Megkapja az IS a Lexus új turbós négyhengeresét?

A Lexus NX-ben debütált 2,0 literes turbómotort az IS-be is beépíthetik

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Az NX 200t után az IS lehetne a második turbós Lexus. A 2,0 literes négyhengeres az európai konkurensekhez hasonlóan alapmotor lenne.


Az NX első képeinek közlésekor még nem tudtunk semmi adatot a Lexus legújabb motorjáról, csak azt, hogy a 2,0 literes négyhengeres lesz a japán luxusmárka első turbós benzinese. Most már hivatalosan is megerősítették, hogy 238 lóerős, nyomatéka 250 Nm. Ezzel az IS 250 2.5-ös, vérszegény V6-osánál - változatlan nyomaték mellett - erősebb 30 lóerővel.
Hirdetés
Logikusnak tűnik, hogy az új, 2,0 literes turbó váltsa a 2.5-ös szívót, s a Lexus lépése érthető is lenne, hiszen egyrészt a konkurens BMW 3-as és a Mercedes C is ilyen motorokkal megy, másrészt a szén-dioxid kibocsátás flottaszintű csökkentéséhez is jól jön a hibridek tolása mellett a downsizing, azaz a leméretezés. Még nem tudni, hogy mikor mutatkozhat be a turbós IS, de a sajtóértesülések szerint csak 2016-ra várható a 200t érkezése.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.29. at 09:47
    Permalink

    350 Nm az a 250 … egyébként meg már levédette a Lexus a gs200t elnevezést ugyan ezzel a motorral mint ami a cikkben szerepel ” http://lexusenthusiast.com/2013/11/07/lexus-gs-200t-trademarked-in-japan/ ” állítólag jön egy sima szívó verzió 2.000 ccm ” mondjuk arra kíváncsi leszek az mit fog muzsikálni az amúgy is 100-150 kg val nehezebb autóban mint a konkurenciái ” egy turbós 2.000 ccm kb 190 le körül és egy jóval erősebb verzió ami szintén 2.000 ccm kb 245-265 le és 360-380 nm körül …már csak azért is több mint 350 nm lesz a motor mert kb 2 hónapja olvastam valami japán mérnök nyilatkozott , hogy mennyire büszkék az új motorra és , hogy a BMW csak 350 nm tud az övéké meg 380 nm-t … a 2.5 v6 ossal meg semmi probléma sincs én inkább azt fejlesztettem volna tovább nagyobb sűrítéssel és egy jobb váltóval … de hát papíron kell hogy jobban fogyasszon egy kocsi nem a való életben … papíron meg a 2.000 ccm turbós jobban fogyaszt mint egy 2.500ccm szívó motor …. sajnos.

Vélemény, hozzászólás?