0 új cikk érkezett
0 új hozzászólás

Csúcsok csúcsa - Opel Mokka X 4X4 dízel teszt

Opel Mokka X 1.6 Turbo AWD Innovation teszt

Csúcsdízelével nem csak erős, takarékos is az Opel könnyed, kisautó méretű kompakt városi terepjárója, a még GM korszakos, faceliftes Mokka X.

Teszt
Műszaki adatok

%KA%Az Opel paletta első X-es terméke volt a Mokka, azóta csatlakozott hozzá két, már PSA-s testvére. Legerősebb dízelével, minden jóval megpakolva próbáltuk a németek kávészemét%KA%

Az Opel paletta első X-es terméke volt a Mokka, azóta csatlakozott hozzá két, már PSA-s testvére. Legerősebb dízelével, minden jóval megpakolva próbáltuk a németek kávészemét

Apró SUV. 2012-ben kezdődött meg az Opel Mokka gyártása, akkor még az Opel szabadidőautóinak X utótagja nélkül. A Mokka, vagy a tavalyi facelift utáni nevén Mokka X tehát még bőségesen a General Motors égisze alatt készült és lett kifejlesztve. Az Opel nem titkoltan az arabika kávéfajtáról nevezte el Corsa alapokon nyugvó SUV-ját. Persze a gyár kisautójánál közel minden dimenziójában nagyobb, kivéve szélességében. 2016 januárjában a félmilliomodik megrendelést is túllépték, a sikereken felbuzdulva ki is bővítették városi terepjáró palettájuk a Mokka X alá érkező Crossland X és a nála nagyobb Grandland X párossal, utóbbi kettő azonban már PSA termék. Frissítés előtt és frissítés után is vallott már nálunk a Mokka X, most azonban csúcsdízelével, csúcsfelszereltségben próbálhattuk ki a felső végletet.

%KA%Rövid tengelytáv, nagy, 19 colos felnik, az összhatás pedig, mint egy játékautó, főleg oldalnézetből%KA%

Rövid tengelytáv, nagy, 19 colos felnik, az összhatás pedig, mint egy játékautó, főleg oldalnézetből

%KA%Eszméletlen mutatós lett a bumeráng alakú menetfényektől, egyértelműen jót tett a külsőnek a finom facelift. Persze ennél sokkal aranyosabb valójában a Mokka X%KA%

Eszméletlen mutatós lett a bumeráng alakú menetfényektől, egyértelműen jót tett a külsőnek a finom facelift. Persze ennél sokkal aranyosabb valójában a Mokka X

Praktikus, fiatalos. Egy éve már, hogy bemérgesítették az addig szerénynek mutatkozó Opel Mokkát. Határozottabb, agresszívabb, − esetünkben full LED − fényszórókat kapott, mutatós bumeráng alakú nappali menetfényekkel, amik persze szintén diódásak. Néhol ezüst védőlemezekkel törték meg a külső fekete műanyag elemeket, amik rátesznek a robusztusságra, pedig legbelül egy könnyed, aranyos kisautó, emelt hasmagassággal. Valódi elődje nincs, viccesen az Opel Corsa Scamp II koncepció tekinthető annak. Az utastér azt az érzetet kelti, hogy mindent kihoztak a rendelkezésre álló helyből. Elöl kifejezetten tágas, de a hátul ülők is a kategóriának megfelelő méretű. 185 centimnek is még épp kényelmes lábteret ad. A tető mélyedésével ügyesen növelték a fejteret is, ami így már egy kategóriával feljebb mutató, valamint pohártartós könyöklő és kényelmes ülések kényeztethetik a hátul utazókat. Ahhoz képest, hogy 19 colos felniken és peresebb gumikon csücsül, meglepően puha a futása, a futómű egyszer sem ütött fel fájóan, legtöbbször meg sem érezni az úthibákat.

%KA%Rengeteg tárolórekesz teszi praktikusabbá a tágas érzetet keltő utasteret. Az Opel nem hangoztatja, de a Mokka X beltere felsőbb osztályokat kergethet minőségével és anyaghasználatával%KA%

Rengeteg tárolórekesz teszi praktikusabbá a tágas érzetet keltő utasteret. Az Opel nem hangoztatja, de a Mokka X beltere felsőbb osztályokat kergethet minőségével és anyaghasználatával

%KA%Jópofa, ahogy játszadoztak a Mokka X és a 4X4 szavakkal%KA%

Jópofa, ahogy játszadoztak a Mokka X és a 4X4 szavakkal

Fennséges körítés. Mégis mi rosszat lehetne mondani egy csúcsfelszereltségről? Feláras napfénytetővel, kormány- és ülésfűtéssel, sávelhagyásra figyelmeztetéssel kényeztetett a tesztautónk. Az alapnak számító Summit fehér külsőhöz jól passzolt a barna bőrkárpit. Az anyagminőségre sincs panasz, puha, varrott bőr borítás nem csak a könyöklőkre, de a volánra és a műszerfalra is jutott, ezzel valóban felsőbb osztályú az összhatás, ahogy persze az ára is. A műszerfalon, illetve az ajtók tetején puha plasztikot találunk, és a fényes, porgyűjtő elemekkel sem spóroltak. Továbbra is vaskos, minden részletében hangsúlyos a beltér, legyen szó a kormányról, a váltógombról, vagy akár a jelen esetben elektromosan állítható, kihúzható combtámaszos ülésekről.

%KA%Természetesen hiperkomfortosak a legdrágább bőrülések, a hátsó lábtér kisautós, a fejtér a szokásosnál szellősebb%KA% %KA%Természetesen hiperkomfortosak a legdrágább bőrülések, a hátsó lábtér kisautós, a fejtér a szokásosnál szellősebb%KA%

Természetesen hiperkomfortosak a legdrágább bőrülések, a hátsó lábtér kisautós, a fejtér a szokásosnál szellősebb

%KA%Gyorsan és könnyen kezelhető az infotainment, a telefon csatlakoztatása is pillanatok alatt lehetséges%KA%

Gyorsan és könnyen kezelhető az infotainment, a telefon csatlakoztatása is pillanatok alatt lehetséges

%KA%Csomagtere egyenes vonalakkal határolt, 356, ülésdöntéssel 1372  literes. Méreteit németesen precízre szabták, pont 100 cm széles, 70 cm hosszú%KA% %KA%Csomagtere egyenes vonalakkal határolt, 356, ülésdöntéssel 1372  literes. Méreteit németesen precízre szabták, pont 100 cm széles, 70 cm hosszú%KA%

Csomagtere egyenes vonalakkal határolt, 356, ülésdöntéssel 1372 literes. Méreteit németesen precízre szabták, pont 100 cm széles, 70 cm hosszú

Káros dízel, mi? Nemhogy elég, sok is az apró testhez a legerősebb, 1,6 literes, négyhengeres, manuális váltóval párosítva kizárólag stop-startos dízel ereje. A 136 lóerő nem hangzik túlzónak az 1429 kg saját tömeghez, a 320 Nm nyomaték már annál inkább. Jó Opel szokás szerint már-már visszhangzó turbólyuk után, csak 1750 fordulat/perc környékén jön turbónyomás, 2000-re pedig fel is épül rendesen. Innen nagyot lép, ám nekem kissé hiányzott a lomha és a bitang erős közti átmenet. Habár a világ már tökéletesen szembefordult a dízelekkel, azért kellemes dolog 6 liter/100 km alatti fogyasztással járni a városban. A tesztátlag nem kevés autópályázás után lett 6,4 liter/100 km, és egyébként a fedélzeti komputer is hasonló értéket mutatott kivételesen.

%KA%Motorja vagy komolyat húz, vagy erőtlen, a kettő közti átmenet kimaradt a motor karakterisztikájának programozásakor. Minden helyzetben takarékos maradt a 136 lóerős 1.6 EcoTec dízel%KA%

Motorja vagy komolyat húz, vagy erőtlen, a kettő közti átmenet kimaradt a motor karakterisztikájának programozásakor. Minden helyzetben takarékos maradt a 136 lóerős 1.6 EcoTec dízel

%KA%Szinte használttesztnek is betudható, tesztalanyunk 15 000 kalandos kilométert tudhat a háta mögött. Egyik kollégánk például 800 km-t tett meg vele mankókeréken és teknőst is mentett. Egy igazi legendával volt dolgunk%KA%

Szinte használttesztnek is betudható, tesztalanyunk 15 000 kalandos kilométert tudhat a háta mögött. Egyik kollégánk például 800 km-t tett meg vele mankókeréken és teknőst is mentett. Egy igazi legendával volt dolgunk

Inkább SUV, mint crossover. Kuplungja súlyos, kell a lábizom, 6 fokozatú manuális váltója pontosan kapcsolható, de hosszúkás kulisszákkal rendelkezik. Egyértelműen jobb választás az automatánál, ami legutóbbi tesztünk alatt sem nyerte el a tetszésünket. Nyomatékos dízelével párosítva nagyszerű autópályázó is a Mokka X. 130 km/h-nál is épp 2000-es fordulat felett pörög, így fogyasztása is alacsony marad. Összkerékhajtása nem állandó, alapból elöl hajt, csak akkor küldi nyomatékának 50%-át a hátsó tengelyre, ha az első kerekek megforognának. Ennek ellenére, a menetstabilizátort deaktiválva laza talajon már lehet mókázni vele (értsd: elmegy keresztbe a fara) és ügyesen kihozott mély sárból is, amiből kapott eleget az eső áztatta Rabócsiring depójában. Egyébként továbbra is a Mokka az egyelten Opel szabadidőautó összkerékhajtással, így csak hozzá jár például lejtmenetvezérlő is.

%KA%Egyedül a kuplung nehézkes, pontosan gangolható 6 fokozatú kézije a lehető legjobb párosítás a takarékos dízelhez%KA%

Egyedül a kuplung nehézkes, pontosan gangolható 6 fokozatú kézije a lehető legjobb párosítás a takarékos dízelhez

Prémium áron. A tesztelt csúcsdízel az Innovation felszereltségi szinten 7,6 millió forint listaáron, ám a mi minden jóval megpakolt tesztautónk épp túllépi a 9 milliós álomhatárt is. Ez egy ekkora városi terepjáró esetében fájó összeg, ám még mindig egy Opelről beszélünk, így jókora kedvezménnyel is számolni kell. Ha a kiváló minőséget és az erős motort vesszük, még tovább tompíthatunk a fájdalmunkon. Jelen esetben persze egy sarkított esetről beszélünk, kisebb motorjaival és kevésbé színház körítéssel is tökéletesen élhető SUV a Mokka X.

%KA%Inkább nevezhető egy könnyed apró SUV-nak, mint városi crossovernek, főleg így, 4X4 változatban. Nyugodtan ki lehet vinni a rekettyésbe, ahol egy lazább drift sincs ellenére%KA%

Inkább nevezhető egy könnyed apró SUV-nak, mint városi crossovernek, főleg így, 4X4 változatban. Nyugodtan ki lehet vinni a rekettyésbe, ahol egy lazább drift sincs ellenére

Értékelés

Pozitív
Erős, takarékos dízel, könnyed vezethetőség, hasznos összkerékhajtás, minőségi anyagok, tágas beltér, gazdag felszereltség
Negatív
Nagy turbólyuk, korlátozott méretű csomagtér, bonyolult ülésdöntés, prémium ár

Árak

Tesztmodell alapára 7 660 000 Ft (2017. július 6.)
Tesztmodell ára 9 015 000 Ft (2017. július 6.)

Tovább a műszaki adatokhoz

Méretek

Hosszúság: 4275 mm
Szélesség: 1781 mm
Magasság: 1658 mm
Saját tömeg: 1429 kg
Össztömeg: 1938 kg
Terhelhetőség: 500 kg
Tengelytáv: 2555 mm
Karosszéria-kivitel: szabadidő-autó
Csomagtér: 356-1372 liter
Belső szélesség elöl: 1430 mm
Belső szélesség hátul: 1400 mm
Belmagasság elöl: 990-1070 mm
Belmagasság hátul: 960 mm
Hátsó lábtér 180 cm-es vezető mögött: 240 mm
Ülőlap hossza elöl: 480-550 mm
Ülőlap hossza hátul: 480 mm
Csomagtér maximális szélessége: 1000 mm
Csomagtér szélessége a kerékdobok között: 1000 mm
Csomagtér magassága: 500-770 mm
Csomagtér hossza: 700 mm
Csomagtér hossza üléshajtással: 1400 mm
Raktérnyílás szélessége: 1000 mm
Raktérnyílás magassága: 900 mm

Motor és váltó

Motor: Dízel
Motorosztály: Euro 6
Hengerűrtartalom: 1598 cm³
Hengerek/szelepek száma: 4/16
Sebességváltó: 6 sebességes kézi
Nyomaték: 320 Nm 2000-2250 1/min-nél
Teljesítmény: 100 kW (136 LE) 3500-4000 1/min-nél

Menetteljesítmény

Végsebesség: 187 km/h
Gyorsulás 100 km/h-ra: 10,3 s
CO2-kibocsátás: 124-119 g/km
Gyári vegyes fogyasztás: 4,7-4,5 l/100km
Fogyasztás a használónál: 6,4 l/100km

Menetzaj

Menetzaj 50 km/óránál: 58 dB(A)
Menetzaj 90 km/óránál: 64 dB(A)
Menetzaj 130 km/óránál: 66 dB(A)

Vissza a teszt szövegéhez

Ez is érdekes lehet:
 

Rekord hatótávot teljesített az Opel villanyautója

Az elektromos autózás sokak számára egyet jelent a kis hatótávval. Az Opel Ampera-e most bizonyította...

Toyota Prius 1.8 Plug-in Hybrid Executive teszt

Egyliteres, mármint 1 l/100 km fogyasztású autóként hirdeti a Toyota a Prius Plug-in Hybridet...

Sportkivitel készült több Toyota modellből, némelyikre jó esélyünk van

A Toyota betartja a szavát, megérkeztek az első, új sportmodellek. A Gazoo Racing Toyoták három...

Piaci körkép: mi legyen 500 ezer forintig, ha nem akarunk Suzukit?

Olcsó autót keresve megkerülhetetlen az itthon gyártott Suzuki. De mit érdemes választani, akkor...

Termékteszt: Navitel Navigator E500 navigáció

Élethosszig tartó frissítést és teljes Európa térképet ígér a Navitel legkisebb készüléke. Az...

Nappaliban tartott Nissan 240SX, 33 millióért

Először az autószalonokat járta, majd kártérítettek vele, hogy aztán egyedi felniket kapjon és...

510 lóerő a Ferrari F1 pilótáinak kezében

Három darab 510 lóerős Alfa Romeo Giulia QV, három Scuderia Ferrari pilóta és egy kanyargós tesztpálya...

Normál üzemben örökkévaló az első Lexus LS V8-asa. Mit bír, ha gyilkolják?

Közel 30 éves az első Lexus LS, az a modell, amivel a Toyota prémiummárkája indult. Tartósságával...

Volvo XC70 D5 Summum, 2012 - használtteszt

Egy kombi Volvo mindig a családi biztonság egyik jelképe, pláne emelt futóműves, összkerekes...
 
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1vcGVs
Hirdetés

A cikk galériája

FB_share
Küldés e-mailben

Tetszett a cikk?

Iratkozzon fel hírfigyelőnkre! 
(Mi ez?)Ne maradjon le a legfrissebb autós hírekről, bemutatókról, tesztekről, benzinár-változásokról! Írja ide e-mail címét, és a fontos hírekről értesítjük.

(E hírfigyelőről bármikor leiratkozhat a küldött levél alján lévő linkkel. Az adatvédelmi elveket maximálisan tiszteljük, a címet nem adjuk ki harmadik félnek.)
Jogi nyilatkozat* Hozzájárulok ahhoz, hogy a Schibsted Classified Media Hungary Kft. részemre közvetlen megkeresés módszerével a saját, illetve harmadik személyek áruira és szolgáltatásaira vonatkozó reklámot közöljön (pl. promóciós célú elektronikus levelet, hírlevelet, vagy reklámot tartalmazó elektronikus levelet küldjön) és a fentiekben ebből a célból megadott adataimat kezelje és felhasználja.
A Schibsted Classified Media Hungary Kft. a megadott személyes adatokat bizalmasan kezeli és harmadik fél számára nem adja át. A reklám közléséhez, illetve a személyes adatok kezeléséhez megadott hozzájárulás visszavonásig érvényes.
A hozzájárulás bármikor korlátozás és indokolás nélkül, ingyenesen visszavonható.
Feliratkozom

Új hozzászólás írása

Hozzászólás *
 (BBCode formázások engedélyezettek) A következő BBCode formázások engedélyezettek:
[url=http://www.pelda.hu] Link neve[/url]
[b]félkövér[/b]
[i]dőlt[/i]
[u]aláhúzott[/u]
egyéb más BBCode és HTML kód használata nem megengedett.

F
D
A
URL

Hozzászólások (2 db)

solbnet írta: 3 hónapja

Én egy ilyet béreltem Vauxhall Mokka X néven Angliában úgy 3 hete. Bátran ki merem jelenteni, hogy nem éri meg az árát.
Szerintem egyáltalán nem megy olyan jól, bár nyilván kérdés ki miből ül át, a turbólyuk valóban nagyon érződik, a fék sem tetszett, a futómű sem, a csomagtartó meg egy vicc. Az Opelek mindig jók voltak ár/érték arányban, lehet ennek ezzel vége...

A válaszoláshoz belépés szükséges
Petya25 írta: 3 hónapja

7.290.000 az alapára!
Én inkább a benzines 1,4 T 4x4-et vinném több lóval és automatával még olcsóbban, 7.260.000.
Amúgy nagyon patent gép!

A válaszoláshoz belépés szükséges
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1vcGVs
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1vcGVs

Friss tesztek

Toyota Prius 1.8 Plug-in Hybrid Executive teszt

Nincs mellébeszélés, 0,8 l/100 km a tesztfogyasztás

Egyliteres, mármint 1 l/100 km fogyasztású autóként hirdeti a Toyota a Prius Plug-in Hybridet. A gyári érték nem csupán hozható, alul is múlható.


Mini Cooper S E Countryman 4ALL teszt

Multivitamin - Mini Countryman plug-in hibrid teszt

Ha felnövök, gazdaságos hibrid leszek. Na jó, inkább divatos élményautó. Azért jó lenne terepezni is, és a praktikum sem utolsó szempont.


Skoda Rapid Spaceback Best 1.0 TSI teszt

Nyugaton a helyzet változatlan - Skoda Rapid

Többé nem szívó a Skoda Rapid legalja, és a háromhengeres alap TSI is 95 lovas. Nem vitték túlzásba a frissítést, de nagy szükség nem is volt rá, amit kapott, attól csak érettebb a Rapid.

Még több teszt
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1vcGVs

Hirdetés

OPEL tesztek

Opel Crossland X Innovation B1.2XHT MT6 teszt

Keresztre feszítve - Opel Crossland X

Nehéz Opelként nézni a Crossland X-re, pláne úgy, hogy a motorteret felnyitva rám ordít egy oroszlán. Ennél az Opel sokkal finomabban tudná azt, amit csinálnia kell.


Opel Mokka FWD 1.7 CDTI AT6 teszt

Szép, jó. Mi kell még? - Opel Mokka automata teszt

Automata váltóval és tolótetővel levett a lábamról az Opel Mokka. Vásárlói hasonlóan érezhetnek, így nyilván ők is elnézik gyengeségeit.


Opel Meriva 1.6 CDTI teszt

Vezetni jó! Opel Meriva 1.6 CDTI teszt

Magyar motor hajtja, öngyilkos ajtajú, tologatható hátsó üléses. Vajon tényleg szenzációs családi és utazóautó az Opel Meriva 1.6 CDTI?


Opel Cascada 1.6 SIDI Turbo Cosmo teszt

Magyar motor viszi, de mégsem a mi autónk: Opel Cascada teszt Videó

Kezdeti kínálatának csúcsával, a szentgotthárdi, 170 lóerős SIDI turbómotorral járt nálunk a vászontetős Opel Cascada. Kellemes, de nem a mi autónk.


Opel Adam 1.4 Ecotec Start/Stop Slam teszt

Persze, hogy drága. Opel Adam teszt

Az Opel is rájött, hogy van értelme jó sok pénzért ezerféleképp variálható szuperminit árulni, hát itt a vagány Adam, amit legizmosabb motorjával, 100 lóerősen teszteltünk.


Még több OPEL teszt

Címlapon


Friss cikkek

Érintőpontokra utazott a driftes Nissan 370Z

Roncstelepen tombolt Chris Forsberg és a Nissan 370Z Videó

Tegnap – Sztori

Chris Forsberg és filmes csapata most egy roncstelepen csapatott a V6-os Nissan 370Z driftautóval, hogy színes érintési pontokat romboljanak.


10 autó, ami a kategóriája legdrágábban fenntarthatója

Top 10: ezek a legköltségesebben fenntartható autók

Tegnap – Sztori

Míg Európában jellemzően lemaradunk ott, hogy mennyit fogyaszt egy autó, az amerikaiakat jobban érdekli a fenntartási költség. Mutatjuk a náluk ebben legrosszabakat.


Termékteszt: Navitel Navigator E500 navigáció

Olcsó navi vezessen utadon - navigációt teszteltünk Videó

2 napja – Újdonság

Élethosszig tartó frissítést és teljes Európa térképet ígér a Navitel legkisebb készüléke. Az E500 mérhetetlenül egyszerű, kezelése sem ördöngösség és az ára is kedvező, de lehet jobb, mint egy okostelefon?


Kapcsolódó tartalom


Használtautó.hu

OPEL MOKKA 1.7 CDTI Enjoy AWD Start-Stop

OPEL MOKKA 1.7 CDTI En...

Ár: 4.549.990 Ft

Évjárat: 2013 / 3

Kivitel: Egyterű

Üzemanyag: Dízel

OPEL MOKKA 1.7 CDTI Cosmo Start-Stop BŐR! NAVI! KAMERA! TETŐ!

OPEL MOKKA 1.7 CDTI Co...

Ár: 4.190.000 Ft

Évjárat: 2013 / 4

Kivitel: Kombi

Üzemanyag: Dízel

OPEL MOKKA 1.6 Selection Start-Stop

OPEL MOKKA 1.6 Selecti...

Ár: 3.999.000 Ft

Évjárat: 2013 / 6

Kivitel: Kombi

Üzemanyag: Benzin

Még több autó

Kövess minket a Facebookon is!