Ez a Mini már mindent tud
Bemutatkozott a harmadik generációs Mini
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Kissé agresszívabb, amúgy hosszabb, szélesebb, magasabb, tágasabb, gazdagabban felszerelhető lett az új Mini. Csomagtere is nőtt.
És íme, november 19-én Angliában, Oxfordban leleplezték: megjött a legújabb Mini, a modernkori harmadik, az őshöz, de a közvetlen elődökhöz képest is nagyot nőtt legfrissebb nemzedék. Hosszúsága 98, szélessége 44, magassága 7, tengelytávolsága 28 milliméterrel gyarapodott, nyomtávban elöl 42, hátul 34 mm a plusz. Méretei így a következők (h/sz/m/tt): 3821 (Cooper S: 3850)/1727/1414/2495 mm
[BANNER type="1"]
A BMW félig angol prémium kisautója első ránézésre, arányaiban és karakterében alig változott, de részleteiben más: pofája agresszívabb a Cooper S-nél különösen vadócra sikeredett lökhárítóba mélyen behúzott, krómkeretes hatszögletű hűtőráccsal és a sarkokba biggyesztett fényszórókkal, míg az oldalsó irányjelző, a fekete oszlopok és a fekete körbeműanyagozás a szokásos képet mutatják. Öt új külső szín lesz, a tetőt felár nélkül kontrasztárnyalatú fényezéssel is lehet kérni
Hátul is maradt krómkeretes a (kissé méretesebb) lámpa, elöl-hátul (és bent is) opció a LED-es világítás. Az első fényszóró mindenestül LED-es is lehet. A Cooper S-nél ezentúl is dupla kipufogó rotyog, a tetőspoiler szintén klassz
A duplafenekű csomagtér 51-gyel bővülve 211 literesre nőtt (akkora, mint egy Suzuki Swifté), a hátsó üléstámla 60:40 arányban osztva síkba dönthető
Öten eztán sem préselődhetnek a Minibe, de újak az ülések elöl növelt állíthatósági tartománnyal és hátul hosszabb ülőpárnával (+ 23 mm). Hátul bővült a vállszélesség, tágasabb a lábtér, s kényelmesebb a be-, illetve kiszállás. Igazán kényelmes majd persze az ötajtósnál lesz, mert később ötajtósan is jön a modell (a háromajtós forgalmazása 2014 tavaszán startol), továbbá nyilván kombiként és vászontetővel is
A stílus hagyományosan egyedi, a koncepció bezzeg új: a sebesség- és a fordulatszámmérő a kormány mögé költözött, a központi kijelző különféle fényhatásokkal operál, s akár 8,8 col képátlójú színes monitoron át ontja az információk seregét. A navigációs, szórakoztató, telefon- és járműfunkciókat a középkonzol MINI Controller gombjával lehet kezelni. Lesz kulcs nélküli nyitás/indítás, Head-Up Display, sofőrsegédek garmadája az elektromos ablakemelők kapcsolói az ajtókra vándoroltak. Sportos és zöld programmal üzemmódválasztót és dinamikus csillapítás-szabályzást is kapott a Mini. Green, azaz zöld üzemmódban - automata sebességváltóval - a hajtásláncot leválasztó vitorlázás is lehetséges
A bevezetéskor három motor lesz elérhető TwinPower Turbo (a benzineseknél közvetlen befecskendezéses, változó szelepvezérléses és vezérműtengely-állításos, a dízelnél változó geometriájú feltöltéses, common-rail közvetlen befecskendezéses, 2000 bar max. befecskendezési nyomásos) technikával: a Cooper benzinese 136 lóerős és 220 Nm nyomatékú 3 hengeres 1,5 literes, a Cooper S-é 192 lovas és 280 Nm-es 4 hengeres 2,0 literes, a Cooper D gázolajos 116 lóerős és 270 Nm-es 3 hengeres 1,5 literes. A váltó alapból 6 fokozatú manuális, extraként 6 gangos automata vagy sport-automata egyaránt új fejlesztéssel és stop-start rendszerrel. A dinamika javult, a tömeg, a fogyasztás és a károsanyag-kibocsátás csökkent, a bajnok a Cooper D 3,5-3,8 l/100 km-es étvággyal és 92-99 g/km-es CO2-emisszióval. A Cooper vegyes fogyasztása 4,5-4,8, az automatával 100-ra 6,7 mp sprintelő Cooper S-é 5,2-5,8 l/100 km abroncstól és váltótól függően. A gokartos vezethetőség megtartásának ígéretével új az elektromechanikus szervokormány immár szériában Servotronic funkcióval, új a futómű is egy helyen ágyazott, nagyszilárdságú acél lengőkarhoz csatlakozó rugóstaggal és alumínium függőcsappal kialakított első felfüggesztéssel, a segédváz ugyancsak nagyszilárdságú acél; hátul többkaros a felfüggesztés. Az ESP elektronikus differenciálzár-hatású funkciós a Cooper S esetében Performance Controllal. A fékeket is átméretezték, a kerékméret 15-18", a légellenállási együttható cw=0,28
Kameraalapú aktív sebességszabályzás, ráfutásos baleset és gyalogosgázolás veszélyére figyelmeztető rendszer önműködő fékezési funkcióval, távfény-asszisztens, táblafelismerés, parkolóasszisztens, tolatókamera, minden van. A gyalogosvédelem szolgálatában "félaktív" motorházfedél-rögzítés is. Meg okostelefon-kompatibilitás, üvegtető, ülésfűtés, navigáció, harman kardon hifi, stb., személyre szabhatóság matricákkal, kárpitokkal, széles palettával. Magyarországi ár még nincs, hamarosan One és One D, Cooper SD, John Cooper Works verziók is jönnek




































































































































