Ennyibe kerül a frissített, sportosabb és fiatalosabb SEAT Arona/Ibiza páros!

Frissültek a SEAT slágertermékei

Meglehet a Cupra népszerűsítése és amerikai terjeszkedése élvez előnyt a VW Csoportnál, de a SEAT továbbra is kelendő. Ezért a kisautóikat is frissen tartják.

Nem kérdéses, hogy az Ibiza a SEAT egyik slágermodellje, igaz idehaza az Arona már megelőzte, de a két típus ugyanarra az alapra épül. Az Arona lényegében az Ibiza crossover változata, ezért is frissültek egyszerre. Mielőtt a változásokat szemügyre vennék, gyorsan egy kis típustöri: Az Ibizát 1984-ben mutatták be, azóta öt generáción keresztül több, mint 6 millió darabot adtakel belőle. Az Arona viszont csak 2017 óta létezik, mégis már 750 ezer darab eladásnál jár a SEAT, ami szép eredmény, és jól mutatja a két B-szegmensű jármű fontosságát. Valószínűleg ez a fontosság szerepet játszik abban, hogy nem gyökeres változtatást látunk, hanem egy finomhangolást. Egy olyan plasztikai műtétet, amely fiatalosabbá tette a modelleket, sőt még sportosabbá is. Igen, sportosabbá, mert hiába jött és hódított azonnal a Cupra, azért az utóbbi évtizedekben a SEAT egy sportos márka imázsát öltötte magára. Ezt pedig tökéletesen tükrözi a két kisautó (vagy nevezzük őket szubkompaktnak). Talán az Arona esetében nagyobb a változás. Nem viccelek, amikor a sportosabb kifejezéssel dobálózok. Természetesen a frissítést a szokásos módon érték el. Új lökhárítók, átrajzolt hűtőrács és fényszórók, továbbá új karosszéria színek, valamint könnyűfém felnik jelentek meg a palettán. A méhsejtmintás maszk, a morcosabb tekintet, a lökhárítóban díszelgő légbeömlők, sőt még hátul a kamu kipufogók is a sportos hatást erősítik. Az Ibizánál ugyanez a helyzet, de ez a típus alapból tudott egy kis méregzsák képét alakította ki. Azért rajta is megjelentek az új lökösök, hűtőmaszk és karcsúbb fényszórók (továbbfejlesztett technikával, jobbfényerővel). Ja, és mindkettőn a folyóírásra emlékeztető típusfeliratok jelentek meg, követve a Leon példáját. Az Ibiza ráadásul még sportosabb hátul, többek között a félkamu kipufogóvégeknek köszönhetően. Bent nem olyan látványosak a változások, viszont hasznosak. Napjaink elvárásaihoz igazították az utasteret, így megjelent a vezeték nélküli (hűtött) telefontöltő, megnőttek a kijelzők és 6 hangszórós audiorendszer is megjelent. Most alapból 8 colos a digitális műszeregység a vezető előtt, illetve 8,25 colos az infotainment érintőképernyője. De lehet nagyobbat is kérni méghozzá 10,25 colos műszeregységet és 9,2 colos infotainment kijelzőt. További szembetűnő változás a dombornyomott textil üléshuzatok alkalmazása, valamint a perforált bőr kormánykerék. Mindkét említett tétel ügyes húzás, mert a kormánykerék kimondottan kellemes fogású, az ülések pedig kényelmesek, megfelelő comb és deréktámasztással. Hátul persze a kategóriának megfelelő a helykínálat, de azért is nevezném inkább szubkompaktnak, mert rövidebb távon még felnőtteknek is kényelmes a hely hátul. Motorfronton nincs tolongás, de legalább könnyebben lehet választani. Piaconként eltérő lehet egyébként a kínálat, amely a csak az Ibizához járó, 80 lovas 1.0 MPI háromhengeressel nyit. Az Aronához a belépő a szintén háromhengeres 1.0 TSI, ami már 91 lóerőt tud, de igazán jól az ugyancsak 3 hengeres, 115 lóerős TSI, illetve a csúcson elhelyezkedő négyhengeres, 150 lovas 1.5 TSI viszi a gépet. A menetpróbán is ezeket nyúztuk. Először a háromhengeres Aronát, amelyhez már tökéletesen elegendő a 115 lóerő, alacsony fordulaton is  megugrik és a 7 fokozatú DSG is meseszépen váltogat, észre sem venni, hogy dolgozik. Ugyanakkor a tipikus 3 hengeres hangot nem igyekeztek túlságosan elrejteni, a szokásos rezonanciák is jelen vannak, de ezekkel bőven együtt lehet élni, cserébe kordában tartható az étvágya, bár a menetpróbán nem tankolunk pontosat, ez majd a tesztre marad, a fogyasztás pedig kb. 7 liter alatt. A négyhengeres jóval kulturáltabb. Hangja kellemesebb és "távolabbi". Nincsenek kellemetlen rezonanciák, bár valójában nem érezni sokkal erősebbnek. Ugyanúgy 7 fokozatú DSG dolgozott benne és stopper szerint biztosan jobb eredményt mutat, de tényleg nem éreztem lényeges különbséget a gyorsulásban, sem a rugalmasságban, szóval ezért állítom, hogy a 115 lóerős változat is mindenre elég lesz. Nyugodtan lehet vele előzni országúton, nem hagy cserben autópályára felhajtáskor sem, igaz utóbbin a kisebb motor a hangosabb. A futómű mindkét autóban feszes, az úthibákról határozott jelzést küldenek, de nem zavarót. Nem rázza le a vesédet, szóval a hazai utakon is kényelmesek lesznek, ugyanakkor a sportos összhatáson nem rontanak, mert kellőképp kemény a rugózás és pontos a kormányzás, hogy a kanyargós utakat is élvezzük. Persze az Arona egy picit jobban dől a magas építésmód miatt, de itt is csak az Ibizához hasonlítva tűnik fel a különbség. Cserébe nagyobb picit a hasmagasság, így tényleg bátrabban használható telekjárásra.  Mindkét típus jövő januárban érkezik a márkakereskedésekbe, ráadásul egészen kedvező árakkal indítanak itthon. Az  Ibiza 6 990 000 forinttól, az Arona pedig 7 500 000 forinttól vihető.    
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre