A Neue Klasse-val vezeti be új típusneveit a BMW

A bajorok egységesebb, átláthatóbb számozási rendszert ígérnek

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

A BMW célja, hogy a jelenleginél kevésbé különbözzenek az alternatív és a hagyományos hajtású modellek elnevezései.

Komoly megújulásra készült a BMW, ennek előfutára az egyre többet mutogatott Vision Neue Klasse tanulmányautó. A névválasztás nem lehet véletlen, az eredeti Neue Klasse 1962-ben jelent meg, ami óriási változást hozott a márka életében A csőd szélén táncoló BMW kínálatát akkoriban csak a végletek alkották. Az ódon, még világháború előtti 501 és 502 képviselte a luxust, az olasz eredetű Isetta és a 600 a minimális elvárásoknak feleltek meg, az 503-as és az 507-es típusokat méregdrágán mérték, ezért csak néhány száz példány készült belőlük. Kellett valami modern, tömegek számára eladható autó.
Hirdetés
Az anyagi nehézségekkel küzdő BMW-nek nem volt tőkéje a fejlesztéshez, ezért külső segítségre szorult. A cég megmentője a Quandt család lett (a mai napig a BMW negyedét birtokolják), akik annyi tőkét lapátoltak a cégbe, hogy megszülethetett a Neue Klasse, ami megalapozta a sportos BMW-ket. Ilyen örökséggel nagyot kell gurítani, első körben új neveket hoz az új koncepció. A friss platformon érkező X3 ezentúl az X320 és az X330 neveket kapja, ha dugattyús motor hajtja, villamosított modellek iX330, iX340 és iX350 néven érkeznek. A hármas sorozat a 330 és 340 elnevezést kapja, elektromos hajtással i330 és i340 néven érkezik, úgy tűnik, a BMW szeretné egymással megfeleltetni a kétféle hajtásláncot. A nagyobb BMW-k 560, 660 és 760 néven jöhetnek, villamosítva “i” betűt biggyesztve a számok elé. Ezzel a húzással a saját hagyományaik előtt tisztelegnek a németek, ezentúl a klasszikus három számjegyű típusnevek a villanyautók mellett az SUV modelleken is megjelennek.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

Vélemény, hozzászólás?