Megint eljárt az idő a nyolcas felett, nyolc év szereplés után távozik a kínálatból. Ahogy a hatosnál, úgy a nyolcasnál is sokat kellett várni a második felvonásra, előbbinél 14, utóbbinál közel 20 évig szüneteltették a típust. Nevében a bukólámpás utódja, felépítésében az elkaszált hatost (a más vérvonalú 6 GT nem keverendő ide) vitte tovább. A kínálat ugyanúgy kupéból, kabrióból és négyajtósból állt, természetesen a csúcson az M8 trónol.
Bár hivatalos megerősítést még nincs, várhatóan jövőre áll le a nyolcas gyártása, aminek egyik állomása az Edition M Heritage széria. Ezzel az E31 előtt tiszteleg a BMW, de komolyabb átalakítás nem várható, főleg a színekkel játszanak. Az 500 darabos sorozat az előd árnyalataiban lesz elérhető, készül piros, kék, fekete, zöld és lila autó is. Az alapot az M850i xDrive Gran Coupe adja, amit minden földi jóval megpakolnak, alapáron jár a karbon tető és az M Sport Professional csomag is. A fényezésen kívül a másik jellegzetessége a felni, ami szintén egyedi.
A teljesítményt nem érinti a változás, a megszokott 4,4 literes 530 lóerős V8-as lapul a motortérben, természetesen összkerékhajtással és nyolcfokozatú automatával megspékelve. Az amerikai vételár már hivatalos, átszámítva 47 milliót kérnek egy-egy különleges darabért.