Búcsút int az SF90-nek a Ferrari, de szomorúságra nincs ok, annak továbbfejlesztett, újracsomagolt, némileg múltidéző változata érkezik a helyére. Az első Testarossa 1984-ben érkezett, és egészen 1991-ig készült, bár maga a típus 1996-ig húzta, csak némi módosítás után az 512 nevet kapta. A középmotoros 12 hengeres egy igazi poszterautó volt a maga korában, a jellegzetes oldalsó aerodinamikai elemek könnyen felismerhetővé tették a közel 10 ezer példányban gyártott Ferrarit.
Az olaszok szerencsére nem csak ráaggatták az eredetileg az ötvenes évekből származó nevet egy tetszőleges autójukra, hanem dolgoztak is azért, hogy méltó legyen rá. Az orra kellőképpen szögletes és retró ahhoz, hogy belelássuk az ős-Testarossát, a hátulja viszont teljesen modern, az összkép mégis kellemes. A legnagyobb ziccert kihagyták, az oldalsó “csíkozás” még utalás szintjén sem jelenik meg.
Műszakilag bőven van köze az SF90-hez, például a motor is onnan származik. A 4,0 literes, ikerturbós V8-as alapjaiban egyezik, de átdolgozták a hengerfejet és a leömlőket, illetve a márka történetének legnagyobb turbóit pakolták a motorra, így érték el a 830 lóerőt. Ezt egészíti ki három villanymotor (elől kettő, hátul egy), a rendszerteljesítmény 1050 lóerő. Hála az apró, 7,45 kWh-ás akksinak, van elektromos üzemmód is, egészen mókás paraméterekkel. Ilyenkor elsőkerekessé válik a Ferrari, a tempó pedig maximum 130 km/h lehet, de ezt nem lehet sokáig élvezni, a villamos hatótáv legfeljebb 25 kilométer. A villanymotorok értelmét nem a Toyota Prius irányából kell vizsgálni, itt a bődületes teljesítmény elrése a cél, a csendes üzemmód bónusz, ami például a belvárosi korlátozott övezetekben jöhet jól. A végsebesség egyébként 330 km/h, kétszázra 6,3, százra 2,2 másodperc alatt ugrik. Az aerodinamikai ezúttal is kulcsfontosságú, az aktív és passzív elemeknek köszönhetően 250 km/h-nál már 415 kilónyi erő passzírozza az aszfalthoz a sportautót.
Bár van ennél erősebb modell, a 849 lesz normál kínálat csúcsmodellje, ami ennél feljebb van, az csak limitált szériában készül. A Testarossa kétféle karosszériával rendelhető, a nyitott Spider keményteteje 14 másodperc alatt nyitható és zárható, akár 45 km/h-ás sebesség mellett. Az olasz ár már ismert, a kupé átszámítva 180, a kabrió 196 millió forintba kerül.