Több, mint egy átlagos crossover – Subaru Crosstrek menetpróba

Sokat ígér a Subaru XV utódja, de fel tud nőni az elvárásokhoz? Erre kerestük a választ!

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Európában még szokni kell a Crosstrek modellnevet, hiszen az eredetileg 2011-ben megjelent crossovert nálunk XV néven forgalmazták, egészen mostanáig. A Hungaroringen vallattuk a Subaru újdonságát, mutatjuk, hogy milyen a gép!

Le sem tagadhatná a Subaru, hogy amerikai piac a fővadászterülete, ám a Crosstrek az öreg kontinensen is fontos típus. Amit persze mifelénk teljesen máshogy neveztek eddig, hiszen a 2011 óta forgalmazott autót itthon XV néven lehetett megtalálni a katalógusban. A Subaru bő tíz év után döntött úgy, hogy megszünteti a képzavart, és az új generációt már globálisan Crosstrek néven értékesíti. És, hogy mennyire fontos modell? Nos, például az idei év augusztusáig 127 ezer példányt adtak el belőle Európában, ami az összes 2023-ban itt értékesített Subarunak a 40 százaléka. [BANNER type="1"]
Kívülről vizsgálva le sem tagadhatná, hogy melyik modell utódja, hiszen az alapkoncepció nem sokat változott. Azonban az elődjéhez képest jobban felismerhető, karakteresebb vonalakat kapott. A fényezéstől függően feltűnő jelenség is lehet, hiszen az újonnan bevezetett Saphire Gyöngykék, a Pure Piros, vagy az Oasis Kék árnyalatok kitűnnek a tömegből. Persze, akad kevésbé rikító szürke, vagy éppen fekete is, ha valaki nem szeretne feltűnősködni. Természetesen az utastér is megújult. Az anyaghasználat minőségi, a kormány és a váltó fogása kifejezetten kellemes, sőt, még karbonbetét is jutott a tesztpéldányokba. A műszerfalat a 11,6 colos érintőképernyő uralja, amelyet függőlegesen helyeztek el, pedig ez nem túl szerencsés, mert a képernyő alsó részét nyomkodva bizony le kell venni a szemünket az útról, de a legfontosabb funkciók azért a fűthető kormánykerékről is elérhetők. Örvendetes, hogy az elődjével ellentétben itt már vezeték nélkül is működésre bírható az Android Auto és az Apple CarPlay. [BANNER type="2"] Az erőforrás pedig mi más lenne, mint egy boxermotor? 1966 óta a folytonosság jellemzi a Subarut, hiszen azóta minden autójukat boxermotorral kínálják. Persze, az elmúlt szűk 60 évben történt „némi” változás az autóiparban, ezért már a Crosstrek is villanyosított hajtáslánccal érkezik, de azért a régi értékek továbbra is megmaradtak. A szimmetrikus összkerékhajtás továbbra is adott, ezen is finom hangoltak azért, hiszen az előd 50-50-es arányához képest az új modellben már 60-40 százalékban is elosztható a nyomaték, amit a négyhengeres, kétliteres lágy hibrid nyújt. Az Uniós környezetvédelmi előírások miatt vesztett némi teljesítményt, hiszen az új crossoverben már csak 136 lóerőt kínál a Subaru (ez 11 százalékos visszalépést jelent), de a százas sprint mindössze 0,1 másodperccel lassult – hivatalosan 10,8 másodperc alatt tudja álló helyzetből, a végsebesség pedig 198 km/óra. A vezetési élményt tehát nem az eszeveszett gyorsulás, vagy az őrült kanyarvadászat adja, hanem a biztos úttartás, amire csúszós útfelületeken is számítani lehet. A Lineartronic automatikus sebességváltó is inkább a higgadt, kulturált közlekedés barátja a maga fokozatmentes kialakításával. A Crosstreckben a biztonságról a Subaru saját fejlesztésű EyeSight rendszere gondoskodik. A szoftver akár 50 km/óráról is képes megállítani az autót, ha azt érzékeli, hogy a sofőr nem ura a helyzetnek. Újdonság, hogy mostantól ez a funkció hátramenetben is működik, csakúgy, mint az X-drive, amely a terepen hivatott segítő kezet nyújtani. Az ereszkedés-szabályozás mindkét irányban remekül működik, akár üres sebességi fokozatban is. [BANNER type="3"] De mennyit kérnek a Crosstrekért? A Subaru négy felszereltségi szinttel kínálja itthon: a legolcsóbb Trend szűk 14 millió forintról indul, míg a legjobban felextrázott Platinumért már 15 milliónál is többet kérnek. A különböző csomagok ártól függetlenül minden biztonsági felszereltést tartalmaznak már alapszinten is.Viszont hajtásláncból kizárólag a kétliteres e-Boxer elérhető.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?