Hirdetés

Mit, mennyiért ad az új Suzuki Vitara?

Mélyelemzés: a Suzuki Vitara felszereltsége

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Végre megvan az új Suzuki Vitara teljes felszereltséglistája, még annál is versenyképesebbek az árak, mint amilyennek elsőre tűntek.

Mindenképp mutatós az új Suzuki Vitara, a kéttónusú, eltérő tetőszínű fényezés azonban 125 000 forintos extra hozzá, s a képen a króm hűtőmaszkos, legdrágábbnak számító GLX látható

Jönnek az infók az új, első ízben esztergomi gyártású Suzuki Vitaráról. Másfél hete láthattuk a gyárban az “első példányt, meg persze néhány százat a gyárudvaron, magát az autót pedig már tavaly ősszel megismerhettük. De talán remélni sem mertük, hogy – miként azt épp egy hete írtuk – 3,79 millió forintért már klímás, élhető alapverziót kapunk. És a többi verzió sem vészesen drága, még akkor sem, ha az összkerékhajtású verzió felára például 600 000, a dízelmotorosé a hozzá társuló csúcs ellátmánnyal 2,02 millió forint. Utóbbi persze több mint húzós, de lássuk, hogy az egyes ellátmányok mit is adnak.

Hirdetés

Suzuki Vitara 2015 - méretek
Hosszúság [mm] Szélesség [mm] Magasság [mm] Tengelytáv [mm] Csomagtér [l]
4175 1775 1610 2500 375

Analóg órát csak a csúcsverzió kap műszerfalára. A 2 DIN méretű érintőképernyős, tolatókamerás fejegység már a második ellátmánytól jár. Navigáció nincs: csatlakoztasd okostelefonod, futtasd onnan!

A belépő Vitara ugyebár a fronthajtású és szívó 1.6-os benzinmotoros, 120 lóerős, ötfokozatú manuális váltós 1.6 GL, 3 790 000 forintért. Ez sem tűnik egy kicsontozott autónak, ráadásul az SX4-ből ismert motor nem csak katalógusérték szerinti 5,3 l/100 km vegyes fogyasztási értékével, hanem a valóságban is takarékosnak ígérkezik. Bár a kínálatból egyedül a GL gördül (nem szerény, 215/60 R16-os gumikat hordó) acélfelniken, már ez a verzió is teljesen élhető, egyáltalán nem kicsontozott. Külső kilincsei és tükrei mondjuk még feketék, miként hűtőrácsa sem fényezett, ám tükrei és első ablakai már elektromos mozgatásúak, s a távirányítós központi zár sem hiányzik. Manuális a klíma, ha csak hagyományos (1 DIN) méretű a gyári CD-rádió, az is MP3-olvasós, USB-csatlakozós és ráadásul Bluetooth (kihangosítós) kapcsolatot is adó, a kormánykerékről is vezérelhető. Utóbbi, azaz a volán mondjuk itt még nem bőrhuzatos, csak plasztik, s például a kesztyűtartónak és a lábtereknek sincs világítása. Viszont már itt is, alapból is szintszabályzós mindkét elülső ülés, osztva dönthető a hátsó üléstámla, vannak csomagtéri akasztók és légzsákok is bőven: szám szerint 7. Továbbá ESP, guminyomás-szenzor és sokfunkciós fedélzeti számítógép, gyári riasztó, indításgátló, valamint még temérdek egyéb apróság is. Extraként metálfényezés 95 000, kéttónusú, azaz eltérő tetőszín 125 000 forintért kérhető. Az összkerékhajtás felára tetemes, 600 000 Ft.

Alapból osztva dönthetők az ülések, álpadló a GL+ ellátmánytól jár

Suzuki Vitara 2015 - motorkínálat
Motor 1.6 VVT 2WD 1.6 VVT 4WD 1.6 DDiS 2WD 1.6 DDiS 4WD
Hengerűrtartalom (cm3) 1586 1598
Hengerek/szelepek száma 4/16
Váltófajta/-fokozat kézi/5 (automata/6) kézi/5 (automata/6) kézi/6
Teljesítmény [LE (1/min)] 120 (6000) 120 (3750)
Nyomaték [Nm (1/min)] 156 (4400) 320 (1750)
Fogyasztás (vegyes) [l/ 100 km] 5,3 n. a. 4,2 n. a.
CO2-kibocsátás [g/km] 123 (127) 134 (138) 106 111
Saját tömeg [kg] 1075 (1120) 1160 (1185) 1230 (1295)

Bár a belépő Vitara ajánlata sem rossz, a második, 320 000 forintos felárral, még mindig csakis benzinesként elérhető GL+ verzió tűnik a legjobb választásnak. Ez ugyanis 4 110 000 forintért a takarékos és tartósnak ígérkező motorhoz a GL-ben meglévő ellátmányon túl már 17 colos (215/55 R17 abroncsokkal szerelt) alufelniket, fényezett hűtőmaszkot, külső tükröket és kilincseket, ködfényszórót, B-oszloptól sötétített üvegezést, bőrözött kormányt, tempomatot és sebességkorlátozót, hátul is elektromos ablakokat, automata légkondicionálót, 2 DIN méretű érintőképernyős, tolatókamerás, MirrorLink funkciós hifit, valamint LED menetfényt is ad. Továbbá ülésfűtést az első ülésekhez, fűtőcsatornákat a hátsókhoz, világítást a kesztyűtartóhoz, a lábterekhez és a csomagtérbe, megvilágított napellenzőket, műszerfali felső tárolórekeszt, 12 V-os stekkert a csomagtartóba is, fekete helyett ezüst színű ajtóbetéteket, krómozott belső kilincseket és raktér-álpadlót is. De az igazi különlegesség, hogy az összkerékhajtás 600 000 forintos felárával itt már a távolságtartós tempomat és lejtmenetvezérlő is jár. Így aztán 5 millió forint alatt még spéci fényezéssel is megkaphatunk egy automata klímás, összkerekes, távolságtartós tempomatos, alufelnis, abszolút mutatós szabadidő-autót. Kell ennél több a magyar vevőnek?

Alapból nincs tetősín, a bázis felett már rögtön ezüstszínű jár

Aligha kellhet több, de ha mégis, itt van a GLX, további 900 000 forintos felárral, az alapnál tehát 1,22 millió forinttal drágábban. Már nem csak összkerékhajtás esetén járó lejtmenetvezérlővel és adaptív tempomattal, polírozott felületű, a GL+ esetén látott méretű alufelnivel, krómozott karosszériadíszekkel és kilincsekkel, nem csak menetfényével, hanem tompítottjával is ledes, automata kapcsolású halogén reflektoros fényszórókkal, esőszenzorral, kulcs nélküli nyitással és indítással, 4 helyett 6 hangszórós (magashang-sugárzós) hifivel, analóg műszerfali órával, bőr kárpitozással, továbbá első-hátsó parkolóradarral.

Suzuki Vitara 2015 - árak
Listaár Akciós ár
1.6 GL 4 490 000 Ft 3 790 000 Ft
1.6 GL 4WD 5 090 000 Ft 4 390 000 Ft
1.6 GL+ 4 810 000 Ft 4 110 000 Ft
1.6 GL+ 4WD 5 410 000 Ft 4 710 000 Ft
1.6 GLX 5 710 000 Ft 5 010 000 Ft
1.6 GLX 4WD 6 310 000 Ft 5 610 000 Ft
1.6 DDiS GLX 6 510 000 Ft 5 810 000 Ft
1.6 DDiS GLX 4WD 7 110 000 Ft 6 410 000 Ft

Hirdetés

Hozzászólások

  • 2017.10.28. at 20:23
    Permalink

    Csak annyit irok , hogy vettem egy Vitarát GL+ és kaptam hozzá egy sz…r váltót. Kétszer beállt a sebváltó. Azóta csak szerviz mintha húsz éves lenne az autó! Nem bocsájtom meg magamnak ezt a tranzakciót. Ráadásul a központi szerviz semmi segitséget nem hajlandó adni, sőt kétségbe fogja a hibát. EZ A SUZUKI !!!!!!!!!!!!Péter-Pál

  • 2017.10.28. at 20:23
    Permalink

    Az igaz, csak ritka az 5 sebességes benzinesek között, a normális végáttételű, ezért zabálnak és pörögnek világba. Erre gondolt az egyik hozzászóló, mikor azt írta, hogy neki többet nem kell 5 sebességes. Hát, nekem se!

  • 2017.10.28. at 20:23
    Permalink

    Ugyanazzal az 1,6-os 110 LE-s motorral a Renault Fluence 5 sebessséges, míg a Megane és a Grandtour 6. Spórolás! Vezettem KIA Vengat, 130-nál 4000-et forog, bömböl és 9 l-t zabál, szinte “könyörög” a 6. sebességért. Annak idején a Fiat Stilo 1,2-es 82 LE-s motorral és az 1,4-es 95LE-s motorral 6-os váltóval jött ki és nagyon jól megállták/ják/ a helyüket a pályán. Ugyanakkor az 1,6-os 103 LE-s motorral 5 sebességes, érthetetlen okból.

  • 2017.10.28. at 20:23
    Permalink

    ha szigorúan az új autók árait nézzük, akkor igenis jó vétel. Mondjuk én nem venném, mert nekem 200 lóerő minimum kell. De ez egy kellemes külsejű autó, ami japán lévén valószínűleg megbízható is. Aki nyikorgás mentes, csendes autózásra vágyik és fikázza, ajánlom az s-classt 35 millióért……de a pesti utakon pár hónap után még az is nyikorog 😀 😀

  • 2017.10.28. at 20:23
    Permalink

    Na pont erről van szó. Ha 120-nál 3000-et forog, akkor 140-es tempónál már legalább 3500-at vagy még többet. Viszont ez hosszabb távon pályázva eléggé zavaró és költséges. Aki havonta egyszer megy fel a pályára pl. BP-Balaton távon, annak persze tök mindegy, de aki heti vagy napi rendszerességgel tesz meg többszáz Km-t annak már igenis számít. A kinyomócsapágyas fejtegetést inkább nem kommentálom, én még egyetlen 6-os váltóval szerelt autónál sem tapasztaltam, hogy többet kellene kapcsolgatni, városban eleve csak a bevezető pályaszakaszokon kapcsolok hatost, ez napi 2 plusz kapcsolást jelent, nem hiszem hogy ettől fog megfeküdni a kinyomócsapágy… A többi fokozatot meg egyébként is végigzongorázom ha fel akarok gyorsulni. Nem teherautó ez, ahol villámgyorsan elfogynak a fokozatok és folyamatosan vissza kell kapcsolni ha lendületben akarsz maradni.

  • 2017.10.28. at 20:23
    Permalink

    🙂 Az “igényes” embereknek kell a kilencfokozatú… meg annak aki vagy eladja úgyis az újonnan 15mil. vett autóját, vagy későbbiekben kifizeti az esetleges pár milliós számlát a váltó javításra.
    Ez a GL+ benzines nagyon vonzó árú, városba kifejezetten jó lehet, asszonykának beszereznék egyet gyerekszállításra 😀

    Vita meg nyugodtan lehet (talán nem vagyunk trollok 🙂 és ezért van a komment lehetőség, hogy mindenki elmondja a saját tapasztalatát…

  • 2017.10.28. at 20:23
    Permalink

    Az asszonykámnak S crossa van,ugyan az a váltó és motor mint az itt említett vitarában,120-nál 3000 forog,ami szerintem nem sok,az én kocsim is 5 gangos,és képzeld viszi a 250-et :),a 6os váltókkal az a nagy gond hogy javában rövidek a fokozatok,ezért sokat kell(igényeli) váltani,ami a kinyomócsapágynak nem éppen tetszik,tehát tönkre fog jóval előbb menni.120 lóerőhöz elég az 5 fokozat.Amúgy minek a 9 fokozatú automata??

  • 2017.10.28. at 20:23
    Permalink

    Látom sikerült egy kisebb vitát indítani akaratlanul is, de cicamokussal ill. a eredeti álláspontommal kell egyetértsek:
    Ez azért nem furgjon, kisebb is és áramvonalasabb is azoknál… a drága turbós motorokon nevelkedettek pedig könnyen rúgdosnak lefelé, de egy “autós elit” számára elmaradottnak és ócskának tartott 1.6-os, 120 lóerős szívó benzinmotorban igenis van annyi erő hogy 2000 – 2500-as fordulaton különösebben szenvedés nélkül elvigyen egy Vitara katsztnit 130-as pályatempónál. Oké hogy jól gyorsulni innen már nem fog, de kit érdekel?! Majd visszaváltok… Visszaváltani mindig lehet, a váltó végével van a baj: azzal hogy indokolatlanul üvölt a motor és indokolatlanul sokat fogyaszt.
    Nem a mérnökök szapulása volt egyébként a célom, szerintem ők pontosan tudják hogy ez így rossz, csak épp a döntést nem ők hozzák meg. Továbbra is tartom hogy az autógyáraknak feltett szándékuk hasznot húzni abból a tényezőből hogy egyes termékeikkel jól lehet-e “pályázni” avagy sem, és ehhez a legegyszerűbb ill. legrövidebb út számukra az elcseszett váltó.

    Más:
    Most ezt komolyan nem árulják majd nálunk napfénytetővel? A GL+ a kedvező árával sok új család ill. fiatal ember első komoly (értsd. nem használt és toldozott-foltozott) autója lehetne, ehhez megvan a külleme, színvilága, mindene… a napfénytető kivételével. Tudom hogy ez sokaknak érthetetlen, hogy miért kapálózok érte, de a fiatalok igen is szeretik:
    jobb tőle a kocsiban a közérzet, fiatalosabb és esetleg ha van kisgyerek ő is nagyon értékeli. Igenis kell ez az extra a csóró magyaroknak; Suzuki Sales fail.

  • 2017.10.28. at 20:23
    Permalink

    Lényeg hogy pályatempónál ne üvöltsön és ne zabáljon a motor. Ezen belül amúgy nekem mindegy hogy 5-ös vagy 6-os. Nekem az a tapasztalatom, hogy benzineseknél 5-ös váltó esetén ez nem szokott sikerülni. Sűrűbb kiosztással szoktak kompenzálni, de ezt meg tudják tenni 5-ös váltóval is, hiszen ebből a szempontból a 2-3 fokozat a legfontosabb, a négyes már minimálisan tér el a megszokottól, az ötös pedig kb. a “helyén” marad. Persze biztos van aki ezért tesz be 6-os szerkezetet…, de attól én nem vennék autót 🙂

  • 2017.10.28. at 20:23
    Permalink

    Azért azt nézd meg, hogy ez a 120 lovas motor mekkora homlokfelületet visz….
    A váltó lehet természetesen költség kérdés, de tény, hogy ami 6 fokozatú szívókról beszélsz, azoknak a 6. fokozata is rövidebb, mint más 5-ös váltója. Azért kell nekik a sűrűbb kiosztás, hogy a gyenge motort kompenzálni tudják.

  • 2017.10.28. at 20:23
    Permalink

    Miért nyírná ki a katalizátort ha a motor 3000 vagy 4000 helyett 2500-at forog pálya tempónál??? Amit mondasz az igaz lehet egy 50-60 LE-s benzinesre, de nem egy 120 LE-s motorra. Az igazság az, hogy a gyártók egyszerűen kispórolják a 6 fokozatú váltót az olcsóbb vagy városba szánt modellekből. Vannak a piacon 100-120 LE-s benzines szívómotorok 6-os váltóval is. Én ha gyakran közlekednék pályán és benzines autót kellene vegyek, akkor biztosan csak 6-os váltóval szerelt autót vennék, vagy olyat ami nem forog 3000-nél többet. Egyébként jelenleg is ilyennel járok, 2500 körül van a fordulatszám 130-nál, a fogyasztás pedig 5,7-5,8 liter. Volt hasonló autóm 5-ös váltóval, kb. egy literrel evett többet és jóval hangosabb is volt.

  • 2017.10.28. at 20:23
    Permalink

    Csakhogy a Corsára még 600-700 ezer Ft a kedvezmény, már az új verzióra is… 3,5 millió alatt van egy halom jól felszerelt, ha rákeresel a megfelelő oldalakon.

  • 2017.10.28. at 20:23
    Permalink

    Sajnos pont úgy néz ki, mint a vw hasonló méretű szerepjárója, azaz mint egy rossz bakancs, túl “bent vannak” az első kerekei. Hát elég ronda. Az meg, hogy a legmagasabb felszeretséggel meg kell venni a bőrüléseket egy marhaság. Én szívesen fizetnék, ha nem tennék bele. A motorizáltsága szegényes és valszeg gyenge lesz, nem lesz egy nagy élmény vezetni. De mivel ez a kategória amúgy is teljesen értelmetlen így hát jó ez, falura, parasztoknak. 🙂 Sokkal inkább egy swift sport!

  • 2017.10.28. at 20:23
    Permalink

    Egy 1.6-os szívómotor valószínűleg nyomatékszegény egy 6 sebességes váltóhoz. A nyomatékát magas fordulaton adja le, ezért kell pörögnie autópályán olyan magas fordulaton. Ha tennének bele egy hosszú hatodikat azzal csak a motor erőlködne és ugyanolyan magas fogyasztás mellett kinyírná a katalizátort. Annak az árából viszont sok benzin kijön :). Ez a motor ahogy a többi szívó 1.6 is általában ennyit tud, ez a váltó való hozzá. Azt gondolom feltételezhetjük, hogy a mérnökök jobban tudják a dolgukat nálunk :). Aki váltó alapján vesz autót csak sajnálni tudom. Kompromisszum mentes autó nincs és nem is lesz! Nekem tetszik a formája persze élőben kellene látni a véleményformáláshoz.

  • 2017.10.28. at 20:23
    Permalink

    Azért mielőtt elrohannánk Suzukit venni, nem árt tisztába tenni, hogy ez alapvetően egy kiskocsi, Még ha a csomagtere méretesebb is egy Swiftnél, azért a hátsó lábtér, a futómű, és a kidolgozási minőség kisautós. Ez persze nem baj, de sokakat csalódás fog érni, mert a képeken jóval nagyobb, komolyabb autónak mutatja magát. Kár hogy a nagytestvér S-Cross formatervét annyira elbaltázták, nekem ez sokkal jobban tetszik.

  • 2017.10.28. at 20:23
    Permalink

    Hát nem tudom, azt értem hogy az 5-ös váltó áttételei is lehetnek hosszúak csak jellemzően nem azok. Kicsit olyan mint ha a gyártók azt akarnák hogy a jó autopályázási képesség (kellően hosszú áttétel) a prémium kategória sajátja legyen, ami szerintem egy nagy átverés.

    Visszatérve a Vitara-ra, a napfénytető nem a GLX része és/agy nem GLX exkluzív? Cikkben nincs róla említés.

  • 2017.10.28. at 20:23
    Permalink

    Könnyen előfordulhat, sokaknál van olyan, hogy az utolsó fokozat áttétele ugyanolyan egy 5 és egy 6 sebességes váltónál, akár ugyanazon típusnál! Magyarul ugyanannyit fog forogni, csak a 6-osnál egyel többet kell kapcsolgatni, egy-egy fokozat rövidebb.

    Egyébként is a váltót nem úgy lövik be, h Neked ne forogjon sokat, hanem ahol a motornak optimális. Gyenge motornál hiába akarsz 130nál 2000es fordulatot, mert nem lesz ereje (és még csak keveset sem fog enni).

  • 2017.10.28. at 20:23
    Permalink

    próbáltad már a fokozatkiosztásokat?

    nekem 4 fokozatú váltóm van, és 130-nál kb 3000-et forog…

    egyébként az automata 6 fokozatú lesz, de ahhoz még nincsenek árak, és kapni se lehet egyelőre.

  • 2017.10.28. at 20:23
    Permalink

    Igazán ilyen áron az a GL+ nagyon tetszetős, de megfogadtam hogy többet nem veszek 5 sebességes autót, és ez számomra a Vitaránál is kizáró ok, pontosabban érthetetlen hogy miért nem árulják normális váltóval.
    Most komolyan, ki szerint jó ötlet autopláyán hallgatni ahogy a motor 4000+ fordulaton üvölt és nézni ahogy közben a szolíd fogyasztása felugrik 8 literre? Hahó, Suzuki mérnökök, ébresztő?!

Vélemény, hozzászólás?