Azt hitted, hogy ki tudsz cserélni egy pollenszűrőt? Így kell egy modern villanyautón!

Három karosszériaelemet is el kell távolítani a Volkswagen villanyautóján egy alapvető karbantartási művelethez

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Elméletben otthon is elvégezhető karbantartás, a gyakorlatban viszont több órás rémálom az ID. Buzz pollenszűrőjének a cseréje.

Valószínűleg nem árulunk el nagy titkot azzal, hogy minél újabb egy autó, általában annál bonyolultabb szervizelni. Az alapvető, otthon is elvégezhető karbantartási műveletek köre is évről évre szűkül, ám azt is hozzá kell tenni, hogy egyre kevesebb igény mutatkozik az újautó-vásárlók részéről a háztáji szervizelésre. Az alábbi videón például egy egyszerű pollenszűrő cserét láthattok, amihez három színre fújt karosszériaelemet is el kell távolítani a Volkswagen modernizált hippibuszáról, ehhez ráadásul elektromos csatlakozókkal is bajlódni kell. Érdemes megjegyezni, hogy a fékfolyadék tartálya is ugyanitt található, vagyis ennek az ellenőrzéséhez is el kell távolítani a karosszériaelemeket.
Összevetésképp mindez egy hazánkban átlagosnak mondható, tehát nagyjából 16 éves, belső égésű motorral szerelt típus esetében egy könnyen, néhány perc alatt elvégezhető folyamat. Szemléltetésképp egy 2003 és 2015 között gyártott, T5 generációs Volkswagen Transporter pollenszűrő cseréje látható a következő videón. A műszerfal alatt kell egyetlen műanyagelemet eltávolítani, illetve a szűrőház oldalát lecsavarozni, és már cserélhető is a szűrő. Csak a teljesség kedvéért: a fékfolyadék tartálya pedig a motorháztető alatt található, így semmit sem kell az autóról eltávolítani ennek az ellenőrzéshez.
Mindez azonban nem csak az otthoni mindeneseket érinti majd, akik - akár most, akár 10 év múlva, használtként - el szeretnék kerülni a felesleges szervizlátogatást. A szervizek óradíjai ugyanis évek óta az egekben járnak, és jó eséllyel nem térnek majd vissza a földre a jövőben sem. Így amennyiben egy 10 perces cseréből egy több órás mutatványt csinál a gyártó, úgy jelentősen többet kell majd kicsengetni a márkaszerviznek is.

Megkerestem egy vidéki Volkswagen márkaszervizt, ahol arról tájékoztattak, hogy az ID.Buzz modell esetében nettó 42 ezer forintos óradíjjal lehet számolni jelenleg.

A garanciaidőszak lejárta után azonban rengetegen keresnek olcsóbb megoldást, nem a márkaszervizbe hordják az autójukat. Éppen ezért - szintén vidéki - független szervizeket is megkerestem az ügyben. Több helyen is gyorsan vége szakadt a beszélgetésnek, mivel egyáltalán nem foglalkoznak az említett modellel, ahol pedig beengedik a műhelybe az elektromos kisbuszt, ott 25 és 30 ezer forint közötti nettó óradíjjal számolhat a tulajdonos.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?