Részben elvetette saját ötletét az Audi, miszerint a páratlan számú modellek lesznek a hagyományos hajtásúak, a párosok pedig az elektromosok. A középkategória A5-re váltott, de az A6-ból nem lett A7, noha ez volt a terv. A generációváltás a szokásos módon szakaszosan zajlik, a sima szedán és a kombi már befutott, az S6/RS 6 modelleket még reszelgetik. Az átmeneti időszakban a kifutó nemzedék izmos tagjai elérhetők maradtak.
Ez jó ötletnek bizonyult, még így hat év elteltével is van kereslet az RS 6-ra, ráadásul nagyobb, mint valaha. A normál változatoknál az előző nemzedék iránt jelentősen csökken a kereslet, ha bemutatkozik az új, de a különlegesebb típusok esetében a “most vagy soha” effektus érvényesül. Ha nagyon szigorúan vesszük, akkor az RS 6-nak nincs párja a német trión belül, sőt, ő a csapat “legfaragatlanabb” tagja. A Mercedes-AMG E 53 egyrészt “csak” hathengeres, másrészt konnektoros hibrid, ami ebben a kategóriában nem feltétlen előny. A BMW M5 ugyan V8-as és 700 lóerő feletti, de megint csak ott a töltőkábel a csomagtartóban. Az RS 6 nem próbálja megmenteni a bolygót villanyhajtással, csak pusztán a V8-ra hagyatkozik, ráadásul a külső is igen látványos, ami a BMW és a Mercedes esetében már nem ilyen egyértelmű.
Az RS 6 faragatlansága a korából fakad, az Audi már bejelentette a hibrid utód érkezését, így talán ez lesz az utolsó olyan év, amikor még kapható a pőre (lágy hibrid) benzines. Ezt a vásárlók is így gondolják, az RS modellek iránti kereslet 41%-kal nőtt, ami jórészt a kigyúrt hatosnak köszönhető.