Gyors kanyar után terepakadály és vizes pálya
A legújabb Mercedes-Benz SUV-okat és AMG sportmodelleket vezettük a Star Experience roadshow-n
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
A Mercedes-Benz Star Experience alapvetően egy ügyfeleknek szánt élményprogram, de az újságírók is élvezték a csapatást, méghozzá nagyon.
A reggeli hűvös fényben már vár a flotta - kisuvickolva és teletankolva
Csillagpróba. Írtunk már a vezetéstechnikai képzések fontosságáról, nem is egyszer. Kiadónk is elvitte tavaly a sokat autózó kollégáit egy ilyenre, a gyakorlat szerint még a legrutinosabbak is láttak, hallottak, vagy akár tapasztaltak újat. Írtunk már arról is, hogy a Mercedes-Benz minden itthon eladott autóhoz ad egy vezetéstechnikai kurzust is az etyeki drivingcamp tanpályán. Tavasszal a CLS tesztautóval végigpróbáltam az összes gyakorlatot és nagyon tetszett, amit láttam. A Mercedes-Benz Star Experience őszi állomásán éppen ezért az újságírókat a Mercedes sokkal inkább a komoly gyakorlás és tanulás helyett az élményvezetés irányába vitte. Egyúttal több, eddig nem próbált modellel szerezhettünk tapasztalatot aszfalton és tereppályán is.[BANNER type="1"]
Egy kis eligazítás és az elmélet sosem árt, aztán mehet a csapatás, de csakis instruktori felügyelettel. A legtöbb kolléga és az ügyfelek is ezen a rendezvényen láthattak élőben először GLC-t
Az új Mercik jók. Az S-osztály 2013-as bemutatása, aztán a tavaly kihozott C-osztály egyértelműen megmutatja, hogy nagyjából mit is gondolnak Stuttgartban a prémiumautókról, így a kétezertízes évek közepén. A klasszikus vonalú, de nem feltétlenül múltidéző külső formák megosztották a közönséget, de mára elültek a negatív felhangok. Talán évek óta most lehet a leginkább boldog az a vásárló is, aki egy egy sokkülős felnis, fabetétes, világos belsejű, szalon hangulatú luxusautóra vágyik. És az ő komplett ellentéte is, aki hideg fémekkel berendezett, sportüléses, hatalmas felniken guruló verdát akar. Az elegáns és a sportos vonal egyszerre, egymás mellett megállja a helyét, a Mercedes meg megtalálta végre a saját útját. Autói nagyon mások, mint a fő konkurens Audi és BMW modelljei, és ez így is van rendjén. A mai új Mercikbe ülve ugyanakkor hamar ugyanolyan otthonosan érezhetjük magunkat, mint azokban a régiekben, amiknek a minősége máig élteti a márka jó hírnevét.
Az országúti modulon banálisnak tűnő, de sajnos sok sofőrnek új igazságokra derülhet fény. Ez akkor nem baj, ha minél többen részt tudnak venni ilyen vezetéstechnikai tréningeken
A C-k és a CLA-k is nagyon jól mozognak a drivingcamp gyors körén, de az igazi élvezet az AMG-kkel nyomni. Sokkal több van bennük, mint amit az átlagsofőr (így én is) kiautózhat, pláne közúton. Az érzés mégis magával ragadó
Igen erős a SUV-kínálat. A kompakt GLA-val kezdve a Mercedes mára egy öttagú modellkínálatot alakított ki szabadidő-autókból. Ezek közül a GLA-t nevezhetjük akár crossovernek is, bezzeg a nagy és legendás ős, a G-osztály esetében nem kell gondolkodni, hogy rögtön rávágjuk: az az igazi terepjáró. Az átnevezési hullám még nem ért véget, a nagy GL-t a modellfrissítéskor váltó GLS-t épp a napokban láthattuk, de alapjaiban nem fog megváltozni a leginkább Amerikának szánt modell. A harmadik szériás ML már GLE, legforróbb változata a GLE Coupé, amit már AMG változatban teszteltünk. Én eddig nem próbáltam, de azt kell mondjam, tetszett az ereje és az összeszedettsége is. A drivingcamp szűk kanyarjaiban is jól mozgott. A GLE Coupénál kisebb, olcsóbb és szolidabb is a GLC, talán emiatt is tetszett annyira az év egyik Mercedes újdonsága. A GLK-t váltó modell és az alapjait adó C-osztály szerintem a ma kapható két legjobb termék csillaggal az orrán.
Nem elég, ha felmegy, le is kell jönnie. Odafelé a 4ETS trakciórendszer, visszafelé meg az állítható sebességű lejtmenetvezérlő segít
Mik ezek az épített akadályok? Gondoltam én, aztán meg csak néztem, hogy hűha, mi lesz itt. Ami a G-nek alapáron gyerekjáték, az a GLE terepcsomagos változatával is teljesíthető feladat
A felülmúlhatatlan kocka és a többiek. A program része volt, hogy instruktorokkal olyan terepakadályokon lépdeltünk át a SUV modellekkel, hogy csak néztünk. Ez az a programpont, amit senkinek nem ajánlanánk otthoni kipróbálásra. Gyakorlás és a segítő rendszerek pontos ismerete nélkül hiába van ott a 4Matic modellek 4ETS trakciórendszere, meg az intelligens lejtmenetvezérlő. Instruktoraink elmagyarázták, hogy elektromos fékdifferenciállal és a rendelkezésre álló, vagy adott esetben légrugóval növelhető hasmagassággal is elmennek ezek az autók szinte mindenhol. A lényeg, hogy finom gázpedálkezeléssel egyértelmű utasítást adjunk, így az autó meg tudja osztani a nyomatékot és a legjobban tapadó kerekeknek át is képes azt adni. Ahova ez sem elég, oda kell az elektronikusan kapcsolható differenciálzár, amiből a G-osztályban három is van - tengelyenként egy, illetve még egy középen. Az opcionális terepcsomagokkal meg a kínálat szabadidő-autói is igazi terepjárókká válhatnak.
A rántópad sosem téved, csak az ember lehet lassú. A gyakorlás mindenkinek jót tesz, a Mercedesek meg ott segítik a sofőrt, ahol csak tudják
AMG-t a mindennapokra! A BMW után a Mercedes is meglépte azt, hogy az alapváltozatok és a kőkemény sportmodellek között több fokozatban kínálja sportosabb autóit. A Mercedeseket lehet kérni Avantgarde változatban, álló helyett a hűtőmaszkra szerelt csillaggal, hozzá egy sportfutómű és kész is a diszkrét sportosítás, fiatalítás. Ha ennél többre vágyik az ember AMG sportcsomagot is kérhet két részben, lehet csak külsőt rendelni nagy felnikkel és mély kötényekkel, de a sötét tónusú belsőt akár ki is lehet hagyni. Eddig voltak a kőkemény AMG változatok, de már végre itt van ezeknek a napi használatra szelídített változata is. A C-osztály esetében a Mercedes-AMG C 63 alá pozicionált ilyen modell a C 450 AMG Sport 4Matic. 476 lóerős V8-as helyett benne 367 lóerős, felöltött, 3 literes V6-os dolgozik. Nyomatéka 520 Nm, amit 2000 és 4200 között főtengelyfordulaton szállít. Az AMG motortuningot AMG fékek és futómű teszik teljessé, és a külső-belső optikai tuning is magáért beszél.
A C-osztály nagyon finom a V6-os benzinessel, pláne ha az a 450 AMG
A C 450 AMG az új kedvencem. Hogy mindez mire elég? Nos, a drivingcamp nagy körén próbálva mindenre. Összkerékhajtásával abszolút támogatólag viselkedik, csodás a fékje, gyors a váltója és bár a sima C 400 is nagyon tisztességesen mozgott ugyanitt, az AMG tuningos változaton érződik, hogy jól bírja ezt a fajta strapát. És közben vidáman nagyokat durrog a négy kipufogóvégén át. 4,9 másodperc alatt van százon, a padlógázas gyorsítások szédítőek. Más ha valamit te csinálsz, vagy veled csinálják, így nem csoda, hogy egy enyhe hányinger mellett meg is szédültem, miközben kollégám játszi könnyedséggel fűzte a kanyarokat. A C 450 AMG-ben az a legjobb, hogy egy átlagsofőr is pár perc alatt nagy királynak érezheti benne magát, ha viszont meg tudjuk állni, egész szolid maradhat. A gyári vegyes fogyasztása lehet 7,9 liter is, az alapára meg "csak" 17,3 millió forint, ami a tudásához képest baráti ajánlat, például a csak 326 lóerős BMW 340i 14,4 milliójához képest.
























Hmmm biztos jó a C450 főleg hogy az AMG futóművét kapja viszont ha csak lóerőre megyünk és mindennapi használatra ” nem kell megvenni kötelezően a 18 as kereket ” akkor jobb választás lehet egy C400 + Brabus Chipp a maga 400 lóerejével és 550 nm nyomatékával sokkal erősebb mint a C450 mindezt bruttó 5.000 euróért … és még spórolunk is párezer eurót a C450 árához képest .