Már az új HR-V-t is az e:HEV technológia hajtja
Szűk 3 éve jelentette be a Honda, hogy 2022-re minden európai modelljébÅ‘l szeretne legalább hibrid alternatÃvát kÃnálni a vásárlóinak. Az azóta eltelt idÅ‘szakban megjelent a tisztán elektromos városi kisautó a Honda e, illetve megkapta az e:HEV névre keresztelt hibrid hajtásláncot a Jazz, a HR-V, a CR-V és a nemsokára érkezÅ‘ 11. generációs Civicben is ez felel majd a kasztni mozgatásáért. Az e:HEV rendszer lényege, hogy az erÅ‘forrás nem igényel külsÅ‘ töltést, autó többek közt magának termeli vissza a fékezéskor és lassuláskor felszabaduló energiát. A Honda rendszerében a benzinmotor kisebb sebességnél csupán áramot termel, mÃg nagyobb tempónál már a hajtásba is besegÃt.
Az idén érkezÅ‘ Civic Type R lesz az utolsó tisztán belsőégésű motorral szerelt tÃpusa a Hondának
A japánok ezúttal egy 116 kilométeres tesztút során kÃsérleteztek új erÅ‘forrásukkal. Az útvonalat annak jegyében tervezték meg, hogy minél változatosabb forgalmi és útviszonyok közepette mérjék le a motor erÅ‘sségeit, vagy épp gyengeségeit. A Honda saját mérései során a HR-V átlagban 1,1 literrel, mÃg városi környezetben akár 4,5 literrel fogyaszt kevesebbet, mint a hasonló szegmensben mozgó lágy hibrid vetélytársai - bár a Honda nem közölt részleteket, pontosan melyik modellel mérték össze adataikat. Emellett a japánok a plug-in hibrid rendszereknél is hatékonyabbnak Ãrták le e:HEV néven futó rendszerüket; városon kÃvül méréseik szerint 3%-kal hatékonyabb az erÅ‘forrásuk.