0 új cikk érkezett
0 új hozzászólás

Erősen alulmotorizált, vagy mégsem? - Egyliteres Octavia

Skoda Octavia Style 1.0 TSI teszt

·

Túltolták a downsizingot, de ne legyünk előítéletesek. Az ezres Octaviát vezetni jó, a fogyasztása pedig meglepő, a tartósságot majd az idő fogja megmondani.

Teszt
Műszaki adatok

%KA%Vakartuk a fejünket az ezres Octavia hallatán, de az 1.0 TSI korábban sem okozott csalódást, most ekkora testben is jól szerepelt%KA%

Vakartuk a fejünket az ezres Octavia hallatán, de az 1.0 TSI korábban sem okozott csalódást, most ekkora testben is jól szerepelt

Még élénken él a fejemben, amikor a friss Octaviát vezethettem a hazai bemutatón. Akkor nem jutottam hozzá az 1,0 litereshez, csak egy szép belterű fekete kombihoz, ami a kétliteres dízellel több mint 12 millió forintba került. Az a másik véglet, lehet egy Octavia drága is, ha mindent beledobálunk, a másik véglet viszont nem kevésbé kényelmes és praktikus, persze a fekete beltérben kevesebb a fantázia, de még így sem fájdalmas, sőt. Egyenesen váltottam a frissített kombi Golfról az Octaviára, és a Skoda józanságérzete egyenesen felvillanyozott, pedig a Golf beltere tényleg csak egy fokkal izgalmasabb nála, valahogy nincs akkora különbség köztük, mint amit az áruk tükröz. A Skoda most a legjózanabb választás a Volkswagen termékei között, szándékosan nem a legegyszerűbbnek mondanám, mert nem az, minden téren remekel.

%KA%Újak a lámpák, de vannak feláras LED-esek is. Elöl a nappali menetfény mindenképp LED-es, a halogén izzókkal nem világít túl hatékonyan az Octavia%KA% %KA%Újak a lámpák, de vannak feláras LED-esek is. Elöl a nappali menetfény mindenképp LED-es, a halogén izzókkal nem világít túl hatékonyan az Octavia%KA%

Újak a lámpák, de vannak feláras LED-esek is. Elöl a nappali menetfény mindenképp LED-es, a halogén izzókkal nem világít túl hatékonyan az Octavia

%KA%Új a lökhárító, a lámpák, a hűtőrács és hozzá a géptető is. Nem lett szebb, de csúnyább se, csak karakteresebb%KA%

Új a lökhárító, a lámpák, a hűtőrács és hozzá a géptető is. Nem lett szebb, de csúnyább se, csak karakteresebb

A friss arc nem lett se szebb, se csúnyább az elődnél, csak karakteresebb. Drasztikus a különbség, de csak azért, hogy legyen miről beszélni, hiszen az Octavia továbbra is ugyanolyan jó, mint volt. Az osztott lámpák LED-es verzióiért felárat kell fizetni, ám a nappali menetfény a halogén izzósokban is LED-es. Újak a hátsó lámpák is, de felárért szép LED-esek is lehetnek, nekünk ilyenek nem voltak, és a fényezés is a legegyszerűbb ezüst, így túlzottan nem lóg ki a tömegből. Változott a hűtőrács is, a középső teli rész takarná a távolságtartó tempomat és ráfutásra figyelmeztetés radarját, ám itt most olyan sincs, egyszerűen nem csinálnak kétféle rácsot emiatt. A 16 colos alufelnik alapárasak, persze lehetne nagyobb is, de akkor romlik a menetkomfort, ami ekkorákkal tökéletes.

%KA%Hatalmasra nyílik az 590 literes csomagtér ajtaja, nincs külön szedán, csak ezzel, illetve a kombi karosszériával létezik az Octavia%KA%

Hatalmasra nyílik az 590 literes csomagtér ajtaja, nincs külön szedán, csak ezzel, illetve a kombi karosszériával létezik az Octavia

Az egyliteres háromhengeres furcsa módon nem az alapmotor, mivel az 1,2-es turbós négyhengeres 86 lóerős verziójával indít az Octavia, a háromhengeres pedig 115 telivér lovat rejteget. Hogy mennyire elég egy ilyen apró motor egy ekkora testben? Nagyon is. Úgy értem, majd az idő megmondja a tartósságát, arra most nem tippelnék. Mint termék, azt kell mondjam, remek. Az apró motor miatt alig több az Octavia súlya 1,2 tonnánál, mindeközben méretei már inkább középkategóriásak, 590 literes csomagtere még így csapotthátúként is nagyobb, mint a Golf Varianté, a hátsó lábtér pedig megszokottan hatalmas. Szóval ekkora súlyhoz 115 ló és 200 Nm nyomaték bőven elég, ahhoz mondjuk nem árt hozzászokni, hogy utóbbi csak 2000-es fordulatnál érkezik, így nem árt pörgetni a kávédarálót, máskülönben, ha korán engedjük a kuplungot, lefullad. Ehhez viszont hamar hozzá lehet szokni.

%KA%Semmi extra, így feketében silány, de a formák rendben vannak és az anyagok is teljesen jók. Minden kapcsolón, kezelőszerven érezni egyfajta jóleső minőséget, olcsó hatást talán csak a rendkívül karcolódó zongoralakkok keltenek%KA%

Semmi extra, így feketében silány, de a formák rendben vannak és az anyagok is teljesen jók. Minden kapcsolón, kezelőszerven érezni egyfajta jóleső minőséget, olcsó hatást talán csak a rendkívül karcolódó zongoralakkok keltenek

%KA%Híresen hatalmas a beltér, elöl van könyöktámasz és magasságban állítható ülések, felárasan elöl-hátul fűthetőek is%KA% %KA%Híresen hatalmas a beltér, elöl van könyöktámasz és magasságban állítható ülések, felárasan elöl-hátul fűthetőek is%KA%

Híresen hatalmas a beltér, elöl van könyöktámasz és magasságban állítható ülések, felárasan elöl-hátul fűthetőek is

Sokszor kapcsolom ki a start-stopot kézi váltós autókban, mert nem egyszer fordult már elő, hogy azért fulladtam le, mert hamarabb tettem az egyest, mint indult volna a motor. Az Octavianál viszont nem csak a károsanyag kibocsátásnak és a fogyasztásnak tesz jót a start-stop, hanem a hangulatunknak is, mivel az ezres alapjáraton igencsak remegős, amit át is ad a karosszériának. Ez a rossz oldala, vezetés közben viszont semmiféle hátránya sincs, mondjuk egy korábbi szívó 1,6-os négyhengereshez képest, a turbós karakter miatt pedig jóval erősebbnek érződik azoknál, hiszen kellő fordulaton nagyon szépen húz, csak 4000 környékére pörgetve lesz csúnya a hangja. Normál használat mellett szinte észre sem vesszük, a reggeli hidegindításnál karcos csak a hangja alapjáraton. Nagyjából látom, kinek lehet kielégítő egy ezres Octavia. Városi cirkálót látok benne, néhanapján kis autópályázással, és tényleg csak néha több utassal a gyomrában kettőnél. Egyedül rendkívül fürge, ketten sincs gond, a három embert már megérzi, de azt is leginkább a fogyasztáson vesszük majd észre.

%KA%Kedves figyelmesség a kárpitozott ajtózseb,a Symply Clever csomag része a bütykös pohártartó és a telefontartó, valamint a kuka az ajtóban és egyéb apró kedvességek. Az esernyő alapáras!%KA% %KA%Kedves figyelmesség a kárpitozott ajtózseb,a Symply Clever csomag része a bütykös pohártartó és a telefontartó, valamint a kuka az ajtóban és egyéb apró kedvességek. Az esernyő alapáras!%KA%

Kedves figyelmesség a kárpitozott ajtózseb,a Symply Clever csomag része a bütykös pohártartó és a telefontartó, valamint a kuka az ajtóban és egyéb apró kedvességek. Az esernyő alapáras!

%KA%A 8 colos Amundsen navigációs fejegység üvegborítást kapott, a képe szép, kontrasztos, jól olvasható, SMS-t is írhatunk rajta, illetve fel is olvassa azt nekünk. Jól kezelhető, csak ajánlani tudom%KA%

A 8 colos Amundsen navigációs fejegység üvegborítást kapott, a képe szép, kontrasztos, jól olvasható, SMS-t is írhatunk rajta, illetve fel is olvassa azt nekünk. Jól kezelhető, csak ajánlani tudom

És ez az a pont, amit nem akartam elhinni. M0-ás óra szerinti 115-tel 4,6 literes fogyasztást produkált, a fővárost átszelve hétvégén három emberrel 5,6, a sok hétköznapi várossal tűzdelt hét eredménye pedig 6,2 liter/100 km. Úgy, hogy egyszer nem éreztem kellemetlenül magam − nem úgy, mint a Civicben – csupán figyelni kellett a fordulatra, például előzésnél. Az alaptempó mindegy, hogy 70 vagy 90, minimum két fokozatot, ha nem hármat vissza kell váltanunk. A hatos kézi váltó kapcsolása pontos, a fokozatok hosszúak, teljesen élhető páros a háromhengeressel. Egyáltalán nem rossz élmény, persze tény, hogy az 1.2 TSI jobban megy, pláne az 1.4, de nem kell félni ettől sem. A teszthét jó hangulatára rájátszott, hogy nem egy agyonextrázott autót kaptunk, hanem egész élhető konstrukciót.

%KA%Style szinten már alapáras a kétzónás digitális klíma, kaphatunk rendszerezőt a csomagtérbe, valamint hasznos akasztókat is%KA% %KA%Style szinten már alapáras a kétzónás digitális klíma, kaphatunk rendszerezőt a csomagtérbe, valamint hasznos akasztókat is%KA% %KA%Style szinten már alapáras a kétzónás digitális klíma, kaphatunk rendszerezőt a csomagtérbe, valamint hasznos akasztókat is%KA%

Style szinten már alapáras a kétzónás digitális klíma, kaphatunk rendszerezőt a csomagtérbe, valamint hasznos akasztókat is

%KA%Kiállása továbbra is határozott, a hátsó futómű (ami itt csak csatolt lengőkaros) már megérzi, ha többen ülnek benne, de nincs katasztrófa 5 emberrel sem%KA%

Kiállása továbbra is határozott, a hátsó futómű (ami itt csak csatolt lengőkaros) már megérzi, ha többen ülnek benne, de nincs katasztrófa 5 emberrel sem

A Style felszereltség az RS alatt a legmagasabb, ide már mindent berendelhetünk, de alapból is van hátul tolatóradar, van tempomat, automata elektromos ablakok mind a négy ajtón és kétzónás automata klíma is. Ezt megfejelték a 8 colos, szintén nem a legnagyobb kijelzős multimédiával, aminek a futása rendkívül gyors, stabil, a grafika egyszerű, a képe pedig szép. A navigáció rendkívül egyszerűen kezelhető, a nagy ikonok és gombok miatt vezetés közben sem ördöngösség, csak az ujjlenyomatokat gyűjti a kijelző. Ezeken felül teljes értékű pótkereket és fűthető üléseket kapott a tesztautó, amikkel a listaára picivel 6 millió forint fölé ugrik, de ne felejtsük el, hogy van 899 ezer forint kedvezmény, ha nem felejtjük el beikszelni. Az Octavia továbbra is tágas, számomra semmivel sem rosszabb minőségérzetű, mint egy Golf és nagyjából reális áron osztogatják. A Skoda kicsit kinőtte azt, aminek alapból szánták, vagy talán a többi márkát misztifikálták túl?

%KA%Árban elég jól pozicionálták, technikailag is szépen fel lehet szerelni, csak józan extrákból áll a konfigurátora, és nagy kedvezmény is van rá. Nehéz rá rosszat mondani, egyszerűen jó választás%KA%

Árban elég jól pozicionálták, technikailag is szépen fel lehet szerelni, csak józan extrákból áll a konfigurátora, és nagy kedvezmény is van rá. Nehéz rá rosszat mondani, egyszerűen jó választás

Értékelés

Pozitív
Erős, de könnyű motor, csöndes futás, komfortos, logikus elrendezésű utastér, tágas csomagtér, jó árazás
Negatív
Megosztó külső, alapjáraton remegő motor, alacsony fordulaton gyenge, magas fordulaton csúnya a hangja

Árak

Tesztmodell alapára 6 042 230 Ft (2017. október 9.)
Tesztmodell ára 6 221 010 Ft (2017. október 9.)

Tovább a műszaki adatokhoz

Méretek

Hosszúság: 4670 mm
Szélesség: 1814 mm
Magasság: 1450 mm
Saját tömeg: 1225 kg
Össztömeg: 1775 kg
Terhelhetőség: 550 kg
Tengelytáv: 2686 mm
Karosszéria-kivitel: kombi
Csomagtér: 590-1580 liter
Belső szélesség elöl: 1470 mm
Belső szélesség hátul: 1480 mm
Belmagasság elöl: 920-1000 mm
Belmagasság hátul: 950 mm
Hátsó lábtér 180 cm-es vezető mögött: 280 mm
Ülőlap hossza elöl: 500 mm
Ülőlap hossza hátul: 490 mm
Csomagtér maximális szélessége: 1500 mm
Csomagtér szélessége a kerékdobok között: 1000 mm
Csomagtér magassága: 560-810 mm
Csomagtér hossza: 1050 mm
Csomagtér hossza üléshajtással: 1090 mm
Raktérnyílás szélessége: 1000 mm
Raktérnyílás magassága: 1100 mm

Motor és váltó

Motor: Benzin
Motorosztály: Euro 6
Hengerűrtartalom: 999 cm³
Hengerek/szelepek száma: 3/12
Sebességváltó: manuális (6 fokozatú) sebességváltó
Nyomaték: 200 Nm 2000-3500 1/min-nél
Teljesítmény: 85 kW (116 LE) 5000–5500 1/min-nél

Menetteljesítmény

Végsebesség: 203 km/h
Gyorsulás 100 km/h-ra: 9.9 s
CO2-kibocsátás: 104 g/km
Gyári vegyes fogyasztás: 4,8 l/100km
Fogyasztás a használónál: 6,2 l/100km

Menetzaj

Menetzaj 50 km/óránál: 60 dB(A)
Menetzaj 90 km/óránál: 65 dB(A)
Menetzaj 130 km/óránál: 69 dB(A)

Vissza a teszt szövegéhez

Ez is érdekes lehet:
 

Elvette a rekorder, első helyet a Koenigsegg a Bugattitól

Alig pár hétig birtokolhatta a 0-400-0 km/órás rekordot a Bugatti Chiron. A svéd Koenigsegg Agera...

Volkswagen Caddy Life 1.9 PD TDI DSG, 2007 - használtteszt

DSG ebben? Sokan teszik fel a kérdést a DSG-váltós Volkswagen Caddy kapcsán, pedig készült ilyen...

300 ezer forintért ad plusz két ajtót a Lada 4x4

Jutányos ajánlat, 300 ezer forintos felárért 50 centivel növelt hosszt és tengelytávot ad az...

Csúnyán ráfizethetünk az utángyártott alkatrészekkel javításra

Vegyél gyári alkatrészeket, javíttasd márkaszervizben az autódat, különben meghalsz! Erős az...

Talán majd 5-6 év múlva elkezdődhet épülni a Balatont Kecskeméttel és Szegeddel összekötő M8

10 milliárd forint csupán az M8 autópálya építésének előkészítésére is rendelkezésre áll, maga...

Renault Captur 1.2 TCe 118 EDC Intens teszt

Éllovasként frissítették a Renault Capturt, ami dögösebb és karakteresebb, mint valaha. Turbós...

Citroën Xantia 1.6i, 1995 - használtteszt

Mennyire időtálló egy Citroën Xantia, alapmotorjával, hidropneumatikus futóművel és mindössze...

Nissan Qashqai DIG-T 160 Tekna+ teszt

Idén frissült a második generációjával is már négy éve velünk lévő, kategóriaalapító Nissan Qashqai...

Már teljes gőzzel itt a Zoe, de sok új villanyautót ígér még a Renault

Végre hazánkban is bemutatkozott, hivatalosan is itt a Renault Zoe, amiből már tavaly megérkezett...
 
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1za29kYQ==
Hirdetés

A cikk galériája

FB_share
Küldés e-mailben

Tetszett a cikk?

Iratkozzon fel hírfigyelőnkre! 
(Mi ez?)Ne maradjon le a legfrissebb autós hírekről, bemutatókról, tesztekről, benzinár-változásokról! Írja ide e-mail címét, és a fontos hírekről értesítjük.

(E hírfigyelőről bármikor leiratkozhat a küldött levél alján lévő linkkel. Az adatvédelmi elveket maximálisan tiszteljük, a címet nem adjuk ki harmadik félnek.)
Jogi nyilatkozat* Hozzájárulok ahhoz, hogy a Schibsted Classified Media Hungary Kft. részemre közvetlen megkeresés módszerével a saját, illetve harmadik személyek áruira és szolgáltatásaira vonatkozó reklámot közöljön (pl. promóciós célú elektronikus levelet, hírlevelet, vagy reklámot tartalmazó elektronikus levelet küldjön) és a fentiekben ebből a célból megadott adataimat kezelje és felhasználja.
A Schibsted Classified Media Hungary Kft. a megadott személyes adatokat bizalmasan kezeli és harmadik fél számára nem adja át. A reklám közléséhez, illetve a személyes adatok kezeléséhez megadott hozzájárulás visszavonásig érvényes.
A hozzájárulás bármikor korlátozás és indokolás nélkül, ingyenesen visszavonható.
Feliratkozom

Új hozzászólás írása

Hozzászólás *
 (BBCode formázások engedélyezettek) A következő BBCode formázások engedélyezettek:
[url=http://www.pelda.hu] Link neve[/url]
[b]félkövér[/b]
[i]dőlt[/i]
[u]aláhúzott[/u]
egyéb más BBCode és HTML kód használata nem megengedett.

F
D
A
URL

Hozzászólások (58 db)

alfamore írta: 3 napja

Meg kell hagyni szép formája van, jól mutat bármelyik autó mellett. De ez a mai trend, családi szedánba ekkora motort? Van olyan hely a világon ahol ezt jó ötletnek találják? Mert ugye a szigorú európai emissziós előírások, környezetvédelem ... Azért kiváncsi lennék hogy a márkáknál a vásárlók milyen arányban választanak a különböző motorokból? Európán kívűl egyáltalán eladhatóak ezek a mai korszerű csodák?

A válaszoláshoz belépés szükséges
Főispán írta: 4 napja
Csalfa Romeo írta: 5 napja

Le kéne állni az üres és értelmetlen pufogtatásával a "legenda" szónak, persze csak azután, hogy kihúztad a nyelvedet a digók sejhajából.(Thumbs Up Főispán kollégának :D) Nagyon sok tényező vezethet oda, hogy valaki egy konkrét típus mellett teszi le a voksát, amikor oldtimerezésbe fog. Jól sikerült formaterv, érzelmi kötődés(volt régebben olyanja vagy a családjában), jó alkatrészellátás, összetartó közösség, kirívó exkluzivitás(olyat akar, amiből borzasztó kevés van), stb... Biztos nehezen emészted meg, hogy ezrével újítják fel itthon a régi szocikat, közben te még az utolsót is bezúzatnád. Legendák bármiben is? Nem. Nosztalia van? Mint az állat... És ez még hagyján, a Trabik, Zápor Jóskák, Zsigulik, stb. ára is egyre feljebb szökik. Szánalmas, hogy szerinted a veteránozást a vágyálmaink éltetik, és nem a nosztalgia. Az meg kézenfekvő, hogy a Hungaroringen nem Trabikkal fognak végigpöfögni, hanem nagy versenymúlttal rendelkező márkákat vonultatnak fel - ezt megköveteli a környezet.



Megdöbbentő, ahogy folyamatosan azt nyomod, hogy a veterán-közösségekben nincs helye mainstream márkák modelljeinek. Folyamatosan Jaguar meg Porsche meg Lancia meg Ferrari, a többit meg be kell zúzni... nagyon unalmas és egyben nevetséges. Mindennek helye van, ami az adott tulaj számára érzelmi értékkel bír, lehet ez a legócskább vacak is. Ha én egy Oltcitot akarok leOT-ztetni, nem fogok előtte odamenni hozzád, és megkérdezni, hogy az Oltcit legenda-e - és ha azt mondod, hogy nem(persze, hogy ezt mondod), akkor leteszek a tervemről:)



Mindenhol van egy maroknyi lelkes, csenevész gyűjtő, de az egy kapitális marhaság, hogy a "lenszia" hallatán a világ minden táján leborulnak.(Ez kb. olyan duma tőled, mint az Infiniti és a Marseillaise összefüggésbe hozása :DDD) Ennél a néhány embernél inkább az olasz formatervezés iránti tisztelgés áll fenn, mint a Lancia márka átfogó ismerete.



A japánok és a veteránozás kapcsán az a fő probléma, hogy mire igazán felfutott a japán autógyártás, addigra úrrá lett az autóiparban a "használd és dobd el" szemlélet, kiveszett a króm, eltűntek a jellegzetes formatervek, stíluselemek, beköszöntött a műanyagkorszak. Mindezek pedig a veteránozás hanyatlásához vezetnek. Mai szemmel is modern, az új autók között elvesző autó egy bármilyen műanyag lökhárítós modell a '90-es évekből, nem érez senki vágyat, hogy megőrizze az utókornak.



Ha ezt levetítjük kis hazánkra: a '70-es, '80-as évek japánjai azért nem népszerűek OT-s körökben, mert nem forgalmazták őket itthon(nincs kötődés hozzájuk), a '90-es évek japánjai meg már "műanyagok", és ezért nem fognak utánuk kapkodni. Koreai autóból 30 éves nem tudom, egyáltalán lehet-e itthon: talán az ős, kockaforma Excelből akadhat 1-2 db, ami az USÁ-ból került ide valahogy. Én pl. szívesen megnéznék egy '80-as évekbeli Kiát közelről:)


Előzmények megtekintése

"Ha én egy Oltcitot akarok leOT-ztetni, nem fogok előtte odamenni hozzád, és megkérdezni, hogy az Oltcit legenda-e"
Na ezen jót röhögtem :).

"Mai szemmel is modern, az új autók között elvesző autó egy bármilyen műanyag lökhárítós modell a '90-es évekből, nem érez senki vágyat, hogy megőrizze az utókornak."
És ezért nincs is esélyem arra, hogy veteránozáshoz találjak egy szép Mazda Xedos 6 (vagy 626) Comprex dieselt. :) Max aranyáron nyugatról...

A válaszoláshoz belépés szükséges
vidi500 írta: 4 napja
Gazi írta: 4 napja

ismetelni tudom csak a korabbi hozzaszolasomat hasonlo cikkekhez. Auto bemutatasa nem felejzodik be a kulcsinnel. Koveteljuk olvasok ezrei neveben a fenntartasi koltsegeket is tessek megirni es ezt is reszletesen kitaglalni, Olaj tipusa, ara csereperiodusa, Ablaktrolok, Izzok tipusai, Valto tipusa karbantartas igenye, Izzocsere lehetseges vagy csak szervizben, Motor tipusa, Vezerles tipusa annak csereperiodusa, Lancos, szijjas stb... Tipuskus hibak az elozo generaciobol reszeletezve es kivesezve hogy ezek orvosolva lettek e. hasznalhatosag, Pl roller, kiskerekpar netan egy bedogolott mosogep stb szallithato e benne vagy mindeneert kulon fuvarost kell hivni ... kerem szepen a szerkesztoket es tegyek targyilagossa es erdekesse osszehasolnithatova a tipusokat hogy a vevok ne az elso szerviznel talalkozzanak a boduletes szamlakkal hanem mar vasarlas elott tisztaba legyenek a fenntartasi koltsegekkel..


Egyetértek veled, az autóvásárlók legnagyobb részénél ezek a legfontosabb szempontok vásárlás előtt. Sajnos azt látom a megvásárolt használt autóimon, hogy egyre nagyobb teret hódit a felhasználók totális műszakiatlansága, és az ez alapján történő használati mód. A cikk nekik szólt. :D



























A válaszoláshoz belépés szükséges
Gazi írta: 4 napja

ismetelni tudom csak a korabbi hozzaszolasomat hasonlo cikkekhez. Auto bemutatasa nem felejzodik be a kulcsinnel. Koveteljuk olvasok ezrei neveben a fenntartasi koltsegeket is tessek megirni es ezt is reszletesen kitaglalni, Olaj tipusa, ara csereperiodusa, Ablaktrolok, Izzok tipusai, Valto tipusa karbantartas igenye, Izzocsere lehetseges vagy csak szervizben, Motor tipusa, Vezerles tipusa annak csereperiodusa, Lancos, szijjas stb... Tipuskus hibak az elozo generaciobol reszeletezve es kivesezve hogy ezek orvosolva lettek e. hasznalhatosag, Pl roller, kiskerekpar netan egy bedogolott mosogep stb szallithato e benne vagy mindeneert kulon fuvarost kell hivni ... kerem szepen a szerkesztoket es tegyek targyilagossa es erdekesse osszehasolnithatova a tipusokat hogy a vevok ne az elso szerviznel talalkozzanak a boduletes szamlakkal hanem mar vasarlas elott tisztaba legyenek a fenntartasi koltsegekkel..

A válaszoláshoz belépés szükséges
Roreno írta: 5 napja
Csalfa Romeo írta: 5 napja

Le kéne állni az üres és értelmetlen pufogtatásával a "legenda" szónak, persze csak azután, hogy kihúztad a nyelvedet a digók sejhajából.(Thumbs Up Főispán kollégának :D) Nagyon sok tényező vezethet oda, hogy valaki egy konkrét típus mellett teszi le a voksát, amikor oldtimerezésbe fog. Jól sikerült formaterv, érzelmi kötődés(volt régebben olyanja vagy a családjában), jó alkatrészellátás, összetartó közösség, kirívó exkluzivitás(olyat akar, amiből borzasztó kevés van), stb... Biztos nehezen emészted meg, hogy ezrével újítják fel itthon a régi szocikat, közben te még az utolsót is bezúzatnád. Legendák bármiben is? Nem. Nosztalia van? Mint az állat... És ez még hagyján, a Trabik, Zápor Jóskák, Zsigulik, stb. ára is egyre feljebb szökik. Szánalmas, hogy szerinted a veteránozást a vágyálmaink éltetik, és nem a nosztalgia. Az meg kézenfekvő, hogy a Hungaroringen nem Trabikkal fognak végigpöfögni, hanem nagy versenymúlttal rendelkező márkákat vonultatnak fel - ezt megköveteli a környezet.



Megdöbbentő, ahogy folyamatosan azt nyomod, hogy a veterán-közösségekben nincs helye mainstream márkák modelljeinek. Folyamatosan Jaguar meg Porsche meg Lancia meg Ferrari, a többit meg be kell zúzni... nagyon unalmas és egyben nevetséges. Mindennek helye van, ami az adott tulaj számára érzelmi értékkel bír, lehet ez a legócskább vacak is. Ha én egy Oltcitot akarok leOT-ztetni, nem fogok előtte odamenni hozzád, és megkérdezni, hogy az Oltcit legenda-e - és ha azt mondod, hogy nem(persze, hogy ezt mondod), akkor leteszek a tervemről:)



Mindenhol van egy maroknyi lelkes, csenevész gyűjtő, de az egy kapitális marhaság, hogy a "lenszia" hallatán a világ minden táján leborulnak.(Ez kb. olyan duma tőled, mint az Infiniti és a Marseillaise összefüggésbe hozása :DDD) Ennél a néhány embernél inkább az olasz formatervezés iránti tisztelgés áll fenn, mint a Lancia márka átfogó ismerete.



A japánok és a veteránozás kapcsán az a fő probléma, hogy mire igazán felfutott a japán autógyártás, addigra úrrá lett az autóiparban a "használd és dobd el" szemlélet, kiveszett a króm, eltűntek a jellegzetes formatervek, stíluselemek, beköszöntött a műanyagkorszak. Mindezek pedig a veteránozás hanyatlásához vezetnek. Mai szemmel is modern, az új autók között elvesző autó egy bármilyen műanyag lökhárítós modell a '90-es évekből, nem érez senki vágyat, hogy megőrizze az utókornak.



Ha ezt levetítjük kis hazánkra: a '70-es, '80-as évek japánjai azért nem népszerűek OT-s körökben, mert nem forgalmazták őket itthon(nincs kötődés hozzájuk), a '90-es évek japánjai meg már "műanyagok", és ezért nem fognak utánuk kapkodni. Koreai autóból 30 éves nem tudom, egyáltalán lehet-e itthon: talán az ős, kockaforma Excelből akadhat 1-2 db, ami az USÁ-ból került ide valahogy. Én pl. szívesen megnéznék egy '80-as évekbeli Kiát közelről:)


Előzmények megtekintése

Azért érted a dörgést nem Mester?!:) Szerintem itt az ideje egy kicsit komolyabban venned zöldikét, mert ő sosem fogja föladni!!! (kac-kac... :D )

A válaszoláshoz belépés szükséges
zold írta: 5 napja
Csalfa Romeo írta: 5 napja

Le kéne állni az üres és értelmetlen pufogtatásával a "legenda" szónak, persze csak azután, hogy kihúztad a nyelvedet a digók sejhajából.(Thumbs Up Főispán kollégának :D) Nagyon sok tényező vezethet oda, hogy valaki egy konkrét típus mellett teszi le a voksát, amikor oldtimerezésbe fog. Jól sikerült formaterv, érzelmi kötődés(volt régebben olyanja vagy a családjában), jó alkatrészellátás, összetartó közösség, kirívó exkluzivitás(olyat akar, amiből borzasztó kevés van), stb... Biztos nehezen emészted meg, hogy ezrével újítják fel itthon a régi szocikat, közben te még az utolsót is bezúzatnád. Legendák bármiben is? Nem. Nosztalia van? Mint az állat... És ez még hagyján, a Trabik, Zápor Jóskák, Zsigulik, stb. ára is egyre feljebb szökik. Szánalmas, hogy szerinted a veteránozást a vágyálmaink éltetik, és nem a nosztalgia. Az meg kézenfekvő, hogy a Hungaroringen nem Trabikkal fognak végigpöfögni, hanem nagy versenymúlttal rendelkező márkákat vonultatnak fel - ezt megköveteli a környezet.



Megdöbbentő, ahogy folyamatosan azt nyomod, hogy a veterán-közösségekben nincs helye mainstream márkák modelljeinek. Folyamatosan Jaguar meg Porsche meg Lancia meg Ferrari, a többit meg be kell zúzni... nagyon unalmas és egyben nevetséges. Mindennek helye van, ami az adott tulaj számára érzelmi értékkel bír, lehet ez a legócskább vacak is. Ha én egy Oltcitot akarok leOT-ztetni, nem fogok előtte odamenni hozzád, és megkérdezni, hogy az Oltcit legenda-e - és ha azt mondod, hogy nem(persze, hogy ezt mondod), akkor leteszek a tervemről:)



Mindenhol van egy maroknyi lelkes, csenevész gyűjtő, de az egy kapitális marhaság, hogy a "lenszia" hallatán a világ minden táján leborulnak.(Ez kb. olyan duma tőled, mint az Infiniti és a Marseillaise összefüggésbe hozása :DDD) Ennél a néhány embernél inkább az olasz formatervezés iránti tisztelgés áll fenn, mint a Lancia márka átfogó ismerete.



A japánok és a veteránozás kapcsán az a fő probléma, hogy mire igazán felfutott a japán autógyártás, addigra úrrá lett az autóiparban a "használd és dobd el" szemlélet, kiveszett a króm, eltűntek a jellegzetes formatervek, stíluselemek, beköszöntött a műanyagkorszak. Mindezek pedig a veteránozás hanyatlásához vezetnek. Mai szemmel is modern, az új autók között elvesző autó egy bármilyen műanyag lökhárítós modell a '90-es évekből, nem érez senki vágyat, hogy megőrizze az utókornak.



Ha ezt levetítjük kis hazánkra: a '70-es, '80-as évek japánjai azért nem népszerűek OT-s körökben, mert nem forgalmazták őket itthon(nincs kötődés hozzájuk), a '90-es évek japánjai meg már "műanyagok", és ezért nem fognak utánuk kapkodni. Koreai autóból 30 éves nem tudom, egyáltalán lehet-e itthon: talán az ős, kockaforma Excelből akadhat 1-2 db, ami az USÁ-ból került ide valahogy. Én pl. szívesen megnéznék egy '80-as évekbeli Kiát közelről:)


Előzmények megtekintése

Nem azt mondom, hogy be kell zúzni, azt mondom, hogy nem érdemesek arra hogy az én pénzemen őrizzem meg, a 80-as évek depis korszaka sem autók sem életszemlélet szempontjából nem volt jó kor, minek nosztalgiázzak rá...
Ha 80-as évek kiáját akarod látni akkor nézz meg egy Fiat 132-est, mert akkor épp azt licencelték. A 90-es években meg a 79-es Mazda 626-ost (Kia Concorde). Nyilván eszükbe sem jutott hogy ide hozzák...

A válaszoláshoz belépés szükséges
zold írta: 5 napja
Csalfa Romeo írta: 5 napja

Le kéne állni az üres és értelmetlen pufogtatásával a "legenda" szónak, persze csak azután, hogy kihúztad a nyelvedet a digók sejhajából.(Thumbs Up Főispán kollégának :D) Nagyon sok tényező vezethet oda, hogy valaki egy konkrét típus mellett teszi le a voksát, amikor oldtimerezésbe fog. Jól sikerült formaterv, érzelmi kötődés(volt régebben olyanja vagy a családjában), jó alkatrészellátás, összetartó közösség, kirívó exkluzivitás(olyat akar, amiből borzasztó kevés van), stb... Biztos nehezen emészted meg, hogy ezrével újítják fel itthon a régi szocikat, közben te még az utolsót is bezúzatnád. Legendák bármiben is? Nem. Nosztalia van? Mint az állat... És ez még hagyján, a Trabik, Zápor Jóskák, Zsigulik, stb. ára is egyre feljebb szökik. Szánalmas, hogy szerinted a veteránozást a vágyálmaink éltetik, és nem a nosztalgia. Az meg kézenfekvő, hogy a Hungaroringen nem Trabikkal fognak végigpöfögni, hanem nagy versenymúlttal rendelkező márkákat vonultatnak fel - ezt megköveteli a környezet.



Megdöbbentő, ahogy folyamatosan azt nyomod, hogy a veterán-közösségekben nincs helye mainstream márkák modelljeinek. Folyamatosan Jaguar meg Porsche meg Lancia meg Ferrari, a többit meg be kell zúzni... nagyon unalmas és egyben nevetséges. Mindennek helye van, ami az adott tulaj számára érzelmi értékkel bír, lehet ez a legócskább vacak is. Ha én egy Oltcitot akarok leOT-ztetni, nem fogok előtte odamenni hozzád, és megkérdezni, hogy az Oltcit legenda-e - és ha azt mondod, hogy nem(persze, hogy ezt mondod), akkor leteszek a tervemről:)



Mindenhol van egy maroknyi lelkes, csenevész gyűjtő, de az egy kapitális marhaság, hogy a "lenszia" hallatán a világ minden táján leborulnak.(Ez kb. olyan duma tőled, mint az Infiniti és a Marseillaise összefüggésbe hozása :DDD) Ennél a néhány embernél inkább az olasz formatervezés iránti tisztelgés áll fenn, mint a Lancia márka átfogó ismerete.



A japánok és a veteránozás kapcsán az a fő probléma, hogy mire igazán felfutott a japán autógyártás, addigra úrrá lett az autóiparban a "használd és dobd el" szemlélet, kiveszett a króm, eltűntek a jellegzetes formatervek, stíluselemek, beköszöntött a műanyagkorszak. Mindezek pedig a veteránozás hanyatlásához vezetnek. Mai szemmel is modern, az új autók között elvesző autó egy bármilyen műanyag lökhárítós modell a '90-es évekből, nem érez senki vágyat, hogy megőrizze az utókornak.



Ha ezt levetítjük kis hazánkra: a '70-es, '80-as évek japánjai azért nem népszerűek OT-s körökben, mert nem forgalmazták őket itthon(nincs kötődés hozzájuk), a '90-es évek japánjai meg már "műanyagok", és ezért nem fognak utánuk kapkodni. Koreai autóból 30 éves nem tudom, egyáltalán lehet-e itthon: talán az ős, kockaforma Excelből akadhat 1-2 db, ami az USÁ-ból került ide valahogy. Én pl. szívesen megnéznék egy '80-as évekbeli Kiát közelről:)


Előzmények megtekintése

Hát öcsém ha alapvető dolgokat nem vagy képes felfogni legalább ne kérkedj a hülyeségeddel. A Lancia olyan műszaki megoldásokról volt közismert amelyek másoknál évtizedekkel később tudtak megvalósítani. Rengeteg dologban első volt. kicsit olyat képzelj el, mint amikor a Toyota elsők között hozott ki működő és hasznos hibird rendszert. Szóval a Lancia olyan apróságokban vallja magát elsőnek, mint az önhordó karosszéria. A 60-as években is igen komoly névnek számított a márka (manapság ezt neveznénk prémiumnak, tehát nem a Rolls vagy a Jag hanem a nagypolgári autók, ahol a Mercedes is játszott, a BMW meg ide szeretett volna betörni a 2000-es sorozattal)...

A válaszoláshoz belépés szükséges
Csalfa Romeo írta: 5 napja
zold írta: 5 napja

Az nem fogja ismerni a Lanciát aki nem ismeri az autókat. Illetve nem ebben a ligában ismeri. Az átlag civic tuner tini valszeg nem tudja kimondani sem, de itthon is van egy kaszt a tuningolt stifttel akivel azt sem tudák megértetni hogy a "micsubicsi" vagy a "fun" kiejtésén kicsit még dolgoznia kellene.



Tudom hogy neked a fanboyos lila ködben sosem akar leesni de az autók és a márkák változnak.



Az hogy a Porsche effektíve a csőd szélén volt a 90-es években mielőtt Wideking nekilátott rendbe tenni, az hogy a VW kis híján bedőlt mielőtt Piech rendbe tette, és az is, hogy a japánok modelljei a 60-as években sem számítottak autónak, ugyanúgy az autótörténelem részét képezik, mint az hogy a nagy múltú Lancia nagy valószínűség szerint 1-2 éven belül kimúlik (egy szégyenletes 20 éves döglődés után).



Egy amerikai műértő ugyaúgy ismerni fogja a Lanciát a 60-as évek korszakalkotó márkájaként (lásd: https://petrolicious.com/marketplace/1955-lancia-spider-aurelia-g-t-2500-b24). A megfelelő körökben a Lancia továbbra is egy komoly márka, mert hozzáértő tehetős műgyűjtők nem kevés pénzt áldoztak ezek életben tartására (https://petrolicious.com/articles/what-its-like-to-drive-a-lancia-beta-montecarlo-at-daytona).



Ha esetleg kinéztél múlt héten a Hungaroringre akkor is lehetetőséged lett volna kicsit finomítani az álláspontodon, mert ott Alfák, Lanciák, Jaguárok és BMW-k köröztek (versze akadt köztük egy két oda nem illő darab, pl Volvo 240), míg a nemzetközi szintet a Marcosok és az amerikai muscle carok képviselték. Nem pedig a "megbízható" japán 240z-k. Nem vagyok benne biztos, hogy japánban találsz sok ilyen kategóriájú versenyszámot. https://www.autonavigator.hu/sztori/massziv_galerian_a_hungaroring_classic-20184



A 323 és társairól meg annyit, hogy megnt nem vagy képes a saját mai (és több mint idealizált) vilgáképedtől elvoantkoztatni.



Az első japán (vagy a későbbi koreai) autók nem legendák. Sőt az oldtimerkorba érő modelleken kisérletezték ki a japánok a mai értelemben vett minőségi autógyártást. A Toyota AA nem just in time módszerrel késtült, ehhez sokévtizedes ipari kémkedésre volt szükségük (tudod a híres sztereotíp japán turista is erről szólt, köztpontilag fizettek japánban hogy fotózz lásd el a jót és készíts róla jelentést, hogy miként lehet ezt otthon alkalmazni). Valahol a 80-as évek közepén/végén jött össze az áttörés, beszédes volt hogy a japánok akkoriban 3-4 éves modellcikusokkal dolgoztak, a II-es Golfnak 4 Civic generációval kellett megküzdenie, és mindegyik Civic hatalmasat ugrott előre. Én ezt akkoriban fitalaon megértem, ez egy folyamat volt.



Szóval az oldtimerkorú japánokkal két nagy baj van:



1. többségük nem legenda: a japánok tömeggyártóként indultak meg olcsó modellekkel. A 80-as évek előtt nemcsak a saját ligájukban nem voltak kiemelkedőek a japán modellek, de maga a liga (tömegmodellek) sem volt oldtimernek való. A Golf I GTI egy ritka ellenpélda, de Kadett D/E vagy Passat ugyanúgy nem lesz oldtimerkedvenc, ahogy egy Corolla sem (sőt egy sima Golf se lesz az). Az ilyenekben semmi kiemelkedő nincs, semmi vágyódás (ellentétben veled nekem volt is olyen 10 éve), amiért az ember magára vállalná a rengeteg cirkuszt. Persze akad pár ellenpélda (Nissan 240z, Honda NSX), de ezekből meg nem fogyott elég a kontinensen. Egy NSX I ára amúgy rendesen fel is szökött. Vannak titkos pittjeim, mint a SUbaru SVX vagy a Honda CRX, Mazda MX3 ezek szerintem érdemesek a megőrzésre, és még lehet kifogni korrekt állapotú megőrzendő darabokat.



2. A japán mentalitás központjában a mdoernség áll. Szögletes 80-as évek lekerekített 90-es évek, de mindig modern és futurisztikus. Egyszerűen nem éredkli őket a múlt, vagy ha igen akkor sem az övéké, lásd Lotus Elan mazda MX5. Ahol leírják a legrégebbi Toyota AA történetét (http://totalcar.hu/magazin/szerelem/2016/10/02/toyoda_aa_1936/), ott is azzal kezik, hogy senki sem foglalkozott japánban ilyesmivel, az egészet Lowman úr intézte el, amiért hálájuk jeléül elküldték neki Toyoda szan íróasztalát. (Amúgy meg Louwman úr a Toyota vezéképvilsetét is üzemleteti Hollandiában).



Ez részben igaz az Audira is. A Quattro kivételével egyik sem oltimer-anyag, mert modern, futurisztikus autókat gyártottak. Érdemes megnézni, hogy a Techno Classicán hogy szerepelnek, múlt évben pl elhoztak pár futurisztikus tanulmány (http://autossagok.blog.hu/2016/04/22/essen_techno_classica_ii_resz), szép az Avus concept vagy a Spyder Concept de nem az amit a múlttal téányleg rendelkező Mercedes produkál. Erre ők is rájüttek, és az Audi ez évben ki sem állított, volt Auto Union versenyautó, hogy láthassanak a látogatók négy karikát de standot az évfordulós NSU kapott (http://autossagok.blog.hu/2017/04/14/a_techno_classica_2017_nagyagyui)...


Előzmények megtekintése

Le kéne állni az üres és értelmetlen pufogtatásával a "legenda" szónak, persze csak azután, hogy kihúztad a nyelvedet a digók sejhajából.(Thumbs Up Főispán kollégának :D) Nagyon sok tényező vezethet oda, hogy valaki egy konkrét típus mellett teszi le a voksát, amikor oldtimerezésbe fog. Jól sikerült formaterv, érzelmi kötődés(volt régebben olyanja vagy a családjában), jó alkatrészellátás, összetartó közösség, kirívó exkluzivitás(olyat akar, amiből borzasztó kevés van), stb... Biztos nehezen emészted meg, hogy ezrével újítják fel itthon a régi szocikat, közben te még az utolsót is bezúzatnád. Legendák bármiben is? Nem. Nosztalia van? Mint az állat... És ez még hagyján, a Trabik, Zápor Jóskák, Zsigulik, stb. ára is egyre feljebb szökik. Szánalmas, hogy szerinted a veteránozást a vágyálmaink éltetik, és nem a nosztalgia. Az meg kézenfekvő, hogy a Hungaroringen nem Trabikkal fognak végigpöfögni, hanem nagy versenymúlttal rendelkező márkákat vonultatnak fel - ezt megköveteli a környezet.

Megdöbbentő, ahogy folyamatosan azt nyomod, hogy a veterán-közösségekben nincs helye mainstream márkák modelljeinek. Folyamatosan Jaguar meg Porsche meg Lancia meg Ferrari, a többit meg be kell zúzni... nagyon unalmas és egyben nevetséges. Mindennek helye van, ami az adott tulaj számára érzelmi értékkel bír, lehet ez a legócskább vacak is. Ha én egy Oltcitot akarok leOT-ztetni, nem fogok előtte odamenni hozzád, és megkérdezni, hogy az Oltcit legenda-e - és ha azt mondod, hogy nem(persze, hogy ezt mondod), akkor leteszek a tervemről:)

Mindenhol van egy maroknyi lelkes, csenevész gyűjtő, de az egy kapitális marhaság, hogy a "lenszia" hallatán a világ minden táján leborulnak.(Ez kb. olyan duma tőled, mint az Infiniti és a Marseillaise összefüggésbe hozása :DDD) Ennél a néhány embernél inkább az olasz formatervezés iránti tisztelgés áll fenn, mint a Lancia márka átfogó ismerete.

A japánok és a veteránozás kapcsán az a fő probléma, hogy mire igazán felfutott a japán autógyártás, addigra úrrá lett az autóiparban a "használd és dobd el" szemlélet, kiveszett a króm, eltűntek a jellegzetes formatervek, stíluselemek, beköszöntött a műanyagkorszak. Mindezek pedig a veteránozás hanyatlásához vezetnek. Mai szemmel is modern, az új autók között elvesző autó egy bármilyen műanyag lökhárítós modell a '90-es évekből, nem érez senki vágyat, hogy megőrizze az utókornak.

Ha ezt levetítjük kis hazánkra: a '70-es, '80-as évek japánjai azért nem népszerűek OT-s körökben, mert nem forgalmazták őket itthon(nincs kötődés hozzájuk), a '90-es évek japánjai meg már "műanyagok", és ezért nem fognak utánuk kapkodni. Koreai autóból 30 éves nem tudom, egyáltalán lehet-e itthon: talán az ős, kockaforma Excelből akadhat 1-2 db, ami az USÁ-ból került ide valahogy. Én pl. szívesen megnéznék egy '80-as évekbeli Kiát közelről:)

A válaszoláshoz belépés szükséges
zold írta: 5 napja
Csalfa Romeo írta: 5 napja

Zöldike, azt ugye nem kell ecsetelni, hogy a világnak számos pontja akad, ahol a xaros Lanciádnak még a nevét sem tudják kiejteni, a Toyotát pedig elég nagy tisztelet övezi. Amiről te beszélsz, az EURÓPA. Nyilván az itteniek a saját márkáik előtt tisztelegnek, még akkor is, ha már nincs az élők sorában. Egy amerikai, kínai, ausztrál, dél-afrikai, maláj vagy vietnami az életében nem hallott még "láncsáról", sőt, digó autó kapcsán jó eséllyel csak a Ferka-Lambo-Maser hármas fog neki beugrani...(Jó, az USÁ-ban felbukkan itt-ott egy-két csenevész régi 124 Spider, Alfa Spider vagy 500-as Fiat.)



Ha mondjuk azt mondod, hogy "Golf", mindenki fejében ott van az összes generáció szépen egymás után az 1.-től a 7.-ig. Ugyanez igaz a Ford Escortra/Focusra és a Kadett/Astrára is. A franciákra, olaszokra dettó. Fejben le tudja követni az átlagember a múltját.



De egy Corolla, 323/3, Civic, Lancer, Accord, Colt stb. esetében ez marhára nem igaz, mert az első generációkat Európában nem forgalmazták. Honnan a túróból kéne tudni egy átlag európainak - kivéve ha nem elvakult autób*zi - hogy hogy nézett ki mondjuk a legelső Corolla? Mert hogy az utakról, az utcaképről nem fog neki rémleni, az biztos. Ellenben a világ más pontjain viszont nagyon is, sőt, amiatt is, mert még mindig napi használatban vannak...



Egyszerűen képtelen vagy felfogni, hogy Európa a világnak csak egy része. Kapd már a kezedbe azt a nyomorult atlaszt és forgasd:)


Előzmények megtekintése

Az nem fogja ismerni a Lanciát aki nem ismeri az autókat. Illetve nem ebben a ligában ismeri. Az átlag civic tuner tini valszeg nem tudja kimondani sem, de itthon is van egy kaszt a tuningolt stifttel akivel azt sem tudák megértetni hogy a "micsubicsi" vagy a "fun" kiejtésén kicsit még dolgoznia kellene.

Tudom hogy neked a fanboyos lila ködben sosem akar leesni de az autók és a márkák változnak.

Az hogy a Porsche effektíve a csőd szélén volt a 90-es években mielőtt Wideking nekilátott rendbe tenni, az hogy a VW kis híján bedőlt mielőtt Piech rendbe tette, és az is, hogy a japánok modelljei a 60-as években sem számítottak autónak, ugyanúgy az autótörténelem részét képezik, mint az hogy a nagy múltú Lancia nagy valószínűség szerint 1-2 éven belül kimúlik (egy szégyenletes 20 éves döglődés után).

Egy amerikai műértő ugyaúgy ismerni fogja a Lanciát a 60-as évek korszakalkotó márkájaként (lásd: https://petrolicious.com/marketplace/1955-lancia-spider-aurelia-g-t-2500-b24). A megfelelő körökben a Lancia továbbra is egy komoly márka, mert hozzáértő tehetős műgyűjtők nem kevés pénzt áldoztak ezek életben tartására (https://petrolicious.com/articles/what-its-like-to-drive-a-lancia-beta-montecarlo-at-daytona).

Ha esetleg kinéztél múlt héten a Hungaroringre akkor is lehetetőséged lett volna kicsit finomítani az álláspontodon, mert ott Alfák, Lanciák, Jaguárok és BMW-k köröztek (versze akadt köztük egy két oda nem illő darab, pl Volvo 240), míg a nemzetközi szintet a Marcosok és az amerikai muscle carok képviselték. Nem pedig a "megbízható" japán 240z-k. Nem vagyok benne biztos, hogy japánban találsz sok ilyen kategóriájú versenyszámot. https://www.autonavigator.hu/sztori/massziv_galerian_a_hungaroring_classic-20184

A 323 és társairól meg annyit, hogy megnt nem vagy képes a saját mai (és több mint idealizált) vilgáképedtől elvoantkoztatni.

Az első japán (vagy a későbbi koreai) autók nem legendák. Sőt az oldtimerkorba érő modelleken kisérletezték ki a japánok a mai értelemben vett minőségi autógyártást. A Toyota AA nem just in time módszerrel késtült, ehhez sokévtizedes ipari kémkedésre volt szükségük (tudod a híres sztereotíp japán turista is erről szólt, köztpontilag fizettek japánban hogy fotózz lásd el a jót és készíts róla jelentést, hogy miként lehet ezt otthon alkalmazni). Valahol a 80-as évek közepén/végén jött össze az áttörés, beszédes volt hogy a japánok akkoriban 3-4 éves modellcikusokkal dolgoztak, a II-es Golfnak 4 Civic generációval kellett megküzdenie, és mindegyik Civic hatalmasat ugrott előre. Én ezt akkoriban fitalaon megértem, ez egy folyamat volt.

Szóval az oldtimerkorú japánokkal két nagy baj van:

1. többségük nem legenda: a japánok tömeggyártóként indultak meg olcsó modellekkel. A 80-as évek előtt nemcsak a saját ligájukban nem voltak kiemelkedőek a japán modellek, de maga a liga (tömegmodellek) sem volt oldtimernek való. A Golf I GTI egy ritka ellenpélda, de Kadett D/E vagy Passat ugyanúgy nem lesz oldtimerkedvenc, ahogy egy Corolla sem (sőt egy sima Golf se lesz az). Az ilyenekben semmi kiemelkedő nincs, semmi vágyódás (ellentétben veled nekem volt is olyen 10 éve), amiért az ember magára vállalná a rengeteg cirkuszt. Persze akad pár ellenpélda (Nissan 240z, Honda NSX), de ezekből meg nem fogyott elég a kontinensen. Egy NSX I ára amúgy rendesen fel is szökött. Vannak titkos pittjeim, mint a SUbaru SVX vagy a Honda CRX, Mazda MX3 ezek szerintem érdemesek a megőrzésre, és még lehet kifogni korrekt állapotú megőrzendő darabokat.

2. A japán mentalitás központjában a mdoernség áll. Szögletes 80-as évek lekerekített 90-es évek, de mindig modern és futurisztikus. Egyszerűen nem éredkli őket a múlt, vagy ha igen akkor sem az övéké, lásd Lotus Elan mazda MX5. Ahol leírják a legrégebbi Toyota AA történetét (http://totalcar.hu/magazin/szerelem/2016/10/02/toyoda_aa_1936/), ott is azzal kezik, hogy senki sem foglalkozott japánban ilyesmivel, az egészet Lowman úr intézte el, amiért hálájuk jeléül elküldték neki Toyoda szan íróasztalát. (Amúgy meg Louwman úr a Toyota vezéképvilsetét is üzemleteti Hollandiában).

Ez részben igaz az Audira is. A Quattro kivételével egyik sem oltimer-anyag, mert modern, futurisztikus autókat gyártottak. Érdemes megnézni, hogy a Techno Classicán hogy szerepelnek, múlt évben pl elhoztak pár futurisztikus tanulmány (http://autossagok.blog.hu/2016/04/22/essen_techno_classica_ii_resz), szép az Avus concept vagy a Spyder Concept de nem az amit a múlttal téányleg rendelkező Mercedes produkál. Erre ők is rájüttek, és az Audi ez évben ki sem állított, volt Auto Union versenyautó, hogy láthassanak a látogatók négy karikát de standot az évfordulós NSU kapott (http://autossagok.blog.hu/2017/04/14/a_techno_classica_2017_nagyagyui)...

A válaszoláshoz belépés szükséges
gabair írta: 5 napja
zold írta: 6 napja

Mi a fenének újítanál fel egy öreg és megbízható autót? Veszel helyette egy újabbat.



Többnyire azért fogsz felújítani egy autót mert lesz rá kereslet, azt pedig a gyűjtői szeszély fogja meghatározni.



Arról nem is beszélve hogy a Mercedes vagy a Jaguar youngtimereihez legalább van gyári alkatrészellátás, egy Corollához meg reménykedhetsz a bontókban (ne tedd). Ha valami régi autó a téma, akkor a japán gyárak is az európai szakértőket keresik, amint amikor Louwman úr mentette ki a Toyota AA-t (magam is láttam http://autossagok.blog.hu/2017/07/12/louwman_museum_ii_resz#gallery-1499806453_1) vagy Frey úr restauráltatta a Mazdákat (https://www.autonavigator.hu/sztori/felideztuk_a_tortenelmet_a_mazda_augsburgi_muzeumaban-20130).



Ha elmész egy komoly oldtimerbörzére (sokkal de sokkal) több 911-est fogsz látni, mint bármilyen Toyotát. Sőt Ferrarit vagy Lanciát is többet fogsz találni. Hidd el, ebben az évben elég jól körbe jártam ezt a témát...


Előzmények megtekintése

" Többnyire azért fogsz felújítani egy autót mert lesz rá kereslet, azt pedig a gyűjtői szeszély fogja meghatározni." Jézusom haver! Egyáltalán nem érted miről beszélek és csak fűrészeled a fingot...Még egyszer és utoljára lassan. Tehát ha nem akarsz egy megbizható ártartós YT-vagy OT val járni a mindennapokban, (Merci vagy VW, teszek rá ki mit gyűjt ha vmi jó akkor jó) akkor vegyél bátran mondjuk egy 2003-2007ig
(ártartósság és begbízhatóság szempontból írtam az évjáratot) bármi Toyotát vagy Hondát esetleg Micsut, ha lehet inkább benzinest vagy hybridet. És akkor csak tekered a kulcsot és kimész a világból.... Az összes többivel csak sz.pni fogsz,pláne minél újabb és bonyolultabb érted már?

A válaszoláshoz belépés szükséges
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1za29kYQ==
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1za29kYQ==

Friss tesztek

Mercedes-Benz GLA 220 d 4Matic 7G-DCT teszt

Feszült pillanatok - Mercedes-Benz GLA teszt

Elismerem, hogy jól néz ki, bár ehhez kell az új kanyon-bézs fényezés. Játszik a menetfény színeivel és a beltéri világítással, tökéletes a színház, aztán felhörren a Sprinter.


Mini Countryman John Cooper Works teszt

Hívj csak hot hatchnek! - Mini Countryman JCW teszt

Terepralis gyökerekkel a háta mögött nagyot domborít szegmensében a Countryman JCW, utóbbi betűtrió pedig garancia a valódi tudásra.


Renault Captur 1.2 TCe 118 EDC Intens teszt

Szívtipró - automata Renault Captur teszt

Éllovasként frissítették a Renault Capturt, ami dögösebb és karakteresebb, mint valaha. Turbós benzinessel és EDC automatával próbáltuk.

Még több teszt
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1za29kYQ==
Hirdetés

SKODA tesztek

Skoda Kodiaq Style 2.0 TDI 4x4 DSG teszt

Bocs, a medvékre nem lehet haragudni! Videó

Már a Skodának is van hétüléses SUV-ja. Ráadásul olyan, amivel jó eséllyel a prémiummárkák vevőiből is csemegézni fog. A Kodiaq ugyanis egy ragadozó, medve.


Skoda Fabia Combi 1.2 TSI Clever teszt

Egy ok az elégedettségre - Skoda Fabia Combi teszt

A Skoda Fabia kombiban az a jó, hogy kicsit sem feltűnő, és 4 milliós áron ő a kisautók svájci bicskája. Egy jó megoldás a mindennapokra.


Skoda Superb Combi Elegance 2.0 CR TDI DSG 170 teszt

Nem szegény ember Audija. Skoda Superb teszt

Eddig is kiváló és elképesztően tágas autó volt a Superb, most is annak találtuk. A Skoda frissített zászlóshajóját DSG-s dízel kombiként teszteltük.


Skoda Rapid 1.2 Tsi Ambition teszt

Olcsónak tűnik, de nem az - Skoda Rapid 1.2 Tsi teszt

Éppen csak nem alap, de leggyengébb turbómotorjával, kielégítő ellátmánnyal járt nálunk a Skoda olcsónak szánt, ám méretes, limuzinnak tűnő ötajtós modellje, a Rapid.


Skoda Citigo 1.0 75 LE Elegance teszt

Egy literrel Horvátországba? Skoda Citigo teszt Videó

Komoly kihívást kapott a Skoda Citigo: egyetlen - hosszú - hétvége alatt tekertünk vele Horvátországba és vissza. Fájdalommentesen sikerült.


Még több SKODA teszt

Címlapon


Friss cikkek

Alig futott, ultraritka Alpina B7S Turbo Coupé eladó

Mindössze 30 darab készült ebből az Alpinából, most egy eladó

2 órája – Sztori

326 lóerőt tudott 1982-ben és mindössze 30 darabos széria volt ez az Alpina B7S Turbo. Most egy olyan eladó, amiből csak kettő készült.


Grafikákon a puritán, a háromajtós, a GT és a pickup Duster

Így nézne ki egy Dacia Duster pickup, de a GT is bejövős

Tegnap – Sztori

X-Tomi mindig megcsinálja azokat a modelleket, amiknek mindenki örülne, de még nincsenek piacon. Így jött létre a hot hatch Duster.


DTM esküvő Maro Engelékénél. Éljen az ifjú pár!

Nincs menőbb esküvői autó egy DTM Mercinél Videó

3 napja – Sztori

Sokszor láttunk már autós esküvőket, most viszont Maro Engel és a Mercedes-AMG DTM csapat valami teljesen új dimenziót mutatott be.


Kapcsolódó tartalom


Használtautó.hu

SKODA OCTAVIA Combi 1.6 Ambiente

SKODA OCTAVIA Combi 1....

Ár: 1.029.000 Ft

Évjárat: 2005 / 11

Kivitel: Sedan

Üzemanyag: Benzin

SKODA OCTAVIA 1.4 16V. MO-i. klíma

SKODA OCTAVIA 1.4 16V....

Ár: 1.000.000 Ft

Évjárat: 2006

Kivitel: Kombi

Üzemanyag: Benzin

SKODA OCTAVIA 1.6 CR TDI Elegance DPF 119e.km!

SKODA OCTAVIA 1.6 CR T...

Ár: 2.999.000 Ft

Évjárat: 2012 / 2

Kivitel: Ferdehátú

Üzemanyag: Dízel

Még több autó

Kövess minket a Facebookon is!