Sorra kapták az 5 csillagot a kínai autók a törésteszten
Kína már biztonságtechnikában is leveri Európát a legújabb autóival?
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Annyi a friss törésteszt, mióta utoljára beszámoltunk az Euro NCAP eredményeiről, hogy bele sem fértek egy anyagba, ennek főként a rengeteg új, kínai modell az oka. Külön csokorba szedtük őket, hogy megtudjuk, utolérik-e biztonságban az európai autókat.
Most már nem csak az egyértelmű, hogy meteorként hasítanak Európa felé a kínai autók, hanem az is, hogy nagyot ütnek, amikor becsapódnak, a benne utazók pedig jó eséllyel élve megússzák a balesetet (Fotó: Euro NCAP)
amelyből jelentős részt vállalnak a kínai villanyautók.
A nyitóképen például a BYD ATTO 3 töréstesztjét láthatjuk, ahol tökéletes gyűrődőzónaként nyelte el az erőt az autó eleje, miközben teljesen érintetlen maradt a merev utascella. Ezzel és a 7 légzsákjával 91 százalékot ért el a felnőttek és 89 százalékot a gyerekek védelmére, míg a biztonsági rendszereire 74 százalékot, a gyalogosvédelemre pedig 69 százalékot ítéltek meg neki. Alább láthatjátok a tesztről készült videót. [BANNER type="1"] Tesztelték a bohókás küllemű ORA Funky Cat villanykompaktot is, ami kisebb méretei és szerényebb, mindösszesen 1580 kilogrammos saját tömege ellenére szintén remekül vizsgázott. Az öt csillagos eredmény most sem csak az utasokat remekül megvédő karosszéria és a 6 légzsák érdeme, a 92 százalékos felnőtt- és 83 százalékos gyermekvédelem mellett 93 százalékra vizsgáztak a balesetelkerülő funkciói, míg a gyalogosok védelmére 74 százalékot kapott.Mivel a két modell műszakilag és biztonsági felszerelés terén is teljesen azonos, a törésteszt-eredményeken a más emblémák sem változtatnak.
Hiába viszont a költséghatékony előélete a modellnek, a jelen csokor legrosszabb eredményét sem kell szégyellnie a Renault-nak. Harmadrészt ugyanis azért kakukktojás a Mobilize Limo, mert ez az egyetlen 4 csillagra vizsgázott kínai autó a gyűjteményben, méghozzá a felnőttekre vonatkozóan 80 százalékos, a gyerekere pedig 75 százalékos utasvédelemmel, amihez 71 százalékra értékelt aktív balesetmegelőző rendszerek és 69 százalékos gyalogosvédelem tartozik. Összességében elmondható tehát, hogy nem lesz egy autó kevésbé biztonságos csak azért, mert Kínában fejlesztették vagy gyártották. Ezt több márka modelljei bizonyították már, mint ahogy a szintet bőséggel megugró kényelmet és minőséget is. A jelenlegi csokor eredményeit az alábbi táblázatban is összefoglaltuk, hogy átláthatóbb formában is meglegyenek. Nem csak kínai vonatkozású típusokat törtek viszont az utóbbi időben, a legfontosabb nem kínai modellek friss töréstesztjeiről is hamarosan beszámolunk.A legújabb Euro NCAP törésteszt-eredmények
| Modell | Euro NCAP eredmény | Felnőtt-védelem | Gyerek-védelem | Gyalogos-védelem | Balesetelkerülő rendszerek |
| BYD ATTO 3 | 5 csillag | 91% | 89% | 69% | 74% |
| ORA Funky Cat | 5 csillag | 92% | 83% | 74% | 93% |
| WEY Coffe 01 | 5 csillag | 91% | 87% | 74% | 94% |
| Mobilize Limo | 4 csillag | 80% | 75% | 69% | 71% |

Azt a qrva!