépült üzem megkezdte a Suzuki kerékpár-segédmotor gyártását. Ennek hatalmas sikerén felbuzdulva a közben tÅ‘zsdére vitt cég nevét 1954-ben Suzuki Motor Co., Ltd.-re változtatták, majd a következÅ‘ évben bemutatták elsÅ‘ miniautójukat, a kéthengeres, 360 köbcentis Suzulight-ot. 1961-ben új üzemet épÃtenek, amelyben megkezdik a Suzulight Carry miniteherautó sorozatgyártását is. A cég hatalmas fejlÅ‘désnek indul, de nem mint autógyár, hanem mint motorkerékpárok, csónakmotorok gyártója szerez nemzetközi (el)ismertséget. 1970-ben bemutatják a szintén kéthengeres, 360 köbcentis motorú, de 4×4-es hajtású Jimny mini terepjárót, mely utódaival a Suzukit a kisméretű terepjárók specialistájává teszi. A cég nagyratörÅ‘ autós terveit az 1979-ben bevezetett Alto, majd az 1983-as Swift volt hivatott megvalósÃtani, a következÅ‘ években a világ számos pontján épÃtettek összeszerelÅ‘ üzemet, kiépült az európai és amerikai autó-értékesÃtési hálózat.
Eközben a GM megszerezte a Suzuki 5.3%-át, majd részesedését 1998-ban 10, 2000-ben már 20%-ra növelt, de 2006-ra ismét 3%-ra csökkentett…
1991-tÅ‘l a Suzuki a mi autónk: megalakul a Magyar Suzuki Corp. és egy évre rá beindul az esztergomi autógyárban a Swift, majd 2000-tÅ‘l a Wagon R+ gyártása. Ebben az évtizedben már egyre szélesedÅ‘ modellpalettájával, világszerte erÅ‘teljes terjeszkedésével már a jelentÅ‘sebb autógyártók sorában emlÃthetjük a Suzukit.
2003-ban Esztergomban megkezdÅ‘dik az Ignis, majd az új Swift összeszerelése, 2006-tól pedig a Fiat-al közös SX4 is gazdagÃtja a kÃnálatot, melyet a 2008-ban bevezetett Splash és Alto hivatott naprakészen tartani.
2010-ben az esztergomi szalagokat az új Swift gyártására állÃtották át.
2011-ben jelent meg a márka első középkategóriás modellje, a Kizashi. A japánból érkező négyajtós csakis automata váltóval, összkerékhajtással és viszonylag nagy, 2,4 literes motorral érkezik a hazai piacra.