Íme a 2021-es használtautó-import számai!

Mutatjuk a tavalyi év kedvenc külföldről behozott használtautóit

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Több mint 132 ezer használt személyautó került forgalomba Magyarországon tavaly, mutatjuk a kedvenceket, és hogy mindez miként viszonyul a 2020-as év adataihoz.

Ahogy az lenni szokott, az újautópiac adatai után a használtak világából is érkeznek az információk. Először az import kerül terítékre, ami 2021-ben is jelentős volt, a 2020-asnál 1,4%-kal több, 132 205 külföldről behozott autót regisztráltak tavaly. Ez 8 százalékkal haladja meg az új személyautók forgalomba helyezését ugyanebben az időszakban, de ha az import számait a ténylegesen az országban is maradó új autókhoz viszonyítjuk, akkor a használt személyautók behozatala máris 42 százalékkal magasabb. Az MGE közleményében kiemelte, hogy egy fejlett motorizáltságú országban ilyen arány nem fordulhatna elő.
Hirdetés
Környezetvédelmi szempontból is baljós ez az arány, ezen ráadásul az importált autók kora sem segít. 2021 elején megjelent ugyan egy jogszabály, ami a vizsgáztatási rendszeren keresztül kontrollálja az idősebb használt autók forgalomba helyezését. Bár ennek az intézkedésnek a hatása az MGE véleménye szerint nem elég erős, hozzá kell tenni azt is, hogy az idősebb, ezáltal olcsóbb, de környezetszennyezőbb autók importjának további tiltásával rengeteg magyar sofőr esne el az autó birtoklásának lehetőségétől, köztük sokan olyanok is, akiknek létszükséglet a gépjármű, továbbá azt is, hogy az euróárfolyam és az egyre magasabb behozatalai költségek miatt a legolcsóbb, legördegebb autók importja már visszaszorulóban van.
A legnépszerűbb import márkák, 2021 (Forrás: Datahouse Kft.)
HelyezésMárka2021-es darabszám2020-as darabszámVáltozás (%)
1.Volkswagen14 32615 216-5,85%
2.Opel13 39913 070+2,52%
3.Ford11 82411870-0,39%
4.Toyota91198303+9,83%
5.Hyundai7179601319,39%
6.Audi70747812-9,45%
7.BMW68537211-4,96%
8.Mercedes-Benz63177035-10,21%
9.Kia58194731+23,00%
10.Honda54624850+12,62%
11.Renault41784087+2,23%
12.Mazda40344455-9,45%
13.Nissan36582944+24,25%
14.Fiat36293334+8,85%
15.Peugeot35043600-2,67%
16.Skoda34633249+6,59%
17.Citroën30362981+1,85%
18.Mitsubishi24582565-4,17%
19.Suzuki24352246+8,42%
20.SEAT22852110+8,29%
Hirdetés

Márkaszinten a dobogó már évek óta változatlan: a Volkswagen áll az import élén, szorosan követi az Opel a második és a Ford a harmadik helyen. Az Audit tavaly a Toyota idén pedig a Hyundai előzte meg, így a német prémiummárka a hatodik helyre csúszott vissza. Összességében elmondható, hogy csökkent a kereslet a külföldről behozott prémiumautók iránt, az Audi visszaesése 9,45%-os, a BMW-é 4,96%-os, a Mercedesé pedig 10,21%-os a tavaly előtti számokhoz képest. Egyértelműen növekedést tapasztalhatunk ezzel szemben a reálisabbnak mondható, olcsóbban fenntartható gyártók termékei közt, az importált Kiák száma például 23, a behozott Hondák száma pedig 12 százalékos növekedést mutat.
Hirdetés
A legnépszerűbb import modellek, 2021 (Forrás: Datahouse Kft.)
Helyezés 2021-benHelyezés 2020-banTípus2021-es import2020-as importváltozás (%)
1.1.Opel Astra4 5614 583-0,5%
2.3.Ford Focus4 1394 1410,0%
3.2.Volkswagen Golf40884194-2,5%
4.4.Volkswagen Passat35183914-10,1%
5.7.Kia Ceed2796242515,3%
6.10.Opel Corsa2793238217,3%
7.9.Hyundai i302790238317,1%
8.8.Opel Meriva256423887,4%
9.5.Audi A425582900-11,8%
10.12.Honda Jazz2228185420,2%
11.15.Toyota Yaris2140162931,4%
12.11.Ford Fiesta2112189411,5%
13.6.BMW 3-as20022530-20,9%
14.16.Honda Civic169515578,9%
15.14.Audi A316471682-2,1%
16.13.Volkswagen Polo16181710-5,4%
17.32.Toyota Auris1581131620,1%
18.17.Skoda Octavia15131543-1,9%
19.40.BMW i31396693101,4%
20.28.Toyota Prius136812618,5%

A modellek terén a dobogó szereplői azonosak a tavalyi évvel, ám a sorrend visszarendeződött a 2019-es eredményre: az Astrát a Focus követi, és csak utána jön a Golf. Negyedik maradt a Volkswagen Passat, ezt követően viszont már komolyabb változások láthatók. A prémiumautók visszaesése ugyanis nem csak a márkák, hanem a típusok táblázatából is jól látszik: az Audi A4 behozatala közel 12, a hármas BMW importja pedig majd 21 százalékkal esett vissza, így az A4 az ötödik helyről a kilencedikre esett vissza, helyét a Kia Ceed vette át. A 10. helyről ugrott előre hatodiknak az Opel Corsa, utána pedig a 9. helyről kettőt előrelépő Hyundai i30 következik. Megtartotta 8. helyét az Opel Meriva, a már említett Audit követve pedig a 12. helyről javító Honda Jazz zárja a top 10-es listát. Komoly újdonság, hogy a lista történetének első hibrid és elektromos modelljeiként a tavalyi számait megduplázó BMW i3 és a Toyota Prius is felkerült a legnépszerűbb 20-ba, ez is jól mutatja, hogy a hibridek és a villanyautók aránya egyre bővül az importon belül is.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

Vélemény, hozzászólás?