Csalódtunk a sportosban, kárpótolt a kombi
Kia Optima Sportwagon, PHEV és GT menetpróba
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Bővült a Kia Optima kínálata, rögtön három, pontosabban négy új verzió érkezett, és egyik lehengerlőbb a másiknál. Igazi utazóautó a kombi, de a hibriddel is nagyot guríthatnak.
Nagyot szólt a Kia Sportspace tanulmányautó, lendületes, vad formát hoztak vele, ráadásul kombi fazonban, a szériaérett verzió sem lett sokkal másabb, egy igazi nyúlánk kombi, hatalmas csomagtérrel és rengeteg hellyel
Nagyon ízléses a formavilága, semmi túlzó, ma már kell ennyi feltűnés. Az 1.7-es dízellel és kézi váltóval volt hozzá szerencsénk, meggyőző volt. Kapható lesz 2,0 literes szívó benzinessel és GT felszereltséggel 245 lovas turbóssal is
Van rajta pár kiló króm, hatásos a sok kis darabból álló hűtőrács és az elegáns tetősín
Az új kombit 1.7-es dízelmotorral és hatfokozatú kézi váltóval próbáltuk. Őszinte leszek, ez került a legközelebb a szívemhez a tesztút során, de nem csak a mélyszürke fényezés és a világos beltér vett meg. Nagyon jó kapcsolási érzetű váltót kapott, persze a kombiban is elérhető a dízelhez a Kia csodásan puhán és gyorsan kapcsolgató hétfokozatú duplakuplungos automatája is. Aki viszont még szeret vezetni és nem mellesleg egy picit spórolna is, maximálisan elégedett lesz a kézivel.
Hosszúság [mm] | Szélesség [mm] | Magasság [mm] | Tengelytáv [mm] | Hasmagasság [mm] |
4855 | 1860 | 1470 (GT 1460) | 2805 | 135 (GT 125) |
Extrákból sincs hiány, szinte mindent tud, amit a prémiumgyártók is, még parkolni is magától, akár merőlegesen is, de természetesen sávtartó, adaptív tempomat és minden egyéb jó kérhető hozzá. Furcsa, hogy éppen egy Kiában, ráadásul egy kombiban éreztem úgy, hogy nem csak céleszköz, hanem vezetési élményben is rengeteget nyújt. Nagyon közvetlen a kormányzás, az elektronikus rásegítés villanymotorját egészen a fogasléces kormányműre szerelték, korábban magasan a kormányoszlopon, egészen a tűzfalon volt, ez a megoldás még valamennyire a kocsi súlypontját is pozitívan befolyásolta.
Rettentő hangulatos a kéttónusú, világosszürke beltér. Az ülések egész jóféle bőrrel borítottak, ráadásul hűthetők és fűthetők is, utóbbi a hátsókra is igaz
552 liternyi üreg, masszív, mozgatható csomagtér-elválasztóval is kérhető. A műszerfal csak látszat, öntött, viszonylag puha műanyag, de a varráson is csak egész közelről látni, hogy vicc
A Kia első középkategóriás kombija méltón száll versenybe, már idén háromféle kivitelben lesz elérhető. Az alapverziót és a GT Line felszereltségű, sportos fazonra vett kivitelt a szedánból ismert 1.7-es 141 lovas dízellel és kétliteres, 163 lóerős szívó benzinessel szerelik, előbbihez kérhető a duplakuplungos, utóbbihoz csak sima bolygóműves automataváltó. A másik újdonság az igazán sportos Optima GT, ami nem csak külsőben különbözik a többi szedán és kombi kinézetétől, motorja kétliteres benzines, ráadásul turbós, 245 lóerőre képes. Mivel mindkét karosszériához elérhető, a családosoknak sem kell lemondaniuk róla, viszont nekem nehezen állt össze a kép. Valahogy nem éreztem rajta az összhangot, pedig a motor erős, a futómű sportos, állati jó a belseje a GT kiegészítőkkel, amik legjobbja a sportosabb, vízszintesen bordázott ülések. De a történet mégsem teljesen kerek, talán a borzasztóan szintetikus kipufogóhang miatt, amit bent hallani igazán, mivel a kocsi hangrendszeréből jön, de a nagy test miatt sem igazi GT az Optima.
A GT sportos külseje nem túl hivalkodó, épp csak apróságokkal dobták fel
Piros féknyergek és hátsó GT felirat is megkülönbözteti a GT-t, motorja kétliteres turbós benzines, 245 lóerőre képes, elég fürgén mozgatja az Optimát, de nem illik hozzá a borzasztóan szintetikus motorhang, Sport módban még hangosabbra is veszi, ezen még lett volna mit agyalni
A százat 7,4 alatt futja, még a kombi adata is csak 2 tizeddel rosszabb, ráadásul a német autópályán még a gyári 240 km/órás végsebességet is felülmúlta - óra szerint, de egyszerűen nem illik hozzá ez a fajta sportosság. Arról nem is beszélve, hogy a váltója csak hatfokozatú, szimpla bolygóműves automata lehet, a duplakuplungosra még nem sikerült felkészíteniük, persze a frissítésre simán összehozhatják. Amit viszont minden Optima tud, az a rengeteg okos és minőségi extrafelszerelés, a hangzásról a Harman/Kardon gondoskodik, a vezetésben pedig 60 km/óráig aktív gyalogosfelismerő, valamint tolatásnál keresztirányú forgalmat is figyelő fékasszisztens segít.
Sportban még a középső kijelző is megváltozik, kapunk egy digitális sebességmérőt és fordulatszámmérőt is, így már mindenből kettőt láthatunk, ami viszont nettó poén, az a turbó fordulatszámmérője a jobb szélén. Erre az információra mégis kinek lehet szüksége? Az ülések felettébb gusztusosak
A külső se rossz, de a legjobb dolog a GT-ben a sportos beltér, főleg ebben a bordó árnyalatban abszolút hatásos, az üvegtető viszont itt is mocorgott, a kombiban nem hallottuk, talán az merevebb valamivel
Van, amit viszont csak a hibrid tud: oltári keveset fogyasztani, hangtalanul, de még a benzinmotorral is csendben közlekedni és közben minden egyéb kényelmet megadni, amit a szedán Optima képes. Kivéve a csomagtartót, ugyanis a 9,8 kWh-s lítium-polimer akkumulátorcsomag a hátsó ülés mögé került, így a rakteret egy jelentős méretű pukli foglalja el. Valódi, teljes értékű és konnektorból tölthető hibrid, 68 lóerős villanymotor és egy 156 lovas kétliteres szívó benzines mozgatja 205 lóerős összteljesítménnyel. 120 km/óráig képes tisztán elektromosan közlekedni, persze határozottabb gyorsítások nélkül, emissziómentes hatótávja 54 kilométer, azaz zöld rendszámra jogosult. Nem is kell túlzottan figyelni a lábunkra, amíg van szufla az aksiban, ügyesen kimozog mindent, így városban a fogyasztása akár nulla liter benzin lehet, a tesztút végén vegyesben 3,4-et írt, abban pedig volt rendesen gyorsítgatás is, a gyártó szerint viszont 1,6 liter is elég neki 100 kilométerhez (tudjuk, ez a teljes töltés kihasználásával számolva adódik).
2.0 CVVL | 1.7 CRDi | 2.0 T-GDI | PHEV | |
Kombinált | 7,6 (7,6) | 4,4 (4,6) | 8,2 | 1,6 |
Városon kívül | 5,9 (5,9) | 3,8 (4,2) | 6,1 | 5,3 |
Város | 10,5 (10,4) | 5,2 (5,2) | 11,8 | 0,0 |
Visszafogott jelenség a konnektoros hibrid, egyszerűbb lökhárítóival és fekete, alapesetben zárt maszkjával egészen más autót kapunk
Egyel több nyílás is van rajta, mint a sima Optimán, az ajtó mögötti csatlakozón keresztül kaphat áramot, teletöltött aksival 54 kilométert képes tisztán villannyal megtenni, és akár 120 km/órával is megy hangtalanul, amúgy meg - katalógusadat szerint - két liternél kevesebbel is beéri 100 kilométerenként vegyes használat mellett
A külső borításokat is optimalizálták, a minél kisebb légellenállás érdekében átdolgozták mindkét lökhárítót, valamint az első hűtőrács helyére aktív lapokkal ellátott, alapból teljesen zárt zsalurendszer került. Saját maga vezérli, mikor legyen nyitva, így amikor például jelentősebb hűtésre van szüksége, akkor kitárja az orrlukait, nagy sebességnél viszont bezárja, hogy az orra teljesen sima legyen, ne törje meg semmi az áramló levegőt. A fotózás alatt egyébként folyamatosan változtatta, nehezen tudta eldönteni, mire van szüksége.
Kis táskában kapjuk hozzá a töltőkábelt, még az is fixen helyet foglal a csomagtartóból, a hatalmas akkumulátorok mellet. A műszeregységben lévő kis kijelzőn az aktuális hajtást is figyelhetjük
Kicsit furcsa a hátsó lökhárító, lehet, hogy a prizmák nélkül ehetőbb lenne, a forma viszont a kisebb légellenállás miatt ilyen, a felnik is kimondottan a hibridhez készültek
A három, vagyis a GT Line-nal együtt négy új variáció még idén elérhető lesz, a továbbiakban viszont hamarosan érkezik a Sportswagon PHEV, vagyis a konnektoros hibrid kombi kivitele. Azt ígérik, abban már megoldják a csomagtartó problémáját, és nem lesz pukli a raktérben. Ennek tekintetében egy kicsit elsiették a szedán PHEV-t, ha meg van a megoldásuk egy laposabb, vagy kisebb aksi elhelyezésére, alkalmazhatták volna ennél is. Nem sok konkurense lesz a piacon, ekkora méretben, ráadásul kombiként egyelőre csak a Passat GTE játszik, de vélhetően annál kedvezőbb árat szabnak majd neki. Egy Optima bármelyik verziója kiváló választás lehet akár céges, akár magán célokra.
Egyszerűen szép beltér, semmi sallang, minden jó fogású, kellemes anyagból van, amihez érünk, ahol nem volt fontos, ott azért akadnak gyengébb minőségűek is. Csak az indokolatlan gombmennyiségbe tudnék belekötni, csupán a kormányon négy billenőkapcsoló van, meg körülöttük még vagy tíz
Üljünk bármelyik Optimában, a helykínálat fejedelmi, hátul főleg, talán a fejtér lehet kicsit szűk, az is inkább az üvegtetős verziókban
Elfogadható anyagokból készül, bár sok helyen tetten érhető, hogy nem prémiumautóban ülünk, ezt leginkább a formákkal próbálták leplezni, ami viszont elég jól sikerült. A szemünket nem fogja bántani semmi, a műszerfal varrását is csak közelről vesszük észre, hogy kamu, egyedül a fülünket zavarhatja az üvegtető mocorgása, amivel itt is találkoztunk, nem csak a sima szedánnál. Egészen felnőtt már a Kia, kellemes csalódás az új Optima, pláne, hogy ennyi variációban elérhető. Egy valamit hiányolok csak: csapotthátú, rendes nagy csomagtérajtós szedán kivitel nem lesz, pedig garantáltan többeket érdekelhetne. Ugyanakkor érdekes az is, hogy az Amerikában kapható 1,6 literes benzines turbós motort sem kapja meg Európa, egyik modellben sem.
A hibrid sokkal puhább vezetési élményt ad, mint a többi verzió, a GT sportos, kemény futóműve tud nagyokat szólni úthibákon, amiből Németországban nem volt sok, itthon kellemetlenebb lesz. Az Optima alap futóműve viszont pont jónak bizonyult, pláne az aktív, elektronikus vezérlésű lengéscsillapítókkal. El kell ismerni, a Kia mára komoly minőségű és praktikus autókat gyárt, kombiként még új hús az Optima, de semmiért sem kell szégyenkeznie
Ja és az újabb BMW-ket …
az előző bejegyzés véletlenül íródott be…szóval nagyon tetszik a belső, jó sokáig elemezhették az audi műszerfalait 🙂
viszont nekem nehezen állt össze a kép. Valahogy nem éreztem rajta az összhangot, pedig a motor erős, a futómű sportos, állati jó a belseje a GT kiegészítőkkel,
„viszont nekem nehezen állt össze a kép. Valahogy nem éreztem rajta az összhangot, pedig a motor erős, a futómű sportos, állati jó a belseje a GT kiegészítőkkel,”
igen ha egy német – cseh- japán gép lenne, biztos minden összhangban lenne..Savanyú a szőlő… ez vetélytársa lehet végre az oktalan oktáviáknak….végre.
Kár, hogy nem fordítottad le, pedig ez is csak copy/paste művelet, örültél volna kicsit.
Adok még egy kis olvasni valót, hátha a lényeget kihámozod okoska:
이전의 완벽한 디자인의 역사에 새로운 장을 열 것 모두 새로운 기아 옵티마의 발전 등을 수상 경력. 유럽 디자이너는 인테리어 스타일, 혁신적인 디자인과 첨단 기술의 조화를 만들었습니다. 결과는 당신을 위해 더 높은 수준에 이르게 세단이다.
Kár lett volna, ha ez benned marad. Csak úgy sugárzik belőle a nagy ész. Ennyit tudsz, meg a nevedet, de azt is csak noteszból:)
뛰어난 디자인은 표면 아래에 계속됩니다. 당연히, 모두 새로운 기아 옵티마 내부는 외관만큼 인상적이다. 현대, 넓은, 높은 품질 – 이들은 단지 도시를 여행 할 때 마음에 와서 할 그 지표 중 일부입니다
Röviden, ennyi :-DDD
A te hozzászólásaidtól viszont mindig gazdagabb lesz a világ, és ez a lényeg. Szerintem örülj ennek a ténynek:)
Keményen kivonatoldat a wikipédiát. Csalódást okozol, ennél te tudsz többet is lopni. Amúgy klassz, hogy mindezt megosztottad velünk, 4 sorod nélkül most szegényebb lenne a világ. Egy h.vel.
Nagyon látványos autó az Optima, le a kalappal, és ami pozitív meglepetés, hogy a forgalomban egyre gyakrabban tűnik fel itthon is. A Kiának egyébként felsőközepes kombi-kategóriában nem az Optima Sportswagon az első próbálkozása – a ’90-es évek Passat-kategóriás Kiájából, a Clarusból is létezett kombi változat:
[url]https://www.google.hu/search?q=kia+clarus+kombi&biw=931&bih=611&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwj_jp3tvfDOAhVJDxoKHW0ND78Q_AUIBigB[/url]
„…ekkora méretben, ráadásul kombiként senki nem kínál konnektoros hibridet.”
http://www.autonavigator.hu/teszt/volkswagen_passat_variant_gte_tsi_plug-in-hybrid_teszt-16336
De nyilván nem ez a méret, mert a Passat csak 477, ez meg 485 cm hosszú, és hát azzal a 8 centivel egy világ választja el őket egymástól.