A piac legmenőbb crossoverének szánják: neked bejön az új C-HR?

Íme a még vagányabb Toyota C-HR, a japán kupé-SUV második generációja

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Minden részletét arra hegyezték ki, hogy már első ránézésre kiábrándíthatatlanul beleszeress: a világon az első között láttuk az új C-HR generációt, íme a képek és az adatok a sokak által várt újdonságról! Neked bejön, vagy éppen taszít ez a formaterv?

Az eredeti C-HR sem volt piskóta a maga idejében: formabontó, látványos, már talán túl kesze-kusza vonalakkal operáló, első ránézésre bekategorizálhatatlan autóként lépett a piacra 2016-ban. A siker azonban elsöprő volt, látszik, hogy a Toyota marketingesei megtették a kellő piackutatást a tervezés előtt. Most is hasonló procedúrával álltak neki a fejlesztésnek, a cél pedig egyértelműen az volt, hogy az új generáció minden egyes vonásával az érzelmeidre hasson. A korábban már megvillantott koncepció népszerűsége után egyértelmű volt, hogy a végeredménynek közel kell állnia a tanulmányhoz, ezt teljes mértékben megvalósították a mérnökök és a dizájnerek, ráadásul sikerült annyi funkcionalitást és praktikumot is belepréselni, hogy ne csak egy látványos showműsor legyen az új C-HR, hanem egy valóban jó autó is.
Hirdetés
Ehhez rögtön hozzájárulnak az autó méretei: lényegében a legnépszerűbb, Corolla méreteket hozza egy ezerszer menőbb csomagolásban. Ráadásul az arányai is teljesen rendben vannak, bárhonnan nézed, tökéletes helyre húzzák a formák a szemeidet: amennyire lehetett, eltüntették a felületeket megtörő hézagokat, ha pedig mégsem lehetett egy nagy lemezből megoldani, akkor okosan rejtették el a felesleges határvonalakat. Az egyik ilyen trükk a kéttónusú fényezés, amely a modern Toyotáktól megszokott stílusából indul ki, ám vadabb, merészebb a korábbiaknál, és sokkal jobban összhangban áll a karosszéria éleivel, ezzel kiemelve azokat. Mindezt az akár 20 colos, kéttónusú könnyűfém-felnik fejelik meg némi extra ízzel. Nem csak távolról gyönyörű azonban az újdonság, a részletekre is legalább akkora hangsúlyt fektettek, mint az összképre. És hogy miért pont nekünk, pont itthon kellene menőnek lennie? Mert ezt a modellt nem Japánnak, nem Amerikának, de még csak nem is Kínának tervezték, hanem nekünk európaiaknak, ráadásul itt Európában. A nyers dizájnnál azonban fontosabb, hogy a vagány részletek sem vesznek el a használhatóságból. A besüllyedő kilincsek például egy meglepően praktikus megoldással nyílnak, egyes más gyártókkal ellentétben nem jelent problémát a bejutás akkor sem, ha életedben először kell kilogikázni a működésüket.
Hirdetés
Ha pedig bejutottál akkor döbbensz meg igazán: ez nem a megszokott, jól bevált, már-már unalmas Toyota beltér. Persze, a részleteket felismered, és minden kézre is áll, ám a modern és milliméter-pontossággal az európaiak ízlésére kiszámolt csomagolás egy teljesen új élményt ad. Ráadásul a modern dizájnelemek is funkciót kaptak: a márka történetében először alkalmazott hangulatvilágítás például a fűtés és hűtés aktuális stádiumához alkalmazkodhat menet közben, ajtónyitás előtt pedig a potenciális veszélyekre figyelmeztet, például ha egy kerékpáros vagy motoros közelít éppen. Mindezt a megszokottnál minőségibb anyagokba csomagolták: a hasonló méretű Corolla Cross ehhez képest egyenesen puritánnak hat, pedig az is a lehető legmagasabb extralistával járt nálunk. A hátsó ajtókon azért itt is érződik a spórolás, de közel sem annyira vészes a dolog, mint a legtöbb modern, nem prémium modellben.
Hirdetés
A kényelemre is figyeltek, az ülések megfelelő méretűek, jól tartanak, a sofőroldalon elektromos állítás és memóriafunkció is akad, bár az utasoldalon karokkal és pumpákkal mozog a fotel. A tartása viszont az anyósülésnek és a hátsó padnak is remek, ahogy a helykínálattal sincs probléma. Mind a két sorban kényelmesen elfér ugyanis két felnőtt. A csomagtartó is látványosan nőtt, a kupés forma végett továbbra is hatalmas és praktikus, ráadásul sík padlóssá kombinálható és még alatta is találsz tárolórekeszeket. Az új modellek a legújabb, ötödik generációs Toyota technológiát használják, amely a fokozott teljesítmény és az alacsony károsanyag-kibocsátás kategóriaelső kombinációját biztosítják. A kínálat 1,8 és 2,0 literes hibrid változatokat, valamint egy 2,0 literes plug-in hibrid modellt foglal magában, amelyek a Hybrid 140, Hybrid 200 és Plug-in Hybrid 220 névre hallgatnak. Negyedik opcióként a Hybrid 200 AWD-i intelligens összkerékhajtással is elérhető.

A legnagyobb dobás a zöld rendszámos változat, amely rengeteg fontos funkcióval érkezik.

A városi használatot megkönnyítő, három fokozatban állítható Regeneration Boost "egypedálos" funkció mellett a navigáció segítségével a hajtáslánc felismeri a legjobb lehetőségeket az akkumulátor töltésére, és automatikusan a legoptimálisabb módot használja: nem fogja elfogyasztani az áramtartalékát az autópályán csak azért, hogy aztán a városban járassa a benzinmotort. Az új geofencing funkció erre egy további lapáttal is rátesz: a C-HR PHEV automatikusan elektromos üzemmódra vált, amikor az autóval alacsony károsanyag-kibocsátású zónába hajtanak be. Mindemellett erő is akad bőven, a legerősebb változat 7,4 másodperc alatt éri el állórajtból a 100 km/órát. Az új C-HR-hez digitális kulcs funkció is elérhető lesz, ezzel elég a telefonodat magadnál tartani, hogy kinyithasd és elindíthasd az autót. A fedélzeti rendszer hangvezérlést és vezeték nélküli okostelefon-csatlakozást is tud, a MyT okostelefon-alkalmazással pedig az autó funkcióinak távvezérlésére is van lehetőség.

Akad továbbá automatikus parkolási funkció is, ráadásul távvezérlésű parkolással a járművön kívülről.

Az új Toyota C-HR minden változata megkapja továbbá a Toyota Safety Sense legújabb, aktív biztonsági és vezetéstámogató rendszereinek sorát. Ilyen az új, hirtelen gyorsítást megakadályozó rendszer, amely korlátozza a gázpedál hirtelen lenyomására adott reakciót, ha akadály van az autó előtt, a proaktív vezetési asszisztens, amely alacsony sebességnél gázelvételkor együtt lassít a forgalommal, illetve a kormányzási asszisztens, amely felismeri a kanyarokat, és beállítja a kormányrásegítés erejét, ezzel segítve a vezetőt simán és stabilan tartani az íveket. Extra biztonsági csomagban elérhető sávváltás asszisztens, automata reflektor, illetve a forgalmi dugókat teljesen automatizáló, az elöl haladót automatikusan, beavatkozás nélkül követő rendszer is. A fokozott kényelem érdekében a jövőben érkező szoftverfrissítések vezeték nélkül is telepíthetők, anélkül, hogy az autót el kellene vinni egy márkaszervizbe. Az új Toyota C-HR ráadásul rögtön a csúcson kezdi, két különleges Premiere Edition modellel mutatkozik be, lényegében a legjobban extrázott és a legvagányabb küllemű autókkal kezdi meg a hódítást. A GR SPORT Premiere Edition stílusos GR részletekkel gazdagítja a látványt, beleértve a hűtőrács G-hálós mintáját, a 20 colos könnyűfém felnigarnitúrát, a GR jelvényt, a fekete díszítést a középkonzolon, illetve a fejtámlákon dombornyomott GR logóval ellátott első sportüléseket. Ez a kivitel a Precious Silver ezüst-fekete kéttónusú kivitelben mutatkozik be, de természetesen más színekben is kérhető. A felszereltség részét képezi a head-up kijelző és a JBL prémium audiorendszer is. A sportosság helyett a luxust hangsúlyozza ki a High Premiere Edition, amely alapesetben jellegzetes, sárgás színű kéttónusú fényezéssel rendelkezik. Az utastérbe perforált bőrülések, head-up kijelző és panorámatető is került. Ha bejön a koncepcióautós látvány, a végtelenségig digitalizált felhasználói élmény, a kizárólag hibridekből álló hajtáslánc, valamint a korrekt teljesítmény és dinamika, akkor minden bizonnyal abba a körbe tartozol, akiknek a Toyota az új C-HR-t fejlesztette. Ebben az esetben hamarosan az online előrendelésre is megnyílik a lehetőség.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2023.06.26. at 11:13
    Permalink

    “Mélyrepülő”,földközelben sikló négykerekű ŰRHAJÓ.Nagyon fájintos!!!

    Modern és futurisztikus,ami miatt tényleg elhiszem,hogy a 21.században vagyunk,s nem egy unalmas,biztonsági játékos kispolgári ízlésű izé.

  • 2023.06.26. at 15:01
    Permalink

    Hát ha bemutatóra is csak ilyen jól látható illesztési hézagokkal gazdagon felszerelt példányt sikerült hozniuk, akkor kíváncsi vagyok milyenek lesznek a gyártásba kerülő, alapáras változatok. Amit az emberek venni fognak az ugye közelebb fog állni felszereltségben egy Daciához, mint ehhez a GR Sport hibrid limited alcantarás-bőrös parasztvakításhoz.
    S ha ezek a 20 colos felnik így eltűnnek az ormótlanul túlméretezett kerékjáratokban, akkor hogy mutat majd a belépő 16 vagy 17 colos? Mondjuk ha felfüggesztés helyett kerékméretből akarják megoldani a futómű hangolást azt azért meg lehet előlegezni neki, hogy valószínűleg Toyotásan pocsék marad a menetkényelem és úttartás.
    A hátsó rész meg…egyre inkább azon vagyok, hogy ezeket valójában nem 5 üléses autóknak tervezi a Toyota, hanem 2+3. A ’80-as években volt divat ez a szükség hátsó sor ahova nyilván nem ültettek be senkit, de papíron ott volt, hogy több üléses a jármű.

    • 2023.06.26. at 15:14
      Permalink

      Neki kolléga kommentjét nem minősitve megjegyezném: gyakorló CHR-es ként az úttartás és menetkényelem rendben van. 1100km egy szuszra simán bevállalható. A felszereltség több mint elég. Egyedül az átlós hátralátás nem teljes, de hát a forma ezt adja ki. Szerethető autó.

  • 2023.06.27. at 08:28
    Permalink

    Az én kocsimon mondjuk csak 19 colos felnik vannak, de legalább nem tűnnek el mögötte a féktárcsák, teljesen kitöltik a helyet. Ezen meg olyan kis aranyosak. 🙂
    Arra már nem költöttek a japók, a malomkerék a lényeg.

  • 2023.06.27. at 17:20
    Permalink

    Nekem nem tetszik, de mindenki maga dönti el. Kinek a szőke, kinek a barna 🙂
    Főleg az orrész, ami nagyon gáz szerintem. Az egész fiorma meg olyan, mintha egy szamuráj össze-vissza hadonászott volna a kardjával és ez lett a végeredmény. De ez több Toyota és Lexus esetében így van. A beltér rendben, és pozitívum, hogy végre a hátsó ajtón lévő kilincs a helyére került, szerencsére már nem fent az ablak mellett van.

  • 2023.06.29. at 14:45
    Permalink

    Ez a formaterv is direkt lett elrontva? Jól nézne ki az autó, ha a hátsó ajtókon nem ilyen csoffadt kis ablak lenne. Így viszont sajnos ronda.
    Az előző C-HR-en is a hátsó ajtó ablakai rondítják el a formát. Az ember ha meglát egy ilyet, már nyúlna a csőtollért, hogy berajzolja a hátsó ablak helyes ívét.

  • 2023.06.30. at 23:17
    Permalink

    “Minden részletét arra hegyezték ki, hogy már első ránézésre kiábrándíthatatlanul beleszeress:”

    Hogy mi van?! Mit szedett a kedves újságíró?! Ez egy guruló ortopéd cipő. Émelyítően ocsmány!!! Zabáljátok farkasétvággyal, beteg konzumidióták!

Vélemény, hozzászólás?